A Moto Guzzi Mandello del Larioban lévő gyára 2001-ben ünnepelte fennállásának 80. évfordulóját, és ekkor mutatták be az évfordulóra gyártott California EV80 modellt. Mi csak most teszünk róla említést, mivel a 300 darabban limitált modell csak nemrég érkezett a magyar piacra. Érkezése után néhány nappal mindkét darab el is kelt.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A Moto Guzzi nem csak a márkanévben élő
nyolcvan éves legendáról híres, hanem például a mandelloi gyárban
álló, a motorkerékpáriparban használatos néhány szélcsatorna
egyikéről is. A gyár a mai napig is kombinálja a hagyományt a
fejlődéssel, mindezt
egy kis olasz ízzel fűszerezve, amelyet a rossznyelvek
inkább izléstelenségnek, vagy igénytelenségnek könyvelnek el. A 21.
század elején a márka új arculatával ismét vezető pozícióra tör,
pedig valójában soha nem is vesztette el azt igazán.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Természetesen egyetlen motorkerékpár sem
születik tökéletesnek, és főképp
minden márkának vannak kevésbé sikerült modelljei. Csak
többszáz megtett kilométer és az átélt élmények alapján tudjuk
eldönteni, hogy egy motornak milyen is a személyisége. A Moto Guzzi
California évtizedek óta a hosszú túrák és a szabadság szimbóluma.
A Guzzi modellpaletta legjobban felszerelt modellje a California
EV. Nem csak rendkívül erős motorral rendelkezik, de
felszereltségében is a lehető legtöbb kényelmet biztosítja. Ezért
is választotta ezt a típust a gyár 80. évfordulójára, hogy a modell
különleges kiadásával kedveskedjen a vásárlóknak. Titokban persze
arra is számítottak, hogy a típus a gyűjtők álmává válik majd egy
nap.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A California EV 80 rengeteg részletében
különbözik az alap változattól, mind esztétikailag, mind
technikailag. Az esztétikumnál maradva: a tank a sztenderd modell
fekete színe helyett króm betéteket kapott, és egy kis emblémán a
80. évfordulóra emlékeztetik a vásárlót. Az alumínium
hengerfej-fedél helyére szintén krómozott darab került. A technikai
módosítások a kényelmet és a biztonságot helyezik előtérbe, ilyenek
például az új szélvédő, és a lábak védelmére tervezett kis idom,
mely a szél és az eső ellen is remekül véd. Az oldaltámasz
kialakítása és elhelyezése praktikusabb lett. (A Jackaléhoz képest
egész biztosan). Az első fényszóró valamivel nagyobb és erősebb,
mint a standard California modelleken. Kizárólag egyetlen színben
gyártják, és ez a bordó, amely
egy márkás bor után a Red Vintage nevet kapta.
|
![]() |
A bőr tartozékok és kiegészítők színben és formában is tökéletesen harmonizálnak a motorral, bár valójában van némi különbség. (Saját véleményem, hogy ha nem sikerül ugyanazt a színárnyalatot kiválasztani, akkor esztétikusabb egy teljesen más szín, ebben az esetben pl. lehetett volna egyszerűen fekete.) A Poltrona Frau legjobb bőrdíszművesei tervezték az ülés borítását, a háttámlát, a markolatokat és a kulcsot. Ők alakították ki a nyeregtáska formáját is. Az azonos bordó színű bőr kiegészítőkön a fehér varrás szépen keretezi a munkát és egyúttal a kézi munka hatását is kelti ugyanúgy, ahogy a bőrbe nyomott Moto Guzzi embléma is. A háttámla az ülés és a háttámla vízhatlan borítását rejti magában.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A motorról levéve, a nyeregtáskák elegáns
bőröndökként használhatók tovább, a bőr pánt, amely a felső részt
díszíti, praktikus vállpánttá alakítható. A nyeregtáskák
biztonságosan lezárhatók, rajtuk mind a Moto Guzzi, mind pedig a
Paltrona Frau logo látható. A belső bélésük fekete jacquard szövet,
és a
zippzáros oldalzsebében vízálló borítás is található. A
csúcsminőségű bőr alapanyag hosszú élettartamot garantál, már csak
azért is, mert a gyártók szerint -40 és +100 fok között bírnia kell
a strapát.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az EV80 az a motorkerékpár, amelyben a fejlődés
és a tradíció talán legjobban együtt tud élni. A motor és a futómű
felépítése fejlett technológiáról tanúskodik, míg az apró részletek
a kézi munka aprólékosságával készültek.
A motorkerékpár, és a bőr kiegészítők rengeteg különböző
teszten vizsgáztak, mielőtt gyártásra került a sor, tehát a cég nem
árul zsákbamacskát. Persze
a motorkerékpár megvásárlásával még nem fejeződhet be a pénz
költése, hiszen melyik EV80 tulajdonos tudna ellenállni a
motorjához színben is passzoló, Moto Guzzi logós, bordó
bőrkulcstartónak, filofaxnak, hitelkártya-tartónak vagy
pénztárcának.
Technikai adatok:
Motor: 90° V-twin, 4 ütemű, 2 szelepes, léghűtéses
Hengerűrtartalom: 1064 cm3
Furat x löket: 92 x 80 mm.
Sűrítési arány: 9.5 : 1
Max. teljesítmény: 73 LE 6400 1/min fordulaton
Max. nyomaték: 94 Nm 5000 1/min fordulaton
Üzemanyag rendszer: Magneti Marelli IAW hengerenkénti
befecskendezés
Gyújtás: Magneti Marelli IAW elektronikus digitális gyújtás
Sebességváltó: 5 sebességes
Erőátvitel: kardántengely
Kuplung: dupla tárcsás, szárazkuplung, mechanikus vezérléssel
Üzemanyagtartály: 19 literes
Váz: szétszerelhető dupla acél cső
Villaszög: 29.5°
Tengelytáv: 1,560 mm
Hosszúság: 2,380 mm
Szélesség: 815 mm
Magasság: 1,150 mm
Ülésmagasság: 780 mm
Első futómű: 45 mm Marzocchi hidraulikus, szabályozható
teleszkópvilla
Rugóút: 140 mm
Hátsó futómű: acél lengővilla, 2 hidraulikus
lengéscsillapítóval
Rugóút: 96 mm
Fékrendszer: integrált fékrendszer arány- és késleltető
szeleppel
Első fék: két Brembo ORO széria 4 dugattyús féknyereg,
rozsdamentes acél lebegő 320 mm-es első tárcsával
Hátsó fék: 282 mm-es rozsdamentes acél tárcsa Brembo ORO
széria 2 dugattyús féknyergekkel
Kerekek (elől/hátul): Behr tömlő nélküli küllős felni (2.50 x
18"/4.00 x 17")
Gumik (elől, hátul): 110/90 VB18, 150/70 VB17
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Szerelembe esett a Call of Duty és a Triumph
Ezúttan nem limitált szériás különleges Triumph érkezik, hanem Call of Duty tematikába öltözik a gyártó versenycsapata.
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.