Lorenzo visszamenne a Ducatihoz?

2019.08.09. 16:39

Mindössze két olyan motorversenyző van most a MotoGP-ben, aki még nem írt alá a 2020-as szezonra, Jack Miller és Takaaki Nakagami, és úgy tűnik, hogy nem lesznek nagy drámák és izgalmas fordulatok a jövő évi felállásban - ettől függetlenül a pletykáknak pörögniük kell - ld. még a Superbike VB-t, ahol éppen a nyári szünet alatt jönnek elő a legvadabb elméletek. Vegyük végig, mik a pletykák és a tények!

99-jorge-lorenzo-esp dsc2988.gallery full top fullscreen

A legzaftosabb pletykák középpontjában Jorge Lorenzo áll, akinek idén elég pocsékul alakul a szezonja, momentumai sem voltak, de sikerült összetörnie magát a barcelonai teszten és az asseni edzésen is. Ezek után merült fel, hogy mégsem folytatja a Hondánál, hanem visszatér a Ducatihoz.

Emögött az áll, hogy Lorenzo menedzserét látták a Ducati menedzsmentjével tárgyalni Brnoban, és innen indult be a spekuláció, hogy Lorenzo esetleg a Pramac Ducatihoz menne, Jack Miller helyére - állítólag Barcelona után felhívta Gigi Dall'Ignát, hogy ingyen is menne náluk. Jack Miller a Red Bull Ringen mondta az újságíróknak, hogy szerinte van alapja a pletykáknak - és annak is biztosan van oka, hogy két dobogós hely után, a szezon második felében sem hosszabbították meg a szerződését. Saját bevallása szerint nem stresszel, úgy gondolja, jó eredményeket szállít.

A Lorenzo-Ducati pletyka másik alapja, hogy a Ducati Corse főnöke, Gigi Dall'Igna és Lorenzo hosszú közös múlttal rendelkezik, már akkor együtt dolgoztak, amikor Lorenzo még a Derbi és az Aprilia pilótája volt - és később, Dall'Igna győzte meg a Ducati vezérigazgatóját, Claudio Domenicalit, hogy igazolják le a spanyolt.

Lorenzo visszatérésének személyes akadályai vannak leginkább - az egyik maga Lorenzo, elvégre egészen biztosan sérti majd a büszkeségét, hogy szatellit csapathoz kerül (még ha teljes gyári támogatással is), a másik pedig Domenicali, aki a kezdetektől ellenezte Lorenzo leigazolását, aztán bírálta a teljesítményét, majd elérte, hogy ne hosszabbítsák meg a szerződését - éppen akkor, amikor Lorenzo elkezdte hozni az eredményeket a Ducatival.

Dall'Igna úgy gondolja, hogy nagyon közel vannak ahhoz, hogy világbajnokságot nyerjenek, de szükségük van a megfelelő versenyzőre, aki képes legyőzni Márquezt - amióta Márquez fellépett a királykategóriába, ő volt az egyetlen, aki világbajnok tudott lenni ellene, és amikor elkezdett jól menni a Desmosedicivel, háromszor is meg tudta verni.

Ha Lorenzo a Ducatihoz menne, mi lesz Jack Millerrel? Felmerült, hogy az ausztrál követné Alvaro Bautistát a Superbike VB-re, de ezt Miller elutasította, nem gondol sem a távozásra, sem a Superbike-ra. Viszont logikus lenne, hogy ő megy Lorenzo helyére a HRC-hez - de nem valószínű.

Sokkal valószínűbb ugyanis, hogy Johann Zarco otthagyja a KTM-et, ugyanis egyszerűen nem megy az összeszokás az RC16-tal, és a KTM vezérével, Stefan Piererrel is volt némi kellemetlen üzengetése (Zarco a motort kritizálta, Pierer Zarcót) - szóval ha Zarco megy, Jack Millert tárt karokkal várják a KTM-nél - Red Bull támogatott pilótaként meglenne a szükséges hátszél, és stílusát tekintve illeszkedne a KTM csapatába.

Ahhoz viszont, hogy ez megtörténjen, a Hondának el kéne engednie Lorenzót - mivel nem tudjuk, mi áll a szerződésben, fogalmam sincs, hogy van-e opció arra, hogy a két év lejárta előtt átigazoljon máshoz. És ha lelép, ki érkezik a helyére? Cal Crutchlow az LCR Hondától? Átszippantják Moto2-ből Álex Márquezt, és lesz egy Márquez családi csapat? (Állítólag Marc jobban szeretné, ha az öccse a Yamahánál kapna lehetőséget, látva, hogy Zarco és Quartararo milyen jól tudott kezdeni a kezes M1-gyel a királykategóriában.)

A személyes tippem, hogy 2020-ra nem lesz nagy változás a mezőnyben, viszont 2021-re sok kétéves szerződés le fog járni, és lesznek, akiknek menniük kell.