Kis motorral is hatalmasat lehet taknyolni
A malajziai Cub Prix névre keresztelt bajnokságban 115-135 köbcentis körváltós motorok indulnak, a résztvevők pedig nagyon elszántnak tűnnek – pedig vezetési tudásuk szemmel láthatóan nagyon messze van a MotoGP menőitől. Ami viszont hiányzik, azt baromságba hajló bátorsággal pótolják.
Gondolom nem kell senkire orvost hívni a meglepetés okozta sokkra: ahol ez a felállás, ott hatalmas pofáraesések várhatóak. A helyzetet súlyosbítja, hogy egy bolyban mennek, és a pálya mellett nincs értékelhető bukótér. Na, ezekből az esésekből készült remek válogatás.
Érdekesség, hogy a videón legtöbbször a hátsó kerék megy el vadászni – ráadásul olyan látványosan, hogy még Lázár János is irigykedni kezd. Gondolkodtam is a magyarázaton, hogy miért történhet ez. Az egyik teóriám, hogy ezeknek a kis pöcsköszörűknek egyszerűen ilyen a geometriája. Talán ha jobban hátra terhelnének, vagy alacsonyabbra veszik a hátsó kerékben a nyomást, az változtatna valamennyit, de el kell fogadni, hogy aki Innovával vadul, az könnyen így jár.
A másik lehetséges magyarázatom szerint a röpsúlyos automata kuplungra vezethetők vissza ezek a látványos highside esések. Mert aki ilyen tempót megy ezekkel, az nem annyira hülye, hogy megzavarja a körváltó fordított sematikája (lefelé taposva vált fel, négyes után üres jön, onnan megint egy-kettő-három-négy). Tehát arról van szó, hogy nincs kuplungkar, emiatt ha kigyorsításkor kitör a hátsó kerék, nincs mit tenni ott kell tartani a gázt, és hátha kiadja – kuplunggal nem tud belefesteni a motoros.
Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Guminyomás is lefújhat a dobogórólMotoGP Katar – 2025.
Vinales megszívta Katarban, Jorge Martín visszatért, de ismét zakózott, Marc Márquez törött motorral is óriásit ment. MotoGP összefoglaló.
- Hírek
700 köbcentire nőtt a Moto Morini túraendurója
Több erővel talán már elég lesz a löket a Moto Morini X-Cape 700-ban.
- Közélet
Fehér aszfalt: jobban csúszik, de mennyivel?
Az oké, hogy utáljuk a fehér aszfaltot, de mégis mennyire? És miért is? Spoiler: nagyon és okkal.
- Hírek
Mi ez a pusztító CGI videó az R 1300 R-hez?
Az R 1300 R természetesen erősebb és mindenebb elődjénél. Könnyebbnek mondjuk nem könnyebb.