Egyenetlen gyújtáskiosztást választott a Honda

2017.02.06. 16:49

A malajziai teszten leplezte le a Honda az új MotoGP versenygépét. Az átdolgozott RC213V külseje nem sokat változott, és a teljesítményről továbbra is csak annyit mondanak, hogy 240 lóerőnél több. Viszont ha jobban megnézzük, kiderül, nem telt tétlenül a téli pihenő.

Finoman fejlesztettek az aerodinamikán, de ami ennél is érdekesebb, módosítottak a gyújtáskiosztáson - a tavalyi screamer konfiguráció helyett big bang gyújtással kísérleteznek. A szabályos, screamer kiosztással egyenletesen jut a nyomaték a hátsó kerék felületére, ezzel szemben az eltolt, big banggel egyenetlenül, de nagyobb nyomatékcsúcsok jelentkeznek, amit tapadásban a gyújtások közti nyugalmi fázisok tudnak kompenzálni. Mindkettőnek vannak előnyei, a screamer blokkok erősebbek, a big banggel pedig jobban kezelhető a hátsó kerék elforgása.

Szemmel látható változás az új kipufogó, eddig Termignoni rendszert használtak, amit idén SC Projectre cseréltek. A hosszabb csövekre valószínűleg az áthangolt motorblokk miatt van szükség, hogy ideális legyen a gázok áramlása.

Van még egy apróság, ami nem a tavalyi motorhoz képest új, hanem Márquez és Pedrosa versenygépe között különbség: Pedrosa hátsó féktárcsája szimpla lyuggatott acéltárcsa, míg csapattársáé az utcai motorokhoz szokott szem számára szokatlan, belső hűtésű. Erre egyszerű a magyarázat, Márquez sokkal többet fékez lábbal.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.