Versenykiírás: Totalbike24
Az első 24 órás robogós verseny próba volt, a második ismétlés, a harmadik viszont már hagyomány! Idén ismét lesz Totalbike24, ez pedig egy versenykiírás a nevezési feltételekkel és a szabályokkal.
Ha nem tudod, miről lenne szó, ezt és ezt olvasd el, és ha részt is vennél benne, olvass tovább.
Soha többet, de holnap megint indulnék
Egy beszpídezett Shakespeare sem tudott volna annyi drámát írni, amennyit 24 óra alatt láttunk.
A verseny 2017. július 15-16-i hétvégén lesz a Kecskeméti Gokartpályán. A helyszín új, a szellemiség viszont a régi: ez egy buli, ahol bárki versenyzőnek érezheti magát egy hétvégére. Az, hogy közben még egy örök életre szóló élmény is, már csak a ráadás.
Egy nevező csapatnak öt főből kell állnia, ebből négyen versenyeznek, egy pedig sajtózik. A bejutó csapatoknak küldeniük kell egy bemutatkozó cikket és létre kell hozniuk egy Facebook-oldalt, amin tudósítanak - a verseny előtt a felkészülésről, a verseny közben a csapat körüli történésekről, illetve ezen keresztül tudnak rajongókat gyűjteni, és nyomás alatt tartani a többi csapatot. Ennek az üzemeltetése pedig a sajtós dolga, a verseny alatt vele lesz kapcsolatban a közvetítést dídzséző kollégánk.

A versenyzőkkel kapcsolatban kevés elvárásunk van: hajlandóak legyenek betartani a szabályokat, legyen olyan jogosítványuk, amivel vezethetik a versenygépet, 18 éves kor alatt pedig írásos szülői engedélyre van szükségük. Sok vita zajlott eddig a licenszes versenyzőkről, és arra jutottunk, hogy a buli amatőr jellegét védve, aktív gyorsasági licensszel rendelkező versenyzőket nem engedünk nevezni.

A csapat nevezési díja 65 ezer forint - igen, a nevezés drágult tavalyhoz képest, de a pálya is százszor királyabb lesz, mint eddig valaha, illetve az infrastruktúra is rendben lesz.
A versenygépre vonatkozó szabályok szigorodtak tavalyhoz képest. Legfeljebb ötven köbcentis, belső égésű motorral szerelt, széria robogóval lehet rajthoz állni. A robogóság kritériuma, hogy a blokkot a lengővillán hordja, és a kormány vonala alatt össze lehessen ütni rajta a bokát. Hogy kettő- vagy négyüteműt választ a csapat, az már a ti dolgotok, mindkettő mellett szólnak érvek. Blokkot, vázat cserélni nem lehet, tartalék robogó nincs. A nevezett járművek a verseny előtt gépátvételen esnek át, csak a gépátvételen jóváhagyott járművek mehetnek fel a pályára. A versenygépeken mindössze két tuning engedélyezett: a variátor módosítása és a fojtás eltávolítása - mindkettőre van magyarázat, egyrészt a variátorral a pályához hangolható a motor, illetve elég lehangoló lenne 45-t szüttyögni a célegyenesben.
A robogókon minden gyári idomnak fenn kell lennie,a világítóberendezéseknek, a dudának és a fékrendszernek működnie kell. A visszapillantó tükröket, a szélvédő plexit és az irányjelzőket biztonsági okokból le kell szerelni, ahogyan a motoron túlnyúló csomagtartókat is. Ha az index beépített, akkor elég leragasztani, a lényeg, hogy ha törik, ne szórja fel szilánkkal a pályát. A közép- és oldalsztender leszerelhető - ez a módosítás egyébként ajánlott, értékes dőlésszög-tartalékok kiaknázásához segít hozzá, illetve ha nem akad le, nem fogtok annyit esni sem.

Utángyártott alkatrész megengedett, de csak abban az esetben, ha a gyárival azonos specifikációjú. Tehát a gyárival megegyező utángyártott féktárcsa, betét, hajtószíj, stb... megengedett, más típusról származó fékrendszer és a minden paraméterében állítható Öhlins futómű nem. Gumiből kizárólag közúton is használhatóak engedélyezettek, slick és vágott slick tilos. Nem érdemes arra bazírozni, hogy majd vitában kidumáljátok a rezós dobot, a felkért, FIM licenszes gépátvevő szakember szívfájdalom nélkül zár ki bármilyen nem engedélyezett átalakítást.
A verseny során bekövetkező amortizációk után a versenybírók vagy a szervezők döntik el, hogy a jármű folytathatja-e a versenyt, vagy kötelező a javítás - ez eseti döntés, este például világítás nélkül tilos felmenni. A fékkaroknak a gépátvételkor épnek kell lenniük, nem lehet hegyesre törve a végük, ezeket verseny során is balesetbiztossá kell tenni. Ha a robogóból bármilyen folyadék folyik, akkor nem vehet részt sem az edzésen, sem a futamon. Ha menet közben következik be a szivárgás, csak az azonnali elhárítása után mehet vissza a pályára. Előfordulhat olyan, hogy valakit leintünk a pályáról ellenőrzésre, ez soha nem ok nélkül történik.

Motoros ruha kötelező. A bukósisaknak az ECE 22.05 szabványnak megfelelő, állvédős sisaknak kell lennie. Leszerelhető vagy felhajtható állvédőjű sisakot csak lehajtott/felszerelt állvédővel lehet használni. Ebbe belefér a krosszsisak, de az csak védőszemüveggel együtt legális. A dzsekinek motoros dzsekinek kell lennie, gerinc-, könyök- és vállprotektorral. Protektoring használható, de csak úgy, ha fölötte motoros dzseki van. Protektoros kesztyű szintén kötelező, ahogyan térdprotektorral ellátott motoros nadrág is – ennél is megengedett a protektornadrág és a rávett motoros nadrág. A farmer és a külön térdvédő viszont nem. A lábra a bokát is védő, zárt cipő, lehetőleg motoros csizma húzható. A különálló gerincvédő nagyon ajánlott, ahogyan a bőrruha is. Sötétedés után a láthatósági mellény viselése is kötelező. A versenyzők felszerelését gépátvételkor be kell mutatni, azt is vizsgálni fogjuk, illetve verseny közben várható szúrópróba-szerű ellenőrzés, aki ezen megbukik, azt kizárjuk.
A nevezési díj tartalmaz egy alap biztosítást (baleseti halál, baleseti eredendő maradandó egészségkárosodás, csonttörés) a versenyzőknek, de ez nem fedez mindent, aki erre érzékeny, annak érdemes pluszban intéznie magának.
A biztonságot idén is komolyan vesszük, mert a Totalbike24 hiába buli, a motorversenyzés veszélyes üzem, az élet és az egészség nem vicc. Előzni, meccselni kell, veszélyes helyzetet teremteni viszont tilos. Aki a figyelmeztetéseket figyelmen kívül hagyja, kizárjuk. Ugyanennyire fontos a zászlójelek betartása - sárga: lelassítani, mert veszély van, előzni tilos, piros: lelassítani, és lépésben kiállni a bokszba, mert baj van, sárga-piros csíkos zászló: csúszik a pálya, pl. olaj került rá, kockás zászló: ki kell állni a bokszba, mert vége a versenynek.
A piros zászlós szakasz után a verseny folytatódik, az így eltöltött idő beleszámolódik a 24 órába, és a csapatok az aktuális sorrend szerint lesznek felengedve a pályára 2 másodperces időközökben. A verseny alatt az orvosi ellátás folyamatosan biztosított. Abban az esetben, ha a mentőautó elhagyja a területet, és nincs ott a váltás, a futamot felfüggesztjük, majd annak beérkezésekor újraindítjuk a fent leírtaknak megfelelően. A sárga zászlónál előzőket súlyos esetben kizárjuk, enyhébb esetben bokszkiállásos büntetést kapnak.
A verseny lebonyolítása nem változik a tavalyihoz képest: a pálya egyik szélén a leállított motorú robogó (ha nincs rajta kitámasztó, állhat ott egy segítő, aki tartja a motort, másba viszont nem avatkozhat be), a másik oldalon a versenyzők, akik a rajtpisztoly eldördülésére odafutnak a géphez, és indulhat a verseny. A pálya szélén a robogók sorrendjét a szabadedzésen elért legjobb idők alapján állítjuk össze. Az a csapat nyer, amely 24 óra leteltéig a legtöbb befejezett körrel rendelkezik. Körazonosság esetén a leintés pillanatában a pályán elfoglalt pozíció dönt, ha ebben az esetben is holtverseny alakulna ki, akkor a legjobb köridő.

A pálya új, idén a Kecskeméti Gokartpályára szervezzük a bulit. Új aszfalttal, kiszélesített pályával és minimálisan változtatott nyomvonallal várnak minket. Zuhanyzó, büfé, wc, étterem van, az infrastruktúra hatalmas előrelépés a korábbi évekhez képest, ráadásul a megközelíthetősége is sokkal jobb, mint az eddigieknek.
A nézők a versenypályára semmilyen körülmények között nem léphetnek be, fotósok is csak láthatósági mellényben a versenybírák és a szervezők engedélyével. A paddockban van áram, viszont érdemes elosztókkal és hosszabbítókkal készülni. Bográcsozni/grillezni nemcsak lehet, de ajánlott is, sátorhely is akad, nyílt tüzet rakni csak a szervezők engedélyével lehet! A paddock területe nyitott mindenki előtt, ajánlatos vigyázni és őrizni az értéktárgyakat.

A kijelölt bokszutcába csak és kizárólag a karszalagot viselő csapattagok léphetnek be. A karszalagok száma limitált, a négy versenyzőn kívül maximum további 10 adható ki. A karszalagot viselők semmilyen módon nem akadályozhatják a bokszutcában való közlekedést és minden esetben, amikor a versenyzőjük beáll, azonnal a jobbra húzódva, a bal sávot üresen tartva kötelesek elvégezni a gyors karbantartást, tankolást.
Az 1-2 percnél több időt igénybe vevő szerelési, karbantartási munkálatokra azonban kizárólag a paddockban kerülhet sor, elkerülve így a tumultust a bokszutcában! A bokszutca teljes területén szigorúan tilos a dohányzás!
A szervezők biztosítanak egy minőségi szerszámokkal felszerelt, szabadon és ingyenesen használható szervizsátrat, ahol szükség esetén bármilyen javítás elvégezhető.
Változik a nevezés menete is. A kétfordulós rendszer megmarad, ebből a rajthelyek felét az eddigi bevett módon osztjuk ki: előre szólunk, hogy melyik napon nyílik a nevezési kapu, pontos időpontot viszont nem adunk meg. Élesítjük a nevezési feltételeket tartalmazó posztot, és az első 13 helyet a leggyorsabban kattintó, a bekért adatokat hiba nélkül beküldők kapják meg. Őket e-mailben tájékoztatjuk a további tennivalókat, viszont a rajthelyük csak akkor lett biztosított, ha bejött hozzánk a 65 ezres nevezési díj.
A többi helyet igazságos sorsolással fogjuk feltölteni, a nevezés napján éjfélig befutó jelentkezések közül. Tehát első körben a gyorsak kapnak helyet, elvégre a pályán is gyorsnak kell lenni, a második körben sorsolni fogunk a beérkezett nevezések közül. A többiek beérkezési sorrendben várólistára kerülnek, és visszalépés esetén azonnal értesítjük őket a lehetőségről. Ha a nevezést követő két héten belül léptek vissza, a teljes nevezési díjat visszakapjátok. A nevezési díjnak a sikeres előregisztrációt követő (tehát az ezt megerősítő e-mail) hetedik munkanapig bezárólag be kell futnia a számlánkra, különben a regisztrációt érvénytelenítjük és a helyet átadjuk a várólistán soron következőnek!
Röviden még egyszer:
- Kétfordulós nevezés, először a gyorsak, utána a szerencsések.
- A Totalbike24 FB oldalon tesszük nyilvánossá a nevezés napját.
- Figyeled a Totalbike-ot, és minél gyorsabban regisztrálsz az ott leírtak alapján.
- Megkapod a visszaigazolást, utalsz (természetesen küldünk számlát, pdf-ben és nyomtatva is), mi megerősítjük a regisztrációd, utána külditek a bemutatkozót és izzítjátok a csapat FB oldalát, és kezdhetitek a felkészülést.
- Akinek ez bonyolult, annak a 24 órán át tartó robogózást sem ajánljuk.
A Totalbike24 a nézőknek ingyenes.
Menetrend:
július 14:
- Este hattól lehet érkezni a pálya mellé, ekkor indul a kitelepülés. Korábban ne gyertek.
Július 15:
- 8:00-tól gépátvétel
- 11:00-tól eligazítás
- 12:00-13:30-ig szabadedzés, a rajtsorrend megállapítása
- 15:00-kor rajt
Július 16:
- 15:00-kor leintjük a versenyt
- 17:30-kor eredményhirdetés
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Mi ez a pusztító CGI videó az R 1300 R-hez?
Az R 1300 R természetesen erősebb és mindenebb elődjénél. Könnyebbnek mondjuk nem könnyebb.
- Hírek
Meghallgattam a motoros propagandát, és igazuk van
Szombaton indul a kampány, aminek célja a motorozás népszerűsítése.
- Tesztek
Nyerj vasárnap, adj el hétfőnTeszt: Yamaha YZF-R9
Yamaha R9: nem feltétlenül szükséges kétszáz lőerő ahhoz, hogy jól érezd magad.
- Közélet
Guminyomás is lefújhat a dobogórólMotoGP Katar – 2025.
Vinales megszívta Katarban, Jorge Martín visszatért, de ismét zakózott, Marc Márquez törött motorral is óriásit ment. MotoGP összefoglaló.