Így tette használhatóvá a Kawasaki a H2 SX-et

2017.12.18. 11:24

A Kawasaki 2014-ben mutatta be a H2-t és a csak zárt pályára alkalmas H2R-t,és elég hosszú időre megnyerték a lóerőversenyt - a H2R 310 lovával még sokáig nem fog tudni senki versenyre kelni. A kompresszoros feltöltéssel elképesztő nyomatékot és teljesítményt lehet elérni, miközben a motor továbbra is közvetlenül reagál a gázra, és lényegesen kompaktabb marad, mintha a hengerűrtartalmat növelnék. Ez eddig a tananyag, amit bármelyik kisiskolás fel tud mondani. Sokkal érdekesebb ennél, hogyan oldották meg a H2 SX-nél a túramotort karaktert?

Kapcsolódó
Elkészült a harmadik kompresszoros Kawasaki

Elkészült a harmadik kompresszoros Kawasaki

Bemutatták a 200 lóerős Kawasaki H2 SX-et.

A második világháborúban a dugattyús repülőgépmotorokat is kompresszorral szerelték, hogy meglegyen a szükséges teljesítmény, és hogy a nagyobb üzemanyag mennyiségből eredő robbanás ne károsítsa az égésteret, visszavették a sűrítési arányt. Ugyanezért van, hogy a H2/H2R-eknél a kompresszió szokatlanul alacsony, mindössze 8,5:1 - miközben a KTM 1290 Super Duke R-be épített V2, ami egy erős szívómotor, 13,2:1 tud.

Kapcsolódó
A legdurvább motor

A legdurvább motor

Átrendezi a belső szerveket, lerúgja a csillagos eget, ez egyszerűen őrület.

Ugyanakkor sűrítési arány és a fogyasztás összefügg - mérnökök most ne figyeljenek, mert ez meglehetősen konyhanyelven lesz - minél kisebb a sűrítés, annál kevésbé hatékony a motor, tehát nő a fogyasztás. Egy vadászrepülőnél ez nem para, mert amikor éppen tüzet nyit rá az ellenség, akkor nem a fogyasztás aggasztja a legjobban a pilótát.

De amikor egy Boeing 314-gyel elindították a New York-Lisabon járatot 1939-ben, akkor hirtelen nagyon fontos lett takarékosság, ezért különleges, nagy kompressziójú Wright R-2600 motorokkal szerelték az Atlanti-óceánt átszelő repülőket. Nagyon hasonlóan ahhoz, ahogyan a Kawasaki 11,2:1-re emelte a H2 SX sűrítési viszonyát. Ezzel lent nagyobb nyomatékot biztosítanak, míg a kompresszorral a felpörgő motor is bivaly marad.

A megemelt kompresszióhoz rövidebb szelepnyitási időt párosítottak, valamint a szívócsatornákat is átalakították, hosszabbak, de karcsúbbak lettek, a leghatékonyabb töltéscsere pedig alacsonyabb fordulatszámhoz került - ezért a nyomatékcsúcs is mélyebbre költözött. Ez a hangolás hasonlít arra, amivel a Harley-Davidson XR750 rommá nyerte magát a dirt track pályákon, csúcsteljesítmény és végsebesség helyett kigyorsításra optimalizálták.

Így érték el, hogy egyszerre legyen takarékos, jól használható és bődületesen erős - és ezért gondolják egyre többen, hogy a motorkerékpároknál is a turbós és a kompresszoros blokkok jelentik a jövőt.

Az oldalról ajánljuk

Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világába
  • Tesztek

Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM

Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.

13 órája
Rágyúrt a BMW a G-pontra
  • Hírek

Rágyúrt a BMW a G-pontra

Bemutatkozott a BMW R 12 G/S, ami minden túraendurók atyját, az R 80 G/S-t idézi szellemiségében és sziluettjében.

április 1., 09:45
Szerelembe esett a Call of Duty és a Triumph
  • Hírek

Szerelembe esett a Call of Duty és a Triumph

Ezúttan nem limitált szériás különleges Triumph érkezik, hanem Call of Duty tematikába öltözik a gyártó versenycsapata.

április 2., 14:23
Két endurót mutatott be a Triumph
  • Hírek

Két endurót mutatott be a Triumph

A Triumph TF450-E és a TF250-E két rendszámozható bokorharcos.

március 31., 15:07
Káosz és fájdalom: szerencsétlen bukás miatt lehet izgalmas a szezon
  • Közélet

Káosz és fájdalom: szerencsétlen bukás miatt lehet izgalmas a szezonMotoGP Egyesült Államok – 2025.

Az Amerikai Nagydíjon megtört Marc Márquez tökéletes szériája a MotoGP 2025-ös szezonjában, amiből a nézők profitálhatnak.

március 31., 16:35