A Moto Guzzi Mandello del Larioban lévő gyára 2001-ben ünnepelte fennállásának 80. évfordulóját, és ekkor mutatták be az évfordulóra gyártott California EV80 modellt. Mi csak most teszünk róla említést, mivel a 300 darabban limitált modell csak nemrég érkezett a magyar piacra. Érkezése után néhány nappal mindkét darab el is kelt.
A Moto Guzzi nem csak a márkanévben élő
nyolcvan éves legendáról híres, hanem például a mandelloi gyárban
álló, a motorkerékpáriparban használatos néhány szélcsatorna
egyikéről is. A gyár a mai napig is kombinálja a hagyományt a
fejlődéssel, mindezt
egy kis olasz ízzel fűszerezve, amelyet a rossznyelvek
inkább izléstelenségnek, vagy igénytelenségnek könyvelnek el. A 21.
század elején a márka új arculatával ismét vezető pozícióra tör,
pedig valójában soha nem is vesztette el azt igazán.
Természetesen egyetlen motorkerékpár sem
születik tökéletesnek, és főképp
minden márkának vannak kevésbé sikerült modelljei. Csak
többszáz megtett kilométer és az átélt élmények alapján tudjuk
eldönteni, hogy egy motornak milyen is a személyisége. A Moto Guzzi
California évtizedek óta a hosszú túrák és a szabadság szimbóluma.
A Guzzi modellpaletta legjobban felszerelt modellje a California
EV. Nem csak rendkívül erős motorral rendelkezik, de
felszereltségében is a lehető legtöbb kényelmet biztosítja. Ezért
is választotta ezt a típust a gyár 80. évfordulójára, hogy a modell
különleges kiadásával kedveskedjen a vásárlóknak. Titokban persze
arra is számítottak, hogy a típus a gyűjtők álmává válik majd egy
nap.
A California EV 80 rengeteg részletében
különbözik az alap változattól, mind esztétikailag, mind
technikailag. Az esztétikumnál maradva: a tank a sztenderd modell
fekete színe helyett króm betéteket kapott, és egy kis emblémán a
80. évfordulóra emlékeztetik a vásárlót. Az alumínium
hengerfej-fedél helyére szintén krómozott darab került. A technikai
módosítások a kényelmet és a biztonságot helyezik előtérbe, ilyenek
például az új szélvédő, és a lábak védelmére tervezett kis idom,
mely a szél és az eső ellen is remekül véd. Az oldaltámasz
kialakítása és elhelyezése praktikusabb lett. (A Jackaléhoz képest
egész biztosan). Az első fényszóró valamivel nagyobb és erősebb,
mint a standard California modelleken. Kizárólag egyetlen színben
gyártják, és ez a bordó, amely
egy márkás bor után a Red Vintage nevet kapta.
|
A bőr tartozékok és kiegészítők színben és formában is tökéletesen harmonizálnak a motorral, bár valójában van némi különbség. (Saját véleményem, hogy ha nem sikerül ugyanazt a színárnyalatot kiválasztani, akkor esztétikusabb egy teljesen más szín, ebben az esetben pl. lehetett volna egyszerűen fekete.) A Poltrona Frau legjobb bőrdíszművesei tervezték az ülés borítását, a háttámlát, a markolatokat és a kulcsot. Ők alakították ki a nyeregtáska formáját is. Az azonos bordó színű bőr kiegészítőkön a fehér varrás szépen keretezi a munkát és egyúttal a kézi munka hatását is kelti ugyanúgy, ahogy a bőrbe nyomott Moto Guzzi embléma is. A háttámla az ülés és a háttámla vízhatlan borítását rejti magában.
A motorról levéve, a nyeregtáskák elegáns
bőröndökként használhatók tovább, a bőr pánt, amely a felső részt
díszíti, praktikus vállpánttá alakítható. A nyeregtáskák
biztonságosan lezárhatók, rajtuk mind a Moto Guzzi, mind pedig a
Paltrona Frau logo látható. A belső bélésük fekete jacquard szövet,
és a
zippzáros oldalzsebében vízálló borítás is található. A
csúcsminőségű bőr alapanyag hosszú élettartamot garantál, már csak
azért is, mert a gyártók szerint -40 és +100 fok között bírnia kell
a strapát.
Az EV80 az a motorkerékpár, amelyben a fejlődés
és a tradíció talán legjobban együtt tud élni. A motor és a futómű
felépítése fejlett technológiáról tanúskodik, míg az apró részletek
a kézi munka aprólékosságával készültek.
A motorkerékpár, és a bőr kiegészítők rengeteg különböző
teszten vizsgáztak, mielőtt gyártásra került a sor, tehát a cég nem
árul zsákbamacskát. Persze
a motorkerékpár megvásárlásával még nem fejeződhet be a pénz
költése, hiszen melyik EV80 tulajdonos tudna ellenállni a
motorjához színben is passzoló, Moto Guzzi logós, bordó
bőrkulcstartónak, filofaxnak, hitelkártya-tartónak vagy
pénztárcának.
Technikai adatok:
Motor: 90° V-twin, 4 ütemű, 2 szelepes, léghűtéses
Hengerűrtartalom: 1064 cm3
Furat x löket: 92 x 80 mm.
Sűrítési arány: 9.5 : 1
Max. teljesítmény: 73 LE 6400 1/min fordulaton
Max. nyomaték: 94 Nm 5000 1/min fordulaton
Üzemanyag rendszer: Magneti Marelli IAW hengerenkénti
befecskendezés
Gyújtás: Magneti Marelli IAW elektronikus digitális gyújtás
Sebességváltó: 5 sebességes
Erőátvitel: kardántengely
Kuplung: dupla tárcsás, szárazkuplung, mechanikus vezérléssel
Üzemanyagtartály: 19 literes
Váz: szétszerelhető dupla acél cső
Villaszög: 29.5°
Tengelytáv: 1,560 mm
Hosszúság: 2,380 mm
Szélesség: 815 mm
Magasság: 1,150 mm
Ülésmagasság: 780 mm
Első futómű: 45 mm Marzocchi hidraulikus, szabályozható
teleszkópvilla
Rugóút: 140 mm
Hátsó futómű: acél lengővilla, 2 hidraulikus
lengéscsillapítóval
Rugóút: 96 mm
Fékrendszer: integrált fékrendszer arány- és késleltető
szeleppel
Első fék: két Brembo ORO széria 4 dugattyús féknyereg,
rozsdamentes acél lebegő 320 mm-es első tárcsával
Hátsó fék: 282 mm-es rozsdamentes acél tárcsa Brembo ORO
széria 2 dugattyús féknyergekkel
Kerekek (elől/hátul): Behr tömlő nélküli küllős felni (2.50 x
18"/4.00 x 17")
Gumik (elől, hátul): 110/90 VB18, 150/70 VB17