Mint agarak a nyúlra, csak mindezt motorral
Nagykép: HUMDA-Takarékbank Utánpótlás OB
A motorozásról nagyjából annyit tudok, hogy szeretem művelni (ha rosszul is) és félek tőle. Ez a két ok csak ráerősített arra a tiszteletre, amit néhány kissrác iránt éreztem önkéntelen, mikor a HUMDA-Takarékbank Utánpótlás Országos Bajnokságán jártam. Tíznél abbahagytam a Valentino Rossi sapkák, tetkók, pólók, matricák számolását. Korszakos zsenikre felnézni, minden mozdulatukat kielemzni elengedhetetlen, legyen szó bármilyen sportágról. Ahogy az egyik srác a kanyar előtt hátracsapta a fejét, mert valamelyik hősétől látta (talán Guld mesélte, hogy ez klasszikus Rossi, így növelte a felületet, hogy rásegítsen a lassításra), azonnal beugrott ahogy VHS-en kikockáztam a 91-es NBA-döntő néhány jelenetét, hogy ellessem, Scottie Pippen hogyan védekezett Magic Johnsonon .
Ez nem egy cserkésztábor, se nem MTA tisztújító gyűlés: ők itt biza motorversenyzők!
Ne tévesszen meg senkit az előbbi, kisiskolás tablókép. Ez egy igazi verseny, igazi pályabírókkal, zászlókkal, biztonsági előírásokkal és eligazítással. A versenyigazgató minden verseny előtt eligazítást tart a szabályokról, jelzésekről, büntetésekről - ugyanúgy kötelező elem, mint a repülőn a felszállás előtti szeánsz az övekkel, az oxigénmaszkkal és a vészkijárattal. HUMDA-Takarékbank Utánpótlás OB kakucsi futamán összesen hat kategória indult
A pályáversenyzőkben a legjobban azt a képességüket tudom tisztelni, ahogy körökön keresztül képesek eltalálni ugyanazokat az íveket és fékezési pontokat, de ha valami változik, azonnal képesek reagálni, majd visszatérni a következetes és tűpontos körözéshez, mindezt határon motorozva. A képen Fazekas Péter megy a PW50-esével
Még egy gyors sisakellenőrzés, egy poén, egy jókívánság, majd irány a pálya! A motoron Siket Csaba ül
A srácok sok szempontból jobbak, mint a felnőttek, nem terhelik őket még a mindennapok komplex problémái, hanem lehetnek olyanok, mint az agár, ami mindenre tojik, csak meg akarja fogni a nyulat. Itt éppen Vincze Máté (19-es rajtszám) és Mészáros Ádám (95) csatáznak a PW50-es mezőnyben. Már itt is nagyon vékony a határ a játék és a valódi harc között, hiába utánpótlás bajnokság, ez egy komoly sorozat, komoly szponzorokkal
Az idősebb, rutinosabb srácok MiniGP-kategóriában űzték a kanyarokat és egymást. Levánszky Ádám lapon ment az Ohvale versenymotorjával
Polyák Bálint motorja, amivel a Senior Pitbike kategóriában indul. Ezek méretre gyerekeknek szánt supermotónak tűnnek, de a kezelőszervek jelzik, hogy elsősorban felnőttekre méretezték őket
Kolarovszki Adél a Yamaha YZF-R125-ösön
Bár a verseny vasárnap volt, akadt csapat, amelyik már csütörtökön letáborozott, hogy a futamra készülhessen.
Valentino! Valentino mindenütt!
És lehetetlen szögek... Érsek Dani a Senior Pitbike mezőnyében ment keményen
A Moto 4T kategóriában kemény csaták mentek. Ez egy vegyes kategória változatos motorokkal - köbcentiben 250 a felső határ, életkorban a 15 év. A képen Czepó Donát (88-as rajtszám, Moriwaki) és Kovács Zolika (95, IMR) üldözik egymást
A motorversenyzés nem kizárólag fiúknak való, a mezőnyben vannak lányok is - és nem is akárhogyan mennek. A lányok egyébként már a világbajnokságokon is ott vannak, 2018-ban például spanyol Ana Carrasco nyerte az SSP300-as világbajnokságot. Adél a Moto 4T kategóriában a harmadik lett a HUMDA-Takarékban Utánpótlás OB-n
A CBR125 kupa mezőnye a rajtrácson. Mivel márkakupa, minden a versenyzőn múlik
A tekintet mindent elárul, ez már több mint raceface. Teljesen mindegy, melyik kategória, melyik korosztály, a verseny szent, és mindent felülír!
Ilyen a fék egy PW50-esen. Felette az elmaradhatatlan Doctor-matrica.
A következő Bosszúálló. A srácnak nem hozott szerencsét Tony "Iron Man" Stark sisakja, nem sokkal később elesett egy kanyarban. Rohant hozzá edző, szülő, mentő, de leporolta magát, és csak azt hajtogatta, hogy vissza akar menni a pályára. Magára is húzta Steve "Captain America" Rogers sisakját, és bosszút állt a kanyarokon.
Hőségriadó, platniforró aszfalt, bőroverál, zárt bukó. Én a 300-as teleobjektívet alig bírtam tartani, ők meg mindjárt határon fognak egymással és önmagukkal küzdeni a leggyorsabb körért
Én így legfeljebb leszállni tudok a motorról, de abban nem volna köszönet!
Valahogy mindig nehéz volt elhinnem a fővezérszerkesztőnek, amikor a KTM-jéről regélt, hogy ezekkel a supermotókkal ilyet lehet. Most már elhiszem. Kovács Gábor sem spórolt a kanyarokban a Senior Pitbike mezőnyében
Még a legkisebb kategóriában is együtt kell élni a ténnyel, hogy a motorozás veszélyes, de talán jobb, ha szülői és profi felügyelet mellett kezd egy srác motorozni, mintsem kamaszként, titokban, fogalmatlanul. A mentő folyamatos készenlétben áll a pálya mellett
Dézsi Miklós és a PW50-es Yamahája.
Ha élőben is megnéznéd őket, akkor szeptember 25-26-án a visontai Black Star Speedway-en a helyed! Ha további képeket látnál a kakucsi versenyről, kattintson ide !
A cikk megjelenését a HUMDA Magyar Autó-Motorsport Fejlesztési Ügynökség Zrt. támogatta.