Meghívást kaptunk Jack barátunktól - aki Genfben él és szintén nagy motorbarát -, hogy látogassuk meg, és tegyünk együtt motorostúrát az Alpokban. A BMW 1150 GS nyergében, nem kevés cókmókkal július elején vágtunk neki az útnak.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A határt 35 fokos hőségben Sopronnál léptük át,
és a Salza folyó völgyében a hegyek felé vettük az irányt. A St.
Gotthard hágót napsütésben értük el, és fantasztikus tájon
haladtunk Mariazell felé. Amikor odaértünk, már gyülekeztek a
felhők, ezért kutyafuttában bejártuk a templomot és környékét, majd
néhány baljóslatú dörgés után nyakunkba szakadt az Alpokra oly
jellemző kiadós zápor. Esőruhára váltottunk és indultunk tovább.
Wildalpenen keresztül értük el Admont-ot, egy kedves alpesi
kisvárost, ahol az éjszakát egy hegyekre néző kulturált kempingben
töltöttük folyamatosan szemerkélő esőben.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Másnap Olaszországban a táj, és szerencsére az
időjárás is drasztikusan megváltozott. A Dolomitok sziklás-havas
csúcsai, valamint kristálytiszta hegyi tavacskák között verőfényes
napsütésben haladtunk, és kora délután már a lélegzetelállítóan
szép Cortina D'Ampezzo-ban ittuk az igazi olasz cappuccinot.
Továbbindultunk, és nemsokára
terepasztalhoz hasonlító, élénk zöld, plüssszerű fűvel és néhány
csenevész cserjével borított hágóra kapaszkodtunk fel. Késő
délután Predazzo-ba értünk, és a Valle Verde nevű kempingben
szálltunk meg.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Lepakoltunk, és besétáltunk a városka főterére,
hogy az egész napos motorozástól elgémberedett tagjainkat
átmozgassuk. Hatalmas nyüzsgés fogadott bennünket: fesztivált
tartottak.
A kis bódékban végigkóstoltuk a helyi sonka- és szalámi
specialitásokat, valamint a különféle ízesítésű grappát, majd
egy étteremben egy finom pizzát is. Késő este teljesen felhőmentes,
csillagokkal borított ég alatt a magas hegyek sziluettjével a
háttérben sétáltunk vissza a kempingbe, és olyan elégedettség
töltött el bennünket, amilyet csak egy ilyen, a világ zajától
távoli, békés, gyönyörű helyen érezhet az ember.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Másnap már a Lago di Como-nál jártunk, ami
újabban arról nevezetes, hogy itt forgatták a Csillagok Háborúja
legújabb részének néhány epizódját, de itt található a Moto Guzzi
gyár is. Menaggio főterén a sétánkat irdatlan felhőszakadás mosta
el, ezért gyorsan betértünk a helyi Youth Hostel-be, ahol éjszakára
megszálltunk. Másnap Luganonál rátértünk az autópályára és egész a
Nufenenpass hágóra vezető útig azon haladtunk.
A hágón az út két oldalát jó két és fél méteres hófalak
szegélyezték, és szanaszét tehenek legelésztek méla
egykedvűséggel. A hőmérséklet cirka 4 fok lehetett, és hideg szél
fújt, de a látvány mindenért kárpótolt bennünket.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Szerencsére a hágó túloldala pont az
ellenkezője volt az előzőnek. Langyos, napsütötte és barátságos.
Ősrégi, az időjárás által feketére cserzett faházakból álló,
meseszép svájci falvakon haladtunk át, míg a Rhone völgyét el nem
értük. Nemsokára megpillantottuk a Sion-nál az egymással szemben
álló dombokon épült várak romjait, délután pedig elértük a Genfi
tavat. A következő néhány nap Genffel, a reformáció városával és
környékével ismerkedtünk.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A tóból 140 m magasra lövellő hatalmas
"szökőkút", a Jet d'eau. A Jardin d'Anglais-ben található a 3 méter
átmérőjű virágórát, amelyet több ezer virág elültetésével
alakítanak ki. Megcsodáltuk a part mellett álló patinás és neves
órakészítő cégek házait és boltjaik kirakatait, a sétálóutcát, a
St. Pierre katedrálist a mellette található kicsi és puritán
templommal, ahol Kálvin János a tanait hirdette, a bolhapiacot, az
arany hagymakupoláival már távolról feltűnő orosz templomot,
valamint az Automobil Múzeumot.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Mivel az ENSZ, és számos egyéb világszervezet
hivatalai is itt található, rengeteg külföldi él és dolgozik
Genfben. A környék is fantasztikusan szép. Aki Genfben jár kötelező
program ellátogatni a várostól kb. 20 km-re fekvő Yvoire-ba, a
virágok városába, egy középkori házakból álló meseszép kis
településre, valamint Annecy-be, Franciaország Velencéjébe. Egy
teljes napot érdemes szentelni Chamonix-ra, a közvetlen a Mont
Blanc lábánál fekvő síparadicsomra is, ahol nyáron ugyanúgy pezseg
az élet, mint télen.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Sőt útközben a hegyekben kanyargó úton még
hegyi tavakban is felfrissítheti magát az ember. Hideg volt. Egy
napot motoztunk a Jura hegységben, ahol egy kiadós hegyi zápor
következtében St. Laurent-ben cseppet sem kellemetlen
kényszerpihenőt tartottunk. E városka a gyémántcsiszolásról és a
pipakészítésről híres, amint ezt a főút szélén állóhatalmas figura
is hirdeti.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Montreaux-ben található a Chateau De Chillon
vár. Érdemes végigjárni a több mint 30 termet, ahol
megismerkedhetünk a vár építésének történetével, és egykori
lakóinak életével. Található itt
alagsori várbörtön, ahol Byron is raboskodott egy ideig,
valamint lovagterem, és minden egyéb, ami egy igazi középkori
várhoz szükséges.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Hamarosan búcsút intettünk Jacknek, Genfnek és
a Simplon hágóra felkapaszkodva Svájcnak is. Gyönyörű út vezetett
fel, a tetején pedig egy hatalmas kősas fogadott bennünket. A
túloldalon leereszkedve ismét az isteni cappuccino, pizza és
fagylalt hazájában jártunk. A Lago Maggiore érintésével
a Garda tó felé vettük az irányt, ahol kitehették volna a
"Megtelt" táblát. A sokadik kempingben sikerült szállást
találni, és a tóparton tett séta után kimerülve fülledt melegben
hajtottuk álomra fejünket.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Másnap Verona volt úticélunk, a szerelmesek
városa. Végigjártuk a sikátoros utcácskákat, megnéztük a
kihagyhatatlan Júlia erkélyt, az ódon épületekből álló főteret, és
az Arénát, ahol nyáron szabadtéri operaelőadásokat és
hangversenyeket rendeznek, a több méter magas díszlet szobrokat
pedig kiállítják közönségcsalogatónak az aréna körüli sétányra.
Igazi időutazás az itt eltöltött idő. Szinte magam előtt láttam a
középkori olasz dámákat és urakat, ahogy az utcákon sétálnak pazar
ruháikban.
Visszafelé a Cortina d'Ampezzo érintésével utaztunk és feledhetetlen emlékekkel tértünk haza.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.