Erőcsúsztatás, elsőkerekes fordulás, holtponti egykerék

2002.06.12. 10:13

A sztárvendég újra Kevin Carmichael volt Kaposváron. A Streetfighter Day előtt néhány héttel világbajnoki címet szerzett versenyző fellépése bizonyára sok érdeklődőt vonzott, de a nap végére kiderült: lassan nem érdemes külföldről vendéget hívni a magyarok mellé.

 
   
   

Télen még nagyban folyt a vita arról, hogy a streetfighter show verseny legyen-e, vagy csak laza bemutató, ahol izgalmak nélkül, lazán bulizhatnak a pályán a streetfighterek? Ebben a hónapban bebizonyosodott, hogy szükség van mindkettőre.

 
   
 

Mivel nem volt zsűri, nem egymás ellen kellett küzdeni, nem szorított senkit a nyolcperces keret. Minden mutatvány a közönségnek szólt, a srácok gondosan ügyeltek arra, hogy kapjanak a nézők a 300 méteres pálya minden szakaszán.

Potzner Feri az Európa Bajnokságra készül. Itt láthattuk először, hogy mennyire közel van tudása azokéhoz, akiknek eddig remegő tisztelettel ejtettük ki a nevét. Az első keréken fordulás neki megy a legjobban a magyarok között.

 
   
   

Hidi Miki az új Triumph Speed Triple nyergében (kormányán, hátsó ülésén, tankján) motorozott. Miki töretlenül a közönség kedvence. A rámenősség és a dinamizmus jellemző a stílusára, vigyorogva végrehajtott erőcsúsztatásai félelmetesek. Azért meglátszott az új motor hatása a mutatványaiban. Mintha hiányzott volna a régi púpos GSX-R brutális ereje, no meg egészen másképp motorozik az ember, ha egy félmilliós gép van alatta, vagy pedig egy hárommillás karcmentes Triumph. Az igazán nehéz mutatványokhoz előkerült a mattzöld MZ. Ezen aztán ment a vég nélküli kitámasztózás, sőt az első kerék nélküli motorozás is! Miki a mikrofonba azt mondta, hogy ez a mutatvány egyelőre 51 százalékos, tehát minden második próbálkozás bukással végződik. Most javult a statisztika, mert kétszer is végigment gond nélkül a pályán. Rejtő Jenővel szólva: az úri közönség tombolt.

 
   
 

Babu az új öltözékével jelezte, hogy végleg kilépett Borsay Szabi árnyékából. A tavalyi Tűzpengét egy könnyebben kezelhető CBR 600 váltotta fel, amivel lazán végigpörgette a hátsó kereket a pálya 300 méterén, ráadásul Superman pózban. Az első keréken guruláshoz nagy érzéke van, mert úgy saccra hatvan métereket tett meg orra állva.

 
   
   

Úgy látszik, mindenki leszokik a brutálerős GSX-R-ekről. Pavel Hanzlik egy kipufogó nélküli Honda Hornet 900-zal nyomult. Persze a stílus maradt a tőle megszokott vadulós: félpályáig nem látjuk őt a gumifüsttől, aztán orra állítja a Hondát, és úgy áll meg a másik végén, hogy a kerítés mögött már menekülnek a nézők.

Havasi Petya jó barátja Antonio Carlos Fariasnak. Együtt szoktak edzeni, bár ha A. C. Farias látta volna, hogy Petya mit művelt a magyar közönség előtt, talán kétszer is meggondolná, hogy folytatja-e a konkurencia nevelését?

 
   
 

No és Mókus... A skóciai kirándulás óta megjárta már Wales pályáit is a kaposvári fiú. Kevin Carmichael mindenhová magával vitte, és felfigyelt rá az angol Streetfighter Szövetség. Riportok készültek vele az ottani motoros újságokban. Hála Carmichaelnek, Mókus a világhír küszöbén áll. Ezt se gondoltuk volna még két éve, mikor először lépett fel a kaposvári gyorsulási versenyen néhány rozzant Rigával bohóckodó srác. Mókus mára mindent meg tud csinálni a kivénhedt Simson Starral, amit a világbajnok. Sőt, többet is. Kormányon ülve gurul az első kerekén, és úgy fordul száznyolcvan fokot.

 
   
   

Tavaly még csak Mókustól lehetett egykerekezést látni leállított motorral. Az abszolút holtpontot igénylő mutatványt azóta majdnem mindenki megtanulta, szinte kötelező gyakorlattá vált.

A nap fénypontja valamikor délután három óra körül jött el. Kevin Carmichael streetfighter világbajnoknak nagyon fel kellett kötnie a gatyát, mert a magyar fiúk igencsak magasra tették a mércét. De azért maradjunk pártatlanok: Kevin nem véletlenül a világ legjobbja. Az igaz, hogy a magyarok már szinte mindent utána tudnak csinálni, de azt a fölényes biztonságot és lazaságot még nem láthattuk senkitől, amit a világbajnok produkált.

 
   
 

Kevin tudásában legjobban a műsorvezető Hadnagy Józsi bízott, aki mikrofonnal a kezében leült a pálya közepére. El kellett viselnie, amint Kevin Suzukija első keréken begurul a két lába közé és megáll egy centire... hát igen, attól. Aztán egy elsőkerekes fordulás úgy, hogy a Suzuki hátsó kereke a feje fölött húz el. Azt pedig, amit akkor ordibált a mikrofonba, mikor a burn out füstje az arcába csapott, inkább nem idézném...

 
   
   

Tulajdonképpen ekkor kezdődött a totális őrület. Lehet, hogy eddig a fellépési díjért motoroztak a streetfighterek, de innentől kezdve már szinte csak saját magukat szórakoztatták, a közönség legnagyobb örömére. Hadnagy Józsi sem tudta, hogy mi fog történni a pályán. Hol Babu egykerekezett együtt Pavel Hanzlikkal, hol Potzner Feri Havasi Petyával. Ezt már Carmichael sem bírta tétlenül nézni. Talán sértette az önérzetét Hidi Miki mutatványa, mert bejelentette: megmutatja a híres számát, az első futómű nélküli motorozást. Tavaly meg sem próbálta, mert a kaposvári pályát annyira rossznak találta, hogy attól félt, a ferdén lejtő út elviszi a Suzukit oldalra.

 
   
 

Carmichael gyalog végigjárta a pályát, kiválasztotta a legjobb részt, ott kivették a két első teleszkópot. Kevin beleállt a kitámasztóba, elindult a motor, de ötven méter után veszedelmesen kifordult oldalra. Csak két méterrel a kerítés előtt sikerült visszatenni kitámasztóra és megállítani. Ezután visszakerültek a teleszkópok a helyükre és Kevin levonult a pályáról, nem akarta egyetlen megmaradt motorjának épségét kockára tenni.

Köszönjük a képeket Amrein Lacinak, a Kawasaki Streetfighter Show rendezőjének.