Dőltek a pálya és az országos csúcsok szinte minden kategóriában. Hadnagy Józsi, a verseny főszervezője, és egyben szpíkere minden új rekord után a pálya szélén táncolt, és megígérte a közönségnek, hogy ha 9 sec alá megy valamelyik magyar, megállítják a versenyt, ledöntik a kerítéseket, és olyan örömünnepet tartanak, mint amilyet még nem látott a kunmadarasi aszfalt.
Az elmúlt hetekben
Amerika-Németország-Magyarország tuningműhelyeiben Belme Józsefnek
dolgoztak. A gyárilag 175 LE-s Hayabusához nem hiába vásárolta meg
a Motorrad lóerőmérő padját, ugyanis az 1340 cm3-re fúrt
vadászsólyom - pilótája bevallása szerint - 234 LE-t teljesít. És
ebben lehet valami igazság, ha a május elseji kunmadarasi
repülőtéren elért eredményeit megvizsgáljuk. Az első időmérőn
futott 250 km/h-s pályacsúcsa feladta rendesen a leckét,
a dragosok is csak vakargatták a fejüket a kijelzőt látva.
|
A 900+Top kategória mára már a dragszterezés előszobája. A Muzzys tuninggal erősített ZX12 is csak nevében őrzi hajdani köbcentijeinek számát. Ezekre a csúcsmodellekre eddig is annyi pénzt ráköltöttek, hogy csak egy lépés választja el őket a dragversenyzéstől. A kategória bővült idén is, összesen hat induló - köztük a szlovák Richard Syneck funny bike Hayabusája - kergette az őrületbe a nézőket, és a biztonság megtartásáért küzdő rendezőket.
Az ifjú nemzedék is rajthoz állt. Apukák ácsoltak igazi dragbike kinézetű 50-eseket a kiskorúaknak, a junior kategória népszerűségének csúcsán van.
Dőltek a pálya és az országos csúcsok szinte
minden kategóriában.
Hadnagy Józsi , a verseny főszervezője, és egyben szpíkere minden új
rekord után a pálya szélén táncolt, és megígérte a közönségnek,
hogy ha 9 sec alá megy valamelyik magyar, megállítják a versenyt,
ledöntik a kerítéseket, és olyan örömünnepet tartanak, mint
amilyet még nem látott a kunmadarasi aszfalt. Talán csak a
polgármester öröme lehetne hozzáfogható, amikor éhségsztrájkja után
beleharapott az első téliszalámis zsemlébe.
Több mint százan neveztek, de a versenyzősereg
ellenére idén először zökkenőmentesen zajlottak az időmérő, majd a
döntő futamok is.
Volt egy-két reinkarnációs futam, állt rajthoz 1988-as
1000-es Genesis, és a 6-7 éve még verhetetlennek számító ZZR1100
is. A nézők száma sem volt elhanyagolható, a tízezres tavalyi
rekord garantáltan megdőlt. Fél tizenegyre megteltek a parkolók,
ami egy repülőtérhez mérten nem kis teljesítmény.
Az időmérőt a legkisebbek kezdték, de ahogy
telt az edzésidő, nőttek a teljesítmények és egyre csökkentek az
idők. Orbán József 600-as kategóriában futott 10,24-gyel új
országos csúcsot. A tavalyi bajnok, Bajcsi Tamás erősen
elgondolkodott a nyugdíjba vonuláson. A tetemes GSX-R1000 pilóta
kedvéért új kategóriát indítottak. A széria ezresek meghálálták a
bizalmat, hipp-hopp lementek 10 másodperc alá.
A német dragosok tuti lehidalnak, ha megtudják, hogy Varga
Zoltánnak 9,85 másodperc elég, hogy széria motorral, széria
futóművel maga mögött tudjon 400 métert.
A speciál kategória versenyzői maguk is
megdöbbentek összeácsolt szerkezeteik elementáris erején. A nézők
világosan látták, hogy négyszáz méteren a nyeregben maradás is
problémát okoz a versenyzőknek. Elsőnek
Fucskó Antal, mutatott be egy
cikk-cakk vonalú, vérfagyasztó futamot, majd Erdős Csaba gondolta,
hogy úgy féltávnál
dobbant egyet ,
nehogy a kerítésnek csapódjon. A szlovák versenyző
nitro-problémákkal küzdött, kegyetlen jó rajt után a pálya felénél
elveszett a lendület, és roller üzemmódban érkezett a célvonal
fordítójáig, ahonnan már robogós csapattársa vontatta vissza.
Végül mind a hat dragster versenyző kvalifikáltatta magát a
döntőbe értékelhető időeredménnyel.
A döntők előtti szünetben streetfighter verseny
és műrepülő bemutató segítette az idő múlatását a vállpirosító
hőségben. Szőlősi Pepe elemében volt, bukfencelt, kézen állt,
ostort csattogtatott a nyeregben állva. Betyártechnikája igazi
magyar ízt vitt az angol eredetű sportágba.
A hosszúra nyúlt szünet után a döntő futamok zökkenőmentesen haladtak egészen addig, míg valaki szűknek nem találta a számára hat méter szélesen kijelölt pályaszakaszt, és az időmérő berendezés húsz centis prizmáját választotta a négyszáz méter méltó befejezésének. A korábbi évek tapasztalatain tanulva a berendezést üzemeltetők 8-as lemezzel védik a verseny lelkének számító műszert. Így a prizma megúszta, a találkozástól csak a kóválygó motoros két kereke ment tropára.
A hatszázas kategória tavalyi bajnoka,
Bajcsi Tomás egy saolin pap nyugalmával verte végig a
nyocaddöntősöket, egyre jobb időket futva. Meglepő, hogy nem
csak ő, hanem a második helyezett Orbán József is elnáspángolta
volna a teljes széria750 kategóriát.
A 900-asok elődöntőjében vidám párharc volt Hidi Miki és Szebenyi Misi csatája. A streetfighter versenyek régi szereplője lecserélte az öreg olajos GSX-R-t egy Triumph-ra, és végigkerekezte a pályát az új motorral. A pálmát a motoros levelezőlista olvasóinak kemény vitapartnere, Ago (Kmetty Ágoston) hozta el Kawasaki ZX9-cel.
A széria 9oo+Top döntőjében Belme József
abszolút esélyesként indult, bár a többi versenyző ideje is súrolta
a 10 mp-es határt. A középdöntőben
Belme újabb, 253,11 km/h-s pályacsúcsot futott, a vetélytársak
szomorú tényként fogadták, hogy a debreceni Volvo díler 250 alatt
nem tud menni. Azonban a döntő futamon az idegek játéka
megviccelte. A másik Hayabusás - bár 8 km/h-val lassabban -, de 1,2
század másodperccel hamarabb ért át a célvonalon, így Papp László
lett a győztes.
A dragdöntőbe a szlovák Hayabusa jutott a
legjobb idővel, így az elődöntőben Hosszú Alberttel vívott
csatájának nem volt kérdéses a vége. Az Orgoványi-Gál párharc is
papírforma szerint zajlott, Gyuri a magyar dragsport nagy öregjéhez
méltó rajtot csípett meg, a pálya feléig kitámasztón tartva a
motort alázta az ifjú versenyzőt.
Az Erdős-Fucskó rajtnál izzott a levegő. A Hayabusa drag
szériaméretű hátsó kerekére számolatlanul érkező lóerőkkel még nem
barátkozott meg a tököli srác.
Fucsi minden váltásánál felhördült a tömeg, ahogy rá-rágyorsult
ellenfelére, de a pálya rövidnek bizonyult, Erdős kicsit
kompresszióhiányosan - dugólyukadásra gyanakodott -, de bejutott a
középdöntőbe, hogy ott Orgoványi Gyurival vívjon meg a döntőbe
jutásért.
Richard Synek azonban átírta a forgatókönyvet,
és
elbaltázta döntős helyét. Történt, hogy a szlovák versenyző,
mint előnyerő került a középdöntőbe, azaz más dolga sem volt, csak
ellenfél nélkül végigmotorozni a pályán, és átgurulni a célvonalon.
Honfitársaira nem akarván szégyent hozni, komolyan vette ezt a
futamot is. Látványos rajt után óriási durranás, és lefulladt a
pálya közepén. Egy előnyerő futamban ez mit sem tesz, ha beindítja
újra a motort, vagy kétlábhajtással végiggurul a pályán. Richard az
utóbbit választotta, de teljességgel misztikus okból áttolta a
másik pályára a motorját. Ezt pedig nyilvánvalóan kizárással kell
díjazni.
Formálisan megtartották az Orgoványi-Erdős
középdöntőt, ami ebben az esetben a verseny eldőltét is jelentette.
Aki megnyeri a futamot az a győztes, mindössze egy örömmotorozással
abszolválnia kell első helyét. Orgoványi Gyuri a rajtnál hibázott,
így Erdős Csabi óriási füstöt eregetve, és a pálya teljes hosszát
olajjal beterítve ért elsőként célt,
a nézőket tökéletesen kétségek között tartva, hogy egyáltalán
képes lesz-e a motor még egyszer végigvergődni a mai nap folyamán a
pályán.
A csapat indíthatóvá tette a dragsztert, és Csaba a
segédmotoros kerékpárosoknak megengedett sebességhatárokat betartva
- legnagyobb sebessége 39.04 km/h - 33.1654 mp alatt szabályosan
megtette a negyed mérföldet.
Ezzel a magát a lyukas dugó miatt a nap vesztesének
keresztelő Erdős Csaba lett a győztes.
A 9 mp-es álomhatár ideje 2oo2. május elsején, a biztató kezdet ellenére nem jött el, és így a kerítések állva maradtak. Remélem, a következő kunmadarasi versenyen ráboríthatjuk Hadnagy Józsira.
Eredmények: Junior 50 ccm:
Első helyezett: Fegyvernok Csaba, 20.3335 mp
Második helyezett: Kiss Dalton, 23,1948 mp
Széria 400 ccm:
Első helyezett: Várady György, 12.8662 mp
Második helyezett: Nagy István, 12,9345 mp
Széria 600 ccm:
Első helyezett: Bajcsi Tamás, 10,3846 mp
Második helyezett: Orbán József, 10,3996 mp
Széria 750 ccm:
Első helyezett: Kardos Krisztián, 10.5763 mp
Második helyezett: Kulik Csaba, 11,5357 mp
Széria 900 ccm:
Első helyezett: Kmetty Ágoston, 10,5304 mp
Második helyezett: Zelenyánszki Tibor, 11,0397 mp
Széria 1000 ccm:
Első helyezett: Varga Zoltán, 10,2916 mp
Második helyezett: Kónya László, 10,6204 mp
Kéthengeresek:
Első helyezett: Potyondi Zoltán, 11,3516 mp
Második helyezett: Kóródi Imre, 11,3816 mp
Széria 9oo+Top:
Első helyezett: Papp László, 9,7335 mp
Második helyezett: Belme József, 9,8557
Speciál:
Első helyezett: Erdős Csaba
Második helyezett: Orgoványi György
A KÖVETKEZŐ KUNMADARASI VERSENY IDŐPONTJA JÚNIUS 1. SZOMBAT!.