Lehet-e kigyulladásig túráztatni a motort?
Egy motor sok minden miatt leéghet. Elég lehet egy kis gányolás, elektromos hiba, vagy már az is, ha valahogyan benzin csöppen a forró leömlőkre. Szóval a baj bármi miatt bekövetkezhet, és akkor még nem is beszéltünk az emberi hülyeségről. És most, hogy a hülyeséget szóba hozva ilyen jól felkonferáltam, érdemes megnézni ezt a videót.
Oda se neki, jól néz ki éjszaka a világító kipufogórendszer, de ezt tényleg ne próbálja ki senki se. Mert ha meg is lehet úszni kigyulladás nélkül, egyáltalán nem garantált, hogy a motor nem megy utána tönkre: az alkatrészeket jellemzően nem narancsvörös izzásra tervezik, a kihűlő alkatrészek deformálódhatnak.
Menet közben ilyesmivel nem kell számolni, olyankor a menetszél hatékonyan besegít a hűtésbe. Ha viszont oldaltámaszon áll, akkor egészen más dolgok történnek, mintha kétszázzal repesztene, a felszálló pokoli hő pedig képes ezt-azt megolvasztani, például a gumi- és műanyag elemeket.
A videón is ez történhetett, valószínűleg egy benzincső adta meg magát, és abból lett a tűz.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
700 köbcentire nőtt a Moto Morini túraendurója
Több erővel talán már elég lesz a löket a Moto Morini X-Cape 700-ban.
- Közélet
Fehér aszfalt: jobban csúszik, de mennyivel?
Az oké, hogy utáljuk a fehér aszfaltot, de mégis mennyire? És miért is? Spoiler: nagyon és okkal.