Kötélvégre került az elronthatatlan motorom

2016.08.30. 06:06

A Suzuki DR350-et bő öt éve vettem, szükségem éppen nem volt rá, de a robogóm eladása után akartam valami csapatósat. Vétel után alaposan rendbe rakattam, aztán tényleg csak a minimumot költöttem rá: olajcsere, szűrők, légszűrőpucolás, gyertya, kerékcsapágyak, vezérműlánc, vagyis csak amit előírásszerűen kell. Eredetileg ugyan játszós motornak szántam, aztán lényegesen kevesebb idő jutott vele terepezni. Szép lassan ez lett a rohangálós motorom - idő közben visszakerültek rá az indexek, a tükrök, most pedig már ott tartok, hogy mindkét felniszetten utcai gumi van.

Ocsmány, de a világból kimegy
Ocsmány, de a világból kimegy

És mivel rendkívül szarul néz ki, de elpusztíthatatlannak bizonyult, ráragadt a Csótány név - a látszat ellenére viszont bitang jó motor. Pöccre indul, mert ez a viszonylag ritka önindítós SE változat, csöndesen jár, a rövid áttétellel is 130-140-et utazik, amióta pedig sikerült beállítani az erősen tuning kategóriás gyorsítópumpás síktolattyús Mikuni karburátort, négy literből eljár, az Acerbis ralitankkal így 400 kilométer a hatótávolsága.

Fel sem merült, hogy valaha elromolhat, aztán amikor Totalbike24 előtt kiugrottam Szadára egy Honda Dio ZX felniért, beütött a baj - rákanyarodtam a főútra, aztán sutty, csak az üres volt, se fel, se le. A váltó bizony elment vadászni. A szorult helyzetben új lendületet kap a kreativitás, miután meggyőződtem róla, hogy útszélen nem javítható gonddal állok szemben, felhívtam Becsületesneppert, hátha ráér menteni.

Kapcsolódó
Soha többet, de holnap megint indulnék

Soha többet, de holnap megint indulnék

Egy beszpídezett Shakespeare sem tudott volna annyi drámát írni, amennyit 24 óra alatt láttunk.

Amúgy ez sem volt ilyen egyszerű, a telefonom szervizben volt, a backup eszközben pedig nem voltak telefonszámok - a barátnőmet hívtam, hogy túrja ki a netről Kopasz elérhetőségét. Ő pedig kollégájával, Borsával gyorsan átgurultak értem Gödöllőről, majd miután abba tudták hagyni a nevetést, nekiláttunk kitalálni, hogy mit lehetne kezdeni a helyzettel, mert a DR nem fér be a Caddy-be.

Végül előkerült egy vontatókötél, én pedig voltam annyira szorult helyzetben, hogy ne válogassak, megfogtam a madzag végét. Senkinek nem ajánlom a manővert: azon felül, hogy valószínűleg szabálytalan, még rendkívül pocsék érzés is. A DR hiába könnyű motor, emelkedőkön úgy éreztem, nyomban kiszakad a karom, a nagyjából tíz perces úton kétszer is kezet kellett váltanom.

Gödöllőről hazafelé aztán kipróbálhattam a HÉV-et, ami nyilván a nagyon gazdag emberek hobbija - majdnem ezer forint volt, míg bevitt az Örsig, ami idő alapon nem vészes, hiszen vagy egy órán keresztül tartó utazásért ez korrekt ár, például egy Budapest-Székesfehérvár pont ennyi ideig tart, kilométer alapon viszont ez a rablás határesete.

Végül Katona Dani vállalta el a DR350 rendberakását - ő nem csak szereli a motorokat, de rendszeresen versenyez is velük, illetve pengén összerakott Hacsijával állandó résztvevője a Faluvégi Farolásoknak, nyugodt szívvel bíztam rá a feladatot.

Másnap már írta, hogy az amúgy is elgörbült váltótengelyről letört a léptető - a görbületnek tudtam is az okát, előtte nem sokkal egy kis terepezésnél arra estem egy túlzott lendülettel vett kanyarban. 18 ezerért volt is raktáron gyári tengely, tömítés és szimering - az olajcsere is időszerű volt már, hát megléptük azt is. Dani még kicserélte az első fékbetétet és kipucolta a légszűrőt, és úgy nézett ki, kész is lesz hamar.

Aztán összerakásnál kiderült, hogy korábban valaki rosszul hézagolta a kuplungot, ha pedig már meg kellett bontani, rábólintottam a lamellák cseréjére is, amit eredetileg téli programnak terveztem. 18 ezerért volt jó minőségű utángyártott, körülbelül egy hét alatt meg is érkezett.

Most szépen adagolható a kuplung, precíz a váltó, nem akad - és azóta utána is olvastam, ez egy viszonylag jellegzetes hiba a DR350-nél. Most újabb 20 évig nem kell emiatt aggódnom.

Az oldalról ajánljuk

Káosz és fájdalom: szerencsétlen bukás miatt lehet izgalmas a szezon
  • Közélet

Káosz és fájdalom: szerencsétlen bukás miatt lehet izgalmas a szezonMotoGP Egyesült Államok – 2025.

Az Amerikai Nagydíjon megtört Marc Márquez tökéletes szériája a MotoGP 2025-ös szezonjában, amiből a nézők profitálhatnak.

március 31., 16:35
Szerelembe esett a Call of Duty és a Triumph
  • Hírek

Szerelembe esett a Call of Duty és a Triumph

Ezúttan nem limitált szériás különleges Triumph érkezik, hanem Call of Duty tematikába öltözik a gyártó versenycsapata.

április 2., 14:23
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világába
  • Tesztek

Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM

Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.

11 órája
Rágyúrt a BMW a G-pontra
  • Hírek

Rágyúrt a BMW a G-pontra

Bemutatkozott a BMW R 12 G/S, ami minden túraendurók atyját, az R 80 G/S-t idézi szellemiségében és sziluettjében.

április 1., 09:45
Két endurót mutatott be a Triumph
  • Hírek

Két endurót mutatott be a Triumph

A Triumph TF450-E és a TF250-E két rendszámozható bokorharcos.

március 31., 15:07