A versenykiírás szerint az érvényes verseny egyik feltétele, hogy egy kategóriában minimum öt nevező induljon. Ez pedig a Competition Bike kategóriában nem igazán lehetséges, ugyanis momentán három üzem, és rajtképes szigorúan véve dragbike-nak tekinthető gép van minálunk. Az indulók számát gyarapította néha egy-egy külföldi versenyző, és persze a cseh versenyen is többen rajtoltak, mint négy, de nem ez volt az általános.
|
Kilátás az apátságra |
Idén először
Országos Bajnokságot rendeztek a Drag Sport magyarországi
űzői között. A bajnokságot a MAMS írta ki. A versenynaptárban 7
időpont szerepelt. Országos bajnoki fordulónak számított mind a
négy kunmadarasai gyorsulási verseny, A csehországi Pardubice-ben
rendezett futam, valamint a Pannónia Ringre kiírt két futam. Ezek
közül az egyiket törölték, a másik pedig helyszínváltoztatás miatt
nem a Sárvár melletti Ostfyasszonyfán, hanem a Pannonhalmához
közeli Écs melletti Rába Ringen rendezték meg. Ez volt a bajnoki
futamsorozat utolsó versenye.
A versenykiírás szerint az érvényes verseny
egyik feltétele, hogy egy kategóriában
minimum öt nevező induljon. Ez pedig a Competition Bike
kategóriában nem igazán lehetséges, ugyanis momentán három üzem, és
rajtképes szigorúan véve dragbike-nak tekinthető gép van minálunk.
Az indulók számát gyarapította néha egy-egy külföldi versenyző, és
persze a cseh versenyen is többen rajtoltak, mint négy, de nem ez
volt az általános.
Ezek után ez az utolsó verseny, már mindenki -
legalábbis a Competition Bike kategória - számára világos volt,
hogy nem oszt, nem szoroz, ugyanis a teljes bajnokság érvénytelen.
Keserűségének hangot adva, az egyébként bajnoki győzelemre esélyes
Orgoványi Gyuri erre a fordulóra
el sem jött. Az időjárás sem fogadta kegyeibe a csakazértis
indulni szándékozókat.
Gumi melegítés |
A reggel 9 órai kezdési időpont vizes pályával
és gyér látogatottsággal fogadta a motorosokat. 10-től az autók
időmérő futamai következtek, majd 11-től ismét jöhettek a
kétkerekűek. Ekkor már száraz volt a pálya, csak az erős szél
libegtette a versenyzőket és fújt át az addigra megsokasodott
nézősereg dzsekién. De szerencsére a pályát felszárította. A
hőmérsékletről annyit, hogy fene hideg volt így akik nem
rendelkeztek elektromos gumimelegítővel, de szerintem még azok is,
kihasználták a szabályzat által engedélyezett
kétszeri burn out-ot.
A pálya egyébként tuti. Egyik oldalra enyhén
lejt, egyébként meg emelkedik. Erdős Csabi szerint ez kell a
turbónak, terhelés, szembeszél, hideg és párás levegő. Itt
nyolcad mérföldes távon gyorsulnak a motorok. A depó
majdhogynem az egyenes szakasz közepén helyezkedik el. Sokan nem
értettük, hogy miért nem lehet negyedmérföldes versenyt rendezni,
ha az adottságok megvannak. Az indító berendezést a Sebességláz
Kft. tagjai is elismerő szavakkal illették. Bár a sárga fények
villódzásában, és a fotocellák elhelyezésében nem értettek
mindenben egyet a helyi szervezőkkel. Egyébként a Németországból
származó berendezés megfelel a Top Fuel szabványnak.
A nézők biztonságos távolból követhetik nyomon
az eseményeket. A lelátó szerű domboldalról csak az
ülőalkalmatosságok hiányoztak, de reméljük lesz folytatása a
versenysorozatnak, és így erre is kiterjed a beruházás.
Papp Laci a ZX12-R nyergében |
Sutka Anti (Suzuki Hayabusa) augusztusi 203,147
km/h-ás abszolút sebességrekordját senki nem tudta megdönteni, de
így is születtek új csúcsok az egyes kategóriákban.
Ezen a fordulón a szocialista gyártmányok kategóriáján kívül
az összes motoros kategóriában új időrekordot futottak. Az
abszolút időrekord is megszületett, Papp Laci a ZX12-R Kawájával a
nyolcad mérföldet 6,592 másodperc alatt tette meg. Érdemes volt a
debreceni csapatnak ilyen messzire elutaznia, mert Laci egy
kategóriával alatta a ZX9-R-rel is idő, sőt sebességrekordot is
futott.
Autók között a legjobb |
Összahasonlításként az autók között legjobb
eredményt Tuboly Csaba Pontiac Trans Am dragstere a nyolcad
mérföldet 7,553 sec alatt tette meg, míg végsebessége 174,76 km/h
volt, addig ezt az időt szinte
bármelyik hatszázas motor megüti.
Szőlősi Petya is kaszkadőrködni jött |
A motoros dragoknál csak két ellenfél
viaskodott egymással. És be kell vallani nem igen bírt egyik a
másikkal. Fucsi nagyobb sebességet ért el a nyolcadmérföld végére,
de Erdős Csabi gyorsabban tette ezt, úgyhogy a végén ő került ki
győztesen a csatából. Elgondolkoztató azonban, hogy Papp Laci a
gyárinak mondható ZX12-R-rel bizony több mint egy tized másodpercet
verne rá a turbófeltöltős, kitámasztós, nitrós, és még ki tudja
mivel el nem látott Suzuki dragsterre.
Csaba nem vitte túlzásba a légnyomást |
A döntő közeledtével a felhők is sokasodni
látszódtak. Erdős Csaba és kaszkadőr csapata épp, hogy befejezte
közönségszórakoztató mutatványait, amikor leszakadt az ég. Az autós
versenyzőknek kevesebb bosszúságot okozott a jégeső, mert legalább
volt hová menekülniük. Mindezek után a dragbike-ok kivételével,
akiknek nagyon balesetveszélyes lett volna a vizes pálya,
megtartották a döntőket.
Ezzel a versennyel az Aral Kupának még nincs
vége, a következő megmérettetés szeptember 23-án vasárnap lesz a
Rába Ringen. Remélhetőleg az indiánnyár végre kegyeibe fogadja az
indulókat.