Négy pofon, minimum. Valentino Rossi rajongói szerint ez járna Dani Pedrosának, amiért az négy ponttal kurtította kedvencük összetett előnyét a japán nagydíjat megelőző Aragón futamon.
A spanyol versenyen Lorenzo verhetetlen volt. Száraz körülmények között magabiztos motorozással, senkitől sem zavartatva nyerte a versenyt, még a plexije sem párásodott. Arra azonban senki nem gondolt, hogy csapattársának, Valentino Rossinak a második hely nem alanyi jogon jár, hanem bizony akad Marc Marquezen kívül olyan versenyző, aki megszorongathatja a Doktort. Marquez ismét bukott, így gyakorlatilag búcsúzott a világbajnoki címvédéstől, Pedrosa viszont egy átszenvedett szezon végéhez közeledvén újra magára talált, és olyan test-test elleni küzdelemben verte a világbajnoki reményeket dédelgető Rossit, mint ami eddig csak keveseknek sikerült.
Zarco a király
Várakozásoknak megfelelően, Johann Zarcót Moto2 világbajnokká koronázták a hétvégi japán futamon. A dolog pikantériája, hogy a nagy ünneplés már pénteken elkezdődött, akkor vált ugyanis véglegessé, hogy az ismét lesérült Tito Rabat mégsem áll rajthoz a vasárnapi versenyen. Ennek ellenére Zarco rendívül stílusosan, győzelemmel ünnepelte a címet. A nemrég általunk is meginterjúvolt szimpatikus francia őszintén mesélt magyar kapcsolatairól, és Talmácsihoz fűződő viszonyáról.Az olasz előnyét, így a biztos öt pont helyett kilenccel karcsúsították, és Lorenzo kellő magabiztossággal érkezett Japánba, érezve azt, hogy a Yamaha ezúttal is korrekt módon, versenyzőire hagyta a világbajnoki cím eldöntését.
A két futam között azonban történt némi bibi, Lorenzo válla megsérült edzés közben, és bár utólag igyekeztek mindenkit megnyugtatni az esetet illetően, még egy gyors műtét képe is megvillant. Erre végül nem volt szükség, és a spanyol versenyző úgy nyilatkozott: szinte száz százalékos fizikai állapotban szállt repülőre.
A japán futam pontosan úgy indult, mint ahogy arra mindenki számított, és már a szombati edzésen a yamahások párharcára figyelt a közönség. Rossi tőle nem megszokott módon, bravúros motorozással, kis híján megszerezte a rajtelsőséget, de Lorenzo az utolsó pillanatban nyolc századdal előzte, így a két versenyző egymás mellől rajtolhatott.
Hayden búcsúzik
Nicky Hayden, a MotoGP 2006-os világbajnoka pénteken bejelentette, hogy 2003-as érkezése után távozik a kategóriából és a Superbike világbajnokságban, egy gyári Hondával folytatja pályafutását. Hayden karrierje ugyan hullámvölgyekkel tarkított volt, de mégis sikeresnek ítélhető, hiszen egy olyan érában sikerült világbajnoki címet szereznie, amelyre mindenki emlékezni fog. Sokan úgy hitték, hogy a MotoGP után visszatér az Egyesült Államokba, és ismét dirt track versenyeken fog rajthoz állni, de úgy tűnik, hogy az amerikai teljesen más utat jelölt meg magának, így ha megnyeri a bajnokságot, ő lesz az egyedüli versenyző, aki mind a MotoGP-ben, mind a Superbike-ban világbajnoknak mondhatja magát.Reggelre az eső is eleredt, és köd szállt a pályára. A hivatalos program felborult, csúszott minden. A királykategória versenyére a heves eső alábbhagyott, de a pálya nedves maradt, így mindenki tisztában volt vele, Lorenzo számára a legkedvezőtlenebb helyzet állt elő.
Ennek ellenére a spanyol nem óvatoskodta el a kezdést, már az első körben átvette a vezetést, és mindenki számára úgy tűnt, megnyerheti a futamot. Rossi a második helyen motorozott, Andrea Dovizioso előtt, de mindenki számára hamar világossá vált, hogy a verseny leggyorsabb embere Dani Pedrosa. A spanyol nem titkolta, hogy vérszemet kapott az aragóniai Rossi párharcot követően, így nem volt meglepő, hogy ismét valami meglepetésre készül.
Amikor kilenc körrel a vége előtt, megelőzte Rossit, feltételezem, hogy Tavulliában vad telefonálgatásba kezdtek... és úgy vélem, mindezt szupertitkos telefonvonalakról tették, és eltorzított hangon spanyol hívásokat folytattak. Majd amikor két körrel később, ugyanezt tette Jorge Lorenzóval, feltehetőleg zavarodottan lecsapták a telefont, és némán a televízió képernyőjére szegezték tekinteteiket, miközben vértől csillogó, lerágott ujjbegyeikkel összeroppanásig szorították a távirányítót.
Szárnyas dolgok
Szinte a 2015-ös szezon kezdete óta mennek a találgatások, hogy a Ducati által elsőként használt, az oldalidom elülső részén található gigantikus szárnyaknak lesznek-e követői, avagy sem. A Ducati a leszorító erő javításával, és a motor elejének stabilitásnövelésével indokolta a szárnyak bevezetését, melyekkel kezdetekben igencsak kicsapták a biztosítékot, hiszen elviekben nem nyúlhattak túl a motor legszélesebb pontjainál. Ez persze másként sikerült, de hamar megoldották a helyzetet, a fejidomra külön elemeket eszkábáltak a kilógó kormánycsutkáknál.A Honda eddig mellőzte a szárny bevetését, és inkább vicces képeket osztanak meg közösségi oldalakon a szárnnyal kapcsolatos véleményüket illetően, viszont a Yamaha már a gyakorlatban is kacérkodott annak használatával. Először a misanói versenyhétvégén tesztelték őket, de nem tapasztaltak óriási különbségeket, így csillapodott a kezdeti fellángolás. Majd a japán futam edzésein, a Yamaha tesztversenyzője, Nakaszuga Kacujuki ismét szárnypróbálgatásba kezdett, melynek az lett a vége, hogy Jorge Lorenzo szárnyakkal szerelt motoron teljesítette a futamot. Rossi ezúttal sem használta őket. Kacujuki egyébként a 2016-os szezon leendő prototípusával versenyzett a hétvégén, a legendás sárga- fehér-fekete fényezéssel, melyet a gyár hatvanadik évfordulójának tiszteletére választottak. Meglehetősen vicces, hogy a fényezést annak apropójából választották a hetvenes években, hogy sokan egy dühös méhraj hangjához hasonlították az akkor használt visító kétüteműeket. A két ütem időközben sajnos letűnt, de a gyönyörű színkombináció szerencsére megmaradt.
Szemfüles szakértők egyébként érdekes változást figyelhettek meg: a jövő évi Yamaha eddig ülés alatt elhelyezett tankját kiterjesztették, így a beömlőnyílás már a farokidom felső részére került, nagyjából oda, ahol eddig a giroszkopikus kamera kapott helyet. Állítólag a jövő évi Michelin abroncsok más súlyelosztást követelnek meg a motoroktól, emiatt volt szükségszerű a módosítás.
Ettől a pillanattól kezdve senkire nem mutogathattak, egyedül Rossi befolyásolhatta a dolgokat, főként azzal, hogy visszatámadja-e csapattársát, kinek első abroncsai időközben rongyosra koptak. Végül öt körrel a leintés előtt megtörtént az, amire talán már senki nem számított, az olasz megelőzte Lorenzót, és Pedrosa mögött másodikként ért célba, visszaszerezve így azt a négy pontot, melyet két héttel ezelőtt elveszített.
Pedrosa egyébként ötvenedik futamgyőzelmét ünnepelhette, míg a másik Repsol Hondán vitézkedő Marc Marquez csak negyedikként ért célba. A két futam között ő is megsérült, hegyi kerékpározás közben kisujját törte.
Három versennyel a szezon vége előtt Rossi előnye újra tizennyolc pontra hízott. A 2015-ös MotoGP idény véghajrája következik, minimális különbséggel, két zseniális, rendkívül kiegyenlített küzdelmet vívó versenyzővel, így csak azon rajongóknak javaslom, hogy nézzék a futamokat, akik rendkívüli egészségi állapotnak örvendeznek.
Alex
A szombati edzésen bukó, San-Marino-i Alex de Angelis állapotáról újabb hírek láttak napvilágot vasárnap délután. A versenyző súlyosan megsérült, helikopterrel szállították kórházba, de az első jelentések szerint végig magánál volt, és ugyan komoly sérüléseket szenvedett, mégis úgy tűnt, állapota stabil. A legújabb orvosi jelentés szerint azonban változott a helyzet. A tüdőzúzódáson, mellkasi traumán, törött bordákon és törött csigolyákon kívül, a korábbi CT koponyavizsgálatot követően egy MRI vizsgálatot is végeztek a versenyzőn, amelynek köszönhetően koponyavérzést diagnosztizáltak. A versenyző állapotát az előzetes vizsgálatokkal ellentétben vasárnap kritikusnak ítélték. A MotoGP vezető orvosa, Michele Macchiagodena nyilatkozata szerint a következő huszonnégy/negyvennyolc óra különösen fontos lesz de Angelis szempontjából, és feltehetőleg ebben az időszakban fogják eldönteni, szükség lesz-e koponyaműtétre, vagy sem.Lorenzo a futam utáni sajtótájékoztatón azon bosszankodott, hogy a szerencse elpártolt mellőle, az égiek kibabráltak vele, hisz mind esőben, mind szárazon a leggyorsabbnak vélte magát, de a kiszámíthatatlan átmeneti időjárás a legrosszabb volt, mi történhetett vele. A kijelentésre egy újságíró alaposan felhúzhatta magát, mert diszkréten megkérdezte Lorenzótól: valóban úgy gondolja, hogy kizárólag azért kapott ki, mert pechje volt, és nem azért, mert a többiek egyszerűen gyorsabbak voltak? A kérdésre a spanyol bólogatott, és hosszú okfejtések közepette igennel válaszolt.
MotoGP Motegi 2015 | |||
Végeredmény | |||
1. | Dani Pedrosa | SPA | Repsol Honda Team |
2. | Valentino Rossi | ITA | Movistar Yamaha MotoGP |
3. | Jorge Lorenzo | SPA | Movistar Yamaha MotoGP |
4. | Marc Marquez | SPA | Repsol Honda Team |
5. | Andrea Dovizioso | ITA | Ducati Team |
6. | Cal Crutchlow | GBR | LCR Honda |
7. | Bradley Smith | GBR | Monster Yamaha Tech3 |
8. | Nakaszuga Kacujuki | JPN | Yamaha Factory Racing Team |
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Frissítette a BMW az F 900 R-t és az F 900 XR-t
Fejlesztett futómű, célzott ergonómia és kisebb tömeg a 2025-ös frissítés középpontjában.
- Hírek
A 95 lóerős mezőnybe érkezik a Morini új crossovere
Visszahozza a Moto Morini a Corsaro nevet, de a nagy elődhöz, amitől minden motorbuzinak nedves lett a bugyija, már vajmi kevés köze van.