A krumplileves legyen krumplileves

Teszt: Keeway Vieste 300 XDV – 2023.

2024.03.24. 05:54

Adatlap Keeway Vieste 300 XDV (278 cm3)

  • Hengerűrtartalom: 278 cm3
  • Teljesítmény: 25 LE @ 8250 rpm
  • Nyomaték: 24.5 Nm @ 7000 rpm
  • Tömeg: 168 kg
  • 1 619 000 Ft

Mindig tavasszal jövök rá arra, hogy a robogónál vidámabb közlekedési eszköz nincs. Bedobod a bukót meg a kesztyűt a csomagtartóba, vagy a dobozba, és elsétálsz, nem te vagy a 10 percig protektorokat vetkőző motoros majom, csak egy ember, aki valamiért ma is jókedvűen jött be dolgozni, mert nem a dugóban ücsörögte végig az elmúlt másfél óráját, és nem is a változatosan émelyítő szagokat inhalálta a BKV-n. A legtöbben 50-essel kezdik, aztán rákapnak a cuccra. Ha kicsit több erő kell, jöhet a 125-ös, ha meg fokozni akarod a kényelmet, ráülhetsz valami nagy kanapérobogóra és terpeszkedhetsz bele a világba. Számomra nagyjából itt kezdődik és itt is ér véget a robogós világ, és valamiért a Keeway Vieste 300 XDV sem vitt közelebb ahhoz, hogy megértsem, miért akarna valaki túraendúrósított robogót, ha leszámítjuk azt, hogy teljesen versenyképes ára van.

Kapcsolódó
Voltál már nővel? 

Voltál már nővel? 

Csak az a rocker vegyen matt fekete kínai robogót, akire amúgy is buknak a csajok - ezzel nem lehet becsajozni, de közlekedni jó lesz. 

A Keeway nem egy viszonylag régi és ismert kínai márka, és most ne menjünk bele abba, hogy ők 1985-ig vezetik vissza történelmüket! Számunkra valószínűleg sokkal többet jelent, hogy 10-15 éve aktívan is látunk ilyen motorokat forgalomban, én még emlékszem 2010 körül, a jogosítványszerzésem előtt mennyire vágytam egy új, távirányítós (!) F-Act 50-re, amit új motorként láttam kiállítva, nem is emlékszem, hol. A magyar piac 8. legnépszerűbb márkája a Keeway, tavaly 200 motor fölötti eladásuk volt, és olyan márkákat szorítanak maguk mögé, mint a Piaggio, a Triumph, az Aprilia vagy a Ducati. Mindez persze nem meglepő, hiszen a Vieste is egy teljesen korrekt 300-as robogó, aminek 1,6 millió forintos ára önmagában érdem, még akkor is, ha néhány apró részlete mosolykeltő.

Kapcsolódó
Ennyi köbcentivel 3,4 liter a VALÓS fogyasztás? Simán

Ennyi köbcentivel 3,4 liter a VALÓS fogyasztás? Simán

Nehezebb meghatározni a kategóriát, mint kifizetni a tankolást.

Nagyon durva motoros találkozó lehetett, aminek nászából ez a gép jött ki. Biztos volt ott valami bogárszermű sport-túramotor, valamilyen villaküllős első kerekű chopper, de a domináns gének biztos egy túraenduróból és egy robogóból jönnek. Félre ne értsetek, egy pillanatig nem állítanám, hogy a terepes nagyrobogó műfaj egyik első fecskéje, a Honda X-Adv bármennyivel is szebb lenne, de abba legalább valamennyire bele tudom látni a funkcionalitást, hovatovább el is tudom képzelni terepen. Aztán ahogy a Hondánál az ADV350-nel, úgy már itt is az egészből csak a design marad, ami lehet, hogy valakinek nagyon bejön, én viszont speciel nem értem. De valaki megvette annak idején a Yamaha BWS-t is.

Akinek a kínaiakról csak a Temu meg az AliExpress jut eszébe, könnyen beleshet abba a hibába, hogy mindenféle modern kütyüket képzel egy ilyen robogóra, pedig ennyi pénzért raktárpadlóról söprögetett cuccok járnak. USB-csatlakozó helyett például egy sima szivargyújtó jut fenn, teljesen nyitott helyen. Tehát ha bármit tölteni akarsz, szivargyújtó adapterestül húzhatod ki, mikor lerakod a motort, és mivel telefontartó sincs, így gyárilag csak a kesztyűtartóba tudod dobni a telefonod. A kijelző is valami előző generációs darab lehet, mert a markolatfűtésnek kizárólag a be- vagy kikapcsolt állapotát mutatja, fokozatokat nem. A fokozatkapcsolót pedig a leghülyébb helyre, a bal markolat alján, a duda mellé rakták, de úgy, hogy még véletlenül se lásd.

A szegmenses monokróm kijelző ettől függetlenül eléggé rendben van, mutatja az első-hátsó guminyomásokat, a külső hőmérsékletet és a hűtővízét is, meg persze óra, benzinszintjelző és fordulatszámmérő is van rajta. Külön visszajelzői vannak az indexnek, illetve az olyan állapotjelzőknek, mint az olajnyomás, ABS vagy check engine, szóval a műszerfal önmagában komplex, és a kulcs nélküli indítás is jól működik; a kormányzár oldásától kezdve az ülés kinyitásáig és a motor beindításáig mindent megoldasz a kormány alatti multikapcsolóval.

Elég sok 300-as robogó tudja az autópálya-tempót, de a Vieste ezzel az áttétellel pont nem ilyen. Hivatalos végsebessége 120 km/h, de 100 fölött már elég kelletlenül gyorsul, és üvölt, mintha érzéstelenítés nélkül húznád a fogát, cserébe viszont kisebb tempónál elég rugalmas és nyomatékos ezzel a CVT-váltóval, állóhelyből is lendületesebben megindul, mint egy 125-ös, és körülbelül 70-ig tudja tartani előnyét a legtöbb gyári 125-össel szemben – remélhetőleg azonban tartós lesz ezzel a 24 Nm nyomatékkal és körülbelül ugyanennyi lóerővel.

Kapcsolódó
Négymillióért kihagyott luxus ziccer

Négymillióért kihagyott luxus ziccer

A Peugeot XP400 GT egy kicsit olyan, mint egy drága óra. Nem lehet rossz birtokolni, csak ne akard megmagyarázni.

13-as kerekei jól átgördülnek az útakadályokon, viszont hiába ültem rajta bő 90 kilóval, így is nagyon keménynek éreztem a gyári beállításait, a kis úthibákat nagyon elvétve akarja csak kimozogni, a nagy hézagokon pedig megesik, hogy elpattog, nekem ez volt az egyik legkellemetlenebb élményem rajta.

Kicsinek tűnik a szélvédő, de rengeteget számít, és szélvédelem szempontjából az oldalidomok is teszik a dolgukat, az üléspozíció és a kormányszélesség kényelmes. Egy egész kicsit lehetne távolabb, akkor lenne tökéletes, de ahány fenék és ízlés, annyi féle vélemény.

Mindazonáltal, ha a részletek kidolgozottságát, a kapcsolók működését, a LED lámpa fényét, a futómű látszólagos igényességét, az ABS-es fék működését nézem, azt kell mondjam, ez a robogó 1,6 millióért a helyén van. Jelentősen jobb életminőség egy 350-es Forzán ülni, viszont pont egy fájó lépcsőfokkal többe is kerül, de mondhatnám a hasonló – szerintem nem kevésbé értelmetlen formájú ADV 350-et, ami konkrétan egy millióval drágább. 

Kapcsolódó
Ez lett az ideális méret

Ez lett az ideális méret

Az ötvenes pöcsköszörűknek és a túlzó batároknak is megvan a helye, viszont ez a közepes dívány kategória az, amelyik tényleg jó is - mindenre.

Az oldalról ajánljuk

Vége a MotoGP 2024-es szezonjának: Jorge Martín életében először világbajnok a királykategóriában
  • Esemény

Vége a MotoGP 2024-es szezonjának: Jorge Martín életében először világbajnok a királykategóriában

Az utolsó versenyhétvége sprinfutamát és főfutamát is Pecco Bagnaia nyerte, de ez se volt elég, hogy utolérje Martinatort.

november 19., 10:00
Evel Knievel leghíresebb balesete ihlette a limitált szériás Rocket 3-at
  • Hírek

Evel Knievel leghíresebb balesete ihlette a limitált szériás Rocket 3-at

1967 december 31-én Evel Knievel rommá törte magát karrierje leghosszabb ugratása végén és 29 napig kórházban ápolták. Mire is lenne jobb emlékezni?

november 18., 11:52
Frissítette a BMW az F 900 R-t és az F 900 XR-t
  • Hírek

Frissítette a BMW az F 900 R-t és az F 900 XR-t

Fejlesztett futómű, célzott ergonómia és kisebb tömeg a 2025-ös frissítés középpontjában.

2 órája
A 95 lóerős mezőnybe érkezik a Morini új crossovere
  • Hírek

A 95 lóerős mezőnybe érkezik a Morini új crossovere

Visszahozza a Moto Morini a Corsaro nevet, de a nagy elődhöz, amitől minden motorbuzinak nedves lett a bugyija, már vajmi kevés köze van.

november 20., 10:15
MotoGP 2024 összefoglaló
  • Magazin

MotoGP 2024 összefoglaló

november 18., 13:25