Alapértelmezett Totalcar kép, hero image olyan cikkekhez, ahol nincsen külön definiálva

Ducati Monster első motornak?

Mást igazából nem kívánok. Vagy mégis vegyek inkább egy tucat japánt?

nepperűző ducati monster technika Nepperűző
Nepperűző

Közzétéve: 2015. 03. 16 09:53

Közzétéve: 2015. 03. 16 09:53

Szia!

Imádom a motorokat, de a megszerzett korlátlan jogosítványom már hosszú évek óta lapul a zsebemben motor nélkül. Végre megvásárolnám első motoromat. A Ducati Monster 696 vonalait imádom (a gyöngyház fehéret), és talán nem lenne túl nehezen motorozható. Szép, ugyanakkor megbízható motort szeretnék. Szívem szerint BMW S 1000 RR-t vennék, de nem szeretném megöngyilkolni magam, plusz a legolcsóbb használtak is 3 millió környékén vannak. Mennyire ajánlott egy ilyen Monster első élményekhez? Zűrös motornak számítanak? Sokkal többe kerül a fenntartása, mint az ebbe a kategóriába tartozó társaié? Nagyon hideg fejjel autózok (és motoroznék is), szóval ezért nem szeretnék kisebbel kezdeni. Lenne körülbelül ilyen szép, de jobb motor a piacon? Használtat vennék természetesen. Vagy álljak be a sorba és a használt 696 árából inkább új Honda CB500 legyen? A Ducati szépsége annyira csábító.

Előre is köszönettel: Laci

 
 

Kedves Laci!
Mivel nagyon úgy tűnik, hogy neked Ducati 696 kell, ezért nem is nagyon próbállak lebeszélni: ha a szervezeted ezt a külsőt kívánja, ha előbb van meg a típus, mint a felhasználási terület, akkor nem pazarolom egyikőnk idejét sem arra, hogy más típusokat ajánljak.
A negyedik mondatodban már megbízhatóságról álmodozol, ami a szóbeszéd szerint nem a Ducati sajátja. Itthon olyan keveset adtak el ebből a típusból, hogy azok alapján nehéz megítélni a típust. Szintén gyanakvásra ad okot, hogy a külföldi használtmotor oldalakon sem látni igazán sokat futott példányokat, 35 ezernél több nem igazán van az órájukba. Ez az a táv, amikor még minden mechanikai elemnek makulátlannak kell lennie, de egy középkategóriás modern motornak a főegységein ötvenezer alatt sem nagyon szabadna használati nyomokat találni. Tehát jelentős futásról máshol sincs nagyon tapasztalat, így a hosszútávú megbízhatóságot is inkább csak tippelni lehet.
Ducati Monster 696
Ducati Monster 696

Apró gondok viszont adódhatnak, és ezekeről tudni is lehet: bizonyos szenzorok időnként meghülyülhetnek, ilyen például a hőszenzor, a fojtószelep szenzor (TPS) vagy az üres visszajelző kapcsolója. Volt már példa túlfogyasztásra, amit a vezérlés frissítése orvosolt, illetve több panasz érkezett a visító hátsó fékre, amit garanciában cseréltek az akkor még fiatal motoroknál. A tulajdonosok gyakran panaszkodnak még a hideg időben történő indításra: bár mindig beindul, de általában csak némi szenvedés után.
A fenntartását a 12 000 kilométerenként esedékes szelephézag ellenőrzés (szükség esetén állítás) teszi költségessé, illetve a vezérlés karbantartása. Ezekhez célszerszámok és komoly típusismeret szükséges, amik csak kevés helyen állnak rendelkezésre – ott viszont emiatt a magas árak ellenére is hosszúak a várólisták.

Ducati Monster 696
Ducati Monster 696

Jó hír, hogy a 696-nak már nem száraz kuplungja van, hanem jóval tartósabb olajfürdős, illetve a kormányelfordítási szöge is nagyobb, mint a korábbi modelleknek, így szűk helyeken is könnyebb vele manőverezni.
És hogy vegyél? Hát persze, mert simán van annyira jó motor, hogy esetleg egy-két kisebb nyűgöt el lehessen neki nézni. A futóműve szuper, kellemes a karaktere, jók a fékei, könnyű és kompakt, remekül motorozható. Ha pedig már benne van ötven-hatvan ezer kilométer, oszd meg velünk a tapasztalataidat!

Üdv:
Nepperűző

Motort vagy robogót venne? Kérdezze a Nepperűzőt!