Kedves Szerkesztő!
Üdv: Baja futár.
Kedves Olvasó!
Nincsenek jó híreim. A többször módosított fővárosi szmogriadó rendelet 2016. márciusa óta hatályos változata egyértelműen fogalmaz: a szmogriadó jelenleg is érvényes riasztási fokozatának bevezetésekor megtiltja azon gépjárművek Budapest közigazgatási területén való használatát, amelyeknek a forgalmi engedélyében a környezetvédelmi osztályt jelölő 0; 1; 2; 3; 4, kódok szerepelnek, vagy a forgalmi engedély nem tartalmaz semmilyen kódot.
Körmönfont helyzet ez, mert Magyarországon nincs rendes nyilvántartása a motorkerékpárok környezetvédelmi kibocsátási osztályának, és időszakos környezetvédelmi vizsgálat sincs, miközben az Európai Unióban régóta létezik egy, az autókétól különböző határértékeket rögzítő rendszer. Ezt is Euro normának nevezik, és ettől az évtől csak olyan új motorkerékpárok kerülhetnek forgalomba, amelyek teljesítik a motoros Euro 4 környezetvédelmi normát. Mindebből semmi nem látszik a magyar szabályozásban, sőt, a motorok forgalmi engedélyének V.9.-es rovatában teljesen véletlenszerű számokat látni. Az utóbbi napokban több motoros olvasónk is írt, volt, akinek néhány éves Piaggio Beverly 300 robogójának forgalmijában 0 szerepel, míg a szabályozott katalizátorral szerelt, utcai KTM-ekében többnyire 2-es.
Előfordulhat az is, hogy a motorkerékpár forgalmijában 00 szerepel. Ez esetben talán nem lesz gond a rendőrrel, de csak talán, mert erre vonatkozóan semmilyen iránymutatás nincs a rendeletben. Nem kérdés, hogy a fővárosi légszennyezettséget nem a motorosok okozzák és nem is fokozzák, hiszen kevesen vannak és egy korszerű, jól beállított, esetleg katalizátorral is felszerelt motor vagy robogó egy adott útszakaszon kevesebb füstgázt bocsát a légkörbe, mint az autók zöme. A jelek szerint a főváros egyszerűen nem gondolt a motorosokra, amikor kitalálta ezt a szabályozást. Ezért, aki most olyan motort használ, amely érintett lehet a korlátozásban, az mindenképpen kockáztat.
Miért mindig a motorost szívatják?
Mintha minden intézkedésnek az lenne a vége, hogy tesznek a fejünkre. A kulcsszó a trehányság.
Üdv: Zách Dániel
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Frissítette a BMW az F 900 R-t és az F 900 XR-t
Fejlesztett futómű, célzott ergonómia és kisebb tömeg a 2025-ös frissítés középpontjában.
- Esemény
Vége a MotoGP 2024-es szezonjának: Jorge Martín életében először világbajnok a királykategóriában
Az utolsó versenyhétvége sprinfutamát és főfutamát is Pecco Bagnaia nyerte, de ez se volt elég, hogy utolérje Martinatort.
- Hírek
A 95 lóerős mezőnybe érkezik a Morini új crossovere
Visszahozza a Moto Morini a Corsaro nevet, de a nagy elődhöz, amitől minden motorbuzinak nedves lett a bugyija, már vajmi kevés köze van.
- Hírek
Evel Knievel leghíresebb balesete ihlette a limitált szériás Rocket 3-at
1967 december 31-én Evel Knievel rommá törte magát karrierje leghosszabb ugratása végén és 29 napig kórházban ápolták. Mire is lenne jobb emlékezni?