Nyárbúcsúztató a Hungaroringen

2005.09.08. 10:52

A hétvégén zajlott az Alpok-Adria Bajnokság hetedik fordulója a Hungaroringen, ami a hazai motoros szezon záróakkordjának is tekinthető. Bár két forduló még hátra van a nemzetközi sorozatból, a vasárnapi versennyel eldőlt a Magyar Köztársaság Bajnokságának végleges sorrendje.

Szeptember első hétvégéjén motordübörgéstől volt hangos Mogyoród. A csütörtöki és pénteki edzések és időmérők után elérkezett a szombat, mely a zsúfolt versenyprogram miatt már versenynapként szerepelt. Délután rajtolt a MAMS Utánpótlás bajnokság futama, a Supersport400, a Supersport600 és a Stock1000 kategóriákat egyszerre indították el. Voltak is szép számmal a pályán (összesen 24-en kvalifikálták magukat), aminek nagy kerülgetés lett az eredménye. A végén a kawasakis Pető Józsefet intették le elsőként, őt két GSX-R-es versenyző követte, sorrendben Ács Ferenc és Iglár Zsolt, ezzel a Stock 1000 első három helye gazdára talált. Negyedikként - a 600-asok között pedig elsőként - Adorján Tamás ért célba. A kategóriája a továbbiakban Szabó Miklós és Vajzer Attila nevével folytatódott. A négyszázasok között elsőként Dudás Attilát intették le, akit Gáspár Attila és Somogyi Péter követett.

Az amatőr versenyzők a Cseh bajnoki forduló alatt fújhatták ki magukat, és már indult is a Dunlop Trohy, néhányan ugyanis ebben a kategóriában ismét pályára léptek. A hatszázasok versenyét ismét Adorján Tamás nyerte, míg az ezresek közül a CBR1000RR-t hajtó Benkő Zsoltnak lengett először a kockás zászló.

A vasárnap már teljes egészében az Alpok-Adria jegyében zajlott, másrészt ez volt az a futam, amely eldöntötte a magyar bajnokság végeredményét.

Superstock 1000 kategóriával indult a nap. Az idei év nagy visszatérője, a többszörös magyar és nemzetközi bajnok, Dudás Péter készült arra, hogy Suzuki GSX-R 1000-jével megleckéztesse a nemzetközi mezőnyt. Idén háromszor végzett dobogós helyen, de most elérkezettnek látta az időt, hogy mindenkit maga mögé utasítson. A két kvalifikációs edzése alatt Kamil Prager (CZ) ért leggyorsabban körbe (1:55,625), a második helyet nem egészen egy tizeddel lemaradva Kispataki Viktor szerezte meg. Újabb másfél tized hátránnyal Dudás Péteré lett a harmadik rajtkocka. A versenyen Dudás lerajtolta a két említett versenyzőt és a köröket róva egyre nagyobb és nagyobb előnyt tudott magának szerezni. Végül majdnem nyolc másodperces előnnyel nyerte meg a futamot. Másodikként az Alpok-Adria Bajnokság élén álló Kispataki Viktort intették le, aki ezzel a helyezéssel is megerősített pozícióját a bajnokságban, valamint nagy fölénnyel nyerte meg a Magyar Köztársaság idei Supertstock Bajnokságát és a Nyílt Magyar Bajnokságot. A futam harmadik helyezettje Kamil Prager lett. A verseny leggyorsabb körét Dudás Péter futotta, 1,54,646-os köridővel. Még két verseny van hátra az idei Alpok-Adria Kupán, és a Hungaroringen bezsebelt 25, valamint a leggyorsabb körért járó plusz 1 ponttal, Dudás előtt is nyitva áll még a kapu, hogy megnyerje az Alpok-Adria Bajnokságot.

A Superstock futam után 11:30 kor vágott neki a Supersport kategória mezőnye. Az időmérőkön az Alpok-Adria bajnoki tabellán a második helyen tanyázó Székely Zsolt bizonyult a leggyorsabbnak, ő indulhatott első rajtkockáról, és ebben csütörtöki bukásakor összeszedett vállsérülése sem akadályozhatta meg. A kategória másik magyar indulója Tolnai István a nyolcadik helyről startolt. Székely egyetlen komoly ellenfele az osztrák Wolfgang Kerbl volt. A rajt jól sikerült Székelynek, de az első néhány körben nem jöttek azok a köridők, amire számítottunk, sőt egy-két látványos megcsúszással is ijesztgette a csekély számú, ám annál lelkesebb nézőseregletet. Mire a gumik is engedték a gyorsabb tempót, Kerbl már nagyon elhúzott és hiába közelített hozzá már nem tudta beérni. Azt, hogy Székely mennyire sietett az is mutatja, hogy a futam leggyorsabb körét ő futotta. Székely a begyűjtött 20 ponttal megerősítette második helyét a bajnoki tabellán. Az örömbe némi üröm is vegyült, mivel a leintést követő levezető körben, Zsolt megállt a pálya szélén gumit füstölni, de az egyik cseh versenyző nem figyelt és hátulról nekiment Székelynek, így a Hondát a dögszállító hozta be a parc fermébe. Tolnai István két hellyel feljebb tornázta magát, így végül a hatodikként zárta a versenyt.

Superbike-ban Végh Janára hárult a magyarok becsületének megvédése. Az időmérő edzések a következő eredményt hozták: első Berto Camlek, második Végh János, harmadik pedig a Superstockban is induló Kamil Prager lett. Jana rajttechnikáját folyamatosan érik a kritikák, mi azt a taktikát választottuk, hogy inkább nem nézünk oda, hátha az segít. Sajnos nem segített, mivel az első kanyarban a nyolcadik helyen fordult egyetlen magyar versenyzőnk. Végh Jana és a CBR1000RR kirobbanó formában volt, és körről körre dolgozta le a hátrányát, de a nagy ellenfél, a szlovén Berto Camlek mindenkinél gyorsabb volt. A versenyzőket Camlek, Végh, Prager sorrendben intették le a célvonalon.

A Stocksport 600 kategóriában ismét szép magyar eredményekre számítottunk. Az időmérőkön az olasz Olmo Spigariolt senki sem tudta befogni, így 1:57,420-as idejével megszerezte a pole pozíciót. A második helyről az ugyancsak olasz Emili Miltja rajtolhatott. A magyarok közül Talmácsi Gergő a harmadik, Juhász Tamás a negyedik, Németh Balázs a hatodik rajtkockát szerezték meg. A verseny a magyarok közül a nagyon fiatal Németh Balázsnak sikerült a legjobban, akinek sikerült feljönnie a harmadik helyre. Talmácsi Gergő így tehát negyedikként ért célba, Juhász Tamás ötödik lett. A magyar bajnoki forduló értékelésében Talmácsi Gergő második helye elegendő volt ahhoz, hogy a 2005-ös magyar bajnoki címet megszerezze.

125 Sportban ezúttal szép számmal voltak magyar indulók. A kategória nagy esélyese Juhász Dávid az időmérők alapján a második helyről rajtolhatott. A pole pozíciót az apriliás Michal Puskar szerezte meg. A verseny végeredménye csak úgy, mint az időmérőké: Michal Puskar, Juhász Dávid, Fabio Glabusera. A bírák döntése alapján hét versenyzőt kizártak a versenyből, mivel azok motorja nem felelt meg a szabályokban foglaltaknak, de ez nem befolyásolta a dobogós helyek sorrendjét.

A 125 GP kategóriában a saját fejlesztésű motorral és hosszú évek tapasztalatával rendelkező Gabriel Gnani negyvenegy másodperccel ért előbb célba, mint a második versenyző, a magyarok között legjobb Győrfi Alen. Az ötös rajtszámmal induló Kovács Nikolett kilencedik helyre hozta a Hondát, Magda Attilának viszont nem sikerült befejeznie a versenyt.

A hétvége eseményeit volt hivatott betetőzni az idén másodszor megrendezésre került 200 mérföldes endurance verseny, amelynek izgalmai méltó befejezéséül szolgáltak az idei év csatáinak. A 200-ast a Végh-Magda páros (Honda) 1,5 kör előnnyel nyerte nagyon magabiztosan. A csapat profin dolgozott, volt két tankolás meg egy kerékcsere. Második a Kispataki-Soltész (Suzuki), harmadik pedig két olasz, a Belezza-Cordara (Yamaha) páros lett.

Az Alpok-Adria Bajnokságban nincs pihenés. A következő versenyre a hét végén Rijekában kerül sor. A záró verseny szeptember 25-én Brno-ban lesz. A Magyar Bajnokság hivatalos végeredménye a jövő héten várható.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.