Ez most akkor marhaság, vagy buli?

2020.10.17. 07:40

Az oldalkocsis motorkerékpár valaha közlekedési eszköz volt, ám ahogy elérhetőbbek lettek az autók, kiszorult az utakról. Hogy milyen hobbiként, arról olyan embert kérdeztünk, aki már a harmadikat koptatja.

Autózni azért jó, mert nem esik be az eső, sőt télen fűt, nyáron hűt a modern, klímás személygépjármű. Cserébe a zárt doboz elválaszt a külvilágtól, és ha egyszer belekeveredtél egy dugóba, akkor nincs menekvés. Motorral bezzeg simán átmész a sorok között, és amikor megvan a tökéletes út, akkor néhány tíz lóerővel is hatalmasat lehet veretni, jó értelemben eggyé válva a tájjal. Cserébe eső, hó, hideg és meleg egyaránt kínoz, a beöltözés miatt még a rövid utak is felkészülést igényelnek, és hát egy adott év három-négy hónapja nagyjából kiesik a motoros életéből.

És akkor itt ez az oldalkocsis motor, ami egyesíti a két műfaj szinte összes hátrányát, sőt az előnyök egy részéről is le kell mondani – Bence szerint mégis buli. Annyira buli, hogy miután sokat szenvedett eleve oldalkocsival gyártott orosz motorral, már a másodikat építette itthon magának, rendesen papírozva, vizsgáztatva. Szóval úgy tűnik, nem csak lökött, varázsló is, de talán az a legjobb, ha ő maga meséli el:

Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy nem motorozom, már ha néhány száz kilométer ötvenes robogózást nem tekintünk annak, és nem tekintünk. A két-három alkalommal, amikor nyeregben hátul utas voltam, azt nem szerettem, szóval bizonyos értelemben én vagyok az oldalkocsis utas mintapéldánya. És az a helyzet, hogy bár nem életcélom a hajóban ücsörögve elindulni, mondjuk a Tátrába, de azért nem is tartana sokáig rábeszélni. Például fotózni menő belőle, amint azt a Lexus RC-F képei remélem bizonyítják, ezeket Bence mellől kilógva lőttem. Aztán a tájkép befogadására, sőt városnézésre is kiválóan alkalmas, legalábbis ha minden érdekes a menetirány szerinti jobb oldalt tűnik fel. Ezt a gyerekeimmel is teszteltünk, és szerették.

Szóval azt hiszem, kapiskálom, mit eszik az oldalkocsis motorozáson Bence, aki azt meséli, a műfaj megint egyre népszerűbb. Ezt például onnan tudni, hogy mióta híre ment, milyen ügyesen levizsgáztatta a sajátját, egyre-másra keresik lejárt papíros, vagy frissen importált gépek gazdái, segítségért. Talán ez lesz a következő megmagyarázhatatlan hóbort? Nem tudom, de aki nem motorozik, annak szerintem az oldalkocsi a legkényelmesebb módja, hogy belekóstoljon, milyen az. Hiszen bár valóban van benne egy izgalmas kitettség, de legalább nem kell az életünkért kapaszkodni meg együtt dőlni a vezetővel, hanem ücsöröghetünk kényelmesen. Miközben fúj az arcunkba szél és szalad a táj, megnyugtatóan zúg a motor és kerek minden. Még szép, hogy eltölt a zen.

Az oldalról ajánljuk

Vége a MotoGP 2024-es szezonjának: Jorge Martín életében először világbajnok a királykategóriában
  • Esemény

Vége a MotoGP 2024-es szezonjának: Jorge Martín életében először világbajnok a királykategóriában

Az utolsó versenyhétvége sprinfutamát és főfutamát is Pecco Bagnaia nyerte, de ez se volt elég, hogy utolérje Martinatort.

november 19., 10:00
Evel Knievel leghíresebb balesete ihlette a limitált szériás Rocket 3-at
  • Hírek

Evel Knievel leghíresebb balesete ihlette a limitált szériás Rocket 3-at

1967 december 31-én Evel Knievel rommá törte magát karrierje leghosszabb ugratása végén és 29 napig kórházban ápolták. Mire is lenne jobb emlékezni?

november 18., 11:52
A 95 lóerős mezőnybe érkezik a Morini új crossovere
  • Hírek

A 95 lóerős mezőnybe érkezik a Morini új crossovere

Visszahozza a Moto Morini a Corsaro nevet, de a nagy elődhöz, amitől minden motorbuzinak nedves lett a bugyija, már vajmi kevés köze van.

november 20., 10:15
Frissítette a BMW az F 900 R-t és az F 900 XR-t
  • Hírek

Frissítette a BMW az F 900 R-t és az F 900 XR-t

Fejlesztett futómű, célzott ergonómia és kisebb tömeg a 2025-ös frissítés középpontjában.

tegnap, 13:29
MotoGP 2024 összefoglaló
  • Magazin

MotoGP 2024 összefoglaló

november 18., 13:25