Lehet-e kigyulladásig túráztatni a motort?

2016.04.28. 09:49

Egy motor sok minden miatt leéghet. Elég lehet egy kis gányolás, elektromos hiba, vagy már az is, ha valahogyan benzin csöppen a forró leömlőkre. Szóval a baj bármi miatt bekövetkezhet, és akkor még nem is beszéltünk az emberi hülyeségről. És most, hogy a hülyeséget szóba hozva ilyen jól felkonferáltam, érdemes megnézni ezt a videót.

Oda se neki, jól néz ki éjszaka a világító kipufogórendszer, de ezt tényleg ne próbálja ki senki se. Mert ha meg is lehet úszni kigyulladás nélkül, egyáltalán nem garantált, hogy a motor nem megy utána tönkre: az alkatrészeket jellemzően nem narancsvörös izzásra tervezik, a kihűlő alkatrészek deformálódhatnak.

Menet közben ilyesmivel nem kell számolni, olyankor a menetszél hatékonyan besegít a hűtésbe. Ha viszont oldaltámaszon áll, akkor egészen más dolgok történnek, mintha kétszázzal repesztene, a felszálló pokoli hő pedig képes ezt-azt megolvasztani, például a gumi- és műanyag elemeket.

A videón is ez történhetett, valószínűleg egy benzincső adta meg magát, és abból lett a tűz.

Az oldalról ajánljuk

700 köbcentire nőtt a Moto Morini túraendurója
  • Hírek

700 köbcentire nőtt a Moto Morini túraendurója

Több erővel talán már elég lesz a löket a Moto Morini X-Cape 700-ban.

április 17., 10:14
Fehér aszfalt: jobban csúszik, de mennyivel?
  • Közélet

Fehér aszfalt: jobban csúszik, de mennyivel?

Az oké, hogy utáljuk a fehér aszfaltot, de mégis mennyire? És miért is? Spoiler: nagyon és okkal.

április 17., 16:38