Év végi hiéna: Egy darab alumínium, amiért ölni tudnánk
1980-ban négy őrült francia motoros nekivágott a Párizs-Dakar ralinak. Vespákkal, egészen pontosabban Vespa PX 200-asokkal. Statisztikailag nagyon jól szerepeltek: a négyből ketten célba értek, ami ugye 50%-os sikeresség, miközben a mezőny többi része lényegesen rosszabb arányban ment végig a sivatagon, hiszen 211 járműből csak 79 teljesítette a távot, ami mindössze 37%.
A Vespák terepralis sikerében szerepe lehetett a rendkívül merev önhordó karosszériának - a többi robogóval ellenben a motor külső héja maga a váz, nem egy acélcső szerkezetre aggattak műanyag idomokat.
Szintén fémből készült ez a kulacs, amit most megnyerhetnek, ám ez a méregdrága Vespa 946-hoz hasonlóan alumíniumból van, és emiatt pillekönnyű. Kirándulásokhoz, vagy sivatagi túrához emiatt kitűnő választás, ráadásul szép is.
Mivel a falvastagsága egy szappanbuborékéhoz mérhető, szürreálisan légies, ugyanakkor kellően merev is, nem érezni, hogy behorpadna mint egy PET palack. Nem is magyaráznám túl a dolgot, de tényleg annyira vonzó tárgy, hogy minden arra járónak kényszeresen mutogattam, hogy fogdossa meg, mert maradandó élmény. Aztán persze csavarhattam ki a makacsul és mohón ráfonódó ujjak közül.
És akkor jöjjön a feladat.
Ha ebből akarja oltani a szomját, állítson emlékművet a konyhában található dolgok (alapanyagok, kész ételek, eszközök) felhasználásával a vespás dakar csapatnak. A pályaművet fotózza le, és töltse fel valamilyen képmegosztóra (például Indafotó), és linkelje a poszt alá.
A pályaműveket a Totalcar szerkesztősége bírálja el a motorépítő versenyeken bevett szempontok szerint: kreativitás, kivitelezés, egyedi megoldások, felhasznált eszközök, meg ilyenek.
FRISSÍTÉS: határidő is van, december 31. éjfél, hogy még a himnusz előtt elkészülhessenek az ihletett pályaművek. Ilyenkor talán elnézőbbek otthon a konyhát illetően.
Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Fehér aszfalt: jobban csúszik, de mennyivel?
Az oké, hogy utáljuk a fehér aszfaltot, de mégis mennyire? És miért is? Spoiler: nagyon és okkal.
- Hírek
700 köbcentire nőtt a Moto Morini túraendurója
Több erővel talán már elég lesz a löket a Moto Morini X-Cape 700-ban.