Új lendülettel

2004.11.15. 15:06

A Piaggio ősszel bemutatatta szupersport robogójának, az NRG-nek legújabb változatát. Az 50 köbcentis gép egyszerre praktikus és szenvedélyes, a sportos teljesítményt ötvözi a mindennapok funkcionalitásával. Az újdonság neve NRG Powerre változott és a Piaggio csoport eddigi legsportosabb 50-es gépe.

Az NRG-ből 1994-es bemutatkozása óta 360.000 darabot értékesítettek, így piaci szegmensének egyik legkeresettebb, legsikeresebb járművévé vált. A kedvelt robogó most teljesen új dizájnt kapott. A sportos külső és a dinamikus vonalak azt fejezik ki, hogy ez a Piaggio csoport legsportosabb robogója. Áttervezték az első pajzsot, ezzel javult a szél védelem és aerodinamikusabbá vált a robogó. Külön városi és távolsági fényszórót kapott az NRG, melyek a légbelépő két oldalán fokozzák a sportos hatást. A kettéosztott alsó idom tovább fokozza ezt a hatást, ráadásul meglehetősen egyedi formájú irányjelzőket integráltak az idomzatba.

A kormányra szerelt új, kisméretű, elegáns első szélvédő árnyékolja a szintén vadonatúj műszerfalat. A vörös háttér világítású egységben analóg fordulatszámmérőt és egy LCD egységet találunk, ez a sebességmérő, össz- és napi kilométer számláló, üzemanyagszint, hűtőfolyadék hőmérséklet és a pontos idő kijelzésére szolgál. A tartalék, az indexek, a fényszóró, az olajszint, valamint a befecskendezős modelleknél a befecskendező ellenőrző rendszere külön visszajelző lámpát kapott. Minden változaton két sportos visszapillantó tükör segíti a tájékozódást.

A nagy lábdeszkák durva felületet kaptak, amelyen jól tapad a pilóta lába. A két lábdeszka közt találjuk az új helyre került - és a gyár szerint a repülőgépekéhez hasonlító - benzinbetöltő nyílást. A kényelmes, jól formázott ülés kissé lejt és keskenyedik hátrafelé, majd egy szélesebb utasülésben éri el a LED lámpás hátsó traktust. A hátsó sárvédő egyedi egykaros felfogatása igazán szemet gyönyörködtető megoldás.

Az ülés magassága 795 mm-re csökkent, így már bármilyen méretű pilóta komfortosan érezheti magát rajta. Emiatt, és az üzemanyagtank elhelyezésének köszönhető alacsonyabbra került a robogó tömegközéppontja, amely által stabilabbá válik a jármű. Az ülés gombnyomásra nyílik, ehhez nem szükséges kivenni az indítókulcsot a helyéről. Az ülés alatt továbbra is egy teljes méretű zárt sisaknak elegendő hely van. Az első idomon belül megtaláljuk a szokásos csomagtartófület, amelyre nagyobb hátizsák vagy sporttáska akasztható.

Az elegáns idomok alatt alaposan megújult az NRG Power váza is. A dupla csőváz nagy szilárdságú acélból készült, ez egyedi torziós merevséget, valamint stabilitást kölcsönöz a sportrobogónak. Precízebb irányítás és biztonságosabb motorozás az új váz hozadéka. Ehhez jön még a masszív, 30 mm-es belsőcső átmérőjű fordított első teleszkópvilla pár. A hátsó rugóstag a motorral egységet képező lengővillára támaszkodik.

A 13 colos, hatküllős könnyűfém kerekek egyedi formaterv alapján készülnek. Elöl 120/70, hátul 140/60 sportos abroncsokat találunk a felniken. A fékek sem lettek elhanyagolva, előre méretes 220 mm-es tárcsa, míg hátulra 175 mm-es tárcsa került. A léghűtéses DT változat hátul csak dobféket kap. Az NRG Power háromféle motorral készül. A PJ változat a konszern jól ismert Hi-Per2 Pro PureJet blokkját használja, mely benzinbefecskendezéses kétütemű erőforrás. Fogyasztása sok gyorsulással sem megy 2 liter fölé városi ciklusban. A DD a Piaggio remek Hi-Per2 Pro vízhűtéses, karburátoros blokkját kapja. A DT verzió a hagyományos, léghűtéses Piaggio blokkal készül. Mindhárom változat teljesíti a motorokra érvényes Euro2-es normákat.

A Purejet és a DD változatok száraz tömege 99 kg, míg a DT csak 95 kg-ot nyom a mérlegen. Mindhárom verziónál 6.5 liter üzemanyagot tudunk a tankba tölteni. A hajtásról automataváltó gondoskodik röpsúlyos kuplunggal és ékszíjjal. Az NRG-hez a szokásos módon rengeteg tartozékot vásárolhatunk meg, többek közt magasított szélvédő, hátsó csomagtartó, 28 literes doboz, oldaltámasz. Színválasztéka bőséges és sportos: egy metálkék-fehér-fekete, egy vörös-fehér-fekete, valamint egy szürke-fehér-fekete áll rendelkezésre a háromszínes variációkból. Az erős kétszínes kombináció fekete-világító zöld színben pompázik.

Az importőrtől kapott információk szerint a Purejet blokkal szerelt változat ára a 650 000 forintos határt fogja verdesni. A karburátoros, vízhűtéses DD változat ára alig marad el majd a 600 000 forinttól, míg a léghűtéses NRG Power DT a lélektani félmilliós határ alatt kínálja majd magát. Az NRG Power nem lesz éppen olcsó, ellenben a legkorszerűbb technológiát nyújtja a vásárlóknak, és a karburátoros DD minden bizonnyal az egyik legkiválóbb tuning alap lesz a robogózás műértőinek. Műszaki adatok

NRG Power Purejet

Piaggio NRG Power Purejet

Motor: egyhengeres, hosszirányba beépített, vízhűtéses, kétütemű, közvetlen befecskendezéssel Piaggio Hi-PER2 PRO Purejet
Lökettérfogat: 49,4 cm 3
Furat x löket: 40 x 39,3 mm
Üzemanyag ellátás: direkt befecskendezéssel az égéstérbe, elektronikus vezérléssel
Indítás: elektronikus önindító
Kenés: elektronikus befecskendezés és olajpumpa
Sebességváltó: fokozatmentes automata
Kuplung: centrifugális elven működő röpsúlyos szárazkuplung
Váz: nagy szilárdságú acél dupla bölcsőváz
Elsődleges meghajtás: ékszíj
Másodlagos meghajtás: olajban fürdő fogaskerekes
Első futómű: hidraulikus csillapítású fordított teleszkópok, 30mm belsőcső átmérő
Hátsó futómű: hajtómű hátsó lengőkarként funkciónál, hidraulikus csillapítású rugóstag
Első fék: 220 mm átmérőjű tárcsafék, kétdugattyús féknyereg
Hátsó fék: 175 mm átmérőjű tárcsafék, kétdugattyús féknyereg
Kerekek: könnyűfém, 6 küllős, 3.50 x 13 col elől-hátul
Gumik: 120/70 x 13 elől, 140/60 x 13 hátul
Hosszúság: 1790 mm
Szélesség: 850 mm
Ülésmagasság: 795 mm
Tengelytáv: 1270 mm
Száraz tömeg: 99 kg
Üzemanyagtank kapacitás: 6,5 liter (1.5 liter tartalék)
NRG Power DD

Piaggio NRG Power Purejet

Motor: egyhengeres, hosszirányba beépített, vízhűtéses, kétütemű, karburátoros üzemanyagképzéssel Piaggio Hi-PER2 PRO
Lökettérfogat: 49,4 cm 3
Furat x löket: 40 x 39.3 mm
Üzemanyag ellátás: membrán lamellás indirekt
Indítás: elektronikus önindító és berugókar
Kenés: különolajozás olajpumpával
Sebességváltó: fokozatmentes automata
Kuplung: centrifugális elven működő röpsúlyos szárazkuplung
Váz: nagy szilárdságú acél dupla bölcsőváz
Elsődleges meghajtás: ékszíj
Másodlagos meghajtás: olajban fürdő fogaskerekes
Első futómű: hidraulikus csillapítású fordított teleszkópok, 30mm belsőcső átmérő
Hátsó futómű: hajtómű hátsó lengőkarként funkciónál, hidraulikus csillapítású rugóstag
Első fék: 220 mm átmérőjű tárcsafék, kétdugattyús féknyereg
Hátsó fék: 175 mm átmérőjű tárcsafék, kétdugattyús féknyereg
Kerekek: könnyűfém, 6 küllős, 3,50 x 13 col elől-hátul
Gumik: 120/70 x 13 elől, 140/60 x 13 hátul
Hosszúság: 1790 mm
Szélesség: 850 mm
Ülésmagasság: 795 mm
Tengelytáv: 1270 mm
Száraz tömeg: 99 kg
Üzemanyagtank kapacitás: 6,5 liter (1,5 liter tartalék)
NRG Power DT

Piaggio NRG Power Purejet

Motor: egyhengeres, hosszirányba beépített, léghűtéses, kétütemű, karburátoros üzemanyagképzéssel Piaggio Hi-PER2 PRO
Lökettérfogat: 49,4 cm 3
Furat x löket: 40 x 39,3 mm
Üzemanyag ellátás: membrán lamellás indirekt
Indítás: elektronikus önindító és berugókar
Kenés: különolajozás olajpumpával
Sebességváltó: fokozatmentes automata
Kuplung: centrifugális elven működő röpsúlyos szárazkuplung
Váz: nagy szilárdságú acél dupla bölcsőváz
Elsődleges meghajtás: ékszíj
Másodlagos meghajtás: olajban fürdő fogaskerekes
Első futómű: hidraulikus csillapítású fordított teleszkópok, 30mm belsőcső átmérő
Hátsó futómű: hajtómű hátsó lengőkarként funkciónál, hidraulikus csillapítású rugóstag
Első fék: 220 mm átmérőjű tárcsafék, kétdugattyús féknyereg
Hátsó fék: 110 mm átmérőjű dobfék
Kerekek: könnyűfém, 6 küllős, 3.50 x 13 col elől-hátul
Gumik: 120/70 x 13 elől, 140/60 x 13 hátul
Hosszúság: 1790 mm
Szélesség: 850 mm
Ülésmagasság: 795 mm
Tengelytáv: 1270 mm
Száraz tömeg: 99 kg
Üzemanyagtank kapacitás: 6,5 liter (1,5 liter tartalék)