A dragsterek kipurcantak

2001.05.03. 13:56

Vakító napsütés, 30 fok meleg, sehol egy árnyék. Igazi nyár várta május elsején a III. Motul kupa első futamának résztvevőit a kunmadarasi volt orosz katonai reptéren. Nem is tartották a garázsban a verdákat a motorosok. Aki élt, és akinek élt a gépe, nyeregbe pattant, hogy kipróbálja saját maga, és motorjának tudását.

 
   
   

A rendezők maguk is megdöbbentek, amikor délelőtt fél 11-kor elfogyott az összesen jelentkezési lap. Volt is egy kis fennakadás az edzőfutamok során. Aki a kora reggeli edzésre még nem ért oda, délben már csak egyszer indulhatott, hogy megfussa a középdöntőbe jutáshoz szükséges időt. A tavalyi állapotokhoz képest javult az indító berendezés, ami idénre teljesen megfelel az európai versenyszabályoknak. Az eredmények kijelzése is flottul ment, a versenyzők a négyszáz méter megtételéhez szükséges időn kívül a célba jutási sebességüket és a reakció idejüket is megtudhatták. A rajt előtt a pályára fémlapot csavaroztak le, amivel a helyi körülményekhez képest - beton pálya, nem aszfalt - megkönnyítették a gumik bemelegítését.

 
   
 

A két és fél kilométer hosszú pályán elképesztő eredmények születtek, a több mint 10000 érdeklődő nagy örömére. A versenyeken kívül is volt látnivaló bőven. A külső parkolóban álló több ezer motor adott a szemnek élvezetet. Aki pedig egy kis izgalomra vágyott, az repülő gépről, sárkányrepülőről, vagy akár ejtőernyőn ereszkedve láthatta felülről a pusztán zajló népünnepélyt. Az edzőfutamok után Erdős Csaba és kis csapata szórakoztatta a látogatókat kaszkadőr bemutatójával. Kivételesen ezt a showt egész közelről élvezhettem, ugyanis némely gyakorlatban személyesen is részt vettem, mint nehezék. Élmény volt. A hátsó kitámasztó keret okozta kék foltok, még mindig kissé fájdalmassá teszik az ülést.

 
   
   

Az edzés után a versenyt a tragikus motorbalesetben elhunyt tavalyi bajnok, Papp Zoli kislánya nyitotta meg. Itt már élesben ment a küzdelem. Sajnos a speciál kategóriában induló dragsterek egy kivételével műszaki problémával küzdöttek.


 
   
 

Orgoványi Gyuri GSXR-ből épített nitrós gépe hengerfej problémák miatt nem indult. Fucsi, a két évvel ezelőtti abszolút bajnok a szombati tesztelésen ripityára törte a nagyágyúként várt Suzuki Hayabusáját.
"Szerencsére" Antinak a lelke jobban sérült, mint a teste. Erre egy orvosság van, a motor gyors helyreállítása, és győzelem a következő versenyen.
A szlovákoknak sem sikerült beizzítani a GSXR1300-at, még a verseny vége előtt összepakoltak és hazamentek.

 
   
   

Csak két versenyző jutott el a rajtig, Őze-Márkus József turbós Suzuki dragstere még a tesztelési szakaszban van. Erdős Csabi a kaszkadőr bemutató után a negyed mérföldön is remekelt, a rajttól számított 9,55 másodperc elmúltával 243,6 km/h-val száguldott át a célvonalon.

Belme Józsinál már megszokhattuk, hogy mindig az aktuális csúcsmodell nyergében motorozik. Ezúttal a 2001. év szenzációja a GSXR1000 vitte győzelemre a 900+kategóriában. A 900-as kategóriában a Kawasaki ZX9R-ek taroltak. Szebenyi Misi és Papp Laci harcára az egész versenysorozat alatt számíthatunk.

 
   
 

Nagy meglepetést hozott a 600-as kategória. A három évvel ezelőtti 750-es bajnok Bajcsi Tamás (a Buell tesztből már ismerhetitek), is rajthoz állt új, Suzuki GSXR600-as motorjával. Be kell vallani, a versenytársak nem számítottak rá, ugyanis tavaly krosszozás közben a bal válla nagyon csúnyán lesérült. 10,62 másodperces idejével akár a 900+kategóriában is indulhatott volna.

 
   
   

A bajnokság folytatódik, találkozunk a következő futamon június 2-án szombaton, ugyanitt, a kunmadarasi repülőtéren.