2018.07.03. 13:31 Módosítva: 2018.07.03. 13:31

„Belekeveredtem valami igazán nagy őrültségbe...” – mondtam csütörtök reggel az irodában, amikor megtudtuk, hogy első körben bejutottunk a Totalbike24-re. De lássuk az előzményeket.

Az idei nevezést ők nyerték meg, szóval reakcióidőben verhetetlenek. Ráadásul határon túli pilótáiknak hála egyre nemzetközibb a TB24, tavaly például még csak egyetlen németet tudtunk csak felmutatni! Mi ez, ha nem fejlődés?

- Te Csaba! Nem holnap van a TB24 regisztráció?
- De...
- És... nem akarunk elmenni?
- De... szólok a Gusztinak, meg a Petinek
- Oké, és ki lesz a sajtós?
- Majd rásózzuk Ildikóra, ő úgyis ilyesmivel foglalkozik.
- Mi lesz a csapatnevünk?
- Hm... majd rögtönözünk valamit.

Elérkezett a regisztráció napja, még mindig konkrét tervek nélkül reménykedtünk, hogy sikerül elcsípnünk a nevezést. A percenkénti 5 oldalfrissítés beékelődött a napi rutinunkba, végül a csapat négyötöde épp 13:00 után nem tudott gép előtt lenni, így persze, hogy a kicsire hárult a regisztráció felelőssége. Négy férfi lelki nyugalma nyomta a vállam, ezért muszáj volt gyorsan cselekednem. Végül sikerült. Elsőként. A nevünk csak egy random felmerülő ötlet volt, viszont akkor épp a nagy nyomás alatt nem jutott más eszembe, így lettünk 4 pasi megy egy kicsi. Igen, azóta mindenkinek az az első kérdése, hogy lehet-e még változtatni. A csapat tehát összeállt, mindenki lelkes és nagyon várjuk a megmérettetést.

1pasi_guszti: Németh Gusztáv vagyok, 51 éves, bár néha inkább 15... Fogászati kezelőegységek szervizelésével foglalkozom, Szlovákiában élek, Érsekújvár mellett, Kamocsán. Motorozni 9 évesen kezdtem, de ez már történelem egy Jawa 550 nyergében, ami egy 50 köbcentis kismotor. Az évek során volt jó néhány motorom, meg van jelenleg is... A szamárlétrát illedelmesen végigjártam. Pillanatnyilag egy 1100-as GSX-R-t hajtok, meg egy TRX850-est, terepen pedig egy CCM560 nyergében szoktam zötykölődni. A csapatban én vagyok a nagypapi, de remélem, hogy a fiatalok bírják majd tartani a tempómat.

1pasi_peti: Madarász Péter vagyok, 26 éves. Kereskedelmi mérnökként dolgozom egy amcsi multinál. Szlovákiában lakom, de a munkámból kifolyólag rengeteget utazom. Meg hát amúgy is... Motorozni 13 évesen kezdtem. Kiskoromtól állt a garázsban egy Simson Enduro, ami rám várt. Attól a pillanattól, hogy ráültem, valahogy nem tudok lejönni a szerről. A létrán végigmentem, ahogy azt illik, mind köbcentiben, mind kategóriában. Jelenleg kb. 5 éve egy 1200 S Banditom van, vagyis ami még maradt belőle. Ő már a garázsból nem fog kimenni, de majd jönnek újak. Motorozni kizárólag bárhova és bármilyen céllal szeretek. Volt egy év, amikor eladtam az autóm, mert felesleges volt a motor mellett (igen, télen és nyáron is motorozom). Ha határon kell motorozni, azt tudom hozni. Ha nem, akkor is határon megyek... a biztonság kedvéért. A csapat sikeréhez jó pár gyors kört fogok tudni hozzátenni. Elvenni remélem, nem sokat fogok, ha esetleg eldobom a gépet. Konkrét versenytapasztalatom nincs, de ha valaminek kereke van, azzal elég jól szoktam bánni.

1pasi_csabi: Jóba Csaba vagyok, 25 éves. Jelenleg alkatrészfelelős mérnökként dolgozom az Audinál. A motorozás iránti szenvedélyem 15 évesen kezdődött, amikor a babettás barátaim hatására én is beiratkoztam a helyi motoros iskolába és beszereztem egy S51-es Simsont. Nagyon megtetszett mind a motorozás élménye, mind az, hogy életemben először szabadon utazhattam, és hogy nekem volt a legkomolyabb gépem. Azóta eltelt 10 év, amely alatt 5 egyre erősebb motort fogyasztottam el, ennek ellenére átkerültem a tápláléklánc másik végére, hiszen mostanság általában nekem van a legkisebb gépem (VFR750) a motoros társaságomban. Bár motorversenyen még nem vettem részt, a TV előtt ülve elméletben már tökéletesre fejlesztettem a technikámat a MotoGP segítségével. Szeretek lendületesen motorozni, de közúton általában nem feszegetem a határaimat, inkább a „még biztonságosnak tűnő” tempó híve vagyok (kinek mi a biztonságos?). Egy 24 órás futamon épp erre a megbízhatóságomra lesz szükség. Ráadásul én vagyok a csapat legkönnyebb pilótája és én bírom a legtovább pisilés nélkül.

1pasi_tomi: Jaksics Tamás vagyok, jelenleg 28 éves. Csabihoz hasonlóan szintén alkatrészfelelős mérnökként dolgozom Győrben, csak nekem a tömítések jutottak. Egy irodában ülünk, így szolid, asztalok feletti átordításokkal meg tudjuk beszélni a verseny legapróbb részleteit is. Természetesen ezt a kollégáink is díjazzák különböző szófordulatokkal. Közel egy éve szereztem meg az „A” kategóriás jogosítványomat. Az oka a Balaton irányába haladó masszív kocsisor miatti szívás volt, amit már áprilisban meguntam. Szóval április végén Csabival megvettük az első motorom (Honda CB500S), majd hozzáfogtam a KRESZ-hez. Közben elkezdtem robogózni az 50-es robogómmal, ami már akkor is olyan szakadt volt, mint most, de ennek részletei egy másik történetben lesz elmesélve. Egyébként ezzel a robogóval indulunk a versenyen is. Sikeresen letettem az „A” vizsgát, volt motorom, robogóm, királyság. A motorral nyugodtan járhattam haza, nem kellett a szöszmötölők mögött 60-nal döcögnöm, a robogózást pedig annyira megszerettem, hogy télen is azzal jártam. Tehát röviden nekem van a legkevesebb motoros, de a legtöbb robogós tapasztalatom a csapatból (ha ez számít egyáltalán). Mindenesetre ezzel a robogóval eddig én mentem a legtöbbet, szóval várom a versenyt, hogy a városban, a túlélésért folytatott harc után a versenypályán is megmérettethessem magam.

1kicsi_ildikó: Lőrincz Ildikó vagyok, 24 éves, Győrben dolgozom egy reklámügynökség szövegírójaként. A motorozás iránti szeretetem már egészen kicsi koromban kialakult, ugyanis apukámmal Babettával jártam óvodába utasként. Manapság már viszont egy VFR750-essel motorozok utasként. A sok kapaszkodás és nézelődés után már éreztem, hogy épp itt az ideje nekem is belevágni a jogosítványszerzésbe és az elméleti tapasztalatokat gyakorlatba helyezni. Fun fact: gyakran ismétlődő kifejezések a rutinpályáról: „Lassíts!”, „Már megint hova tűnt?” és „Valaki szedje már le a motorról, mert vége az órának!”. A garázsban pedig már január óta várja a CBR600-asom, hogy együtt menjünk mindenhova, MINDENHOVA! Különleges képességeim közé sorolom, hogy 5 nevet is fel tudok sorolni a MotoGP-ből..., na ezért lettem én a sajtós.

1pasi_tomi x RAWbogó sztori: Tehát 2015 novemberében eladtam az autómat. A robogót a céges belső hirdetések között találtam. Nem írtak róla semmit, kép sem, eladó robogók, a Jog ára 50 ezer Ft, pont. Gondoltam ezt meg kell nézni, nincs messze, ha a halálán van, akkor ott marad.

A motorokhoz akkor annyit értettem, mint a harántfekvéses gyerekszülés levezetéséhez, ezért vittem a baráti körből „szakértőket” magammal, ők már láttak ilyet. Odaértünk az eladóhoz, az kirángatta a többi közül a kupacból, majd felállította. Nézik, nézik, ez nem olyan Jog, amit vártak, ez nagyobb, de Jog (Jog-R volt). Mindegy, nézzük meg, ha már eljöttünk. Bal oldala végig nyúzva, 3 idom törött, sárvédő nincs, tükör hiányzik. Királyság, indítsuk be. Kipucolták gyorsan a karbit, kapott féktisztítót és elindult. Pont addig járt, hogy fél perc után lefulladjon, és többet ne induljon el. Gyors tanakodás, azt mondták vegyem meg, ezekből sok van, sok az alkatrész, nem lesz gond. (Egyébként nincs sok, idomot vagy bontott motort találni lehetetlen). Alkudtunk még egy tízest, megírtuk a papírokat, majd eljöttünk.

A robogót az egyik ismerősöm hozta el, meg is nézte, beállította, járt szépen minden tökéletes. Néha megjáratta a rend kedvéért. Ezután majdnem másfél évig állt egy garázsban, 2017 szeptemberében vettük elő. Akkor már Csabival hoztuk el a végleges helyére a lakásomhoz, a szomszédok nagy örömére.

Az első lépés az idomok javítása volt. Győrben szeretik a robogókat, főleg lopni, ezért jó, ha ronda a kiszemelt példány. Ez az volt, még szét is volt törve. Az összes idomot leszedtem, Csabi egyik ismerőse szépen meghegesztette őket. Amikor készen lettek, jött a felrakás, illesztgetés, anyázás, de végül a műveletet siker koronázta. A hegesztett alkatrészek nem lettek lefestve, így a varratok és a szakadt matricák különösen ápolt gép benyomását keltették.

Az indítás nem okozott gondot - egy kis féktisztító csodákra képes - azonban a variátor fojtásának kivétele után a robogó nem gyorsult, alig akart menni. A variátor szervizét közben megcsináltam, görgők, szíj és nyomórugó lett cserélve. Továbbra is fulladt terhelésen a robogó, a nagy szakértelmemmel addig jutottam, hogy vagy benzint, vagy levegőt nem kap, így okos gyerek lévén találomra elkezdtem a karbit állítgatni. Ezt különösen díjazták a szomszédok, a szeánsz 2 napig tartott, lyukas kipufogóval. Amikor már egyenesítették és fenték a kaszákat, elmentem máshova szórakozni. Közben kértem időpontot egy rendes szervizbe, beállították a karbit, kapott új kipufogót és fékbetéteket. Végre rendesen gyorsult és megfutotta a 70 km/h-t is. (Itt szeretném leszögezni, hogy a sebességmérés zárt pályán történt, közúton sosem léptem át a maximum megengedett 45km/h sebességet.)

Kapott két új gumit, mert a gyári eredeti már csereérett volt. Leszedtem a kerekeket, megjöttek a gumik. Gumishoz el, fordítva rakta fel az elsőt. Gumishoz vissza, felrakta rendesen, van tapadás, sebesség, meg is tudok állni.

Végül eladtam. Kellett egy kétszemélyes robogó, amivel közúton is tudok szükség esetén közlekedni. Munkatársam vette meg, aki azóta is használja. Amikor jelentkeztünk a versenyre, nem volt robogónk. Így meggyőztük őt, hogy adja kölcsön, mi pedig felkészítjük a versenyre. Ha széttörjük, rondább már nem lesz, szóval belement. Ha visszakapja, akkor pedig tolhatja a belső sávban az autókat. Persze szigorúan maximum 45-tel.

Kedveld őket Facebookon!

Támogatók: