A 2015-ös MotoGP szezon néha sokkal jobban hasonlított egy érzelmi hullámvölgyekkel tarkított délutáni szappanoperához, mint egy huszonegyedik századi motorverseny-sorozathoz. Bár ezen csodálkozni nem kell, lévén főleg spanyolokról és olaszokról beszélünk. Bele sem merek gondolni, ha egy kellemes dél-amerikai vonal még megfűszerezte volna az egészet. Fogadják sok szeretettel tavaly készült, de részlegesen 2016-ot beharangozó nagyképes összeállításunkat.

Egyre többen úgy vélik, az ifjú spanyol, Maverick Viñales a jövő reménysége és potenciális világbajnoka. Nem csoda, néhányszor még sokkal tapasztaltabb csapattársát, Aleix Espargarót is megelőzte, és a téli teszteken is úgy tűnt, elég jól alkalmazkodott az új Michelin abroncsokhoz. Hála a Suzuki gyorsváltójának, néhány merész újságíró már 2016-ban dobogóra várja.

Valentino Rossi talán élete szezonját futotta 2015-ben. Sokan nem hitték, hogy harminchat évesen még képes lehet megújulni, és újra a világbajnoki címért küzdeni, de a csoda megtörtént, és Rossi egészen az utolsó versenyig harcban volt a trófeáért. Más kérdés, hogy a történelem során eddig nem látott mennyiségű kritikát kapott a MotoGP, mint intézmény, a szezonvégi nyilatkozatháborúknak és versenyigazgatósági döntéseknek következtében.

Szinte már kategóriabelépő a kanyarban földet súroló könyök. Itt éppen az ifjabbik Espargaro - Pol - dacol a fizika törvényeivel.

2015-ben láthatta utoljára Nicky Haydent a MotoGP közönsége. 2006 világbajnoka úgy döntött, elfogadja a Honda ajánlatát, így ismét gyári versenyzőként száll harcba a világbajnoki koronáért, de ezúttal a Superbike világbajnokságban.

Ex-csapattársa, az ír Eugene Laverty gyakran viaskodott a motorral, és a jobb eredmények utáni hajsza során nem egyszer a sóderágyban végezte.

Miközben barátja, Cal Crutchlow képes volt feláldozni gyors körét, hogy hosszas pillantásokkal jelezze Lavertynek, ezúttal sem menekül az este folyamán együttérző megjegyzéseitől.

Marc Márqueznek valahogy nem jött ki a lépés 2015-ben. Állítólag nem jutott közös nevezőre a Honda tavalyi motorjával. Így 2016-ra olyan fejlesztésekre számíthatunk, hogy a fülünk is ketté áll.

Csapattársa, Dani Pedrosa pedig a szezon eleji nehézségek után ismét felszívta magát az utolsó néhány versenyre, és igen magabiztos teljesítményt nyújtott. Sokan úgy gondolják, a Honda következő világbajnoka ő lehet, de azért akadnak olyan pesszimisták is, akik továbbra is csak az örök reménységek táborába sorolják.

Stefan Bradl év közben igazolt az Apriliához, miután az olaszok elégedetlenek voltak egykori világbajnok versenyzőjük, Marco Melandri szereplésével, és szélnek eresztették. Bradl Forward Racing-es (itt kezdte a szezont) csapatfőnökét, Giovanni Cuzarit letartóztatták a svájci hatóságok sikkasztás vádjával. Erről Bradl menedzsere, a Speedweek magazin főszerkesztője, Günther Wiesinger persze első kézből értesült, és gyorsan átmenekítette védencét a biztosabb jövőt ígérő noalei csapathoz.

A „Mániákus”, Andrea Iannone egykerekezéssel örvendezteti a nézőket a brünni edzés levezető körében.

Pozícióharc a rajt utáni második kanyarban, a második bolyban.

Karel Abrahamot is utoljára láthatta a hazai közönség MotoGP futamon. A cseh versenyző évek óta édesapja csapatával versenyzett a világbajnokságon, de a MotoGP kategóriában soha nem jutottak versenyképes motorhoz, ezért közösen úgy döntöttek, Karel ezúttal nem saját csapattal, hanem igazolt versenyzőként indul a Superbike világbajnokságon. Választásuk a brit Superbike bajnokságot nyert, vb-n frissen bemutatkozó Milwaukee csapatra esett, akik ezúttal nem Yamahával, hanem egy BMW-vel indulnak, Karel csapattársa pedig a brit bajnok, Josh Brookes lesz.

Valentino Rossi tíz másodperccel kapott ki csapattársától Brünnben, és harmadikként ért célba. Hangulatát tovább sújtotta, hogy emiatt a szezon során először nem összetett elsőként hagyta el a helyszínt, hanem azonos pontszámmal, másodikként. Érdekes jelenet, amikor a célba érkezést követően a parc fermében Rossit két szárnysegédje, Uccio és Max biztatja. Ökölvívókhoz hasonlóan Rossit ilyenkor alig hagyják szóhoz jutni, szinte euforikus állapotban igyekeznek meggyőzni arról, hogy az eredmény ellenére tökéletesen motorozott, és a lehető legjobb formáját nyújtotta.

Jorge Lorenzo ötödik győzelmének örül csapatával. Talán Brünnben érezte a mallorcai versenyző először, hogy kellő kitartással és kiegyensúlyozott szerepléssel akár még a világbajnokságot is megnyerheti.

Boldog békeidők, amikor még Rossi és Marquez mámorosan locsolják egymásra a pezsgőt, és képesek együtt nevetni. Azóta minden megváltozott, legutóbb épp azt jelentette be a spanyol, hogy visszavonja Rossi cégétől a nevével díszített rajongói ruházat gyártásának jogát.

Szombat esti naplementében Iannone egyik mérnöke hangolja a fenevad Desmosedicit.

És ha egy üzlet beindul, abból bizony egyik csapat sem maradhat ki. A Ducati bőgetéséhez kisvártatva csatlakozott a Suzuki is.

A cseh esernyőtartó lányok pedig ezt küldik a magyar olvasóknak.

Míg Aldo Drudi épp belenyúlni készül a lencsébe, amely ugyan véletlen mozzanat volt, utólag mégis örültem neki, hiszen az olasz grafikus-formatervező védjegye és logója egy ujjlenyomat.