A sztárvendég újra Kevin Carmichael volt Kaposváron. A Streetfighter Day előtt néhány héttel világbajnoki címet szerzett versenyző fellépése bizonyára sok érdeklődőt vonzott, de a nap végére kiderült: lassan nem érdemes külföldről vendéget hívni a magyarok mellé.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Télen még nagyban folyt a vita arról, hogy a
streetfighter show verseny legyen-e, vagy csak laza bemutató, ahol
izgalmak nélkül, lazán bulizhatnak a pályán a streetfighterek?
Ebben a hónapban bebizonyosodott, hogy szükség van mindkettőre.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Mivel nem volt zsűri, nem egymás ellen kellett
küzdeni, nem szorított senkit a nyolcperces keret.
Minden mutatvány a közönségnek szólt, a srácok gondosan
ügyeltek arra, hogy kapjanak a nézők a 300 méteres pálya minden
szakaszán.
Potzner Feri az Európa Bajnokságra készül. Itt láthattuk először, hogy mennyire közel van tudása azokéhoz, akiknek eddig remegő tisztelettel ejtettük ki a nevét. Az első keréken fordulás neki megy a legjobban a magyarok között.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Hidi Miki az új Triumph Speed Triple nyergében
(kormányán, hátsó ülésén, tankján) motorozott. Miki töretlenül a
közönség kedvence. A rámenősség és a dinamizmus jellemző a
stílusára,
vigyorogva végrehajtott erőcsúsztatásai félelmetesek. Azért
meglátszott az új motor hatása a mutatványaiban. Mintha hiányzott
volna a régi púpos GSX-R brutális ereje, no meg egészen másképp
motorozik az ember, ha egy félmilliós gép van alatta, vagy pedig
egy hárommillás karcmentes Triumph. Az igazán nehéz mutatványokhoz
előkerült a mattzöld MZ. Ezen aztán ment a vég nélküli
kitámasztózás, sőt az első kerék nélküli motorozás is! Miki a
mikrofonba azt mondta, hogy
ez a mutatvány egyelőre 51 százalékos, tehát minden második
próbálkozás bukással végződik. Most javult a statisztika, mert
kétszer is végigment gond nélkül a pályán. Rejtő Jenővel szólva: az
úri közönség tombolt.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Babu az új öltözékével jelezte, hogy végleg
kilépett Borsay Szabi árnyékából. A tavalyi Tűzpengét egy
könnyebben kezelhető CBR 600 váltotta fel, amivel lazán
végigpörgette a hátsó kereket a pálya 300 méterén, ráadásul
Superman pózban. Az első keréken guruláshoz nagy érzéke van, mert
úgy saccra
hatvan métereket tett meg orra állva.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Úgy látszik, mindenki leszokik a brutálerős
GSX-R-ekről. Pavel Hanzlik egy kipufogó nélküli Honda Hornet
900-zal nyomult. Persze a stílus maradt a tőle megszokott vadulós:
félpályáig nem látjuk őt a gumifüsttől, aztán orra állítja a
Hondát, és
úgy áll meg a másik végén, hogy a kerítés mögött már menekülnek
a nézők.
Havasi Petya jó barátja Antonio Carlos Fariasnak. Együtt szoktak edzeni, bár ha A. C. Farias látta volna, hogy Petya mit művelt a magyar közönség előtt, talán kétszer is meggondolná, hogy folytatja-e a konkurencia nevelését?
![]() |
|
![]() |
![]() |
No és Mókus... A skóciai kirándulás óta
megjárta már Wales pályáit is a kaposvári fiú. Kevin Carmichael
mindenhová magával vitte, és felfigyelt rá az angol Streetfighter
Szövetség. Riportok készültek vele az ottani motoros újságokban.
Hála Carmichaelnek,
Mókus a világhír küszöbén áll. Ezt se gondoltuk volna még
két éve, mikor először lépett fel a kaposvári gyorsulási versenyen
néhány rozzant Rigával bohóckodó srác. Mókus mára mindent meg tud
csinálni a kivénhedt Simson Starral, amit a világbajnok. Sőt,
többet is. Kormányon ülve gurul az első kerekén, és úgy fordul
száznyolcvan fokot.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Tavaly még csak Mókustól lehetett egykerekezést
látni leállított motorral. Az abszolút holtpontot igénylő
mutatványt azóta majdnem mindenki megtanulta, szinte kötelező
gyakorlattá vált.
A nap fénypontja valamikor délután három óra körül jött el. Kevin Carmichael streetfighter világbajnoknak nagyon fel kellett kötnie a gatyát, mert a magyar fiúk igencsak magasra tették a mércét. De azért maradjunk pártatlanok: Kevin nem véletlenül a világ legjobbja. Az igaz, hogy a magyarok már szinte mindent utána tudnak csinálni, de azt a fölényes biztonságot és lazaságot még nem láthattuk senkitől, amit a világbajnok produkált.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Kevin tudásában legjobban a műsorvezető Hadnagy
Józsi bízott, aki mikrofonnal a kezében leült a pálya közepére. El
kellett viselnie, amint Kevin Suzukija első keréken begurul a két
lába közé és megáll egy centire... hát igen, attól. Aztán egy
elsőkerekes fordulás úgy, hogy
a Suzuki hátsó kereke a feje fölött húz el. Azt pedig, amit
akkor ordibált a mikrofonba, mikor a burn out füstje az arcába
csapott, inkább nem idézném...
![]() |
|
![]() |
![]() |
Tulajdonképpen ekkor kezdődött a totális
őrület. Lehet, hogy eddig a fellépési díjért motoroztak a
streetfighterek, de
innentől kezdve már szinte csak saját magukat
szórakoztatták, a közönség legnagyobb örömére. Hadnagy Józsi
sem tudta, hogy mi fog történni a pályán. Hol Babu egykerekezett
együtt Pavel Hanzlikkal, hol Potzner Feri Havasi Petyával. Ezt már
Carmichael sem bírta tétlenül nézni. Talán sértette az önérzetét
Hidi Miki mutatványa, mert bejelentette: megmutatja a híres számát,
az első futómű nélküli motorozást. Tavaly meg sem próbálta, mert a
kaposvári pályát annyira rossznak találta, hogy attól félt, a
ferdén lejtő út elviszi a Suzukit oldalra.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Carmichael gyalog végigjárta a pályát,
kiválasztotta a legjobb részt, ott kivették a két első teleszkópot.
Kevin beleállt a kitámasztóba, elindult a motor, de ötven méter
után veszedelmesen kifordult oldalra. Csak két méterrel a kerítés
előtt sikerült visszatenni kitámasztóra és megállítani. Ezután
visszakerültek a teleszkópok a helyükre és Kevin levonult a
pályáról, nem akarta egyetlen megmaradt motorjának épségét
kockára tenni.
Köszönjük a képeket Amrein Lacinak, a Kawasaki Streetfighter Show rendezőjének.