Tavaly rendszeresen hírt adtunk a Super Twin Top Gas Európa-bajnokság futamairól, de álmodni sem mertünk arról, hogy Magyarországon is láthatjuk a V2-es dragstereket. Az pedig, hogy személyesen is találkozhatunk Ricardo Gilbertóval, a 2002-es év bajnokával, meg sem fordult a fejünkben.
A hazai közönség eddig is hálás lehetett a Speed Riders Motoros Klubnak, hogy belefogtak a gyorsulási versenyek szervezésébe. Évről-évre javítják rendezvényeik színvonalát. Ennek köszönhető, hogy egyre több dragster épül itthon, és a magyar srácok már felvehetik a versenyt a hasonló kategóriájú külföldi versenyzőkkel. A kunmadarasi Motul Kupák történetében az elmúlt év jelentős áttörést hozott, hiszen Peter Bossert és Bernd Dietrich a világ élvonalát képviselték a versenypályává alakított reptéren.
Ricardo Gilberto, a tavalyi bajnok |
A tavalyi nemzetközi versenynek jelentős
visszhangja volt a nyugat-európai, elsősorban svájci és német
motoros lapokban, ami még több erőt adott a klubtagoknak, hogy
belevessék magukat a szervezésbe, hogy a versenyük immár valóban
nemzetközi jelleget ölthessen. A levelezgetés és telefonálgatás
közepette derült égből a villámcsapásként érkezett Angela
Wittenzellner, a Super Twin Top Gas Európa-bajnokság fő
szervezőjének levele, miszerint
felmerült egy kunmadarasi futam lehetősége.
Angela komoly ajánlatot tett. Amennyiben az egyik kunmadarasi versenyt kétnaposra szerveznék, nagyon szívesen elhozná Magyarországra az EB versenyzőgárdáját. A kérdés csak az volt, hogy vajon megérett-e már az itthoni helyzet egy kétnapos dragbike versenyre. Mit szólnának a versenyzők, eljönne-e a közönség, és főleg képes-e a klub megfelelni a feltételeknek.
Végül úgy döntöttek, hogy belevágnak a nem
mindennapi vállalkozásba. Amint a döntés megszületett, érkezett egy
meghívó Würzburgba, a Knight Riders MC klubházába, január 11-re,
ahol a Top Gas Európa-bajnokság szervezői, versenyzői, és
szponzorai tartották idei első megbeszélésüket. Ez volt az a hely,
ahol eldőlhet, hogy lesz-e Kunmadarason Európa Bajnokság.
Persze hogy ezen a hétvégén szakadt le a legtöbb hó Európa szerte, és csak egy hajszálon múlott, hogy az időjárás miatt meghiúsul az út. Rengeteg képanyag, videofelvétel és újságcikk sorakozott a kocsi csomagtartójában, hiszen a klub semmit nem akart a véletlenre bízni.
A nagy múlttal rendelkező klub külön fogadó
bizottságot küldött a magyar vendégekért, már-már zavarba ejtő
díszkísérettel vonultak a klubházig. A magyar delegációt a
jelenlévő versenyzők és szponzorok is régi ismerősként fogadták.
A kölcsönös udvariaskodás után Angela összerántotta a társaságot, mindenki leült egy nagy asztal köré, és megkezdődött a szeánsz. Miközben értékelték az előző év tapasztalatait, a jelenlévő versenyzők kérésére háttérként a kunmadarasi videokazetta kép- és hanganyaga adta az aláfestést. Elsősorban azokról a nyugat-európai versenyekről volt szó, ahol az előző évadban életveszélyesnek minősített pályákon voltak kénytelenek menni a versenyzők, s néhol a szervezéssel kapcsolatban is komoly gondok voltak.
Angela kiváló érzékkel váltott témát, és
átvezetésként hivatalosan is bemutatta a magyarokat, Hadnagy
Józsefet, a Speed Riders MC elnökét, és kísérőit. Elmondta, hogy az
évek óta sikeres magyar bajnokságok mellett a klub örülne, ha
Kunmadaras lehetne az egyik Európa-bajnoki futam helyszíne. Angela
felsorolta a pálya adottságait, beszámolt a hangulatról, a magyarok
meg csak csodálkoztak, hogy vajon honnan tudhatja mindezt. Később
persze a Top Gas nagyasszonya elárulta, hogy sokat beszélt
Bosserttel és Bernd-del, akik mindent elmondtak a magyar
versenyről, és lelkesedésük adta neki is a magyar helyszín ötletét.
Józsinak, ahogy azt már a versenyeken tapasztalhattuk, nincs nagy gond a beszélőkéjével, de egy kicsit megilletődött, amikor Angela átadta neki a szót. Mikor a verseny látogatottsága került szóba, a versenyzők látatlanban a hockenheimi versenyt hozták fel párhuzamként. A végén szavaztak, és egyöntetűen Kunmadaras mellett emelték fel a kezüket, így eldőlt, hogy a július 5-6-án az Arlen Ness Hétvége a Honda támogatásával elnevezésű rendezvény egyúttal az első Magyarországon rendezett SuperTwin Top Gas Európa-bajnoki futam lesz.
A végleges versenynaptár |
Végezetül Józsi a hazai közönség nevében is megköszönte a megelőlegezett bizalmat, és megígérte, hogy a magyar közönség olyan élményben fogja őket részesíteni, hogy azt soha nem felejtik el! Még ugyanezen a szombaton a magyar delegáció áttekert Svájcba, ahol megosztották örömüket Peter Bossert-tel is, aki egy új dragot épít a magyarországi versenyre. Még titok, hogy mit, de a Speed Riders MC motorkiállításán tavasszal közelről is meg lehet majd csodálni.