A fojtást már kivették, de le is szeretném papírozni

2018.05.10. 14:57

Feladó Balázs

Címzett Zomborácz Iván

Dátum 2018.05.04.

Tárgy Visszafojtás

Kedves Iván!

Nagy érdeklődéssel olvastam az Így kell A2-esre fojtani egy motort című cikkedet. Jó tudni, hogy a magyar bürokrácia ismeretében lehetetlennek gondolt vállalkozás valójában nem is olyan bonyolult. Mivel te valószínűleg sokkal inkább benne vagy a témában, mint bárki más, akit ismerek, így egy kérdéssel fordulnék hozzád.

Az én helyzetem pont fordított, mint a cikkben szereplő olvasóé. Jelenleg A2-es jogosítvánnyal rendelkezem és egy papíron 35 kW-os Triumph Street Triple 675 R boldog tulajdonosa vagyok. A motor Olaszországból lett importálva, és mivel az olasz forgalmiban 35 kW szerepelt, ezt a magyar forgalomba helyezésnél egyszerűen csak átvették. Valójában persze, annak tudatában, hogy ez nem legális (kövezzenek meg érte, de valószínűleg nem én vagyok az egyetlen) a motorban ha valaha volt is fojtás, már nincs benne.

Pár hónapon belül meglesz az A korlátlan jogosítványom, és mivel nagyon szeretem a motort és hosszabb időre tervezem megtartani, amint lehetséges, szeretnék kilépni ebből a szürke zónából és a gyári fojtatlan teljesítménnyel levizsgáztatni a motort.

Ennek kapcsán fordulnék hozzád segítségért. Milyen műhelyhez forduljak ilyen esetben, akik kiszerelik a 35 kW-os teljesítményért felelős, valójában benne sem lévő alkatrészt/alkatrészeket? Ilyen esetben kell átalakítási engedély? (hiszen nem át-, hanem a gyári tulajdonságaira szeretném visszaalakítani a motort) Melyik hatóságot kell megkeresnek ezügyben?

Várom a válaszodat!

Előre is köszönöm!

Kedves Balázs!

Mivel az átalakítás visszafelé is átalakítás, a költségei ugyanazok, és az ügymenet is ugyanaz, mint a cikkben, csak nem kell hozzá alkatrészt venned. De lássuk részleteiben!

A Street Triple 675-ben a fojtást egy olyasmi határolóval oldották meg, mint amilyen a fent linkelt cikkben is szerepelt, tehát nem kell elektronikát frissíteni. El kell menned egy hivatalos szervizbe, ahol kiállítanak neked egy papírt arról, hogy a beépített határolót szakszerűen eltávolították, és rendelnek neked a gyártól egy új vázmatricát. A beavatkozásról szóló nyilatkozattal, a számlával és a munkalappal aztán elmész a lakóhelyed szerinti Közlekedési Fegyületelethez, ahol kifizeted az átalakítási engedélyt (11 800 Ft), a vizsgát (4360) és a kiegészítő vizsgálatot (4600), valamint kifizeted az új forgalmit és a törzskönyvet - és készen is vagy.

Üdv:

Zomborácz Iván

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.