A sztárvendég újra Kevin Carmichael volt Kaposváron. A Streetfighter Day előtt néhány héttel világbajnoki címet szerzett versenyző fellépése bizonyára sok érdeklődőt vonzott, de a nap végére kiderült: lassan nem érdemes külföldről vendéget hívni a magyarok mellé.
Télen még nagyban folyt a vita arról, hogy a
streetfighter show verseny legyen-e, vagy csak laza bemutató, ahol
izgalmak nélkül, lazán bulizhatnak a pályán a streetfighterek?
Ebben a hónapban bebizonyosodott, hogy szükség van mindkettőre.
Mivel nem volt zsűri, nem egymás ellen kellett
küzdeni, nem szorított senkit a nyolcperces keret.
Minden mutatvány a közönségnek szólt, a srácok gondosan
ügyeltek arra, hogy kapjanak a nézők a 300 méteres pálya minden
szakaszán.
Potzner Feri az Európa Bajnokságra készül. Itt láthattuk először, hogy mennyire közel van tudása azokéhoz, akiknek eddig remegő tisztelettel ejtettük ki a nevét. Az első keréken fordulás neki megy a legjobban a magyarok között.
Hidi Miki az új Triumph Speed Triple nyergében
(kormányán, hátsó ülésén, tankján) motorozott. Miki töretlenül a
közönség kedvence. A rámenősség és a dinamizmus jellemző a
stílusára,
vigyorogva végrehajtott erőcsúsztatásai félelmetesek. Azért
meglátszott az új motor hatása a mutatványaiban. Mintha hiányzott
volna a régi púpos GSX-R brutális ereje, no meg egészen másképp
motorozik az ember, ha egy félmilliós gép van alatta, vagy pedig
egy hárommillás karcmentes Triumph. Az igazán nehéz mutatványokhoz
előkerült a mattzöld MZ. Ezen aztán ment a vég nélküli
kitámasztózás, sőt az első kerék nélküli motorozás is! Miki a
mikrofonba azt mondta, hogy
ez a mutatvány egyelőre 51 százalékos, tehát minden második
próbálkozás bukással végződik. Most javult a statisztika, mert
kétszer is végigment gond nélkül a pályán. Rejtő Jenővel szólva: az
úri közönség tombolt.
Babu az új öltözékével jelezte, hogy végleg
kilépett Borsay Szabi árnyékából. A tavalyi Tűzpengét egy
könnyebben kezelhető CBR 600 váltotta fel, amivel lazán
végigpörgette a hátsó kereket a pálya 300 méterén, ráadásul
Superman pózban. Az első keréken guruláshoz nagy érzéke van, mert
úgy saccra
hatvan métereket tett meg orra állva.
Úgy látszik, mindenki leszokik a brutálerős
GSX-R-ekről. Pavel Hanzlik egy kipufogó nélküli Honda Hornet
900-zal nyomult. Persze a stílus maradt a tőle megszokott vadulós:
félpályáig nem látjuk őt a gumifüsttől, aztán orra állítja a
Hondát, és
úgy áll meg a másik végén, hogy a kerítés mögött már menekülnek
a nézők.
Havasi Petya jó barátja Antonio Carlos Fariasnak. Együtt szoktak edzeni, bár ha A. C. Farias látta volna, hogy Petya mit művelt a magyar közönség előtt, talán kétszer is meggondolná, hogy folytatja-e a konkurencia nevelését?
No és Mókus... A skóciai kirándulás óta
megjárta már Wales pályáit is a kaposvári fiú. Kevin Carmichael
mindenhová magával vitte, és felfigyelt rá az angol Streetfighter
Szövetség. Riportok készültek vele az ottani motoros újságokban.
Hála Carmichaelnek,
Mókus a világhír küszöbén áll. Ezt se gondoltuk volna még
két éve, mikor először lépett fel a kaposvári gyorsulási versenyen
néhány rozzant Rigával bohóckodó srác. Mókus mára mindent meg tud
csinálni a kivénhedt Simson Starral, amit a világbajnok. Sőt,
többet is. Kormányon ülve gurul az első kerekén, és úgy fordul
száznyolcvan fokot.
Tavaly még csak Mókustól lehetett egykerekezést
látni leállított motorral. Az abszolút holtpontot igénylő
mutatványt azóta majdnem mindenki megtanulta, szinte kötelező
gyakorlattá vált.
A nap fénypontja valamikor délután három óra körül jött el. Kevin Carmichael streetfighter világbajnoknak nagyon fel kellett kötnie a gatyát, mert a magyar fiúk igencsak magasra tették a mércét. De azért maradjunk pártatlanok: Kevin nem véletlenül a világ legjobbja. Az igaz, hogy a magyarok már szinte mindent utána tudnak csinálni, de azt a fölényes biztonságot és lazaságot még nem láthattuk senkitől, amit a világbajnok produkált.
Kevin tudásában legjobban a műsorvezető Hadnagy
Józsi bízott, aki mikrofonnal a kezében leült a pálya közepére. El
kellett viselnie, amint Kevin Suzukija első keréken begurul a két
lába közé és megáll egy centire... hát igen, attól. Aztán egy
elsőkerekes fordulás úgy, hogy
a Suzuki hátsó kereke a feje fölött húz el. Azt pedig, amit
akkor ordibált a mikrofonba, mikor a burn out füstje az arcába
csapott, inkább nem idézném...
Tulajdonképpen ekkor kezdődött a totális
őrület. Lehet, hogy eddig a fellépési díjért motoroztak a
streetfighterek, de
innentől kezdve már szinte csak saját magukat
szórakoztatták, a közönség legnagyobb örömére. Hadnagy Józsi
sem tudta, hogy mi fog történni a pályán. Hol Babu egykerekezett
együtt Pavel Hanzlikkal, hol Potzner Feri Havasi Petyával. Ezt már
Carmichael sem bírta tétlenül nézni. Talán sértette az önérzetét
Hidi Miki mutatványa, mert bejelentette: megmutatja a híres számát,
az első futómű nélküli motorozást. Tavaly meg sem próbálta, mert a
kaposvári pályát annyira rossznak találta, hogy attól félt, a
ferdén lejtő út elviszi a Suzukit oldalra.
Carmichael gyalog végigjárta a pályát,
kiválasztotta a legjobb részt, ott kivették a két első teleszkópot.
Kevin beleállt a kitámasztóba, elindult a motor, de ötven méter
után veszedelmesen kifordult oldalra. Csak két méterrel a kerítés
előtt sikerült visszatenni kitámasztóra és megállítani. Ezután
visszakerültek a teleszkópok a helyükre és Kevin levonult a
pályáról, nem akarta egyetlen megmaradt motorjának épségét
kockára tenni.
Köszönjük a képeket Amrein Lacinak, a Kawasaki Streetfighter Show rendezőjének.