Hírek

A 95 lóerős mezőnybe érkezik a Morini új crossovere

november 20., 10:15 Módosítva: 2024.11.21 06:20

Nem érzem magam egyedül, ha már a brit, az osztrák vagy a tengeren túli sajtó is a Ducati Multistradával való hasonlóságot emlegeti a Moto Morini újdonsága, a Corsaro GT-vel kapcsolatban. Az oldalsó sziluettben, de még a far felőli nézőpontból is tényleg kicsit emlékeztet arra, mint amikor a suliban direkt kicsit hibásan másoltuk a jó tanulók házi feladatát, hogy ne legyen nagyon feltűnő a végeredmény. A jellegzetesen élénk piros szín, és persze az olasz név csak erősíti az asszociációt.

002 moto morini corsaro gt 2025
Távolról sincs vége, olvasson még

Evel Knievel leghíresebb balesete ihlette a limitált szériás Rocket 3-at

november 18., 11:52 Módosítva: 2024.11.18 11:57

A hét kérdése: vajon mekkora a baj, amikor egy minimum 11 millió forintos értéket képviselő, egyébként minden elemében különleges motor különleges kiadásához azt említi meg kínjában a Triumph kommüniké, hogy a motoros akár a saját nevét is megjelenítheti az indítóképernyő üzenetében?

Távolról sincs vége, olvasson még

23 centivel már lehet villantani

november 14., 17:41 Módosítva: 2024.11.16 14:14

A következő évben frissül a KTM 390 Adventure sorozata. A 2025-ös kicsi ADV bike három sarokponton újul meg. Ezek a dizájn, a motorblokk, valamint a rendes terepképesség az R kivitel képében, ami az osztrák gyártónál hagyományosan az off-road orientációt jelenti.

2025-KTM-390-Adventure-R-2-1024x683
Távolról sincs vége, olvasson még

A KTM után a Triumph nyomába ered a kínai CFMoto

november 12., 11:13 Módosítva: 2024.11.12 11:27

Valójában az a súlyosan megdöbbentő, hogy a kínai ipar mennyire gyorsan reagál a motoros trendekre, nem? A Triumph 2020-ban mutatta meg a Tridenttel, hogy van létjogosultsága a háromhengeres motorblokkoknak az az alsó árkategóriában. 2021-re bizonyosodott be, hogy nem csak a kritikák között, hanem a kasszánál is működik a koncepció. És tessék, 4 év elteltével, ami gyakorlatilag csillanás a műszaki időablakban, nem is egy, hanem két kínai konkurencia jelenik meg a piacon.

CFMoto 675NK
Távolról sincs vége, olvasson még

A legkönnyebb Panigale: visszatér a V2-es Ducati superbike

november 12., 11:13 Módosítva: 2024.11.14 05:59

Júliusban végső kiadással búcsúzott a Ducati a V2-es Panigale szériától. Sírtunk. Joggal. Nem tudtuk, hogy éppen a markukba röhögnek ezek a fifikás olasz kópék, mert már csőbe volt töltve az új V2 (oppábocsánat, ducatisan mondva L2) superbike és csupasz testvére. Mondjuk sejthettük volna!

MY25 PANIGALE V2S DINAMICHE (3)
Távolról sincs vége, olvasson még

Könyvajánló: Urbach László élete

november 6., 11:26 Módosítva: 2024.11.08 06:29

Hiánypótló kiadvánnyal jelentkezett a hazai autózás és motorkerékpáros élet egy-egy  fejezetét már több mint tíz könyvben is feldolgozó Ocskay Zoltán. Ezúttal Urbach László (1904-1977) életét rendezte össze egy több mint kétszáz oldalas, keményfedeles kötetben.„Urbach korának kiemelkedő alakja volt. Kétszeres magyar motorkerékpár bajnok – aki szinte sohasem versenyzett kétüteművel –, aki utána több nemzetközi márkát is képviselőkereskedést – az ország legjobban működőjét – üzemeltette a húszas és harmincas években.

Távolról sincs vége, olvasson még

IMU, gyorsváltó és új féknyergek az új Z900-on

november 6., 10:09 Módosítva: 2024.11.07 10:03

Minden hengerelrendezésnek megvan a maga szépsége a motoriparban. Kalapál? Pragmatikus? Hátbaver? Ez a karakter. De van egy, aminek hívei a mai napig talán a legtöbben vannak. A sornégy egyház követői, akik akkor boldogok, amikor lelki füleikbe 10 ezres fordulatszám felett énekel valami. Valami lehetőleg japán. Az ő örömükre a Kawasaki nem engedte el, sőt a következő évre megfiatalította a Z900-at. Hiszen aki a sornégyet szereti, rossz ember nem lehet.

Távolról sincs vége, olvasson még

Hátsó tárcsafékkel és új külsővel érkezik az új Honda PCX125

november 5., 13:43 Módosítva: 2024.11.20 21:14
  • Modellfrissítést kap a Honda PCX125
  • Az alapértékek maradnak: kis fogyasztás, alacsony tömeg, start-stop rendszer
  • 8 literes tankkal akár 385 kilométer a hatótáv
  • A sima mellett DX-változat is kapható lesz színes kijelzővel, okostelefon-integrációval és külső tartályos rugóstaggal
  • 30,5 liter az ülés alatti csomagtartó

A Honda PCX125 minden idők egyik legsikeresebb Honda motorkerékpárja, ázsiai népszerűsége mellett pedig Európában is nagy sikere van, 2010-es piacra kerülése óta 140 ezer példányt adtak el belőle. Frissült a külső idomzat, leburkolták a kormányt, végre megérkezett a hátsó tárcsafék, még tovább optimalizálták a négyszelepes, egyhengeres motort és lambdaszondát is beépítettek a környezetbarát működésért, a DX-modell pedig külső tartályos hátsó rugóstagot és 5 hüvelykes TFT kijelzőt kapott, ami a Honda RoadSync alkalmazáson keresztül okostelefonos kapcsolatra alkalmas.

Távolról sincs vége, olvasson még

Aluvázas, sorhármas motorokkal támad a Zontes

november 4., 15:30 Módosítva: 2024.11.20 21:14

Kínában nyilvánvalóan olvasnak motoros sajtót, mert megint egy (azaz kettő) olyan motort küldenek az európai színtérre, amibe első olvasatra és benyomásra nehéz belekötni, hiszen a szokásos újságírói rinyapontokat megpróbálják messziről kicselezni. Lássuk a hívószavakat!

Car202407251022053250
Távolról sincs vége, olvasson még

Minden bogár rovar, de nem minden rovar MT-07

november 2., 17:06 Módosítva: 2024.11.05 16:47

Mintha lenne valamiféle hallgatólagos megállapodás a Yamaha és a vásárlók között: mindkét fél tudja, hogy az MT-07 nem szép, soha nem is volt az, és az új kiadás után megkockáztatható, hogy talán soha nem is lesz az. Cserébe egy kellemesen langymeleg általános célú motor, szintén közmegegyezésesen kijelenthető, hogy nem túl acélos futóművel. Ha van motor, amire rá kellene sütnöm, hogy ne ez a modern ETZ, akkor bizonyára az MT-07 lenne az. A 2025-ös szérián javítottak egy sort, legfontosabb, hogy új futóművet raktak alá. Ha másért nem, hát legalább ezért érdemes megbarátkozni az új fejidommal.

Távolról sincs vége, olvasson még

Motorosbarát szalagkorlátot húztak a Bajna - Héreg leghíresebb kanyarjához

november 1., 14:42 Módosítva: 2024.11.05 12:52

Idén harmadik alkalommal telepítettek úgynevezett motorosbarát szalagkorlátokat népszerű motoros útvonal mellé a Magyar Közút és a HUMDA együttműködésében. Az év elején Somogyban, a Kőröshegyi-völgyhíd lábánál, később pedig kedvenc mátrai 24-es útvonalunk 320 méternyi szakaszára kerültek ki a motorosok által elszenvedett balesetek súlyosságát csökkenni hivatott kiegészítő elemek.

Távolról sincs vége, olvasson még

A legdurvább osztrák túraenduró

október 30., 12:50 Módosítva: 2024.11.13 13:51

A KTM valószínűleg sikerrel pályázza meg 2025-ben A legdurvább túraenduró-díjat, már ha a crossovereket nagyvonalúan eltávolítjuk a stílustól. De nem is olyan nagy ellentmondás ez, mára már a fülnek sem cseng furcsán. A durva tempó, a kényelem és a változatos minőségű utak együttes szeretete meg igazából jól áll a KTM-nek, akik jövőre 1390-re cserélik az 1290-es Super Adventure szériát.

MY25-KTM-1390-SUPER-ADVENTURE-S-EVO-header
Fotó: KTM
Távolról sincs vége, olvasson még

Akár tökéletes is lehetett volna a 800-as Triumph crossover

október 24., 11:47 Módosítva: 2024.10.26 09:50

Nemrég azt mondtam, hogy ha a Triumph kidob a 765 Street Triple alapján egy crossovert, azt látatlanban megveszem. Be is szorult a zabszem, amikor megláttam, hogy 2025-re jön a Tiger Sport 800, de gyorsan lehűltek a kedélyek: jó csomagnak tűnik, de a 800 talán egy kövér fokkal közelebb áll a 660-as testvéréhez, mint a harmónia etalon Streethez.

Távolról sincs vége, olvasson még

2025-ben frissül a BMW S 1000 R

október 22., 16:07 Módosítva: 2024.11.06 11:55

Új S 1000 R érkezik 2025-ben a BMW-től, és ismét határozott dizájnváltással lép ringbe a bajor meztelen harcos. Az első, a 2014-es még őszinte (oké, mondjuk ki, őszintén csúnya) fejidomának 2021-re, a legutóbbi frissítés idejére már nyoma sem maradt. A következő szériáról készült kép után pedig a rossz nyelvek szerint egészen Ducati Streetfighter V4-re emlékeztető fizimiskával állt elő a német tervezőcsapat.

ujs1000r
Távolról sincs vége, olvasson még

Futóművet cserélt a Speed Twin 900 alatt a Triumph

október 20., 13:40 Módosítva: 2024.10.21 06:21

Biztos csak az apukakorúság mondatja velem, de mindig jóleső háttérbe húzódással konstatálom, amikor sikerül a megfelelő motort a megfelelő tesztpilótával összeügyeskednem; így aztán megmaradt az a hideg nyárelői nap, amikor Bercivel összefutottunk motort fotózni a Hajógyári szigeten. Ahogy a K-híd felől ereszkedett, messziről látszott, ahogy a motor és a motoros összhangban van. Nehéz ezt máshogy magyarázni, ez egyfajta kisugárzás, ahogy látványosan jól érzi magát valaki egy motoron. Nem tévedtem: Berci imádta a Triumph Speed Twin 900-at. Beütött neki a régi forma, a kezelhetőség, a lélek, meg az olyan pici részletek, mint a régimódi hangulatot árasztó barna gyertyapipa.

Távolról sincs vége, olvasson még

A legolcsóbb ezres csupasz lenne: kész a Honda CB1000 Hornet

október 19., 18:46 Módosítva: 2024.10.20 15:53

Talán a tavalyi év legnagyobb siráma volt, hogy ugyan visszatért a 750-es Honda Hornet, de négy helyett kettő henger darázs-zümmöggését kellett hallgatni. “Nem is igazi Hornet” - sírta el minden motorozással foglalkozó hazai és külföldi médiafelület kommentmezője, mintha csak az eredeti, a CB600F Hornet valami eszeveszett jó tárgy lett volna valaha, nem pusztán egy oké, belépőszintű, megbízható és elérhető áron mért motor, amit a vérbeli motor gorumet-k már a maga korában is a tányér szélére toltak. Mindeközben az új Hornet, a kéthengeres, a “nem igazi” az európai piac csupasz motorjainak vezető szereplője lett – hát ennyit a kommentmezőkről.

Távolról sincs vége, olvasson még

Tönkrement az elektromos motorokat gyártó Energica

október 18., 10:49 Módosítva: 2024.11.06 11:31

Az olasz eredetű, kizárólag elektromos motorok fejlesztésével foglalkozó Energica közleményben jelentette be, hogy a vállalat tönkrement. A cég a megerősítő közleményt célzottan az amerikai RideApart magazinnak küldte el, és ez bátran valószínűsíthető, hogy több, mint puszta véletlen. Az Energica ugyanis az amerikai Ideanomics leányvállalata, és úgy tűnik nem felhőtlen a viszony a két fél között.

Távolról sincs vége, olvasson még

A Brembo megvette az Öhlinst

október 15., 11:01 Módosítva: 2024.11.06 11:33

Mintegy 405 millió dollár értékű üzlet keretében a Brembo megvásárolta a svéd Öhlinst az amerikai Tenneco ipari és autóipari óriásvállalattól. A Tenneco ennek kevesebb, mint a feléért, 160 millió dollárért vásárolta meg az Öhlinst 2018-ban, és akkor határozott elképzelésük volt arról, hogy bár többségi tulajdonosként lesznek jelen a cég életében, azt gyakorlati szinten a kisebbségi tulajdonos, alapító és névadó Kenth Öhlins kezei között hagyják. A Reuters szerint a Brembo (legalább jelentős részben) a Pirelli részesedés eladásából finanszírozta a vásárlást, az iparági pletykák pedig legalább lehetőség szintjén pedzegetik a két óriásvállalat egyesülését.

brembohlins
Távolról sincs vége, olvasson még

Yamaha R9: az R7-nél élesebb, az R6-nál barátibb

október 11., 10:46 Módosítva: 2024.11.05 13:51

Az üléspozíció kapcsán jellemezte maga a Yamaha így az R9-et: “Az R7-nél sportosabb, de pihentetőbb az R6 Race-nél” és első ránézésre ez sokkal jobban pozicionálja a márka új sportmotorját, mint ahogy a reklám szól: “A szupersportmotorok új generációja.” Előbbi ugyanis minden kétséget kizáróan igaz. Azaz megérkezett az MT-09 platformra húzott idomos sportmotor, de ahogy korábban R7-be is belenyúltak a Yamahánál az MT-07-hez képest, úgy ezúttal sem csupán annyi történt, hogy műanyag idomokba burkolták az alapmotort.

2025-Yamaha-YZF-R9-2025-3
Távolról sincs vége, olvasson még

Komolyabb első villákat rakott a Triumph a Trident 660 alá

október 10., 13:03 Módosítva: 2024.10.25 10:09

Nem tudom visszaidézni, hogy mikor olvastam vagy hallottam legutóbb olyan véleményt, ami nem emeli magasba a Triumph kvázi belépőszintű, 660-as nagyplatformját, de állítólag voltak ilyen hangok. Ezek, a gyártóhoz visszatért hangok ezek szerint sebességtartó automatikát, gyorsváltót és jobb futóművet követeltek a hathatos Trident alá.

Távolról sincs vége, olvasson még

125-ös motor B jogosival? A legismertebb magyar motorosokkal egyeztet a minisztérium

október 7., 15:46 Módosítva: 2024.10.10 06:17

Szeptember végén erősítette meg az Építési és Közlekedési Minisztérium, azaz az ÉKM, valamint a Közlekedéstudományi Intézet, azaz a KTI a Telexnek az értesülést, miszerint az új (várhatóan legkorábban 2025 második felében életbe lépő) frissített KRESZ szabálygyűjtemény az eddigieknél szigorúbban fogja mérni a motorosok védőruházat viselését. Azaz a bukósisakon túl kötelezővé válhat közúton a kesztyű, a bokát védő motoros cipő vagy például a motoros kabát viselése.

Távolról sincs vége, olvasson még

A Svartpilen után megérkezett a Vitpilen 801 is

október 4., 11:51 Módosítva: 2024.10.19 11:57

Vannak fontos és kevésbé fontos megjelenések. A 2025-ös Husqvarna Vitpilen 801 alapvetően az utóbbiak közé tartozik, mert a tavalyi Svartpilenhez képest durva változtatások nem történtek, leszámítva két látványos tételt: a fényszórót és a színt. Más tekintetben lényegében a két motor ikertestvérnek tekinthető.

Távolról sincs vége, olvasson még

Elődjénél gyengébb lett a Kawasaki Ninja 1100SX

október 3., 15:19 Módosítva: 2024.11.18 11:56

A néhány napja bemutatott 1100-as Kawasaki Versys után várható volt, hogy az azonos motorblokkot használó Ninja SX is átesik a köbcenti átalakító műtéten. Azaz az eddig 1043 köbcentis motort a löket 3 milliméteres megtoldásával 1099 köbcentire hizlalták. A Versys esetében adott és várható volt a lóerő, valamint nyomaték értékek felkerekítése, az 1100SX viszont már fifikásabb jószág. Az ugyanis a frissítés előtti blokkal 142 lóerős teljesítményt pakolt ki magából 10 ezres fordulatszámon; de az 1100SX már csak (azért ez egy idézőjeles csak) 136 lóerő, amit viszont 9000-nél lehoz a Kawa 2025-ös sport-túra interpretációja.

Távolról sincs vége, olvasson még

135 lóerő lett az új Kawasaki Versys 1100

október 1., 11:34 Módosítva: 2024.10.03 14:13

2012-ben nagyot húzott a Kawasaki a Versys modellel. Ma már ismerjük a receptet, nem hökkenünk meg a túraendurós sziluetten és ergonómián, ha azt sornégyes motorblokkal és 17-es kerekekkel vegyíti valaki, de akár csak néhány éve ez még különutas koncepció volt; a crossoverekhez vezető műfajt ki is kellett találni, Ződék pedig nagyot tapostak az úton. Időközben viszont megjelentek a slankabb, erősebb versenytársak, a Versys frissítés egyre sürgetőbb lett, ami a következő évre, tehát 2025-re ezennel meg is érkezett.

Távolról sincs vége, olvasson még

A bukósisakon túl más védőfelszerelések használatát is előírhatják motorozáshoz a jövőben

szeptember 30., 12:55 Módosítva: 2024.10.06 08:53

Ebben a pillanatban még semmi nem biztos, pusztán az akarat, a szándék, amit aztán majd kiderül, hogy tett is követi-e, de akárhogy is, napirenden vagyunk mi, nagymotorosok az új KRESZ kialakítása során. Az Építési és Közlekedési Minisztérium, azaz az ÉKM, valamint a Közlekedéstudományi Intézet, azaz a KTI is megerősítette a Telexnek, hogy szerintük a motorosok érdekében szigorítani kell a közúton, (nagy)motoron viselendő védőfelszerelések körét.

Távolról sincs vége, olvasson még
Bezárás