Beszámoló az oroszánbarlangból

2001.07.04. 11:06

Már a Motul Kupa futamai alatt is érezhettük, sőt megtapasztaltuk, hogy fejlődő Dragbike sportunk nem mindennapi versenyzőket érlelt ki már az elmúlt évre is, de idénre mondhatjuk azt teljes büszkeséggel, hogy Európa szintű versenyzőink vannak. Ezt mutatják a kunmadarasi folyamatos csúcsdöntések, és ezt mutatják azok az előkelő helyek is, amiket sikerült elhoznia csapatunknak a Csehországban megrendezett Nemzetrközi Gyorsulási Versenyről!

 
   
   

Június 15-én reggel vágtunk neki a közel 700 km-nek, de hát kit érdekelt a távolság, amikor úgy fel voltunk spanolva a versenyre, hogy alig vártuk a dragsterek üvöltő hangját. Csodálatos utakon téptünk ezerrel, persze mondanom sem kell, hogy se Szlovákiában, se Csehországban nem kellett a motorokért az autópályán fizetni. Már a kifelé út alatt teljesen egybe kovácsolódott a magyar csapat, a pihenők alatt mentek a poénok és egymást biztatgattuk, amiből Orgoványi Gyurinak kellett a legkevesebb, annyira bízott megújult motorjában. (Volt is miért!) Belme Józsinak viszont elkelt a bíztatás, hiszen az indulás napján egy balszerencsés lépésnek köszönhetően eltörte a kezét.

 
   
 

Győzelemre ittasan, és kissé fáradtan értünk a szállásra bár a fáradtság nem mindenkinél vezetett egyenesen az ágyba, hiszen Bajcsi Tomiék még aznap hajnalban kergetőztek egyet a cseh rendőrökkel, persze egyenruhás barátainknak semmi esélyük nem volt a Motul Kupa legjobbjai ellen. Másnap reggel irány a gépátvétel, majd a cseh precizitás szépségeinek megtapasztalása után kezdődtek az edzesek. Már ekkor magasan kidomborodott versenyzőink profizmusa, hiszen a Varga Zoli, Bihari Norbi, és Kerecseny Attila szenzációs rajtjaira a Cseh közönség is igaz visszafogott, de elismerő morajjal reagált. Hát még, amikor Papp Laci 200 m-es csíkot húzott Kawájával! Sajnos az időjárás nem igazán akart kedvezni, vagy épp a cseheket akarta védeni a zakótól, ugyanis az első edzés után eleredt az eső, így a futamokat le kellett állítani. Aznap már nem is lett a versenyből semmi, viszont jött a második nap!

Kora reggel ismét kinn voltunk a pályán, s bár borongott, de mint Kunmadarasról tudjuk egy kis felhő nem ílyeszti meg az elvetemült bikert, elvetemültségnek pedig nem voltunk híján! Az időmérők alapján gyorsan kirajzolódtak az erőviszonyok, s látszott, 600-ban, 750-ben és 750+-ban, ha nagyot nem hibáznak versenyzőink, akkor ott vagyunk az első háromban.

 
   
   

A dragokkal viszont már bonyolultabb volt a helyzet. Aprillia, Suzuki, Kawasaki és salakmotor (vigyázat nem kinevetni, hiszen ők Európabajnokikra járnak ezekkel a gépekkel) valamint kompresszoros dragok között kellett megmutatnia Fucsinak és Orgoványi Gyurinak, mit is ér a dragsteres, ha magyar. A dragsterkavalkád miatt természetesen 16-os táblát csináltak, így kőkemény csata kerekedett. Orgoványi először egy Hayabusát búcsúztatott, s az első körön Fucskó Antal is csőgázon tovább jutott. Élesedett a téma és Orgoványinak Michail Ponza FJ dragsterét kellett maga mögé utasítania, amit a magyar apokaliptikus harcos meg is tett. Ekkor szoríthattunk Fucsinak, akinek az öreg Vaclav Hutla rettenetes kéthengeresével kellett csatába szállnia. Anti gépe viszont aszfaltszaggató futammal szintén továbbjutott.

 
   
 

Ekkorra már a Magyar csapat közösen mormolta az imákat, hiszen szériában Bajcsi Tamás szenzációs futamokkal a dobogó tetejéig motorozott, s természetesen őt másik két magyar - Fórián Zsolt és Molnár Attila - követte. Így lett ez 750-ben is, hiszen Varga Zoltán, Bihari Norbert, Csuka János és Kulik Csaba sorrend alakultak ki.

Ekkorra már volt némi elégedetlenség a csehek között, hiszen ők is nyerni jöttek, amit versenyzőink nem igen vettek figyelembe, és persze mi is folyamatosan ordítottuk a "Hajrá Magyarok!"-at. Papp Laci teljesítményére még a dragosok is megfeküdtek, hiszen 9.66-al új pályacsúcsot állított fel ZX-12-esével, így nem csoda, hogy ő nyerte a kategória versenyét s őt Kerecseny Attila és Belme Józsi követte, aki injekció hegyekkel de végig versenyezte a napot.

 
   
   

Az eddigiekből azért átsüt, hogy a cseheknek inkább a negyedik helytől volt keresni valójuk, ezért nagy várakozás előzte meg a dragok középdöntőjét, ahol mindkét magyar dragosunk még talpon volt és várták a csatát. Amikor megtudtuk, hogy Orgoványi Gyuri ellenfele a kompresszoros gépállat lesz, kicsit lelombozódtunk, de Fucsinak is kemény ellenfelet egy nagyon komoly GSX-R dragot kellett legyűrnie. És lássatok csodát igaz orrhosszal, de mindkét magyar tovább jutott és még a közönség is tapssal jutalmazta a kitámasztón utazó magyarokat. Hajjj, volt öröm a csapatban!!! Az első négyben két magyar is! De hát ezt éreztük már Madarason is!!!!!

A végkifejletben Fucsi a negyedik helyet hozta el a csehek bánatára, amihez ezúton is szívből gratulálunk, Orgoványinak pedig azzal a Radek Hutlával kellett döntőt futnia, aki új 3000-es gépével a Drachten-i Európa Bajnoki Futamra készül. A rajt után Gyurinak volt néhány méter hátránya, de a pálya közepére kezdte ledolgozni, úgyhogy közben a motor szinte szétszaggatta a gumit az erőtől, ám 30 centiméter hiányzott a győzelemhez, ami ez ellen a gép és versenyző ellen szinte semmi.

 
   
 

Dragban elhoztunk egy második és egy negyedik helyet, amin ismét a csehek lepődtek meg leginkább, s nagyon fogadkoztak, hogy Kunmadarason majd visszavágnak. Lássuk a medvét! Végezetül pedig még egyszer gratulálunk versenyzőinknek és reméljük legalább akkora büszkeség tölt el téged is, kedves olvasó e cikk olvasása közben, mint amekkorát mi éreztünk ott az oroszlán barlangban, mert szenzációs versenyzőink vannak s ezt tudja mostmár ország világ!!!