Adrenalin Bombázók

2001.06.11. 15:42

Nem csalódtak azok a lelkes drukkerek, akik időjárástól meg nem riadva a hétvégén a kunmadarasi gyorsulási versenyt választották, hiszen nem csak az égiek voltak kegyesek hozzájuk, hanem ismét gyönyörködhettek a hazai gyorsulási élvonal ádáz csatáiban!

 
   
   

A Pünkösdi hosszú hétvégén nem kecsegtette az időjárás a motorosokat, pedig programokban ismét nem volt hiány. A hatalmas szél, és a felhős, esős idő sokakat elriasztott a motorozástól. Talán az előző napi kilátástalan meteorológiai helyzet volt az oka annak is, hogy a Motul kupa második fordulóján, szombaton csupán negyedannyi ember jött el Kunmadarasra, mint az előző futamra. Nem csalódtak azonban azok a lelkes drukkerek, akik mégis inkább a versenyt választották, hiszen nem csak az égiek voltak kegyesek hozzájuk, hanem ismét gyönyörködhettek a hazai gyorsulási élvonal ádáz csatáiban!

 
   
 

A junior 50-es kategóriában újabb ifjú titánok jelentek meg. Az öt-hat év körüli lányok (!) és fiuk egyre komolyabb formájú és teljesítményű gépekkel szántották az aszfaltot. Persze a verseny ennek ellenére elsősorban a nagyokról szólt, akik most sem okoztak csalódást.

A 600-as kategóriában Bajcsi Tamás ismét megverhetetlennek bizonyult, ám a második harmadik helyért pengeéles küzdelmek zajlottak Fórián Zsolt és Czinder Robi között. A 750-esek között Varga Zoltán legyőzőre talált Bihari Norbi személyében, ám Zoli újabb idő és sebesség csúcsokat állított fel a közönség nem kis meglepetésére.

 
   
   

Amint felocsúdott a közönség az egyik széria csúcsból, máris jött a következő: Kerecseny Attila Hayabusájával többször megfutotta a hivatalos dragster időt, s csúcsdöntögetéseit a közönség folyamatos elismerő tapsa kísérte. Nem is csoda, hogy az új rekord a Top kategóriában 9.73 másodperc lett.

 
   
 

A verseny izgalmait Hidi Miklós és Batyus csapata fokozta adrenalin túlcsorgásig, hiszen kaszkadőr-bemutatójukban a kitámasztózástól a holtpont hegyeken keresztül mindent láthatott a közönség a pályán. Aki további látványosságra vágyott, a parkolóban megnézhette két elvetemült résztvevő rögtönzött kaszkadőr-showját, amit a keleti blokkból származó gépeik nyergében hajtottak végre, mellesleg a "profi" versenyzőket meghazudtoló ügyességgel.

 
   
   

Dragosaink futamait szintén nagy érdeklődés kísérte, főleg azért, mert újabb dragstert avattunk. Fucskó Antal korábbi balesetéből immár majdnem tökéletesen felépültnek látszott, de rettenetes Hayabusájával egyelőre csak tesztfutamokat ment. Gépe így is sokat sejtetett.

 
   
 

Orgoványi Gyuri 1400-as gépcsodája is készen állt a rajtra, s a torkából előtörő hangorkánból érezhető is a 9 másodperces lélegzetelállító teljesítmény, de erre még várnunk kell, hiszen a futómű folyamatos problémák elé állítja dragosunkat. Erdős Csaba már akkor megy 9.5-öt a pályán, amikor csak akar, azonban a döntőben alul maradt Orgoványival szemben így a Július 7-i Nemzetközi Dragster versenyre őrületes csata várható, amiben természetesen legfontosabb a magyar győzelem.

Eredmények:

Junior 50
1. Magyar Csaba
2. Fegyvernök Csaba
3. Gyöngyösi Róbert

400-ig
1. Orbán József
2. Nagy István
3. Csurgay Péter

600
1. Bajcsi Tamás
2. Fórián Zsolt
3. Molnár Attila

750
1. Bihari Norbert
2. Varga Zoltán
3. Kulik Csaba

900
1. Papp László
2. Kmetty Ágoston
3. Szebenyi Mihály

900+
1. Kövecsi János
2. Máthé Sándor
3. Belme József

900+Top
1. Papp László
2. Lugasi Mihály
3. Belme József

Kéthengeresek
1. Takács József
2. Nacsa Zsolt
3. Schőbel László