Vakító napsütés, 30 fok meleg, sehol egy árnyék. Igazi nyár várta május elsején a III. Motul kupa első futamának résztvevőit a kunmadarasi volt orosz katonai reptéren. Nem is tartották a garázsban a verdákat a motorosok. Aki élt, és akinek élt a gépe, nyeregbe pattant, hogy kipróbálja saját maga, és motorjának tudását.
A rendezők maguk is megdöbbentek, amikor
délelőtt fél 11-kor elfogyott az összesen jelentkezési lap. Volt is
egy kis fennakadás az edzőfutamok során. Aki a kora reggeli edzésre
még nem ért oda, délben már csak egyszer indulhatott, hogy megfussa
a középdöntőbe jutáshoz szükséges időt. A tavalyi állapotokhoz
képest
javult az indító berendezés, ami idénre teljesen megfelel az
európai versenyszabályoknak. Az eredmények kijelzése is flottul
ment, a versenyzők a négyszáz méter megtételéhez szükséges időn
kívül a célba jutási sebességüket és a
reakció idejüket is megtudhatták. A rajt előtt a pályára
fémlapot csavaroztak le, amivel a helyi körülményekhez képest -
beton pálya, nem aszfalt - megkönnyítették a gumik bemelegítését.
A két és fél kilométer hosszú pályán elképesztő
eredmények születtek, a több mint 10000 érdeklődő nagy örömére. A
versenyeken kívül is volt látnivaló bőven. A külső parkolóban álló
több ezer motor adott a szemnek élvezetet. Aki pedig egy kis
izgalomra vágyott, az repülő gépről, sárkányrepülőről, vagy akár
ejtőernyőn ereszkedve láthatta felülről a pusztán zajló
népünnepélyt. Az edzőfutamok után Erdős Csaba és kis csapata
szórakoztatta a látogatókat
kaszkadőr bemutatójával. Kivételesen ezt a showt egész
közelről élvezhettem, ugyanis némely gyakorlatban személyesen is
részt vettem, mint nehezék. Élmény volt. A hátsó kitámasztó keret
okozta kék foltok, még mindig kissé fájdalmassá teszik az ülést.
Az edzés után a versenyt a tragikus
motorbalesetben elhunyt tavalyi bajnok, Papp Zoli kislánya nyitotta
meg. Itt már élesben ment a küzdelem. Sajnos a speciál kategóriában
induló
dragsterek egy kivételével műszaki problémával küzdöttek.
Orgoványi Gyuri GSXR-ből épített nitrós gépe
hengerfej problémák miatt nem indult. Fucsi, a két évvel ezelőtti
abszolút bajnok a szombati tesztelésen ripityára törte a
nagyágyúként várt Suzuki Hayabusáját.
"Szerencsére"
Antinak a lelke jobban sérült, mint a teste. Erre egy
orvosság van, a motor gyors helyreállítása, és győzelem a következő
versenyen.
A szlovákoknak sem sikerült beizzítani a GSXR1300-at, még a
verseny vége előtt összepakoltak és hazamentek.
Csak két versenyző jutott el a rajtig,
Őze-Márkus József turbós Suzuki dragstere még a tesztelési
szakaszban van. Erdős Csabi a kaszkadőr bemutató után a negyed
mérföldön is remekelt, a rajttól számított
9,55 másodperc elmúltával 243,6 km/h-val száguldott át a
célvonalon.
Belme Józsinál már megszokhattuk, hogy mindig az aktuális csúcsmodell nyergében motorozik. Ezúttal a 2001. év szenzációja a GSXR1000 vitte győzelemre a 900+kategóriában. A 900-as kategóriában a Kawasaki ZX9R-ek taroltak. Szebenyi Misi és Papp Laci harcára az egész versenysorozat alatt számíthatunk.
Nagy meglepetést hozott a 600-as kategória. A
három évvel ezelőtti 750-es bajnok Bajcsi Tamás (a Buell tesztből
már ismerhetitek), is rajthoz állt új, Suzuki GSXR600-as
motorjával. Be kell vallani, a
versenytársak nem számítottak rá, ugyanis tavaly krosszozás
közben a bal válla nagyon csúnyán lesérült. 10,62 másodperces
idejével akár a 900+kategóriában is indulhatott volna.
A bajnokság folytatódik, találkozunk a
következő futamon június 2-án szombaton, ugyanitt, a
kunmadarasi repülőtéren.