Mégsem sikerült örökre száműzni a jó ízlést
A Battle of the Kings a Harley saját, házi motorépítő bajnoksága, ahol kereskedők indítanak egy-egy modellt. A tavalyi jó eredményen felbuzdulva a hazai képviselet ismét nekivág - idén egy Sportster Iron 883 adta az alapot.
A munkához Pákozdi "Sapka" Tamást találták meg partnernek - Sapka világszinten is jegyzett építő, a 2014-es világbajnokságon második lett Street Performance (akár hétköznapi használatra is alkalmas) kategóriában, illetve ötödik a Cafe Racerek között, 2007-ben pedig a legmagasabb presztízsű, Freestyle kategóriában lett ötödik.
A Harley-Davidson Budapest idei pályaművéhez az 1977 és 1979 között készült H-D XLCR1000 adta az ihletet. A gyári café racer a maga idejében nem volt sikeres, de azóta igazi klasszikus lett, keresett gyűjtői darabként tartják számon.
A hazai Battle of the Kings pályamű érdekessége, hogy 85%-ban Harley-alkatrészekből áll, mégsem szabad lemondóan legyinteni, hogy csak fel kellett csavarozni a katalógusból berendelt cuccokat.
Az összhatást nagyban meghatározó fej- és faridom egyaránt egy régi Ducatiról származik, ám sokáig kellett reszelni őket, mire a Sportster vázra csavarozva is kiadták. Sapka szerint az egyik legnagyobb kihívást egyébként pont a motor eleje jelentette, ugyanis úgy kellett elhelyezni, hogy a kormányt el lehessen fordítani, és az XR1200-ból származó első villa berugózásánál se verjen bele a sárvédő - illetve nézzen ki jól, hiszen mégiscsak az a lényeg.
A LED-es első lámpa gyári Harley kiegészítő, a zárófény a Zodiac-tól (H-D-re specializálódott kiegészítőgyártó) érkezett, a csutkakormány kézzel készült, és érdemes megfigyelni a műszeregységet - gyárilag külön állt, itt beépítették.
A sportos megjelenés miatt elköszöntek a szíjhajtástól, lánc került a helyére. Hogy a lánckerék elférjen, ki kellett vágni a blokk takaródeklijéből. A flex amúgy is sokat zúgott, az XR1200 lengővilla sem ment volna be magától a helyére, ahogyan az XR hátsó gátlókat is át kellett szabni. Egyrészt gyárilag ezüst szárak voltak narancssárga rugóval, amit Sapka egyszerűen csak ocsmánynak nevezett, valamint a hossza sem stimmelt. Kellett némi rövidítés, hogy vízszintben legyen a motor alja, az ülés, és a plexi teteje, amiből amúgy is vágva lett, hogy kiadja a forma.
A 18-as első és hátsó kerék is feltűnő, ez tipikus custom méret. A kerékagy maradt a gyári, a ráf és a küllők viszont a Zodiactól érkeztek. Az fékrendszer az XR1200-asé, ám a tárcsákat a gyári tuningkatalógusból rendelték hozzá - ezek tömörebb hatást keltenek, így akarva-akaratlanul is a XLCR tárcsái jutnak róla az eszembe.
Ez eddig leírva is sok, az apróságok pedig még csak ez után jönnek: a tankot 7 centivel lejjebb tették, a vázra pedig fel kellett hegeszteni pontokat, hogy legyen mihez rögzíteni a hátratolt XR lábtartókat.
Ehhez jöttek még olyan finomságok, mint a kipufogórendszer, aminek az eleje Supertrapp, a végdob pedig egy átalakított gyári, vagy az első sárvédő, aminek a konzolja az XR-ről származik, a lemezt pedig Sapka kalapálta rá alumíniumból.
A mesteri munka a Budapest Motor Fesztiválon is kint lesz, a Battle of the Kings-en pedig itt lehet szavazni rá - a befektetett munka és jóízlés megérdemli a győzelmet, plusz a szavazók között Open Road Fest belépőket sorsolnak ki.