TB24: BME MRT
Mi vagyunk a BME MotoRacing Team, amely csapat a BME SRT fiatalabb egyetemista tagokkal működő utódja, illetve a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem hivatalos motorverseny-csapata.
A BME-s csapat példája mutatja, hogy lehet bármilyen melós és idegeskedéssel teli egy ilyen verseny összehozása, rohadtul megéri. Az elsőre lényegében bulizni jöttek le, aztán hivatalos egyetemi versenycsapattá váltak, és Talmácsi Gábor adott nekik tanácsokat. Tavaly nagyon jól versenyeztek és a második helyen értek be. Ott álltak hülye vigyorral az arcukon a dobogón, és kurva jó érzés volt látni őket, és arra gondolni, hogy megvan az utánpótlás, és mi adhattuk hozzá a díszletet.
Három éve vettünk részt az első Totalbike24 versenyen, melynek céljából alakult meg a csapat egy baráti társaságból. Azon a versenyen egy meglehetősen rossz állapotú Joggal meglepően jól sikerült a verseny. A verseny napjáig az sem volt biztos, hogy beindul a kicsike, de az igazi meglepetés az volt, hogy be is ért a célba.
Az gyorsan eldőlt, hogy a Yamahával mégegyszer nem vágunk neki a futamnak, ezért egy támogatótól bérelt kis Piaggio Zippel mentünk neki az újabb versenynek. Sajnos későn került hozzánk a motor, ezért nem igazán ismerkedtek össze vele a pilótáink. Tavaly több idő volt a felkészülésre, ezért be is ruháztunk egy kétütemű Libertyre, akinek a neve P. Barbi lett a csapat egyhangú szavazással megválasztott kedvenc modellje után.
Az idei versenyen csak egy célunk van: egy helyet javítani a tavalyi helyezésünkön. Erre a feladatra négy kiválóan alkalmas pilótánk vállalkozott:
Páncsics Zsombor: Civilben villamosmérnök hallgató, de titkon él-hal a motorokért (és mindenért ami hangos es benzinszagú). A nagypapája vezette be a világ ezen szegletébe, amikor megtanította motorozni és motort szerelni. Azóta ha teheti, azt a régi motort szerelgeti a garázsban. Most a 24 órás versennyel egy lépéssel közelebb kerülhet az örök álmához. Ahhoz, hogy autóversenyző legyen.
Szeghy Bence: Hét éve függő, Totalbike24 szűz. Mostanában járműmérnök-hallgató, de a két- és négykerekű vasakat eddig sem vetette meg. A szoci blokkos gépek nála kimaradtak, egy igazi japánbérenc. 7-8 éve hajt belsőégésű kétkerekűt, három éve egy 125-ös CBR-rel keresi a kanyarokat (már ha épp nem szereli). A Totalbike24-et minden évben végigkövette, de most elérkezett számára az alkalom, hogy újoncként kipróbálja magát egy remek csapat pilótájaként. Ha nem jön össze, marad a szerszámosláda mellett...
Tatai Márk: 3 éve csapattag, eddig csak a pálya széléről támogatta társait, most itt a lehetőség, hogy mutasson valamit. Teljesen kezdő pilóta. 1 évig egy 250-es Banditot hajtott, de az is kereket oldott. Tapasztalatát (tapasztalatlanságát?) ellensúlyozza a lelkesedése. Az biztos, hogy mindent meg fog tenni a versenypályán. Végzős járműmérnök-hallgató, ami a KJK-n akár évekig is eltarthat. Eddig arról voltak híresek a srácok, hogy minden posztra van külön ember, és helyettese is. Most a fogyatkozott létszám miatt, mindenki csinál mindent (is).
Horváth Márton Ede: A csapathoz az alakulás pillanatában csatlakozott, mely az első LeVisonta verseny előtti tavasszal történt. Túlzottan nagy motoros múlttal nem rendelkezik, először kb. 5 évesen ült fel a nagypapájával egy babettára, de ennek az útnak hamar vége lett, mivel ügyesen a fekkar alatt kapaszkodott meg a kormányban, és emiatt nem lehetett fékezni. Ez csak akkor derült ki, mikor meg kellet volna állni. Komótosan nekimentek egy beton kerítésnek. Ekkor egy laza 13 évre el is tavolodott a motoros kultúrátol, egészen addig, amíg 17 éves korában az autós jogsi mellett megszerezte az A1-es kategóriájú motoros jogosítványt is. Robogón a Babettás élményemen kívül soha nem ült, ennek ellenére jelentkezett az első 24 órás Totalbike versenyre, így a robogózás, és versenyzés is ott kezdődött számára. Azóta tagja csapatunknak, és az előző évi versenyt leszámítva minden versenyen indult.
A világszínvonalon versenyző pilótáink mellett még nyolc lelkes csapattag fogja segíteni a csapatot, hogy idén a dobogó legfelső fokára állhassunk fel.