Elviselhetővé teszi a gyűlöletest

Termékteszt: Kriega R25 hátizsák

2018.07.11. 06:21
25 hozzászólás

Hosszú távon utálatos hátizsákkal motorozni, aki próbálta már, az tudja, mennyire ki van nap végére a váll, a hát és a nyak - ennek ellenére jellemzően hátizsákkal motorozom. Több oka van, például elég sokat megyek tesztmotorokkal, amiken általában nincs doboz. De ha lenne is, akkor sem pakolnék bele, mert többnyire fényképezőgép és laptop is van nálam, azoknak az életét pedig megrövidíti a rázkódás.

Aztán ott vannak a saját motorjaim, a KTM-re semmilyen csomagot nem lehet rögzíteni, a szépen dobozolt Transalpot eladtam, a Suzukin pedig még nincs csomagtartó, így azokon is marad a napi közlekedéshez a hátizsák. Nem vezetek róla nyilvántartást, de az elmúlt hat-hét évben legalább három hátizsákot hordtam el, a legjobban egy KTM-es Ogio bírta. Motorozni az is rossz volt: a mellkasnál lévő csat eltört, alig tartott, a hevederje nagy tempónál éppen a nyakamat csapkodta, a szél bele tudott kapni. Sok motyó elfért benne, de örömöm nem volt benne. Funkcionális együttélés volt, mint egy névházasság.

Nemzetközi bemutatókon mindig néztem, hogy a többi újságíró mivel jön. A többség az Ogio Mach 5-öt hordja, aminek a felirataiból mindig ki lehet találni, milyen sajtóúton kapták ajándékba, Dunlop gumiteszt vagy Kawasaki bemutató volt-e az apropó. Az angolok viszont jellemzően Kriega hátizsákokkal nyomták végig a napot, és ők sem tűntek meggyötörtnek a nap végére.

A Kriega nem egy patinás márka, 2000-ben alapította két angol megszállott, és a kezdetektől táskákban utaznak - kimondottan motoros táskákban. A hátizsákjaik közülaz R25 a logikus választás a hétköznapokra, a 25 literes méret se nem sok, se nem kevés. Az Ogio Mach 5-ben és a Kriega R25-ben az ár a közös pont, mind a kettő hatvanezer körül van - ez egészen pontosan 57 rugó, úgy tűnik, ez a komoly motoros batyu egységára.

Hangsúlyozottan nem vízálló - vízállónak csak a csavarzáras (még a vízhatlan cipzár is beázik előbb-utóbb) táskákat tekinthetjük, amelyeken a varrásokat belül vízzáró réteggel hegesztették, minden más, ahogyan ez is, legfeljebb vízlepergető. A rendes vízhatlanság egyébként macera, hiszen éppen az egyszerű cipzár hiánya miatt körülményesebb a használata. A témát túlaggódni felesleges, arányaiban keveset megyek esőben, ha pedig szakad az ég, a kényesebb motyókra húzok egy szatyrot -  eddig többször megáztam a Kriegával, volt, hogy mindenemből csöpögött a víz, de belül még a szabadon kallódó papírok sem lettek nyirkosak.

Egy hátizsák attól lesz motoros termék, hogy jó benne motorozni. Ebben alapvetően jó, ami főleg a vállpántnak és a mellkasnál lévő két csatnak köszönhető, ugyanis így a terhelés nem a vállat és a nyakat fárasztja, hanem a sokkal erősebb törzsön oszlik szét. A körprofilú csatokban van ötlet, egyrészt nem lehet mellécsatolni, mint a tipikus háromvillás csatokat, illetve bárhogyan össze lehet őket tolni, nem csak szemből, hanem oldalról is. Kesztyűben is jól kezelhető, nyitáshoz elég középen megnyomni, nem kell a két szélét összecsippenteni. Csupasz motoron sem rángatja a szél, tartós 170-180 km/h-nál nem viselkedett zavaróan.

A másik fontos kényelmi extra, hogy nincs rajta szabadon fityegő szár, sőt, ha üres a táska, le lehet szűkíteni, hogy kevésbé kapjon bele a szél. Így nem csapkod, nem lobog. A vállpántok beállítása nem triviális, viszont nem is állítódik el - elég egyszer rászánni az időt a testreszabásra. Nekem kellett egy kicsit hangolnom rajta, mert alaphelyzetben a kulcscsontomhoz kellemetlenül odanyomta azt a kis műanyag bizbaszt, amivel a gerincprotektor pántja állítható.

A hátnál vastag, durva szivacs van, ami kettős funckióval bír: egyrészt beengedi a levegőt, másrészt elvezeti az izzadtságot, számomra viszont ez érdektelen, hiszen gerincvédőre és motoros kabátra veszem rá. Szintén érdektelen feature, hogy a táska hátsó laptoptartó-zsebébe lehet protektort is rakni - a gyártó a szintén angol Forcefieldet ajánlja, van is egy olyan méret, ami éppen oda passzol, de a hátizsákban tartott protektor hatásfokával kapcsolatban szkeptikus vagyok.

Szeretem, hogy nincs sok zsebe: a központi tárolón kívül két cipzáros rekesz van, egy kívül, egy pedig belül, nekem ennyi elég - valamiért elterjedt az a nézet, hogy aminek sok zsebe van, az praktikus, de ez hülyeség, azokban csak elkallódik minden. A horgászok is csak a filmekben hordanak sokzsebes mellényt.

Belül van egy kis akasztó az ivózsáknak, fölötte pedig ott a kivezetés a csőnek, elméletileg tehát endurózáshoz is megfelel, de szerintem ahhoz egy számmal kisebb batyu jobban illik. Egyszer természettudományos érdeklődésből ki fogom próbálni, de ezt megint a felesleges extrák közé sorolom.

Valahogy nálam a minőség előrevalóbb, elvégre a napi használatban az a fontosabb, mint a vízhordó zsák csatlakozója. A varrások és a cipzárak tisztességesek, és a 10 év garancia is bizalmat ébreszt. Továbbra sem gondolom, hogy hátizsákkal jó motorozni, ez egy élhető megoldás egy egyébként gyűlöletes dologra. Egy jól kitalált, profi célszerszám.