Ismerjétek meg a tavalyi bajnokot
Le Visonta 2016: Big Hero 4
A pálya volt az osztályterem, ők pedig a tanítók: szemmel is jól látható fölénnyel húzták be tavaly a győzelmet.
Már a második körben 1:14-es időt futottak, a huszadik körben már megvolt a 1:12-es idő, aztán valahol a három- és négyszázadik körük között elérték az 1:11-es köröket - ennél jobbat csak egy csapat tudott, ők viszont sokat estek és szereltek, így csak a 15 helyre voltak jók. A Big Hero 4 tehát nem csak rohadt gyors, hanem versenyezni is tudnak, van taktika és stratégia a tarsolyukban, és most már Le Visonta tapasztalat is - rohadt nehéz lesz megverni őket. Tavaly 1074 körrel beállították Le Visonta abszolút rekordját, mi más mondhatnék, a tanárurak feladták a leckét.
A tavalyi siker után elkerülhetetlen volt a nevezés. Nagy kihívást jelent egy csapattá verbuválódott, négy különböző karakterű egyéniség bemutatása, de most azért tennék egy kísérletet. A szó jó értelmében, a korkülönbségek ellenére, ők mindig is egy bagázsnak számítottak, legyen szó motorozásról, autókról, snowboard-ról, wakeboard-ról, gokartról, aquaparkról vagy esetleg egy közös gyrosozásról Velencén. Jelentős motoros múltat tudhatnak maguk mögött, földön, jégen és alkalmanként levegőben. Ebből is jól látszik, hogy az extremitás megszállottjai.
Az ötletgazda és részben a csapat nevében is megjelenő egyén, Nagy Gábor. A krisztusi korban lévő fiatalember komoly jégmotoros, gokartos és robogós múlttal rendelkezik, és nem mellesleg két kislány édesapja is. A könyvespolcon számos jégmotor kupa díszeleg, de mióta megszelídült családapává vált, visszafogott versenyszelleme motorszerelésbe és nosztalgiamotorozásba csapott át, ám ennek a versenynek köszönhetően újra feltámadt benne a küzdeni akarás, és boldogan idézi fel a régi szép időket a motor ülésében.
Anda Csaba a 90-es években kezdte motorversenyzői pályafutását. Tizenéves srácként a benzingőzben nevelkedett a haverok mellett. Első versenyeit enduró szakágban futotta, majd később más műfajokban is kipróbálta magát. Jött a motocross, robogó cross, enduro cross, sprint enduro, és végül a gokart. A sok versenyzés természetesen nem volt eredménytelen, számos kupát gyűjtött be szerte az országban az enduró bajnokságban.
Az évek során a kupák mellé sok tapasztalat is gyűlt, főként a problémamegoldás és kitartás terén. "Mikor ott vagy az erdőben egy övtáskányi szerszámmal, lerobbant motorral, egyedül, akkor bizony nincs idő segítséget kérni/várni. Verseny van. Menni kell tovább, kitalálod, megszereled és akárhogyan is, de beérsz a célba". Ez a szemlélet és kitartás segítette hozzá tavaly is a Big Hero 4 csapatát a végső győzelemhez.
A gárda ifjonca Horváth Tamás, aki korát meghazudtoló módon tehetségével és szakértelmével szeretne labdába rúgni a tapasztalt veteránok mellett. Nagy újdonságot nem árulok el azzal, ha azt mondom, hogy a szervizelés tölti ki a mindennapjait. Mindemellett nem elhanyagolható, hogy érdeklődése szerteágazó, érdekli a fotózás, szereti a vidám emberek társaságát, a Balaton szerelmese és jó lesz vele vigyázni, mert nem szeret veszíteni.
Flegár György korát tekintve a középmezőnybe sorolható. A motorozás nála is elég régre nyúlik vissza. Nagy Gáborral együtt rótták a köröket számos jégmotor versenyen, és ha éppen nem versengtek egymással vagy másokkal, akkor is sülve-főve együtt töltötték mindennapjaikat. Ő az örök beszerző, bármi hiányzik, hívd fel Gyurit, neki biztosan van. Élete párja mellett az Opel Calibra elkötelezett rajongója. Egy biztos, ha ő ott van, minden körülmények között szereti zsebében tudni a győzelmet.
A versenyjármű marad a múlt évben jól bevált Yamaha Jog Super Z Time Attack masina.