A szezon második felébe lépett a Superbike világbajnokság, és ha Biaggi harminchét pontos előnye még nem is döntött el semmit, az öreg nyerési tendenciája azért mutat valamit: amikor idén győzni tudott az első futamon, akkor behúzta a másodikat is, és a duplázások száma kezd besűrűsödni az utóbbi időben. Max Biaggit kell megfogni, igen, az öregembert, aki tegnap lett harminckilenc éves, és aki úgy és akkor előzött meg ma bárkit Misanóban, ahogyan és amikor csak akart.
Első verseny
Bár a versenyt nem nyerte meg – ami miatt csalódott is volt utólag az ausztrál –, mindenképp hőse a mai napnak Troy Corsert. A BMW kezd összeállni, olyannyira, hogy a tegnapi napon Troy megszerezte az S1000RR első polepozícióját. Kiváló rajtja után a táv kétharmadáig vezetni tudta a futamot, ráadásul nem defenzív, íveket lezáró, hanem roppant gyors, lendületes motorozással.
Keveset hallani Noriyuki Hagáról, aki idén már szinte biztos, hogy nem lesz világbajnok, de a második futamig általános gyengélkedésben szenvedett az egész gyári Ducati csapat. A 1198 becsületét egyedül Carlos Checa védi mostanában, ráadásul privát motorral.
Biaggi ugyan a táv jelentős részében engedte Corsert vezetni, a megfelelő pillanatban azért lecsapott. A győzelem onnan sem volt könnyű, hiszen a kiváló időket futó, és az utóbbi időben ismét, már sokadszorra magára találó Carlos Checa egy méter előnyt nem adott az olasznak. Ebből a csatából kimaradt Leon Haslam, aki elrontott rajtja után nem zökkent vissza abba a ritmusba, amit tudott volna, de hiányzott Cructhlow is, aki ugyan megelőzte Hagát, de közvetlen utána el is esett.
Corser érezte a lehetőséget, tudta, hogy benne lehet a győzelem: mindenáron vissza akart szúrni Biagginak, ám amikor elnézett egy féktávot, és lesodródott az ívről, Carlos Checa szűkebben fordult – az ausztrál innentől kezdve kibillent. Mindez elég volt ahhoz, hogy Max szusszanásnyi előnyhöz jusson, amit be is osztott a célvonalig. Addigi pontelőnyét akkor kapásból megduplázta Haslammel szemben.
Eredmények:
1. Max Biaggi ITA Aprilia Alitalia Racing RSV-4
2. Carlos Checa ESP Althea Ducati 1198 +0.387
3. Troy Corser AUS BMW Motorrad S1000RR +0.822
4. Michel Fabrizio ITA Ducati Xerox 1198 +4.911
5. Sylvain Guintoli FRA Alstare Suzuki GSX-R1000 +5.916
6. Leon Camier GBR Aprilia Alitalia Racing RSV-4 +8.658
7. Noriyuki Haga JPN Ducati Xerox 1198 +11.872
8. Leon Haslam GBR Alstare Suzuki GSX-R1000 +11.907
9. Shane Byrne GBR Althea Ducati 1198 +16.490
10. James Toseland GBR Yamaha Sterilgarda YZF R1 +18.458
11. Luca Scassa ITA Team Supersonic Ducati 1198 +18.646
12. Lorenzo Lanzi ITA DFX Ducati 1198 +19.315
13. Jonathan Rea GBR Ten Kate Honda CBR1000RR +25.405
14. Max Neukirchner GER Ten Kate Honda CBR1000RR +31.671
15. Tom Sykes GBR Kawasaki SRT ZX-10R +39.658
16. Chris Vermeulen AUS Kawasaki SRT ZX-10R +48.137
17. Roger Lee Hayden USA Team Pedercini Kawasaki ZX-10R +56.316
18. Federico Sandi ITA Gabrielli Aprilia RSV-4 +56.667
19. Matteo Baiocco ITA Team Pedercini Kawasaki ZX-10R +57.218
Második verseny
Biaggi motorhossznyi előnyt vert mindenkire a célegyenes végére a rajtnál, és a tempó, amit innentől az első ötös boly diktált, az valami eszméletlen: mindössze öt kört kellet várni, hogy Max pályacsúcsot döntsön. Ott van az élen mindenki, aki az első futamon is ott volt, csak kibővültek Fabrizióval, Haslammel és Crutchlow-val.
Corser megint felvállalta, hogy megy elöl egy ideig, mögötte Checa és Fabrizio futották a Ducati házibajnokságát – amiből Haga megint abszolút kimaradt. Jobban ment ezúttal a gyári Yamaha duó, bár Toseland a táv felénél túl nagy gázt húzott az egyik kanyarnál, nagyot katapultált.
Egy darabig úgy nézett ki, hogy Fabrizio megszökhet, aztán jött Baiggi, a maga fergetes tempójában, és a célegyenes végén, a rázókövön, kívülről fékezte ki Michaelt. Gyönyörű jelenetek. Max ezután rákapcsolt, pár kör alatt lerázta a komplett bolyt – az olaszt itt, ezen a pályán, ezzel a motorral nem lehetett utolérni.
A végéhez közeledve az üldözők is két részre szakadtak, Corser és Checa ezúttal nem bírták a nyomást, lassan lemorzsolódtak Crutchlow-ékről. Baiggi ment, mintha muszáj lenne, pedig nem volt az: a legnagyobb előnye talán nyolc másodpercre rúgott, amiből négyet kényelmesen eladott az utolsó körben. A dobogó maradék helyeiért elég szoros volt a befutó, Fabrizio az utolsó kanyarig ott csüngött Haslam nyakában, de kifékezni végül nem tudta. Nála is sokkal mérgesebben hagyja el Olaszországot Troy Corser, aki ötödik lehetett volna a második versenyen, de az utolsó kör felénél megint elnézett egy féktávot: kifutott a kavicságyba, igaz, visszaállt, de csak a tizedik lett.
A bajnokságot Max Biaggi vezeti 307 ponttal, második Leon Haslam (270), harmadik Carlos Checa (172), negyedik az a Jonathan Rea (158), aki ma nem tudott maradandót alkotni.
Eredmények:
1. Max Biaggi ITA Aprilia Alitalia Racing RSV-4
2. Leon Haslam GBR Alstare Suzuki GSX-R1000 +4.095
3. Michel Fabrizio ITA Ducati Xerox 1198 +4.631
4. Cal Crutchlow GBR Yamaha Sterilgarda YZF R1 +5.014
5. Carlos Checa ESP Althea Ducati 1198 +6.256
6. Sylvain Guintoli FRA Alstare Suzuki GSX-R1000 +7.677
7. Shane Byrne GBR Althea Ducati 1198 +10.144
8. Luca Scassa ITA Team Supersonic Ducati 1198 +10.942
9. Noriyuki Haga JPN Ducati Xerox 1198 +13.640
10. Troy Corser AUS BMW Motorrad S1000RR +16.279
11. Leon Camier GBR Aprilia Alitalia Racing RSV-4 +17.799
12. Jonathan Rea GBR Ten Kate Honda CBR1000RR +22.793
13. Lorenzo Lanzi ITA DFX Ducati 1198 +24.131
14. Max Neukirchner GER Ten Kate Honda CBR1000RR +28.212
15. Chris Vermeulen AUS Kawasaki SRT ZX-10R +36.551
16. Tom Sykes GBR Kawasaki SRT ZX-10R +49.636
17. Broc Parkes AUS Echo-CRS Honda CBR1000RR +50.041
18. Roger Lee Hayden USA Team Pedercini Kawasaki ZX-10R +51.246
19. Matteo Baiocco ITA Team Pedercini Kawasaki ZX-10R +58.174
20. Federico Sandi ITA Gabrielli Aprilia RSV-4 +1:10.688