Varázslat: Softail lett a Dynából

2015.06.14. 10:37

 

Nem biztos, hogy mindenki érti, miről van szó: a motorépítés olyan is lehet, hogy két típus előnyeit egyesíti.

6.JPG

Egyszerűen nem jutok el Monster Andrishoz (vagy Norbihoz mert ketten vannak testvérek), akit - az isten szerelmére! - nehogy összekeverjetek a pocsék energiaitallal, a Monster Customs ugyanis motorépítéssel foglalkozik. Még a kutyájukat is így hívják - Monster -, pedig nem épített kutya; inkább befogadott. 

4.JPG
Szóval az a helyzet, hogy a Drag Starom hátsó része finoman szólva is finomításra szorul, mert tákolmány. Az eredeti eszcájg már rég el van távolítva, cseppet sem hasonlít az egész a gyári túra-krúzerhez. Inkább lapos dögről van szó, ami nagyon jó, csak kicsit nagyon ratbike-fíling köszönhetően a matt fekete fényezésnek és némi rozsdának.

3.JPG
Nem bánom a patinát, de a Winklernél kevésbé csípem a retek stílust, mondhatni semennyire. Szóval legalábbis a hátsó rész a sárvédő felett elvezetett szigszalagozott kábelekkel nem jön be, ráadásul gyakran bele is ér a gumi a hátsó segédvázba.

A műtét mellett döntöttem: távolítsuk el szépen az egészet flexkészülékkel, mint valami szemölcsöt. És majd kap szép csavarozott külső sárvédő tartókat.

5.JPG
Na ezért jártam Andrisnál, és akkor ott állt ez, amit a képeken láttok: Trucido a neve. Finoman szólva impozáns jármű. Impozáns embernek, mert három méteres testmagasság kell hozzá, de mondta Andris, hogy az emberünk három méteres, tényleg.

Valaha Dyna volt.

2.JPG

A Dynának gyárilag van két rugóstagja. A drágább softaileken a rugózás/csillapítás egység nem látszik, mert alul van: olyan, mintha merevvázas lenne.

Ez a motor Dynából Softail lett. Levegősre alakult a rugózás: a motor beindítása után pumpálódik fel az üzemi magasságra. Hátra a lehető leghordóbb gumik kerültek: le lehet vele úthengerelni egy frissen aszfaltozott kerékpárutat. A Dyna hallatlan előnye, hogy nincs benne kiegyenlítőtengely, így jobban ráz és nagyobb az élmény, így az elvileg két előny kovácsolódott-hegesztődött egybe.

7.JPG

Üres cső és direktszűrő növeli az audiovizuális hatást - nem biztos, hogy szeretnék a szomszédban lakni.

Majd' kifelejtettem egy szemet gyönyörködtető okosságot: a hátsó lánc fogasszíjkerék és a féktárcsa egy egységet képez.

9.JPG

Azaz a hátsó kereket hajtó szíjkerék oldala maga a féktárcsa: abba markol bele alul a féknyereg. Nem csak az esztétika brutál, hanem a műszaki megoldások is olyanok, hogy élvezettek csámcsog rajta az ember.

8.JPG 
Persze mielőtt izgalomba jövünk, nem árt tudni, hogy egy ilyen motor nagyon sok munkaóra. Ami azt jelenti, hogy egy ilyen komoly átépítés ára is sok munkaóra neked. Igaz, ezzel még kiállításokon is lehet villogni és ez már egy másik kaszt, mint halandó motorosnak lenni.

1.JPG