Aki igazán megérdemli

2007.11.04. 13:42

Behűtött pezsgő, rotyogó bableves, darált mák és szilvás gombóc. Minden készen állt, hogy a számunkra legizgalmasabb, legnagyobb tétű versenyt végigszurkoljuk. Nem Rossinak, nem a Mick Doohannek, nem Kevin Schwantznak. Egy magyar fiú állt az első rajtkockán, hogy megszerezze a GP125 kategória világbajnoki címét.

Eljött hát a nagy nap, a magyar motorsport egyik legfontosabb napja. A spanyolországi Valenciában került sor a 2007-es év utolsó versenyére. Talmácsi Gábor, a Bancaja Aspar Aprilia versenyzője állt szemben csapattársával, Hector Faubellel a valenciai aszfaltcsíkon. A tét a 125 köbcentis gyorsasági motorkerékpáros világbajnoki cím, illetve a magyar motorsport halhatatlanná tétele egy esetleges győzelem révén. Talma 10 pontos előnnyel várta a hétvégét, és remek új pályacsúccsal megszerezte az első rajtkockát Faubel, Sergio Gadea és Lukas Pesek előtt az edzéseken. A vasárnapi futamon 11 órakor vágtak neki a versenyzők a 24 körös versenytávnak a Ricardo Tomo pályán.

Talmácsi elég jól rajtolt, azonban az élen Pol Espargaro, Pablo Nieto és Bradley Smith jöttek el, Talma csak a negyedik volt a startot követően. Faubel viszonylag rosszul indult, a 8-9. helyen ment az első kanyarokban. Talma a második kör célegyenesében a Smith-Espargaro párost, majd a következő kanyarban Nietót előzte meg, és állt az élre. Faubel ekkor az ötödik helyen járt. Talma elkezdett nagyon gyors köröket futni az élen, hogy elegendő előnyt gyűjtsön a verseny hátralévő részére. Faubel egy kör alatt feljött a harmadik helyre, és már csak Nieto választotta el Talmától. Újabb fél kör múlva Faubel a második helyen járt és Talma nyomába eredt. Talmácsi a verseny első harmadában kb. 1 másodperces előnnyel haladt Faubel előtt. A spanyol ugyan tizedeket tudott hozni Talmán, de csak lassan közelített a magyar versenyzőre.

Közben a hátsó szakaszban Pesek megszerezte a harmadik helyet Nietótól. Ők ketten már jócskán lemaradtak az élen a világbajnokságért küzdő versenyzőktől. Ez megnyugtató lehetett Talma számára, hiszen neki nemcsak a második, de egy harmadik hely is bőven elegendő lett volna a végső győzelemhez. Faubel a 9. kör végén a célegyenesben kihasználta erősebb motorját és elment Talma mellett. A spanyol utána érthetetlenül elkezdett hátrafelé nézelődni, és eközben Talma visszavette az első helyet. A következő körben a célegyenes végi kanyarban Faubel elég érdekesen szúrt be Talmának, amiből nem sok híján Gábor kiesése következett. Faubelnek ez csak arra volt jó, hogy ezt követően ismét elengedje Talmát. Lassítani szerette volna a versenyt, vagy megelőzni és kilökni Talmácsit? Ezt talán soha nem tudjuk meg.

12 körrel a vége előtt Faubel ismét életveszélyesen előzött, megpróbálta leszorítani Talmát, majd Talma - kölcsön kenyér visszajár alapon - kivezette a nem túl sportszerű spanyol versenyzőt a rázóköre. A célegyenes végén ismét bepróbálkozott Faubel, de Talma most nem engedte, és Faubel hibázott egy közepeset, kifutott a kanyar külső ívére és ezzel jelentős távolságot vesztett. Sajnos közben a Pasini, Pesek, Nieto, Gadea boly kihasználva az élen folyó csetepatét, elkezdett felzárkózni az élen állókra. Faubel még mindig nem adta fel, hibája után ismét Talmácsi nyomába eredt. Gábor érezte ezt, és megpróbált olyan gyors köröket futni, amilyeneket csak bírt. Mintegy 2-3 másodperccel lemaradva tőlük Pasini, Gadea, Pesek, Nieto küzdött a harmadik helyért.

Faubel öt körrel a vége előtt ismét utolérte, majd a célegyenesben megelőzte Talmát, de a következő balosban Gábor visszabújt a spanyolnak. Talmáék életveszélyesen harcoltak az élen, és közbe a Gadea vezette boly egy másodpercre közelítette meg az élen álló kettőst, amikor már csak három kör volt hátra. Talma az utolsó három körben nagyon jó tempót tudott diktálni, azonban mindez kevés volt a biztos sikerhez. Faubel továbbra is jött fel, és az utolsó kör elején megint megelőzte Talmát a célegyenesben, de Gábor a szokásos módon visszajött az élre a balosban. Az utolsó kör nagy részében Talmácsi vezette a mezőnyt, mögötte Faubel és a mögéjük megérkező Gadea haladt. Pasini és Nieto szerencsére nem érte utol az élen álló hármast, így nem bonyolították tovább a helyzetet.

Talmát az utolsó kanyarban Faubel igencsak hajmeresztő módon előzte meg ismét, de Gábornak a második hely tökéletesen elegendő volt a világbajnoki cím elhódításához. Öt ponttal előzte meg az összesítésben Faubelt, és ezzel megszerezte a magyar motorsport első gyorsasági világbajnoki címét. A harmadik helyen Sergio Gadea ért célba, a Bancaja Asparos versenyzőivel téve teljessé a dobogót. A futam leintését követően Talmáék világbajnoki sisakkal és polóval ünnepeltek, míg Faubel szépen csöndben sírdogált. A nap kisütött a magyar motorsport ege felett a mai vasárnapon!

A 18 éves Győrfi Alen a magyar motorsport első Európa-bajnokaként a 29. helyen ért célba szabadkártyásként a valenciai világbajnoki zárófutamon.

125 köbcentis gyorsasági világbajnokság végeredménye:
1. Talmácsi Gábor HUN 282 pont
2. Hector Faubel ESP 277 pont
3. Tomoyoshi Koyama JPN 193 pont
4. Lukas Pesek CZE 182 pont
5. Mattia Pasini ITA 174 pont
6. Simone Corsi ITA 168 pont
7. Sergio Gadea SPA 160 pont
8. Joan Olive SPA 131 pont
9. Pol Espargaro SPA 110 pont
10. Bradley Smith GBR 101 pont

Az oldalról ajánljuk

Frissítette a BMW az F 900 R-t és az F 900 XR-t
  • Hírek

Frissítette a BMW az F 900 R-t és az F 900 XR-t

Fejlesztett futómű, célzott ergonómia és kisebb tömeg a 2025-ös frissítés középpontjában.

tegnap, 13:29
Evel Knievel leghíresebb balesete ihlette a limitált szériás Rocket 3-at
  • Hírek

Evel Knievel leghíresebb balesete ihlette a limitált szériás Rocket 3-at

1967 december 31-én Evel Knievel rommá törte magát karrierje leghosszabb ugratása végén és 29 napig kórházban ápolták. Mire is lenne jobb emlékezni?

november 18., 11:52
Vége a MotoGP 2024-es szezonjának: Jorge Martín életében először világbajnok a királykategóriában
  • Esemény

Vége a MotoGP 2024-es szezonjának: Jorge Martín életében először világbajnok a királykategóriában

Az utolsó versenyhétvége sprinfutamát és főfutamát is Pecco Bagnaia nyerte, de ez se volt elég, hogy utolérje Martinatort.

november 19., 10:00
A 95 lóerős mezőnybe érkezik a Morini új crossovere
  • Hírek

A 95 lóerős mezőnybe érkezik a Morini új crossovere

Visszahozza a Moto Morini a Corsaro nevet, de a nagy elődhöz, amitől minden motorbuzinak nedves lett a bugyija, már vajmi kevés köze van.

november 20., 10:15
MotoGP 2024 összefoglaló
  • Magazin

MotoGP 2024 összefoglaló

november 18., 13:25