A Thaiföldi versennyel kezdődött a MotoGP maratoni, tengerentúli hajrája. A burirami pályát sokan várták, az ismeretlenség adta improvizálásban néhányan a lehetőséget látták, gondolok főként a Yamahára.
Számításaik bejöttek, mert megmagyarázni ugyan nem tudták, de mindkét gyári versenyző jól szerepelt, és az edzéseken rendre a mezőny elejében motoroztak, és sikerül átmenekíteni a formát a vasárnapi versenyre. Már az is óriási eredménynek számított, hogy egyáltalán a dobogóért harcoltak. Rossi az első pár körben még a győzelemért is.

Végül a Doktor a dobogóra sem fért fel, mert csapattársa, Mavercik Viñales remek formában motorozott a futam második felében, és egy hajszállal ugyan, de stabilan gyorsabb volt Rossitól. Nagy áttörés ez a Yamahának, kérdés csak az, mi lesz Motegiben. Sokan attól tartanak, egyszeri fellángolás volt az egész. Rossi egyébként azt nyilatkozta, Misanóban például kimondottan bizakodó volt, de egy, a thai pályán elért sikerre annyira nem számított, ami azért érdekes, mert a Chang pálya vonalvezetése még a lassabb szekciók ellenére sem egy kimondottan stop and go vonalvezetésű ring, sokkal inkább széles, lendületes kanyarokkal tarkított, ami azért mindig is jó volt a Yamahának.
A hétvége legnagyobb vesztese kétségkívül Jorge Lorenzo volt. A spanyol, bár véleménye mellett kitartva – hogy két héttel ezelőtti balesetét Márquez okozta – mégis csendben érkezett Thaiföldre, és sérült lába ellenére vállalta a versenyzést. Egészen péntekig, amikor az egyik edzésen akkorát bukott, hogy szinte darabokra szakadt a motorja. Ugyan a Ducati pontosan nem közölte a bukás okait, azt elismerték, nem Lorenzo hibázott. A spanyol végül szombat reggel bejelentette, nem vállalja a további küzdelmet a hétvégén. Viszonylag jól viselte a helyzetet, a futam előtt képet posztolt twitteren hotelszobájából, miközben televíziót nézve várta a rajtot.
Scott Redding – akiről időközben az is kiderült, hogy jövőre a Brit Superbike bajnokságban, Paul Bird csapatában fog motorozni – annyit írt közösségi oldalára a bukást követően, bárki bármit mondhat, Lorenzo a földkerekség egyik legkeményebb versenyzője. Ez minden bizonnyal így is van.
A verseny előtt egyébként nyilvánosságra hozták, hogy a sajátos időjárási körülmények miatt, a Michelin mindenki számára a kemény hátsó abroncsokat javasolja, és Aleix Espargaro kivételével a tanácsot mindenki megfogadta. Az edzésen brillírozó Rossi a második, Márquez az első, Dovizioso a harmadik helyről várta a rajtot, rég volt hasonló, valljuk be.
Az erőviszonyok végül hamar kialakultak, és Rossi első harmados megmozdulásait követően már sejteni lehetett, egy újabb Márquez-Dovizioso párharcot láthatunk. Arra talán kevesen számítottak, hogy Viñales végül utoléri csapattársát, de így történt, és aki Pedrosa hirtelen meglódulásában bízott – a spanyol fél másodperccel ment jobbat az élen haladóknál – annak is csalódnia kellett, miután bukott.
A kérdés csak az volt, vajon Márquez vagy Dovizioso nyeri a futamot, miután Viñalesen érződött, ugyan megközelítette az élen haladó duót, egyszerűen nem tudott mit kezdeni a helyzettel. A forgatókönyvet már kívülről ismerhettük, ismét óriásit harcolt a két versenyző, de ezúttal Dovizioso kissé elkottázta magát, és Márquez pontosabban építette fel az utolsó kört, megnyerve így a futamot.
Előnye jelenleg hetvenhét pont Doviziosóval szemben, mely ha nem csökken a Motegi futamot követően, már Japánban, a Honda házi pályáján világbajnokká avathatják három versennyel az év vége előtt. Bámulatos teljesítmény, ehhez kétség sem fér, de cseppet sem meglepő. Dovizioso kizárólag úgy tarthatja életben a világbajnoki címért folytatott harcot – melyet lélekben talán már elengedett – ha Márquez előtt végez.
Johann Zarco ötödik, ugyan nem eget rengető, összességében mégis kellemes meglepetés, és remekül bizonyítja, a mélypontok nem kizárólag a francia hullámzása miatt következtek be, csupán a Yamaha gyengeségei őt is utolérték. Az utolsó kanyar legnagyobb izgalmát egyébként Rossi manővere okozta, mert a televízió közvetítésből ugyan kimaradt, de kevés híján felöklelte csapattársát.
MotoGP Buriram 2018 | |||
Végeredmény | |||
1. | Marc Marquez | SPA | Repsol Honda Team |
2. | Andrea Dovizioso | ITA | Ducati Team |
3. | Maverick Viñales | SPA | Movistar Yamaha MotoGP |
4. | Valentino Rossi | ITA | Movistar Yamaha MotoGP |
5. | Johann Zarco | FRA | Monster Yamaha Tech3 |
6. | Alex Rins | SPA | Team Suzuki Ecstar |
7. | Cal Crutchlow | GBR | LCR Honda |
8. | Alvaro Bautista | SPA | Angel Nieto Team |
Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Nyerj vasárnap, adj el hétfőnTeszt: Yamaha YZF-R9
Yamaha R9: nem feltétlenül szükséges kétszáz lőerő ahhoz, hogy jól érezd magad.
- Hírek
Mi ez a pusztító CGI videó az R 1300 R-hez?
Az R 1300 R természetesen erősebb és mindenebb elődjénél. Könnyebbnek mondjuk nem könnyebb.
- Közélet
Guminyomás is lefújhat a dobogórólMotoGP Katar – 2025.
Vinales megszívta Katarban, Jorge Martín visszatért, de ismét zakózott, Marc Márquez törött motorral is óriásit ment. MotoGP összefoglaló.
- Hírek
700 köbcentire nőtt a Moto Morini túraendurója
Több erővel talán már elég lesz a löket a Moto Morini X-Cape 700-ban.