A május végi időpont kiváló az ilyen jellegű versenyek megrendezésére, mert még nincs nagy kánikula, de azért az aszfalt már kellőképpen átforrósodik a gumik megfelelő tapadásához. Persze van az a magyar közmondás, a májusi esőről meg az aranyakról. Nos az időjárás a három nap alatt jó párszor megtréfálta a résztvevőket kisebb záporokkal, főleg vasárnap, a versenyek napján, de mindez komoly fennakadást nem okozott a programban, egy kis időcsúszáson és pár hamar száradó felső ruházaton kívül.
A szervező BR Organisation Kft. és a MAMS
ismételten bizonyította, hogy a magyarok jól értenek sportesemények
zökkenőmentes lebonyolításához. A tavalyihoz képest sokat fejlődött
a technikai személyzet színvonala az egyik szponzor jóvoltából, sok
szép egyterű Seat Alhambra huzigálta a dögszállítónak nevezett
műszaki mentő utánfutókat. A versenybíróság autója sem egyszerű:
egy 204 lóerős Seat Leon Cupra. A pályabírókkal inkább csak a box
utcában lévőknek gyűlt meg a baja, főleg a külföldieknek, mivel a
bírók állandóan fütyültek, a külhonból érkezett csapatok tagjai meg
viszont rájuk. A renitens olaszok előszeretettel űztek ebből
sportot. Sokan sokszor nem értik minek ez a kissé eltúlzott
füttypárbaj a startok előtt, köztük én is. Igaz viszont, hogy
balesetmentesen zajlottak le a versenyek, és ezért talán egy kis
basáskodást elnézhetünk néhány idősebb fütyülős úrnak.
Edzések
Gyorsasági Európa-bajnoki futamot a 125, és a 250 köbcentis (kétütemű) GP osztályoknak, illetve a Supersport 600 (négyütemű) osztálynak rendezték meg. Betétfutamként a Supersport 400, a Superstock országos bajnoki és a Cosmo kupasorozat versenyzői álltak rajthoz a hétvégén. Az időmérő edzések a gyorsasági motoros versenyeknek megfelelő menetrend szerint a pénteki és szombati napokon zajlottak le.
A 125-ösök mezőnye igencsak népes volt. Olasz,
cseh, spanyol, finn, holland, szlovén, dán, német, bolgár és
természetesen magyar versenyzők igazi európai jelleget adtak a
kategóriának. Nemcsak olyan volt a 125-ösök hangja, mint a
darazsaké, hanem sokaságuk is egy darázsraj jellemzőit közelítette.
Az edzésekre
két külön csoportba kellett sorolni a 60-nál is több
jelentkezőt, mert a pálya ennyi motort egyszerre már nem bírt
volna el.
Az edzés elsőséget vastagon - már amennyire fél
másodperc vastagnak számít - a tavaly még a 125-ösök közt a
világbajnokságban versenyző, és egyben Talmácsi Gábor volt
csapattársa, az olasz
Marco Petrini szerezte meg. Mindkét nap ő mente a legjobb
köridőt.
Második helyen a spanyol Atletico Madrid
csapatban (igen kérem, ott nem csak a fociban van pénz, és ráadásul
mindkét sportágban igencsak megtérülnek a befektetések) versenyző
Alvaro Bautista végzett. Az első sort két cseh fiú zárta Lukas
Pesek, és Matej Smrz (ő a 125-ös VB-n induló Jakub Smrz testvére).
A magyarok közül csak Magda Attila és Lénárt Péter tudta magát
kvalifikálni az erős mezőnyben, a 24. és a 26. edzésidővel.
Visszatérve az Atletico Madrid motoros
különítményéhez, elég fájó volt látni, hogy a csapat minden egyes
tagja az egyik legjobb sportszergyártó cég (győzelem istene a görög
mitológiában) által tervezett kollekcióban pompázik, addig a magyar
versenyzők közül volt aki éppen csak le tudta cserélni több éves,
szakadt bőrruháját, valamint
az élen álló versenyzők motorjai csak a kerekek darabszámában,
és a 125 köbcentis lökettérfogatban hasonlítottak a hazaiak
motorjaihoz.
A másik
megdöbbentő dolog, hogy a kis 125 köbcentis, 50 lóerő körüli,
alig 70 kg-os gépekkel, hogy lehet 1p 46.35mp-es időt
motorozni, amikor mint azt később meglátjuk, a nehezebb (170
kg), de jóval erősebb(170-180 LE) Superstock gépekkel sem tudták
ezt az időt megközelíteni, de még az EB szintű 250-es, vagy 600-as
gépekkel is csak 1 másodperccel tudtak a Ringen jobbat menni a
125-ösök élmezőnyénél. Szóval elég kellemetlen egy mezőnynek tűnt a
korábbi magyar sikerekre ismételten számító szakértőknek.
A 250-es géposztály résztvevői hasonlóan a
125-ösökhöz igen sok országból (spanyol, holland, német, cseh,
szlovák, olasz, dán, svájci, szlovén, finn, svéd) érkeztek.
Szerencsére a 250-eseknél jobb esélyekkel rendelkeztünk
Rizmayer Gábor révén, bár az ő motorja is nevetségesen
mutatott a spanyol, német és olasz versenytársak gépei mellett.
Mindenesetre a
pályaismerete pótolt némi lóerő és futómű hátrányt, így a
második legjobb edzésidőt volt képes produkálni mind a két
edzésnapon.
Az abszolút edzés első a spanyol Alvaro Molina
lett, aki megközelítette az 1p 45mp álomhatárt a Ringen (0.05 mp-el
maradt el tőle). Az első sorba még a német Christian Gemmel, és a
holland Henk Van De Lagemaat tudta magát beverekedni.
A leggyorsabb 5 ember közt mindössze 1 másodperc volt, ebbe
az ötösbe a pályát szintén régi ismerősként látogató Vladimir
Castka számított még bele. Rizin kívül volt még magyar indulója a
kategóriának. Tibori Gábor az utolsó, 28. helyen várhatta a
vasárnapi versenyt. A mezőny további érdekessége volt Vesa Kallio
finn versenyző indulása (10. edzésidő), aki a 125-ösök
világbajnokságában mostanában remek formában motorozó Mika Kallio
rokona.
A 600-as Supersport kategóriában úgy tűnik pár
nagy név, köztük az osztrák Chistian Zaiser nem tudott eljönni, ők
a szintén az ezen a hétvégén megrendezett Supersport VB-n indultak
Silverstone-ban. A soknemzetiségű részvétel itt is jellemző volt,
azonban
felbukkant a pályán egy viking a semmiből, és majd 1 mp-el
jobb edzésidőt (1p 45.89mp) ment bárkinél a kategóriában. Fogalmam
sincs honnét tanult meg ennyire motorozni a norvég Kai Börre
Andersen, mert bár az északi versenyzők soha nem szenvednek
technikai feltételek hiányától, azonban a jó idő hiánya az év
nagyobb részében hátráltathatja felkészülésüket. Legalábbis úgy
tudtam a sífutás a nemzeti sportjuk.
A második rajtkockát az évek óta visszatérő
olasz Guglielmo Tarizzo szerezte meg. Az első két versenyző
meglehetősen elkülönült az őket követőktől. A 3-8 helyek közt
azonban 1 mp-nél kisebb volt a különbség. Ebből a 6 versenyzőből a
német Michael Schulten a 3. helyre tudta magát kvalifikálni,
a negyedik rajthelyre pedig nem kisebb név, mint az évek óta VB
résztvevő Guareschi család ifjú tagja, Gianfranco Guareschi
állhatott fel. A magyarok közül Talmácsi Gergő (Gábor kisebbik
testvére) a 18., Székely Zsolt a 19. köridőt volt képes az
edzéseken összemotorozni.
A magyar bajnokság kategóriáiban már jóval
kevesebb indulót számolhattunk össze. Az egyik legolcsóbb, bár
semmiképpen nem filléres Supersport 400-as géposztályban 12-en, míg
a már igencsak drága Superstock osztályban mindössze 8-an láttak
neki az edzéseknek. A Supesport 400-ban Király László érte el a
legjobb edzésidőt, mögötte Orlicsek Péter állhatott volna fel a
második rajthelyre, ha NSR250-es Honda-jának nem robbant volna szét
a blokkja az edzések során. A harmadik rajthelyet Csiky Anti, a
negyediket Braun Attila szerezte meg. Az 1 hónappal ezelőtti
győztes, veterán korú Dudás Attila az 5 helyre állíthatta oda
Kawasaki-ját vasárnap.
A tavalyi bajnok Pirisi Richárd ugyan a 7. lett, de mivel neki
is szétugrott a motorblokkja, vasárnap csak nézőként lehetett jelen
a kategória startjánál.
A Superstock a legszínvonalasabb és a legjobban
futtatott kategória a magyar bajnokságon belül. Az Endurance VB-n
is induló
Bitter Sándor igencsak jó 1 p 47.6 mp edzésidővel ijesztett rá a
többiekre. A legnagyobb ellenfelének számító Dudás Péter 1p
48.18 mp idővel a második rajtkockát szerezte meg. Őket Vida Tibi,
Szabó Attila, Talmácsi Gergő (igen, ő úgy gondolta, hogy nem elég
neki a fárasztó 600-as EB, még akar picit versenyezni), Martin
Cermak, Aszalós Ádám és Martin Kuzma követte a rajtfelállásnál.
Versenyek
Örülhettek a Supersport 400-as kategória résztvevői, végre nem szombat délután rendezték meg a versenyüket, mint ahogy az Alpok-Adria fordulók alkalmával ez szokás, hanem a nagy kategóriákkal együtt szerepelhettek a fő műsoridőben. Ezt a kedvességet meg is hálálták a rendezőknek, ugyanis igen izgalmas, kemény csatákat láthattunk a pilótáktól. A rajt Király Lászlónak sikerült a legjobban a piros Kawasaki-val, őt Dudás, Bartos, Csiky és Braun követte. Király remekül ment, és sikerült némi előnyt szereznie, amikor a 7. körben elektromos hiba miatt kiállni kényszerült.
Eközben Csiky Antinak sikerült megelőznie
Bartost, aki a rajtnál ott hagyta őt, de
Dudás a megörökölt első helyen jócskán elhúzott addigra a
többiektől. Csiky nem adta fel, fokozatosan jött fel Dudásra,
és az utolsó 2 körben már közvetlenül mögötte motorozott. De amíg a
kanyarokban a fürge 250-es Honda-val megközelítette ellenfelét,
addig Dudás az egyenesekben bő 20 lóerővel erősebb Kawasaki-ján
elhúzott tőle, így a befutón ha csak 0.46 mp-el is, de a veterán
Kawasaki pilóta haladt át elsőként. A harmadik helyért Bartos
ugyanezt játszotta el Braunnal, igaz ott mindkét versenyző azonos
típusú gépen nyomult.
Supersport 400 OB futamának végeredménye:
1. DUDÁS Attila (Kawasaki) 23p 43.69mp
2. CSIKY Antal (Honda) +0.46mp
3. BARTOS Zoltán (Kawasaki) +9.55mp
4. BRAUN Attila (Kawasaki) +9.72mp
5. MAYER Péter (Kawasaki) +1p 14.66mp
6. SOMOGYI Péter (Honda) +1p 18.20mp
7. VASS Gyula (Yamaha) +1p 46.51mp
8. SZIGETI Péter +1p 47.27mp
9. VÁRADY György (Kawasaki) +1 kör
Itt egy kis kényszerszünet következett a
programban, ugyanis
a már reggel óta gyülekező felhők úgy döntöttek itt az ideje a
Ring környéki szőlők megöntözésének. Ennek a 125-ösök mezőnye
csöppet sem örült, egy félórás halasztás után viszont mindenki
slick gumival vágott neki a nagyrészt felszáradt aszfaltnak. A rajt
a szokásos 125-ös pedálozós, lökdösődéses volt. A 16 körös verseny
elején a német színekben induló, de olaszos nevű Giusepetti karcolt
az élbolyban veszélyesen, de az első körben üzemen kívül helyezte
magát és motorját.
Más az elejéről nem bukott ugyan, azonban
Petrini sem rajtolt a legjobban, viszont honfitársa Pellino az 5.
helyről hamar az élre tört, és sokáig vezette a mezőnyt. Később a
verseny második felében Petrini utolérte, majd megelőzte
honfitársát. A cseh Igor Kalab szintén folyamatosan tudott előre
törni, és ennek a célban a jutalma egy nagyszerű harmadik helyezés
lett.
A magyarok közül Magda Attila mindent kihozott a motorjából,
amit csak lehetett, ez a 13. helyre volt elegendő most, és úgy
hogy nem csak kiestek előle, hanem jócskán előzött meg
versenytársakat. A 4. helyről rajtoló Matej Smrz 5 körrel a vége
előtt esett ki. Bautista és Pesek az első körök csatározásai után
viszonylag kényelmesen szerezték meg a 4-5. helyet, a vége felé már
egymást sem zavarták nagyon. A másik magyar, Lénárt Péter a 18.
helyen végzett.
GP 125 EB futamának végeredménye:
1. PETRINI Marco (Aprilia) 28p 58.93mp
2. PELLINO Gioele (Aprilia) +1.52mp
3. KALAB Igor (Honda) +2.71mp
4. BAUTISTA Alvaro (Aprilia) +5.18mp
5. PESEK Lukas (Honda) +10.37mp
6. HARMS Robin (Honda) +13.60mp
7. MANNA Manuel (Honda) +13.84mp
8. BRUSCHI Juri (Aprilia) +15.47mp
9. TALLEVI Thomas (Aprilia) +18.83mp
10. SIMONCELLI Marco (Aprilia) +23.38mp
A helyi műsorvezetők és a depó sok-sok alkalmi
szakértője már előre dörzsölte a kezét a jó helyezés, esetlegesen
egy győzelem reményében a 250-esek startja előtt. Nos ezt a reményt
eleinte úgy tűnt, hogy Rizmayer saját maga cáfolja meg elég gyenge
startjával. Sajnos csak az 5-6. hely környékén tudott eljönni, bár
talán ez nem annyira meglepő, mert
nem túl jó rajtoló hírében áll. Az élről induló spanyol
Alvaro Molina semmi esélyt nem adott a többieknek. Vetélytársai
csak a dobogó első fokán láthatták ismét közelből az
eredményhirdetéskor.
Viszont Rizi
szívósságban jobb volt, mint rajtolásban, mert folyamatosan,
körről körre előzte le ellenfeleit. Sajnos ez időbe telt, és
eleinte Neukirchner és Boccolini sokáig feltartotta őt. Aztán már
éppen hogy csak fel tudott érni a gyors holland Van de Lagemaat
mögé, és már itt is volt a 18. kör, a verseny vége. Azonban
Rizi jól taktikázott, nem a motor erejére bízta a második
hely megtartását. Az utolsó kanyar előtti balos kanyarban betette
Honda-ját a holland Aprilia-ja elé úgy, hogy az csak döbbenten
nézte, most mi van, de a hátralévő egyetlen jobb kanyarban már nem
tudott mit tenni a magyar fiú ellen, és Rizi megérdemelten szerezte
meg a második helyet. A spanyolt nagy valószínűséggel egy jobb
start után sem tudta volna megszorítani Rizmayer.
Kilenc kieső volt a mezőnyből a futam ideje alatt, de ők mind inkább a gyengébb versenyzők közül kerültek ki, így a helyezések elosztását kiesés nem befolyásolta. A szintén nem túl jól rajtoló német Christian Gemmel a végén egészen megközelítette már Riziéket, de maradt a 4. helyen. Tibori Gábor az utolsó, 19. helyen ért célba. Rizmayer ezzel az eredményével a 3. helyre jött fel az EB pontversenyében, ahol Molina vezet, Gemmel a második jelenleg.
GP 250 EB futamának végeredménye:
1. MOLINA Alvaro (Honda) 32p 0.89mp
2. RIZMAYER Gábor (Honda) +4.68mp
3. VAN DE LAGEMAAT Henk (Aprilia) +4.91mp
4. GEMMEL Christian (Honda) +6.23mp
5. BOCCOLINI Gilles (Aprilia) +14.25mp
6. CASTKA Vladimir (Yamaha) +18.16mp
7. NEUKIRCHNER Max (Honda) +18.60mp
8. KALLIO Vesa (Yamaha) +33.65mp
9. WATZ Frederik (Yamaha) +34.15mp
10. ROUS Radomil (Honda) +34.79mp
A 600-as Supersport EB futamot már-már VB
hosszúságú 22 körösre írták ki. Bár a mezőnyből hiányzott a tavaly
nagyon látványosan motorozó osztrák Zaiser, szerencsére egy
halálosan nagy arc viking látogatott el az osztrák helyét pótolandó
a Hungaroringre. Az hogy a legjobb edzés időket mente, az egy
dolog. De hogy a versenyen a rajt után olyan könnyedén húzott el a
mezőnytől, mintha más kategóriában versenyezne, na az már jelzett
valamit. Ráadásul a pálya hátsó felén, ahol minden gyors ember
átvág a rázóköveken egy jobb kanyarból lefelé jövet,
szinte állandóan egykerekezve jött ki R6-osával, csakhogy a
pálya szélén állókat szórakoztassa kicsit.
A 10. körben elesett a 2-3. helyen harcoló
német Schulten, így a rutinos olasz Tarizzo könnyedén hozta be a
második helyen Yamaha R6-osát. Az olasz Guareschi a rosszabb rajtja
után eredményesen zárkózott fel az élbolyhoz, és az utolsó körökben
sikerült Suzuki-ját befúrni honfitársa Velini Yamaha-ja elé. A
magyarok közt
a kis Talma-nak egyébként is az volt a híre, hogy
amin két kerék van, és motor van benne azzal ő már egész jól tud
akármilyen versenyen indulni.
Nos a Suzuki GSX-R 600-ast 3 nappal a verseny
előtt kapta meg, amelyen a hírek szerint semmiféle komolyabb motor
vagy futómű tuning nincs, ennek ellenére a 18. helyről rajtoló
Gergő a 10. helyet szerezte meg, és nem csak kiestek előle, hanem
jó pár EB résztvevőt előzött meg a futam alatt. Székely Zsolt kissé
elizgulta a versenyt, mivel a felvezető kör után kiállt, mert
eszébe jutott, hogy nem állította be a guminyomást megfelelően, így
a mezőny végéről elstartolva hat kör után feladta a versenyt. Khmm.
Supersport 600 EB futamának végeredménye:
1. ANDERSEN Kai Börre (Yamaha) 39p 50.71mp
2. TARIZZO Guglielmo (Yamaha) +2.37mp
3. GUARESCHI Gianfranco (Suzuki) +6.49mp
4. VELINI Alessio (Yamaha) +6.69mp
5. VENEMAN Barry (Yamaha) +17.66mp
6. FRITZSCHE Torsten (Suzuki) +47.13mp
7. SINIORIS Theodossisos (Yamaha) +47,23mp
8. BISCONTI Massimo (Yamaha) +57.93mp
9. BAIOCCO Matteo (Yamaha) +58.29mp
10. TALMÁCSI Gergő (Suzuki) +58.49mp
A Stocksport kategória az, amely hazánkban
virágkorát éri.
A legtöbb szponzori pénz, és a legjobb versenyzők mind ide
kerültek pár év leforgása alatt. Nincs ezen mit csodálkozni,
kis hazánk szponzorai egyelőre még ezt a kategóriát is csak üggyel
bajjal tudják a nemzetközi szint közelében tartani, és most is
mindössze 6 magyar indult el a nemzetközi Stocksport 12 körös
versenyén, amely egyben magyar bajnoki forduló is volt a
kategóriában. A boxok környékén jócskán meglátszott, hogy ez a
kategória vonzza leginkább a látogatókat, ha magyarokról esik szó.
Néha már a munkát hátráltató mennyiségű ember mozgott a hazai
élmenők boxállása körül. Természetesen a jól ismert arcok mindenhol
ott voltak, így a Kartell-ből Big Daddy Laca, aki így
magánemberként teljesen normális fazon.
A rajtot a felfokozott várakozásoknak
megfelelően szinte mindenki elrontotta. Egyedül Szabó Attila maradt
higgadt, jutalma egy vezető hely a második kör feléig. Őt
Bitter-Dudás-Vida hármas követte szorosan.
Az első kör végén Aszalós Ádám alól csúszott ki az Aprilia RSV
Mille. Ez idén már a második bukása. Az ok talán az, hogy a
vártnál lassabban alkalmazkodik a 250 köbcentis GP motorról a
súlyban jóval nehezebb, és másféle vezetéstechnikát igénylő
Superstock gépre.
A második kör felső jobbos kanyarjában Bitter
Sanyi dobta el jó messzire Suzuki-ját, és mire megtalálta, már csak
az utolsó helyre állhatott vissza, motorjának alsó idomzatát
azonban csak a futam végén kapta vissza a pályabíróktól. Dudás Peti
kihasználva a kavarodást megelőzte Szabót, és fokozatosan elhúzva a
mezőnytől, magabiztosan nyert. A következő körökben Szabó és Vida
csatája jelentett némi változatosságot, amelyből végül az
elszántabb, jobban koncentráló Vida került ki győztesen, és később
nagy főlénnyel véglegesítette magának a második helyet. Ezután
Szabó már csak tartotta a biztos harmadik pozícióját, míg
az utolsó helyről felbőszült bika módjára előrecsörtető Bitter
részben pucér motorja elől félénken ugrottak el a vendég szlovák
versenyzők, mihelyst utolérve őket alájuk fordult egy-egy
kanyarban. Talmácsi Gergő, akinek még ki sem hűlt az előző futamban
a 600-as gépe, szépen helytállt itt is, a 4. helyre hozva be a
rózsaszín buszra emlékeztető Triumph-ját.
Superstock Nemzetközi futamának végeredménye:
1. DUDÁS Péter (Suzuki) 22p 00.65mp
2. VIDA Tibor (Aprilia) +8.72mp
3. SZABÓ Attila (Suzuki) +28.52mp
4. TALMÁCSI Gergő (Triumph) +33.46mp
5. BITTER Sándor (Suzuki) +49.75mp
6. CERMÁK Martin (Yamaha) +53.18mp
7. KUZMA Martin (Yamaha) +53.37mp
A Cosmo kupa, amely alapvetően amatőrök, kezdő
versenyzők, és hobbisták számára lett kiírva lassan teljesen
kettészakad. Vannak már benne olyan versenyzők, akiknek inkább a
Superstock vagy egyéb országos bajnoki géposztályokban kellene
indulniuk elnézve képességüket és motorjaikat, és vannak benne
olyanok, akikre nem kevés gyakorlás ráférne még. A futam elején
eleredt az eső, a rajtrácsra összehívott versenyzői tanácskozás
után abban maradtak a pilóták, hogy kijönnek a boxba, várnak egy
kicsit, aztán mindenki olyan gumival megy, amilyennel akar, vagy
amilye van. Az eső szokás szerint befejezte magát, az aszfalt pedig
pár perc alatt motorozhatóvá száradt.
A szépségdíjas Suzuki GSX-R-rel felszerelt
Vörös János komoly ellenfél hiányában hibátlanul nyerte a 10 körös
futamot. Mögötte viszont a két 600-as Yamaha-val versenyző Iglár
Zsolt és Polyák Attila alaposan elszórakoztatta magát és a
közönséget az oda-vissza előzgetésekkel a teljes versenytáv alatt.
Végül Iglár alig több mint 6 tized másodperccel megszerezte a
második helyet márkatársa előtt.
A Cosmo Kupa futamának végeredménye:
1. VÖRÖS Sándor (SUZUKI) 19p 12,12mp
2. IGLÁR Zsolt (YAMAHA) +7,18mp
3. POLYÁK Attila (YAMAHA) +7,80mp
4. SOMOGYI Csaba (YAMAHA) +26,27mp
5. MARIS Zsolt (HONDA) +34,95mp
6. MOLNÁR Attila (KAWASAKI) +56,82mp
7. HEPKA György (TotalBike-os HONDA) +57,31mp
8. BABOS Péter (SUZUKI) +1p 05,31mp
9. ZONGOR Zsolt +1p 06,90mp
10. ONCSIK Zoltán (YAMAHA) +1p 13,91mp
A végére hadd tépjem a szám egy kicsit, remélem
talán nem feleslegesen. A nézők száma az Európa-bajnoki futamon
alig érte el a 2000-et, ebbe beleszámoltam a depóban lófráló
bennfentesek, a szurkolók és a rokonok népes csapatát. Mindez olyan
jegyárak mellett (1500 forint volt a hétvégi nézőtéri jegy ára),
amiért lassan már moziba sem lehet eljutni egy premier filmre, itt
pedig 3 napig lehetett élvezni a nagyrészt remek időt, és a jobbnál
jobb gépek látványát. A versenyre kilátogatók ezzel a belépővel
ráadásul az F1 futamok során súlyos tízezrekért megvásárolható
legjobb fedett, célegyenesben lévő tribünön, vagy bárhol a pályán
foglalhattak helyet. Aki pedig depó belépőt váltott (7000 Ft) még
körözhetett is a versenyek végén Vida Tibi felvezetésével a
Hungaroringen.
Sorolhatnám példaként az angol, a francia, a
német, avagy az olasz bajnoki futamokon megjelenő több tízezres
nézősereget, akik kíváncsiak országaik aktuális és leendő motoros
világsztárjaira. Természetesen nem vagyunk egy szinten a fent
említett országokkal, de mint írtam maga a belépő ennél
kedvezményesebb már nem is lehetne. Ráadásként még annyit, hogy
évről évre több és több motort, ezek közt sportmotort értékesítenek
hazánkban, amelynek tulajdonosai talán itt biztonságosabb
körülmények közt próbálhatnák ki gépeiket, mint a Visegrádi
felfutón.
Persze nem kötelező a gyorsasági versenyek látogatása egyetlen sportmotor tulajdonosnak sem, mert ott van nekik a sok Motoros Nap, hogy gépeiket próbálgassák. De ha egyszer gyorsasági világbajnoki futam megrendezésére nyílna ismét lehetősége Magyarországnak, sokat jelentene az odaítélésnél a zsúfolt lelátók látványa a nemzetközi szövetségnél, ugyanis ne feledjük, hogy 1990 és 1992 években már volt a Hungaroringen világbajnoki futam, pedig akkor még így sem álltunk, mint ahogy most...