Ez most akkor marhaság, vagy buli?

2020.10.17. 07:40

Az oldalkocsis motorkerékpár valaha közlekedési eszköz volt, ám ahogy elérhetőbbek lettek az autók, kiszorult az utakról. Hogy milyen hobbiként, arról olyan embert kérdeztünk, aki már a harmadikat koptatja.

Autózni azért jó, mert nem esik be az eső, sőt télen fűt, nyáron hűt a modern, klímás személygépjármű. Cserébe a zárt doboz elválaszt a külvilágtól, és ha egyszer belekeveredtél egy dugóba, akkor nincs menekvés. Motorral bezzeg simán átmész a sorok között, és amikor megvan a tökéletes út, akkor néhány tíz lóerővel is hatalmasat lehet veretni, jó értelemben eggyé válva a tájjal. Cserébe eső, hó, hideg és meleg egyaránt kínoz, a beöltözés miatt még a rövid utak is felkészülést igényelnek, és hát egy adott év három-négy hónapja nagyjából kiesik a motoros életéből.

És akkor itt ez az oldalkocsis motor, ami egyesíti a két műfaj szinte összes hátrányát, sőt az előnyök egy részéről is le kell mondani – Bence szerint mégis buli. Annyira buli, hogy miután sokat szenvedett eleve oldalkocsival gyártott orosz motorral, már a másodikat építette itthon magának, rendesen papírozva, vizsgáztatva. Szóval úgy tűnik, nem csak lökött, varázsló is, de talán az a legjobb, ha ő maga meséli el:

Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy nem motorozom, már ha néhány száz kilométer ötvenes robogózást nem tekintünk annak, és nem tekintünk. A két-három alkalommal, amikor nyeregben hátul utas voltam, azt nem szerettem, szóval bizonyos értelemben én vagyok az oldalkocsis utas mintapéldánya. És az a helyzet, hogy bár nem életcélom a hajóban ücsörögve elindulni, mondjuk a Tátrába, de azért nem is tartana sokáig rábeszélni. Például fotózni menő belőle, amint azt a Lexus RC-F képei remélem bizonyítják, ezeket Bence mellől kilógva lőttem. Aztán a tájkép befogadására, sőt városnézésre is kiválóan alkalmas, legalábbis ha minden érdekes a menetirány szerinti jobb oldalt tűnik fel. Ezt a gyerekeimmel is teszteltünk, és szerették.

Szóval azt hiszem, kapiskálom, mit eszik az oldalkocsis motorozáson Bence, aki azt meséli, a műfaj megint egyre népszerűbb. Ezt például onnan tudni, hogy mióta híre ment, milyen ügyesen levizsgáztatta a sajátját, egyre-másra keresik lejárt papíros, vagy frissen importált gépek gazdái, segítségért. Talán ez lesz a következő megmagyarázhatatlan hóbort? Nem tudom, de aki nem motorozik, annak szerintem az oldalkocsi a legkényelmesebb módja, hogy belekóstoljon, milyen az. Hiszen bár valóban van benne egy izgalmas kitettség, de legalább nem kell az életünkért kapaszkodni meg együtt dőlni a vezetővel, hanem ücsöröghetünk kényelmesen. Miközben fúj az arcunkba szél és szalad a táj, megnyugtatóan zúg a motor és kerek minden. Még szép, hogy eltölt a zen.

Az oldalról ajánljuk

Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világába
  • Tesztek

Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM

Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.

április 5., 11:21
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
  • Hírek

Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró

A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.

április 7., 11:36
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
  • Hírek

Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői

Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.

április 8., 10:10