Már a Motul Kupa futamai alatt is érezhettük, sőt megtapasztaltuk, hogy fejlődő Dragbike sportunk nem mindennapi versenyzőket érlelt ki már az elmúlt évre is, de idénre mondhatjuk azt teljes büszkeséggel, hogy Európa szintű versenyzőink vannak. Ezt mutatják a kunmadarasi folyamatos csúcsdöntések, és ezt mutatják azok az előkelő helyek is, amiket sikerült elhoznia csapatunknak a Csehországban megrendezett Nemzetrközi Gyorsulási Versenyről!
Június 15-én reggel vágtunk neki a közel 700
km-nek, de hát kit érdekelt a távolság, amikor úgy fel voltunk
spanolva a versenyre, hogy
alig vártuk a dragsterek üvöltő hangját. Csodálatos utakon
téptünk ezerrel, persze mondanom sem kell, hogy se Szlovákiában, se
Csehországban nem kellett a motorokért az autópályán fizetni. Már a
kifelé út alatt teljesen egybe kovácsolódott a magyar csapat, a
pihenők alatt mentek a poénok és egymást biztatgattuk, amiből
Orgoványi Gyurinak kellett a legkevesebb, annyira bízott megújult
motorjában. (Volt is miért!) Belme Józsinak viszont elkelt a
bíztatás, hiszen az indulás napján egy balszerencsés lépésnek
köszönhetően eltörte a kezét.
Győzelemre ittasan, és kissé fáradtan
értünk a szállásra bár a fáradtság nem mindenkinél vezetett
egyenesen az ágyba, hiszen Bajcsi Tomiék még aznap
hajnalban kergetőztek egyet a cseh rendőrökkel, persze
egyenruhás barátainknak semmi esélyük nem volt a Motul Kupa
legjobbjai ellen. Másnap reggel irány a gépátvétel, majd a cseh
precizitás szépségeinek megtapasztalása után kezdődtek az
edzesek. Már ekkor magasan kidomborodott versenyzőink
profizmusa, hiszen a Varga Zoli, Bihari Norbi, és Kerecseny
Attila szenzációs rajtjaira a Cseh közönség is igaz
visszafogott, de elismerő morajjal reagált. Hát még, amikor
Papp Laci 200 m-es csíkot húzott Kawájával! Sajnos az időjárás
nem igazán akart kedvezni, vagy épp a cseheket akarta védeni a
zakótól, ugyanis az első edzés után eleredt az eső, így a
futamokat le kellett állítani. Aznap már nem is lett a
versenyből semmi, viszont jött a második nap!
Kora reggel ismét kinn voltunk a pályán, s bár borongott, de mint Kunmadarasról tudjuk egy kis felhő nem ílyeszti meg az elvetemült bikert, elvetemültségnek pedig nem voltunk híján! Az időmérők alapján gyorsan kirajzolódtak az erőviszonyok, s látszott, 600-ban, 750-ben és 750+-ban, ha nagyot nem hibáznak versenyzőink, akkor ott vagyunk az első háromban.
A dragokkal viszont már bonyolultabb volt a
helyzet. Aprillia, Suzuki, Kawasaki és salakmotor (vigyázat nem
kinevetni, hiszen ők Európabajnokikra járnak ezekkel a gépekkel)
valamint kompresszoros dragok között kellett megmutatnia Fucsinak
és Orgoványi Gyurinak, mit is ér a dragsteres, ha magyar. A
dragsterkavalkád miatt természetesen 16-os táblát csináltak, így
kőkemény csata kerekedett. Orgoványi először egy Hayabusát
búcsúztatott, s az első körön Fucskó Antal is csőgázon tovább
jutott. Élesedett a téma és Orgoványinak Michail Ponza FJ
dragsterét kellett maga mögé utasítania, amit a magyar
apokaliptikus harcos meg is tett. Ekkor szoríthattunk Fucsinak,
akinek
az öreg Vaclav Hutla rettenetes kéthengeresével kellett csatába
szállnia. Anti gépe viszont aszfaltszaggató futammal szintén
továbbjutott.
Ekkorra már a Magyar csapat közösen
mormolta az imákat, hiszen szériában
Bajcsi Tamás szenzációs futamokkal a dobogó tetejéig
motorozott, s természetesen őt másik két magyar - Fórián
Zsolt és Molnár Attila - követte. Így lett ez 750-ben is,
hiszen Varga Zoltán, Bihari Norbert, Csuka János és Kulik Csaba
sorrend alakultak ki.
Ekkorra már volt némi elégedetlenség a csehek között, hiszen ők is nyerni jöttek, amit versenyzőink nem igen vettek figyelembe, és persze mi is folyamatosan ordítottuk a "Hajrá Magyarok!"-at. Papp Laci teljesítményére még a dragosok is megfeküdtek, hiszen 9.66-al új pályacsúcsot állított fel ZX-12-esével, így nem csoda, hogy ő nyerte a kategória versenyét s őt Kerecseny Attila és Belme Józsi követte, aki injekció hegyekkel de végig versenyezte a napot.
Az eddigiekből azért átsüt, hogy a cseheknek
inkább a negyedik helytől volt keresni valójuk, ezért nagy
várakozás előzte meg a dragok középdöntőjét, ahol mindkét magyar
dragosunk még talpon volt és várták a csatát. Amikor megtudtuk,
hogy Orgoványi Gyuri
ellenfele a kompresszoros gépállat lesz, kicsit
lelombozódtunk, de Fucsinak is kemény ellenfelet egy nagyon komoly
GSX-R dragot kellett legyűrnie. És lássatok csodát igaz orrhosszal,
de mindkét magyar tovább jutott és még a közönség is tapssal
jutalmazta a kitámasztón utazó magyarokat. Hajjj, volt öröm a
csapatban!!! Az első négyben két magyar is! De hát ezt éreztük már
Madarason is!!!!!
A végkifejletben Fucsi a negyedik helyet hozta el a csehek bánatára, amihez ezúton is szívből gratulálunk, Orgoványinak pedig azzal a Radek Hutlával kellett döntőt futnia, aki új 3000-es gépével a Drachten-i Európa Bajnoki Futamra készül. A rajt után Gyurinak volt néhány méter hátránya, de a pálya közepére kezdte ledolgozni, úgyhogy közben a motor szinte szétszaggatta a gumit az erőtől, ám 30 centiméter hiányzott a győzelemhez, ami ez ellen a gép és versenyző ellen szinte semmi.
Dragban
elhoztunk egy második és egy negyedik helyet, amin ismét a
csehek lepődtek meg leginkább, s nagyon fogadkoztak, hogy
Kunmadarason majd visszavágnak. Lássuk a medvét! Végezetül pedig
még egyszer gratulálunk versenyzőinknek és reméljük legalább akkora
büszkeség tölt el téged is, kedves olvasó e cikk olvasása közben,
mint amekkorát mi éreztünk ott az oroszlán barlangban, mert
szenzációs versenyzőink vannak s ezt tudja mostmár ország világ!!!