Mint a büdösbogár, úgy estek a MotoGP-n
A jerezi futamot Márquez simán lehozta, de ehhez a sima győzelemhez kellett, hogy Pedrosa egymaga lenulláza a Ducati mindkét versenyzőjét.
Az edzéseken már látszott, hogy Jerez a Hondáknak fekszik, az első helyről Crutchlow indult, a másodikról Pedrosa, a harmadikról pedig Zarco, aki idén simán inasba tette a gyári yamahásokat. Az igazi meglepetést a második sor jelentette, ahol Lorenzo, Márquez és Álex Rins várta a rajtot.

Jorge Lorenzo eddig nem találta az összhangot a motorral, Jerez előtt viszont több új alkatrészt kipróbáltak, amikről Lorenzo szuperlatívuszokban nyilatkozott, beszámolója szerint a kanyar közepén a kigyorsításon sokkal kezesebb lett a Ducati, és sokkal jobban hasonlít arra, ahogyan ő elképzel egy versenymotort. A problémát valószínűleg az jelenti, hogy öve a MotoGP legsimább, legfolyékonyabb vezetési stílusa, amire a Ducati eddig kevéssé volt alkalmas. Dovizioso amúgy nem kért az új alkatrészekből.

Lorenzo másik érdekes húzása volt, hogy lágy első gumival ment - hátra sokan választottak hozzá hasonlóan médium keveréket, de a legtöbb pilóta a kemény elsőre szavazott, hogy bökősebb féktávokat tudjanak venni. Lorenzo vezetési stílusához viszont ez illett, hogy a kanyar legmélyebb pontján is stabil maradjon.
Hogy mennyit számított a hazai pálya, és mennyit a fejlesztett motor, nehéz megmondani, de Lorenzo elképesztően jól kezdte a futamot, egy darabig az élen is tudott maradni. Ha ez így folytatódik, ismét érdemi játékos lesz a bajnokságban. Hogy mire lett volna valóban képes, azt már nem tudjuk meg, hiszen nyolc körrel a vége előtt Pedrosa keményen lenullázta a Ducati teljes csapatát, de erről majd később.
Először Áleix Espargaro esett ki az Apriliával, az első kört sem tudta befejezni. Utána Rins fektette el a Suzukit az ötödik körben - bár volt idén egy harmadik helye, de nagyon siralmas a szezonja, négy futamból háromszor elesett. Viszont gyors volt, ami jelzi, hogy a Suzuki motorja is elkezdett felzárkózni, Davide Brivio keze alatt látványosan fejlődik a csapat. A fene se gondolta volna, hogy eljön az idő, amikor Iannone lesz a higgadt, okos versenyző a pályán, akinek önmérséklete és türelme két futamon is dobogót fog érni. Igaz, ehhez ezúttal Pedrosa is kellett.

Márquez erősen kezdett, hamar beállt az első háromba, és szépen lassan megette Pedrosát, majd elkezdte Lorenzót hátulról fárasztani. A harmadik helyért vívott harcot aztán Crutchlow túltolta, a hetedik körben mintát vett a kavicságyból - az apex után, a kigyorsítás megkezdésekor ment el az első kereke. Egy körrel később Márquez kikerülte Lorenzót, és a leintésig tartó 17 kört az élen töltötte.
Márquez egyszerűen félelmetes volt, mintha fentről tartanák kötélen a motorját, hogy ne essen el: nagyjából féltávnál az egyik kanyarban a kaviccsal beszórt rázókövön elment a motor segge, és szinte aszfaltra érő könyökkel, füstölő gumival driftelve ment ki alóla a Honda, de a várható highside esés helyett valahogyan összeszedte, és tempóból egy milliméternyit sem engedve folytatta a versenyt. Ez tényleg egy szörnyeteg.
A bajnokság jelenlegi állása viszont nem csak Márquezen múlt: izgalmas harc alakult ki a dobogó aljáért a két ducatis és Pedrosa között, ami egy szimpla versenybalesettel végződött: Dovizioso megpróbálta előzni Lorenzót, de kicsit szélesen érkezett a következő kanyarba, ahol Lorenzo visszavágott volna, szűkítette az ívet, hogy belülre kerüljön, a kettejük csatáját viszont megpróbálta Pedrosa is kihasználni.
Olyan svunggal érkezett Lorenzo oldalába, hogy az kiütötte csapattársa alól is a motort - Pedrosa sem maradt talpon, a Honda átdobta, és hatalmasat repült. Az egész olyan váratlanul történt, hogy Dovizioso a kavicsból felkelve egyből Lorenzóval kezdett kiabálni - nem láthatta, hogy mi történt a holttérben.
Ha valaki hibázott, az Pedrosa volt, ő érkezett hátulról, neki kellett volna olvasnia Lorenzo mozdulatait, de ezt leszámítva ez egy sima versenybaleset volt, nincs itt semmi látnivaló. Hype-ot két dolog miatt kapott az eset: egyrészt mindenki ki van élezve az ilyesmire a Márquez-Rossi eset miatt, másrészt ezzel a teljes Ducati csapat lenullázódott, mégpedig Márquez javára.
A második, harmadik és negyedik helyen álló versenyzők kiesésével látványosan átrendeződött a mezőny, dobogóra egyébként esélytelenek előtt nyílt meg a lehetőség. Zarco viszonylag simán, ellenfél nélkül bevitte a Yamahát másodiknak, míg Petrucci és Iannone szépet mentek a bronzért - végül Iannone volt az okosabb és higgadtabb (!!!), így Austin után megint locsolhatta a pezsgőt. Rossi az ötödik lett, bár esélye megvolt a harmadik helyre is, nem tudta kikerülni Petruccit.

Nagyot mentek a KTM-ek, három motorral indultak, a két gyári pilóta mellett szabadkártyával elindult a fő tesztpilóta, Mika Kallio is, és szépen elvonatoztak együtt - végül Kallio a 10., Espargaro a 11., Smith a 12, helyen végzett. Ez az eset egyébként megvilágítja, mennyire jót fog tenni a KTM gyári csapatának, hogy Zarco jövőre náluk húzza a gázt, nagyon elkél az osztrákoknak egy olyan pilóta, aki képességeit tekintve ott van az élmezőnyben.

Pos. | Rider | Team | Bike | KM/H | Diff. | |||
1 | Marc MARQUEZ | Repsol Honda Team | Honda | 159.2 | 41’39.678 | |||
2 | Johann ZARCO | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | 158.9 | +5.241 | |||
3 | Andrea IANNONE | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | 158.7 | +8.214 | |||
4 | Danilo PETRUCCI | Alma Pramac Racing | Ducati | 158.7 | +8.617 | |||
5 | Valentino ROSSI | Movistar Yamaha MotoGP | Yamaha | 158.6 | +8.743 | |||
6 | Jack MILLER | Alma Pramac Racing | Ducati | 158.6 | +9.768 | |||
7 | Maverick VIÑALES | Movistar Yamaha MotoGP | Yamaha | 158.3 | +13.543 | |||
8 | Alvaro BAUTISTA | Angel Nieto Team | Ducati | 158.3 | +14.076 | |||
9 | Franco MORBIDELLI | EG 0,0 Marc VDS | Honda | 158.1 | +16.822 | |||
10 | Mika KALLIO | Red Bull KTM Factory Racing | KTM | 158.0 | +19.405 | |||
11 | Pol ESPARGARO | Red Bull KTM Factory Racing | KTM | 157.9 | +21.149 | |||
12 | Takaaki NAKAGAMI | LCR Honda IDEMITSU | Honda | 157.9 | +21.174 | |||
13 | Bradley SMITH | Red Bull KTM Factory Racing | KTM | 157.8 | +21.765 | |||
14 | Tito RABAT | Reale Avintia Racing | Ducati | 157.8 | +22.103 | |||
15 | Scott REDDING | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | 156.9 | +36.755 | |||
16 | Hafizh SYAHRIN | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | 156.6 | +41.861 | |||
17 | Xavier SIMEON | Reale Avintia Racing | Ducati | 156.1 | +49.241 | |||
18 | Karel ABRAHAM | Angel Nieto Team | Ducati | 150.3 | 1 Lap | |||
Not Classified | ||||||||
Jorge LORENZO | Ducati Team | Ducati | 159.3 | 8 Laps | ||||
Andrea DOVIZIOSO | Ducati Team | Ducati | 159.3 | 8 Laps | ||||
Dani PEDROSA | Repsol Honda Team | Honda | 159.3 | 8 Laps | ||||
Cal CRUTCHLOW | LCR Honda CASTROL | Honda | 155.4 | 9 Laps | ||||
Thomas LUTHI | EG 0,0 Marc VDS | Honda | 157.0 | 14 Laps | ||||
Alex RINS | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | 157.9 | 20 Laps | ||||
Not Finished 1st Lap | ||||||||
Aleix ESPARGARO | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | 0 Lap |
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.
- Hírek
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.