Dovizioso: rászámoltak, mégis felállt
Az olasznak ugyan már csak matematikai esélye lehet a 2017-es világbajnokságra, mégis, ujjheggyel még igyekszik tartani. A Ducati remekelt a maláj esőben, míg Márquez nyugiban célba ért.

Sepang után néhány dologban biztosak lehetünk. Például a Ducati egy korrekt, demokratikus csapat, ahol rend és csapatutasítás uralkodik. Ez így van rendjén, a tiszta kommunikáció fontos, Talma is megmondta, Gigi Dall'Igna pedig nem az a fajta szakember, aki képtelen lenne meghozni egy-egy kemény döntést. Még akkor sem, ha Jorge Lorenzóval remek a kapcsolata, és a spanyol legenda egy esetleges győzelemmel utolsó esődémonjait is legyőzhette volna pörgőrúgásokkal. Gigi viszont nem engedte, úgy volt vele, Lorenzo elégedjen meg a második hellyel, s anélkül is számoljon le a démonokkal, hogy a győztesnek járó pezsgőt locsolja. Elvárása persze jogos, évi hétmillió dolláros gázsi ellenében meg pláne.
A malajziai esőderbit így Andrea Dovizioso nyerte, s bár Lorenzo küzdött az elemekkel, különösebb csatát már nem vállalt csapattársával szemben, miután az megelőzte. A ducatisok egyébként a zseniális első-második helyen értek célba, de természetesen mindenki arra volt kíváncsi, történt-e tényleges csapatutasítás.
Lorenzo attól függetlenül, hogy a futam után is képes professzionálisan, magát nem elragadtatva nyilatkozni, első megszólalása mégis sejtetett valamit. „Miután Andrea megelőzött, harcoltam még kicsit, de közel sem annyira, mint tudtam volna, nem motoroztam a határon.”

Mondatai percről percre váltak burkoltabbá, de alapvetően egyikőjük sem tagadta, bár tény, Dovizioso sokkal inkább próbálta felfogni úgy a helyzetet, győzelmét kizárólag magának köszönheti, noha ő volt talán minden idők legszomorúbb futamgyőztese.
Dovi nem hülye, csak realista, pontosan tudja, hiába csökkentette hátrányát huszonegy pontra, szinte csak a csoda segíthet a világbajnoki cím elhódításában. Ilyenkor persze rögtön mindenki irtó számolgatásba kezd, mennyire értékes pontokat veszített egy hete Ausztráliában azon a végső kigyorsításon, amikor hátsó abroncsa úgy elkoptak, hogy képtelen volt megtartani pozícióját.
Valenciába nehéz lesz, Marquez ellen még inkább. Hazai pályán kellene vernie a spanyolokat úgy, hogy sem a Ducati, sem ő nem brillírozott különösebben itt korábban, mivel kizárólag akkor nyerheti meg a bajnoki címet, ha futamgyőztesként halad át a célvonalon, Marquez pedig legfeljebb tizenkettedik lehet. Pontegyenlőség esetén ugyanis az olasz lenne a bajnok, mert győzelmével eggyel többet számlálna, mint spanyol vetélytársa. Bármennyire is furcsa, az idei szezon kiegyensúlyozottságát jellemzi, hogy mindkét bajnokaspiráns hat-hat győzelmet szerzett eddig.
A fenti tényekkel persze a spanyol is tisztában van, nem is erőltette túl a dolgot, egy ideig küzdött a harmadik helyért, de később elengedte, és megelégedett a negyedik pozícióval, miután úgy döntött, felesleges kockáztatnia. Inkább a biztonságos célba érkezést választotta.

Szerencsére a yamahásoknak nem voltak ilyen eget rengető problémáik, és újra bebizonyosodott, a 2017-es motor esőben nem versenyképes, legalábbis nem úgy, hogy a bajnokságban esélyük legyen. A jó rajthely ellenére Rossi hetedik, Viñales kilencedikként ért célba, míg a francia Zarco a szatellit motorral ismét csodát művelt, sokáig vezette a mezőnyt, majd harmadikként újra dobogóra állhatott. Ezek után persze jogos a kérdés, mi az, amihez a Yamaha ennyire ragaszkodott az idei évben, miközben a tavalyi motor bizonyos körülmények között rendre jobban teljesít. Persze, kell ehhez egy versenyző is, aki képes kihasználni a benne rejlő lehetőségeket.
A futam első részében a suzukisok is nagyot mentek, végül Rins bukott, Iannone pedig teljesen visszaesett. A KTM versenyzői is hasonlóan biztató kezdést produkáltak, végül csak a tizedik és tizenkettedik helyen érkeztek célba.
Jonas Folger lebetegedésével végül a holland Michael Van Der Mark is megkapta bemutatkozási lehetőségét a MotoGP-ben, miután Rossi motorjáról lecsúszott Aragonban a Doktor rohamos felépülése miatt. Talán jobb is, hogy nem rögtön ekkora nyomás alatt kellett versenyeznie, Rossi motorján ez mégiscsak olyan lett volna, mint egy szívinfarktuson átesett felsővezető vezérigazgatói kinevezése.
A holland jól ment, bár biztonságosan, sokáig úgy tűnt rögtön pontszerző helyen érhet célba, végül csak a tizenhatodik lett.
A hétvége legszomorúbb híre pedig kétségkívül a Kiefer Racing tulajdonosának, Stefan Kiefernek a halála volt, akit péntek hajnalban holtan találtak szállodai szobájában. A csapat jelenleg a Moto2-ben versenyzett Domi Aegerterrel és Tarran Mackenzievel, az egykoron legendás versenyző, Niall Mackenzie fiával. A Kiefer Racing rövid közleményben visszamondta a hétvégi versenyen való indulást.
MotoGP Sepang 2017 | |||
Végeredmény | |||
1. | Andrea Dovizioso | ITA | Ducati Team |
2. | Jorge Lorenzo | SPA | Ducati Team |
3. | Johann Zarco | FRA | Movistar Yamaha MotoGP |
4. | Marc Marquez | SPA | Repsol Honda Team |
5. | Dani Pedrosa | SPA | Repsol Honda Team |
6. | Danilo Petrucci | ITA | Octo Pramac Racing |
7. | Valentino Rossi | ITA | Movistar Yamaha MotoGP |
8. | Jack Miller | AUS | EG 0,0 Marc VDS |
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Szerelembe esett a Call of Duty és a Triumph
Ezúttan nem limitált szériás különleges Triumph érkezik, hanem Call of Duty tematikába öltözik a gyártó versenycsapata.
- Hírek
Rágyúrt a BMW a G-pontra
Bemutatkozott a BMW R 12 G/S, ami minden túraendurók atyját, az R 80 G/S-t idézi szellemiségében és sziluettjében.
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.