A KTM nem aprózta el, több embert öltöztetett narancssárgába a lelátókon és domboldalakon, mint amennyi sárga ruhát magára öltő Rossi rajongó jelent meg. Aki pedig járt már valaha MotoGP futamon, pontosan tudja, ez bizony nem kis szó.
A két motor egyébként hátborzongatóan jól szólt, bár a határokat természetesen egyik versenyző sem feszegette. Hoffman és Kallio jó katonának számít anak , az osztrákok kissé kockás mentalitásához megfelelően passzol a természetük. A néhány körös csapatást követően egy Besenyei Péter tolt egy légiparádét , így a jelenlévőknek akkora luxusmajálisban volt részük, amekkorát a Föld nem hordott a hátán.
A tényekre, és a szűkszavú információkra hagyatkozva azonban mégis jobban várom a motor jövő évi szereplését, mint eddig bármikor. Ugyan az RC16 formaterve igencsak hasonlít a Honda királykategóriás motorjához, mégis ha jobban megvizsgáljuk, hamar meggyőződhetünk róla, semmi közük egymáshoz .
Alapvető különbség, hogy a gyár a Moto3-as versenygépéhez hasonlóan itt is a csővázas megoldást alkalmazta, és a futómű sem a jól ismert Öhlins vonalról érkezik, hanem a gyárral már régóta sorsközösséget vállaló WP-től.
Az eseményen egyébként mindenki jelen volt, aki számít: Carmelo Ezpeleta, a Dorna vezetője, Stefan Pierer, KTM vezérigazgatója , Sebastian Risse, a KTM Onroad versenyrészlegének vezetője, és a projekt technikai atyja, Mike Leitner, a KTM Onroad részlegének elnökhelyettese, aki egyébként 2014 év végéig Dani Pedrosa csapatának technikai vezetője volt a Repsol Hondánál. De ott volt még Pit Beirer, a KTM versenyrészlegének igazgatója, és Mika Kallio tesztversenyző. A moderátor szerepét pedig Alex Hoffmannra osztották.
A jó hangulatú beszélgetésen a csapat egyelőre még az alapvető információkat sem közölte, és az erre irányuló kérdésekre is diplomatikus válaszokat adott. A főtengely forgási irányát firtató kérdésre Risse például így válaszolt: „ m egvizsgáltuk mindkét irányt, levontuk a következtetéseket, és megosztottuk tapasztalatainkat.” Nagyjából hasonló választ adott a V4-es blokk hengerszögével kapcsolatos kérdésre is. Itt Stefan Pierer annyit azért elárult, hogy kicsivel kevesebb mint 90 fok. Azt viszont már Pit Beirertől tudtuk meg, hogy a motort szinte minden körülmények között kipróbálták, rengeteg kört tettek meg, még a versenyzők termetét is váltogatták, hogy figyeljék a motor viselkedését, de állítása szerint soha nem robbant le egyik blokk sem. „Teljesen őszintén mondom, hogy már most, ezen a hétvégén is készen álltunk volna a versenyzésre. ”
Carmelo Ezpeleta mindössze annyit fűzött az egészhez, hogy véleménye szerint a gyár a lehető legjobbkor döntött a visszatérés mellett, és az eredményeiket látva nincsenek kétségei afelől, hogy akár a komoly sikereket érhetnek el nagyon rövid időn belül.
Stefan Pierer, utalva a KTM 2005-ben kudarcba fulladt MotoGP szárnypróbálgatásaira – akkor Kenny Roberts csapatával karöltve – elmondta: egyetlen cél lebeg a szeme előtt, hogy a gyár a királykategóriában is világbajnoki címet szerezzen. „Azt hiszem mindenki láthatja, hogy nem vagyunk egyszerű esetek, soha nem adjuk fel az álmainkat. Ugyan szerepeltünk már a legnagyobbak között, ami végül rosszul sült el, de mindig hittem benne, hogy egyszer képesek leszünk visszatérni egy teljesen saját csapattal. Most jött el ez a pillanat, megérkeztünk, visszatértünk, és hiszem, hogy egyszer ebben a kategóriában is bajnokok lehetünk. Az üzenetünk pedig mindössze annyi, hogy egy hozzánk hasonló apró ország is képes lehet világraszóló sikerekre.”
Ismerve a Moto2-es kategóriára vonatkozó, Dorna és Honda között lejáró motorbeszállítói szerződést, persze azonnal megkérdezték az elnököt, mekkora esélye van annak, hogy a gyár megpályázza a Moto2-es kategóriában ezt a szerepet, lévén jövőre itt is saját csapattal indulnak, természetesen még a japánok blokkjával. „Nézze, az elmúlt napokban mindenki ezt kérdezi tőlem, és most is csak ugyanazt tudom válaszolni: nem érdeklődünk a Moto2 iránt, mint beszállítók. A kategóriát egyébként nagyon kedvelem, és hiszem, hogy itt igazi tehetségeket nevelnek – nem véletlenül indítunk mi is saját csapatot jövőre – de nem szeretnénk külön terheket a nyakunkba venni. S okkal fontosabbnak tartom, hogy képesek legyünk száz százalékban arra összpontosítani, amit elterveztünk. Egyébként el kell hinniük, nem a pénzről szól, mert még így is olcsóbb üzemeltetni egy Moto2-es csapatot, mint egy Moto3-asat.”
A legérdekesebb válasz pont egy érdektelennek tűnő kérdésre érkezett Pierertől, amikor David Emmett szakíró, azt szerette volna megtudni, milyen tervei vannak a gyárnak esetlegesen az ezres sportmotorok piacán. „Semmilyen, nem tervezünk semmit azzal a kategóriával, és azt hiszem, egy ilyen motor mellett felesleges is lenne. Mondom ezt azért, mert nagyon hamarosan megvásárolható lesz az RC16 utcai változata. Nem lesznek trükkök, egy ízig-vérig versenymotort fogunk kínálni, viszont a KTM számára a legfontosabb a motorosok biztonsága, ezért teljesen őszintén kérek minden leendő vásárlót, hogy használja megfontoltan majd a motorját, és lehetőleg pályán közlekedjen vele, ne közúton, mert arra szinte alkalmatlan lesz.”
Végül Mika Kallio is méltatta a prototípust, tőle kissé szokatlan bőbeszédűséggel. Elmondta, hogy eddigi tapasztalati alapján a motorban igazi potenciál rejtőzik, és bár még akad munka bőven a végleges verzió eléréséig, mégis úgy gondolja, hogy hamarosan a legjobbak között láthatjuk az RC16-ot. A futamot megelőző, osztrák pályán futott teszteken a KTM pilótái egyébként két és fél másodperc körüli hátrányban voltak a gyári motorokhoz képest, viszont a szatellit Hondáktól mindössze fél másodpercre voltak lemaradva. Ez elsőre ugyan soknak tűnhet, de a jövő évi katari nyitányig jó része akár el is olvadhat.
Az első fellépésig viszont már nem kell sokat aludni, Valenciában talán már kicsivel több is kiderül.
Triumph Speed Triple 1200 RS, csak a lényeg: hamar kikapcsoltam az elektronikát, és egykeréken indultam a zöldre, első keréken gurultam a pirosra.
Ezúttan nem limitált szériás különleges Triumph érkezik, hanem Call of Duty tematikába öltözik a gyártó versenycsapata.
Az Amerikai Nagydíjon megtört Marc Márquez tökéletes szériája a MotoGP 2025-ös szezonjában, amiből a nézők profitálhatnak.
A Triumph TF450-E és a TF250-E két rendszámozható bokorharcos.
Bemutatkozott a BMW R 12 G/S, ami minden túraendurók atyját, az R 80 G/S-t idézi szellemiségében és sziluettjében.