Az MZ szégyenteljes visszatérése

2009.09.01. 10:36 - Zirig Árpád

Az MZ két év után visszatér, igaz, nem a dicső múltat gondolják tovább. Ne várjunk világverő sportgépet, sem praktikus népmotort, sőt az ezres kéthengeres blokkot sem látjuk viszont: az Emmely EL1 egy kicsi és lassú elektromos robogó.

A cég korábbi tulajdonosa a maláj Hong Leong vállalat volt, tőlük vásárolta meg 2008-ban Ralf Waldman és Martin Wimmer, a két német ex-versenyző. A korábbi hírek szerint 4,5 millió euró volt az ára a márkanév egész világra kiterjedő jogainak.

Az MZ új vezetősége a múlt héten sajtótájékoztatón ismertette 2010-2011-es terveit. A német Clean Mobile AG-vel együttműködve a következő két évet elektromos és hibrid robogók gyártásával töltenék – most még nem számíthatunk friss szász motorkerékpárokra.

Munkájuk a német ipart sem fogja fellendíteni, hisz az EL1 gyártása Kínában történik majd. A lítium-ion akkuval hajtott robogó nem igényelt sok fejlesztést – a teljesítménye megdöbbentően szerény, végsebessége mindössze 25 km/h. Waldman és Wimmer ígérete szerint az EL2 és EL3 gyorsabb lesz, akár 45 és 80 km/h-ra is képesek lesznek.

Az EL1 már idén a boltokba kerül, a másik két modell csak az elkövetkező két évben. A német ágazati pletykák szerint ugyan a háttérben folyik a Moto2 versenygép fejlesztése, de ennek ellenére szégyen, hogy a nagy múltú márka menedzsmentje ilyen kínai bóvlival járatja le a sokak által tisztelt és szeretett nevet.

Szóljon hozzá!

Kommentek

  • 2009.09.01 11:41:01lacwe

    meggyalázták a nevet :(
    MZ... :'(

  • 2009.09.01 12:23:16Phil1100

    Tény, hogy egy régi névről beszélünk, de akkor is egy fos volt, meg most is. Szal tök mind1....

  • 2009.09.01 12:34:04LAPoska

    osz mos mi? nagyfeju nemet bacsik sok penzt akarnak keresni egy sokat mondo neven es a kinai fosokon... ennyit a nemetekrol... ;-) huraaaa bmw, yes merci, csodalatos vw/audi/skoda/porsche... :-P

  • 2009.09.01 12:40:38zöldi

    Lehet fikázni, hogy égő, de ott a fenekük alatt a motor. Nézzünk magunkba! A Magyar motorgyártás hol is tart pontosan? Két kipróbálhatatlan Danuvia(amik legalább szépek) meg egy okádék műanyag makett a Pannóniától?

  • 2009.09.01 12:49:05tejes ember

    @zöldi: pont a cikkben volt szó arról, hogy nem lesz sok köze a német iparhoz. A kínai és magyar motorgyártást összehasonlítani meg felesleges lenne.. Egyébként régebben pont itt volt egy cikk egy magyar robogó gyárról, amit ha jól emlékszem a tótokhoz vagy valahova kiköltöztettek, mivel pártunk és kormányunk, olyan terheket rótt ki a cégekre, többek között az érintettre is, hogy inkáb elmentek. Javítsatok ki ha rosszul tudom!

  • 2009.09.01 12:49:46szemeteske

    Hát ez a történet inkább arról szól, hogy importálnak "valamit" Kínából, nem pedig egy régi gyártó újászületéséről.

  • 2009.09.01 12:50:38loláb

    Valaki 4,5 millió dollárt fizetett azért, hogy legyen egy patinás márkanév, ami alatt a teszkós, metrós robogóosztályokon is cikinek számító gyenge, és lassú, elektromos kinai fosokat gyárthasson? Normális?

  • 2009.09.01 13:05:35ábrus

    Aki úgy gondolja hogy az MZ régen "fos" volt az még vagy nagyon fiatal lehet,vagy nagyon keveset tud az MZ-ről.

  • 2009.09.01 13:06:23BocaNegra

    @ tejes ember: Sztem a MOTOWELL-re gondolsz...

  • 2009.09.01 13:12:55odb

    Attól mert valamit Kínában gyártanak még nem mondhatni igazán kínai terméknek. A japán kütyük többsége is Kínában készül, nem beszélve az amerikai és európai biszbaszokról.

  • 2009.09.01 13:18:29ZON

    Egy elektromos robogóra azért izgul rá valaki, mert
    MZ matrica van rajta? Szerintem ezért kidobott pénz az a 4.5

  • 2009.09.01 13:25:26gumitamin

    Egy elektromos 2kerekű miért nem lehetne praktikus népmotor?
    Remélem 1-2 éven belül kiforrott technika lesz.
    Hogy miért?
    -csendes
    -nem szennyezi a levegőt
    -praktikus
    -gazdaságos
    -...

    Én 2 üteműt már nem vennék, helyette inkább egy ilyet. Persze kinek mi az igénye, az alapján dönt.

  • 2009.09.01 13:37:06Bazsi(HUN)

    Ez egyszerűen szörnyű. De miért pont az MZ-t kell meggyalázni? :) Szegény. És annak igazán a szájába kellene lépni aki szidja a régi MZ-t,( meg az újakat is , mielőtt befuccsolt volna).

  • 2009.09.01 13:41:07Bazsi(HUN)

    És tényleg. Tudom már mi ez. Ezt felénk ürüléknek nézik. Mert azért az elektromos járművekben is van potenciál ( nem is kevés) , de semmi fejlesztés nélküli kaksi-ért pénzt kérni.:) Hát szép.

  • 2009.09.01 13:48:52Kopasz szuzukis

    @Phil1100: Szerinted!
    Akkor áruld már el, melyik gyári csapat nyerte meg ( a Simsonnal kiegészítve) az 1962-es, az 1964-es, 1965-ös és 1966-os Hatnapos verseny csapatversenyét? Hát bezony az a "hóttszar" emzé! Ennek következtében lett az ES-széria beceneve "trofi". Anno, az MZ nem volt egy táltosparipa, de jellemzően megbízható, viszonylag olcsó motor. Azért inkább ezen a vonalon kellene elindulni a fejlesztőknek.

  • 2009.09.01 13:57:30newtehen

    http://www.mzhungary.hu/motorok.html
    Mert az MZ-nek csak elektromos motorja van, mi?

  • 2009.09.01 14:01:08alibi6

    Ajánlom minden fikázónak a figyelmébe az MZ, leépítés előtti, termékeit! Főleg az RT125-öt. Az egyik legjobb 125-ös a világon! Nekem volt, és mai napig bánt, hogy el kellett adjam. Brühühü...

  • 2009.09.01 14:02:07Phil1100

    Csak hasonlítsd össze a MZ-t a korabeli japán technikával és máris megvan, hogy miért kritizálom. Az, hogy milyen versenyeket nyert még nem minősíti. Amúgy meg volt MZ-m és nagyon egy gusztustalan görény volt.... megbízhatatlan rom.

  • 2009.09.01 14:05:27Psziho

    a 4.5 millió arra kellett,hogy mikor jürgen ott áll a tescoban és vakarja a fejét hogy melyik elektromos robogót vegye,3 csingcsung és egy mz között,boldogan döntsön úgy mint egy igazi hazafi német .:)

  • 2009.09.01 14:11:39Psziho

    aztán 3 hét múlva a következő konténerben már jöhetnek az NZ-k a másik cégtől,mert ugyan már ki figyeli azt a kis különbséget

    max rádobnak valami babérkoszorús trophy logót is!

  • 2009.09.01 14:42:03Korcs

    Phil1100: Amilyen a tulaj, olyan a motor?!;-) Az én ES-em (250/2-es) a mai napig hibátlanul működik, pedig amikor kijött a gyárból én még fasorban se voltam;-)

  • 2009.09.01 15:00:54Boka1

    Jól csinálják a németek. Kínában van gyártás ( környezet szennyezés, betegszabadság, sztrájk ), a hozzáadott érték pedig németországban ( kereskedelmi árrés, reklám bevételek, szolgáltatás ).

    Nem fikázni, utánuk csinálni !!! Az új vásárló rétegnek annyit mond az MZ brand, mint nekem az ILLÉS, OMEGA, Bangó Margit.

  • 2009.09.01 15:09:03toto92

    Én nyáron lettem MZ tulaj, TS125, első motor. A 27 évnyi használatot kiküszöbölve kezd egészen megbízhatóvá válni, és 70-ig egészen fürge :D 4-esben, nyolcvannál viszont nagyon ellustul, bár lehet, hogy csak állítgatni kéne még rajta :)

  • 2009.09.01 15:26:39torzi

    ts 125, a rövidkormányos fajta. első igazi motorom :) imádtam, egyszerű volt mint a 100as szög, de ment, tökön-babon át, soha nem hagyott ott sehol.
    valami hasonlót elbírnék most is, az elektromos ketyere helyett, valami olcsó, de strapabíró 125-ös v. 250-es motort.
    lenne rá igény, mert a japán-olasz 250-es gépek bezony újonan másfél milla.

  • 2009.09.01 16:02:11odb

    torzi, miért vennél új motort mikor van egy rakat használt? Egy négyütemű 125/250-es japánnak olymindegy, hogy van-e mögötte 10 év és 30000 kilométer.

  • 2009.09.01 16:04:22prez

    Kedves Phil1100!

    "Tény, hogy egy régi névről beszélünk, de akkor is egy fos volt, meg most is. Szal tök mind1...."

    ne legyél hülye, hülyéből van elég!
    én is voltam fiatal, de szemtelen sosem!

  • 2009.09.01 16:10:51MP

    Az MZ egy világverő motor volt az más kérdés hogy a mérnökök helyett a politikusok vezették a céget. Félre. De ez így volt nagyon sok gyárnál nálunk s "barátainknál".

  • 2009.09.01 16:25:40Phil1100

    prez!

    Nem ismerjük egymást és nem is vagyunk barátok, hogy lehülyézz.
    Én sem hülyézlek le a saját véleményed miatt. Akkor te meg primitív vagy, mert így beszélsz másokkal?

  • 2009.09.01 16:27:07Phil1100

    prez!

    Miből gondolod, hogy fiatal vagyok? Hmm? Okos

  • 2009.09.01 16:28:03Phil1100

    Bocs! MP-nek szólt

  • 2009.09.01 16:28:34Phil1100

    Bocs,
    MP-nek szólt

  • 2009.09.01 16:35:40PePe58

    Nekem alacsony kormányos TS-250 volt! Soha nem hagyott az útszélén! Abban a korban itt Magyarországon az akkori értékrendben szerintem egy nagyon jó motor volt. Jobban ment mint a JAWA és sokkal megbízhatóbb volt mint a legendás P20-as

  • 2009.09.01 16:39:40Bazsi(HUN)

    Newtehen Te, azok a "régi" MZ-k. Még a név eladás előtt. Azok voltak a jók meg a régiek.:) Nem ez a zöld-fehér ( bocsi Fradisok :)) trágya.

  • 2009.09.01 16:40:59cartshee

    -- Hát, nem így képzeltem el a visszatérést.... Ez olyan, mintha Pannónia néven kubikos talicskákat kezdenének gyártani.... vagy lábhajtású rollereket... MADE IN DDR...

  • 2009.09.01 16:48:38Piaggiotto

    Formára tetszettek mindgíg az MZ-k az utóbbi pár évben láttam is tőllük nagyon pofás 125 ccm-s 4 ütemü "Naked" et amit még meg is vettemvolna mert csinos motor nak nézett ki, habár Műszakilag nem tudom milyenek voltak de csak nem lehettek olyan szörnyüek, de azért ez az elektromos Kínai agyrém Mz Ruhába bujtatva egy kicsit morbid. . .

  • 2009.09.01 16:51:37nagya21

    Hi Mindenki!
    Ha ha ha ha ha jól megnézzük akkor (külsőleg) ez egy Keeway F-act motor:-)
    Nekem '86-'90 között egy 150-es ETZ-m volt, a 15000km alatt sosem hagyott cserben -18°c-ban is egyböl indult,mai fejjel nagyon bánom, hogy eladtam:-((
    Szerintem gyalázat egy illen járgánnyal lealázni a nevet.
    Üdv Nagya

  • 2009.09.01 16:54:24megint

    Az akkori japcsi technikához kéne hasonlítani, ennyi erővel a a lada is kurva jó autó volt, azt senki nem látta, hogy a középosztály a németeknél már rég 190-es mercikkel járt, kár, hogy a mi kis valóságunk rohadtul nem a világot jelentette, mégha sokan azt is hiszik

  • 2009.09.01 16:55:15Bazsi(HUN)

    Piagiotto sajna még a ruha sem MZ.:)

  • 2009.09.01 17:50:05Unter Bahn

    Ugyan, emberek! Nem minden a 'csúcstechnika'!!!

    Az tény, hogy a '80-as évek MZ-i kifejezetten jóknak számítottak, számos verseny előkelő helyezettjei, más kérdés hogy a későbbi szériamotorokhoz annyi köze volt, mint a GP1-es 500-asoknak a szériamotorokhoz... azaz számos egyedi alkatrészt és műszaki megoldást tartalmazott.

    DE!!! Jópár éve építkezés miatt el kellett adni a ZX10-es Kawámat (nem a hypersport, hanem az ős, '90-es széria) és tavaly kikönyörögtem egyik rokontól a kb. 15 éve a disznóólban porosodó ES 250/2-es Trophy-ját.

    Az első próbához tulajdonképpen egy akksi kellett bele, meg néhány fölös madzag levagdosása (egykori szoci motortuning, a karácsonyfa-kivilágítás) és minden különösebb állítgatás meg takarítás után könnyedén beindult. A korábbi gépemhez képest meglepően dinamikus, erős motor, a dobfékek hatásosak (nyilván nem az Alpokból lefelé, vörösizzásig hevülve)...

    ...szóval megtartottam, nem nagyon használom, mert mindössze 19 ekm van benne, majd egyszer teljesen rendbe teszem és jó alap lesz veteránozni.

    Aki az MZ-re azt mondja hogy szar, no az nemigen járogatott a többi szoci remekművel (Jawa, CZ, Junak, és igen: az érzékeny, vasdugatyús, folyton megszoruló, parafakuplungos Csepel-Danuvia 125 és a silány anyagminőségnek köszönhetően nyugger-bike magyar társaival).

  • 2009.09.01 18:15:25Bq

    El kell menni Eisenach-ba a Wartburg múzeumba, és megnézni, hogy miket hoztak ki abból a 3 hengeres kétüteműből, aztán lehet meglepődni:)
    Laza 15 év távlatából meg lehet nyugodtan fikázni az MZ-ket, ETZ-ket, de aki akkortájt kezdett motorozni, így vagy úgy, de kapcsolatba került velük. Már csak azért is, mert nem volt más... A vesztük meg ugyanaz lett, mint az összes szoci gépjárműé: nem engedték a fejlesztéseket, a "nagy testvér"-nek jó volt a kőbaltás technika is. A 60as-70es években semmivel nem volt rosszabb az MZ, mint a korabeli japán kétüteműek, csak ott a technikát is fejlesztették, itt meg maximum a formát...

  • 2009.09.01 18:36:14baowah

    newtehen, ezeket mar nem gyartjak. Jelenleg nincs gyartas.

  • 2009.09.01 18:47:22Szabi01

    Aki szerint az MZ nem volt világverő motor, az nincs tisztában a tényekkel!
    Évekig ők voltak a világbajnokok 250-ben, csak az tudta megállítani őket, hogy a Suzuki lenyúlta a versenyzőjüket a versenygéppel együtt.
    Nézzetek utána, érdekes történet!

    Az meg, hogy egy patinás márkanévvel Kínai gagyit árulnak, az sajnos nem új keletű dolog! :-(

  • 2009.09.01 19:01:22HgGina

    A Jaguar autó volt. Ma már nem az.
    Az MZ motor volt, ma már nem az.
    Az Ikarus autóbusz volt, ma már nem az.
    Mit kell ezen ennyit szájat tépni?
    A világ változik, néha nem olyan irányban, mint szeretnénk.

    1. Miből gondolja bárki is, hogy nem lesz ebből valami jó dolog 5-10 éven belül?
    2. Miből gondolja bárki is, hogy lesz ebből valami jó dolog 5-10 éven belül?

    Miért vette meg kínai cég a Volvot? Miért vette meg malát a Lamborghinit? Talán mert üzletemberek, nem pedig hülyék.

  • 2009.09.01 19:01:32Donor

    Szabi01: én is ezt akartam éppen mondani.
    A Japánok csak kullogtak az MZ mögött amíg le nem másolták.

    De hogy ne a múltidőn merengjünk, aki nem hiszi jöjjön ki Kakucsra amikor edzünk haverral 250-es ETZ-vel. Elég sok kört szoktunk ráverni a japán motorokra. Kevés pilóta van akinek van esélye ellenünk és élvezet figyelni az arcokat, amikor be nyögöm hogy én az MZ versenyeken rendszeresen utolsóként végzek :)))


    A megbízhatóságról annyit, az ETZ-vel 3 éve versenyzek és gumi nyomáson kívül máshoz nem nyúltam és egy 30éves TS125-el járok dolgozni amit le szoktam mosni műszaki vizsga előtt.

    Szóval aki szerint az MZ megbízhatattlan az nem a motort hanem magát minősíti.
    Ja és mindkét motort 25ezer forintért vettem.

    Ezt csinálja utánam bárki Japán motorral.

  • 2009.09.01 19:02:27HgGina

    malát = maláj (bocs)

  • 2009.09.01 19:04:54sz.kupac

    Az MZ-fikázoknak : 1963-64-65-66-67 és 1969 ben Enduró VILÁGBAJNOKSÁG NYERTES gépei az MZ gépei voltak. Több tiszteletet érdemelnek.

  • 2009.09.01 20:19:44muz

    Több mint húsz év motoros múlttal és mindenféle bringák után ,az enduró mellett most is van MZ a garázsban.
    Aki pedig azt mondja,hogy megbízhatatlan.
    Az vagy nem értett hozzá,vagy sosem volt neki csak veri a nyálát.
    Volt olyan szezonom,hogy februártól,november végéig 28000 km-t mentem 250-es ETZ-vel.Megbízhatatlan bringával nem lett volna egyszerű.Valamint akkor én is kiscsikó voltam,szal ütöttem szegényt rendesen.

  • 2009.09.01 20:26:22Uff

    Ja valoban keeway-re hasonlit kulsore.
    Sajnalom hogy ilyen viccet csinalnak ebbol a nevbol :(
    Aki szerint fos volt az MZ az jarjon utana a markanak.... vagy tegye be sebessegbe az eszet mielott elkezd irkalni!

  • 2009.09.01 20:27:32muz

    Ja,a lényegről nem is írtam.
    Sajnálom,hogy ismét ledegradálnak egy valóban patinás márkanevet.
    Anno,több RÖMER sisakom volt amiket nagyon szerettem.
    Most ismét feltűnt a márka.Gondolhatjátok mennyi köze van a régi céghez.
    A kínaiak megvették a nevet és ugyanazokat a műanyag szarokat adják a név alatt mint........de tudjátok.

  • 2009.09.01 21:20:23atabi

    ja,ja. az eleje a lámpa a tükör és a sárvédő keeway.ezzel az erővel nekünk is lehetne újra panni,csepel satöbbi

  • 2009.09.01 21:48:33Thomíí/Sr ryder

    Srácok.
    Ezen LÉGSZŰRŐ van.
    Hihetetlen....

  • 2009.09.01 21:49:03feketefutár

    Itthon dédelgetek egy 26 éves TS 125-öt,15000 km-el. Vérzik a szívem a márkáért de nem hinném,hogy így lesz vége.

  • 2009.09.01 23:15:06bervas

    Unter Bahn:

    A vasdugattyús a Dongó volt, nem a Csepelek. Tessék olyat fikázni, amit ismersz.

    Egy széthajtott-rommá állítgatott motor márkától és típustól függetlenül rommá állítgatott motor.

  • 2009.09.01 23:38:12tibita

    Gyanitom ez hosszútávú stratégia.
    Németországban is a segédmotoros kategória 14 éves kortol indul,50 ccm-el, csak van egy megkötés, 16 éves korig csak olyan motorral mehetnek az "ifjoncok" ami nem tud többet a cikkben szereplő 25kmh-nál.
    És ezt be is tartatják...
    Láttam a Müncheni helyi tv-ben,hogy ellenörzik.
    Kiszáll a rendörség a sulik parkolójához, és ahogy jönnek a "fahrerek" ki az isiből már dobhatják is fel a hátsó kerekeket a mobil mérőpadokra és akinek többet hasít a gépe 25-nél már adhatja is le egy évre a jogsiját.

    Gondolom az Mz név megvásárlói is ezt a korosztályt és a szüleiket célozza meg elsőre,most ,amikor a nagy gyártók 40-50 %-os visszaesésekkel birkóznak, nem pedig helyből 1200-es V2-essel, horror fejlesztésiköltségekkel. És a németekről el is hiszem,hogy az ebben a teljesítménykategóriában taroló "csing-csung"-ok közül inkább, a legalább névben német, Mz-t fogják venni, főleg,ha a környezetbarát technika miatti adókedvezmények okán még olcsó is lesz.
    Az elektromotorral sincs semmi baj. Németország amúgyis fényévekkel előttünk jár a fiatalság környezetudatos nevelésével, sőt ott most már ez divatszinten kezd mozogni. Biztos lesz aki "belenyúl".
    Azt meg csak halkan mondom, akár tetszik,akár nem (Nekünk benzingőzön nevelkedetteknek...),bizony a belsőégésű motorok 20-30 év múlva elkezdenek kihalni, mint a dinoszauruszok.
    Nem is olyan hülyék ezek az MZ-sek,hogy az elektromos vonalat eröltetik...csak pár évnél hosszabb távra is képesek tervezni,ami szintén nem szokatlan a németeknél...
    Kik lesznek az akkori 30-40-esek, a leg vásárlóképesebb korosztály,amikor már nem csak egy alternatíva lesz az elektromos meghajtás, hanem az egyetlen mód?? Bizony a mai tizenévesek akik lehet,hogy nem felejtik el, hogy nem is volt olyan rossz egy elektromos MZ-n kezdeni.

  • 2009.09.02 05:41:09midnight coder

    Szerintem a robbanómotor kb. olyasmi mint úgy 150 éve a gőz volt. Az elektromos / akkumlátoros technika pedig kb. az akkori robbanómotoroknak felel meg. Azaz a németek alapjában véve jó irányba mennek. Más kérdés, hogy igazából a lényegi dolgok ma már nem az esztergapadnál hanem az akkumlátorokat fejlesztő cégek laborjaiban dőlnek el. Illetve ott hogy ki mennyi pénzt tol az új megoldások gyártásába.

  • 2009.09.02 06:21:35Neonknight

    TS/250-est elfogadnék, tetszik.
    Az ETZ-ket nagyon megutáltam mikor motorozni tanultam (olyan volt a motorossuliban), a jawa-hoz képest instabilak voltak, ez szerintem a konstrukcióból adódott, és nagyon megbízhatatlanok voltak, ez pedig a karbantartás hiánya miatt volt.
    A robogó nem kéne.

  • 2009.09.02 06:32:41Szsrobert

    Én elégedett vagyok az MZ-mmel.A fogyasztása(2,8l/100km) lehetne kevesebb, de azt csak 4 ütemmel lehetne megoldani.
    Milyen 4-üteműt lehet üzemeltetni hasonló fenntartási költséggel?

    Az elektromos motorkerékpár teljesítménye motorcserével könnyen növelhető. A nagy motort viszont akkukkal etetni kell. Ezért 25 a sebessége.A 80-nal haladó változat még nem gazdaságos a benzineshez képest a magas akkuamortizáció miatt(drága az akku 100km-re).

  • 2009.09.02 08:42:50Psziho

    Na ja érdekes egy elektromos robogón a légszűrőház!

  • 2009.09.02 09:28:08gromek7

    Érdekes, hogy amikor az MZ (MuZ) valódi visszatérése volt a 90es évek közepén a Skorpion, Baghira,Mastiff, késôbb pedig az1000es és 125ös motorokkal, senki sem törôdött itthon a márkával. Néha megjelent egy-két cikk a motor revue-ben, ami többnyire átvétel volt nyugati társlapokból. Szerintem egy kezem is sok lenne a magyar cikkek összeszámlálására. A totalbike-on is csupán egy cikk volt errôl a korszakról (most nem is találtam meg). Okosan a Skorpion-t mutatta be nagyjából a gyártás végén. Ezek a gépek elismert motorok voltak Európában. A skorpion dizájnja több díjat is nyert, a baghira technikája a maga idejében abszolút az élvonalhoz tartozott.

    Nálunk túl azon, hogy egy fikagép nemzet vagyunk, csak a Pannóniát lehet dícsérni. Minden más ex k-európai nemzet gépe mélyen le van sajnálva. Pedig a saját márkáinkra sem kéne túl büszkének lenni.Azok is elég vacakok voltak.

    Egy márka rangját az bizonyítja a legjobban, ha lopnak tôle. A Pannóniának nem nagyon vannak ilyen sztorijai. Az Mz-nek legalább van ilyen története (még a Suzuki lopott tôlük kétütemû versenytechnológiát egy disszidált versenyzô segítségével).

    A sok szokásos commenten nincs mit csodálkozni, de a Zirig cikkének hangvétele engem is meglepett. Megjegyzem, sohasem volt MZ-m. Hazai képviselet hiányában nem is tervezem.

  • 2009.09.02 09:41:10Editor Bob

    Ennél még az új Romet robogók is jobbnak tűnnek.

  • 2009.09.02 09:46:08nabazzmeg

    a régi MZ-k igenis jók voltak, volt es is etz is, mindegyik tette a dolgát szó nélkül, megbízhatóan, igaz a karbantartást mindig megkapták.
    Ez a fenti csoda tul.kép. majdnem 100% -ig egy keeway hurrican, vagy hussar.
    Nézzétek csak meg, tükrök, tárcsafék, első felni, sárvédő stb.
    Szégyen a németekre nézve ez az egész, nem beszélve arról, hogyha nem európában teremtünk munkahelyeket, akkor hogy a picsába lesz itt fizetőképes vásárlóréteg a kínai termékre?
    ez nekem magas.....alig várom, hogy ott is megemelkedjenek a bérek és az életnívó, aztán majd jól vissza lehet hozni a gyárakat.

  • 2009.09.02 09:49:57gftamas

    Szégyen és gyalázat. Ezek után azt is letagadom, hogy volt egy 250-es ETZ-m. :)

  • 2009.09.02 09:54:55gftamas

    Kedves Phil100: Az MZ valóban egy fos volt. A mai motorokkal összehasonlítva. De a T-Modell is egy fos volt a legújabb Mondeóhoz képest mondjuk. Egy barátomnak volt egy kétütemű Yamahája, mikor nekem ETZ-m. Az is legalább annyiszor elromlott, viszont 3x drágább volt hozzá az alkatrész és 5x nehezebb volt beszerezni, mint az én MZ-s cuccaimat. Szóval az MZ fénykorában szerintem nem volt fos.

  • 2009.09.02 10:14:46Bazsi(HUN)

    Tényleg érdekes.:) És az első képen mintha még rá is mutatna a légszűrőre a fazon.:D ( persze valószínűbb, hogy csak légszűrő formája van , és funkciója is lehet, de akkor mért nem másképp néz ki? :)) Egyébként reméljük 20-30 év múlva is lesznek még belső égésű motorok. Csak éppen mással fognak majd üzemelni ( például biomasszából előállított cuccal) Reméljük.:)

  • 2009.09.02 10:44:04Unter Bahn

    ...

    Ha fikázni akartam volna, akkor azt mondanám, hogy nem kár ezekért, szégyen volt a létezésük. Azonban épp ellenkezőleg: szükség lenne rájuk és akinek köze volt ahhoz hogy ezeket a gyárakat, márkákat szétverjék, minimum börtönben lenne a helyük, "lámpavasazni" nem akartam, kellenek azok a helyek másoknak...

  • 2009.09.02 10:46:16Unter Bahn

    Hmmm... a komment első része elveszett... túl hosszú lehetett???

  • 2009.09.02 10:50:21farönk

    Az MZ-ről annyit, hogy 3-4 éve a Népszabadság Kerékvilág mellékletében láttam az MZ akkori terveit, és volt köztük egy hardkór sportgép is, az 1000S. A végsebességét 270 km/h-ra becsülték.

  • 2009.09.02 11:00:14misibacsi

    Az MZ-nek vissza sem kellett volna térni a jelenlegi körülmények közepette, egyszerűen most nincs az a kategória, ahol versenyképes árú motort lehetne eladni új/visszatérő piaci belépőként.
    Azon pedig kár vitatkozni, hogy ez a Keeway Popcornba oltott kínai elektromos bicikli méltó visszatérés-e vagy nem. Ha ugyanis ezzel el lehetne indulni, a későbbi felfutás reményében, hát legyen, csak hát az a baj, hogy ez már ránézésre is egy eladhatatlan szar. Így a képeken szereplő urak pár hónap múlva - minimalizálva veszteségeiket- újra eladják majd a márkanevet valami szerencsétlennek, aztán kezdődhet minden elölről.

  • 2009.09.02 11:02:31crazy

    Szerintem nem kellene annyira lesajnálni ezeket a kis robogókat. Még akkor sem ha Kínában gyártják. A mai viszonyok között a legjobb megoldás Európában tervezni, és Kínában gyártatni. Az öcsém tavaly vett egy robogót (szintén kinai gyártású), egy Motowell Magnet Sportot, és eszméletlen jó kis gép.
    Az MZ a Trabantok és Wartburgok korában volt az elérhető maximum, de az a világ már elmúlt.

  • 2009.09.02 11:14:17strato

    Lehet hogy kicsivel kezdenek aztán ha beindulnak akkor jönnek komolyabb gépek is. Bár szerintem a mostani 25km/h-s motornak nincsen sok létjogosultsága erre a sebességre létezik egy olcsóbb eszköz amit nevezetesen kerékpárnak hívnak.

  • 2009.09.02 11:34:19CO2

    Nekem 92 óta folyamatosan vannak MZ-im és nyugodtan mondhatom, hogy alapkészségek birtokában kevés szereléssel az egyik legmegbízhatóbb motorrá tehető. Aki szívott vele vagy egy teljesen legányolt vackot vett és nem szánta rá egy nyugati motor felújítási keretének 10edét vagy nem értett hozzá.. 4literes fogyasztás mellet használom napi 100 km-et és gyakorlatilag hozzá sem nyúltam. Aktuálisan a blokkban 28000 van hibamentesen. Azaz: Olajfojást orvosoltam 300 ft-os szimmeringgel meg féklámpakapcsolót cserélek mert xar a maszek gyári nincs. Stabilitás pedig nem gond lapjára lehet rakni rendesen de ugye illik olajnak lennie a rugóstagokban meg normális (Haydenau) gumi kell és egyből az arcára lehet fagyasztani a mosolyt pár gsxrfzrrcbr-nek... :)

  • 2009.09.02 11:46:16CO2

    Ja hogy a cikkhez is: Én valami használható jó árfekvésű gépet vártam volna inkább annak lenne piaca bőven csak amíg 1 Hyosung GT250-is majd 1 milla addig..
    PL 1 henger 4 ütem 250 kis fogyasztás megbízhatóság és nem a japán ár (természetesen senki nem vár 100 000-ért egy melós-hobbi motort újonnan csak a +1 0 az sok. Sztem.

  • 2009.09.02 11:53:28BushDoctor

    Zirig > Mi a fene ebben a megygyalázás ? Szerintem jól csinálja az MZ...ez a jövőbe vezető út, nem a százikszedik versenygép, meg benzinzabáló fostalicska.

  • 2009.09.02 12:13:23KaWaSaKi

    Szar egyszerhasználatos kínai tucatrobogó ez is mint a többi. Tökmindegy milyen márkanévvel matricázzák fel, akár ducati, bmw vagy yamaha matrica is lehetne rajta, attól ez még egy gyorsan összetákolt gány kínai bóvli marad. Csak az általában precíz, megbízható gépeket gyártó német ipart járatják le, hogy ehhez a nevüket adják. Környezetkímélő elektromotor...persze, a konténerszámra álló megsemmísétetlen döglött akksi amit ezekbe a vackokba majd jó sűrűn cserélni kell meg majd elillan magától...nembajj a német megoldja majd azt is, talál pár tetves alföldi parasztot akinek a földjén jópénzért lerakják a konténereket. 25km/h ...igazi muscle bike de azért talán csak megbírkóznak evvel az erőgéppel a friccek valahogy :D. A képeken látható emberkéknek meg még a szemük se áll jól, tipikus tv-shop-os alamuszi,tenyérbemászó kényszermosolyű képük van. Valószínű ezt a kacatot ugyis ott fogják 1-et fizet 2-őt kap akcióba árulni :D

  • 2009.09.02 12:32:03newtehen

    Sajnos a kötzlekedési kultúra is megváltozott. Akkoriban simán el lehetett motorozgatni bármerre. Ha meg két úriember összetalálkozott, akkor kölcsönös udvariassággal megoldották a dolgot. Most meg menj ki az utakra. 10 percen belül meg akar ölni egy pszichopata...

  • 2009.09.02 12:44:34Gixxer-laci

    MZ egy fos? Fél magyarország ezeken meg Pannonián tanult meg motorozni nem de? Nem vehette fel a versenyt japán gyártókkal az biztos, de értő kezekben egy kis odafigyeléssel mai napig mennek! phill1100 te valószínüleg még csattogós lepkét tologattad az út szélén amikor ezek a masinák a fénykorukat élték.Mit tudsz róluk....

  • 2009.09.02 13:19:47tibita

    Nem kell ezen a 25 kmh-n fennakadni.....mint már fentebb írtam, a németeknél ez a belépőkategória a motorosvilágba.
    Az Mz új tulajai meg, ezek szerint, az alapoktól akarják kezdeni az építkezés, de már készülnek az erősebb tipusokkal is.

    Ha jólemlékszem, a Honda sem a Gold Wing-el kezdte annakidején.....

    Az MZ-k idén már a boltokban lesznek németországban....és az alapoktól, szépen felépítik majd újra a márkát.

    Nekünk meg , "igényes,ínyenc" és főképp realista magyaroknak ott van az egyetlen működésképtelen példányban létező 500-as Danuvia,meg a műanyagmakett V2-es Pannónia......

    Ébresztő...Jóreggelt kivánok...

  • 2009.09.02 13:32:14Jamesblond

    Az MZ volt a szoci ipar netovábbja (számomra). Kuporgatással ki lehetett fizetni, kis odafigyeléssel kipöfögött a világból. Csak aztán eljárt a technika fölött az idő. Versenyképtelen lett. Amikor megjelent a nagy Rotax blokkos, meg 1000-es vagy 1100-as MZ azt hittem kiugrok a bőrömből. De amikor megtudtam, hogy egy Hayabusa ára... Az MZ-t szinte senki nem márkahűségből vette. Arra futotta, vagy az volt. Kész. Jól melléfogtak az újítással. Ez az elektromos cucc meg egyenesen gusztustalan. TESCO gazdaságos kínai lom MZ matricával. Ha a 2 üteműt még engedélyezik, szerintem a 125-ös és 250-es blokkot szégyen nélkül elővehetnék, csinálhatnának neki egy szép vázat, tankot és GO! De OLCSÓN! Ha a régi NDK minőségű színvonal meglenne, én vennék. Be kellene látniuk, a Hondától, a Yamahától, meg a többitől fényévekre vannak. Hát az ára is legyen messze ezen gyártók árai alatt. Mondjuk ETZ-250 300ezer alatt picivel.

  • 2009.09.02 13:43:49Bee-Lah

    Azért van légszűrő, mert Euro-X szerint már csak ilyen szűrt levegővel lehet hűteni az akkukat... :)

  • 2009.09.02 14:30:42KaWaSaKi

    A honda egy 1 lóerős csettegővel kezdte az igaz, de az 1947-ben volt, most meg 2009 van, eltelt egy "kis" idő azóta.

  • 2009.09.02 17:15:51Bazsi(HUN)

    Mondjuk a nagy gyáraknak is megvannak az olcsó motorjai ebbe kategóriában, pl.: a choi- nori a suzukinál ( persze nem tudom ,hogy az csak belpiacos, vagy mi) ami egy aranyos kis motor, és mégis látszik rajta a minőség ( amely a suzuki-nál néha lemarad, egy Ducati-hoz képest, persze az az áron is látszik ). Valamiért olyat szívesebben hajtana az ember. Lehet, hogy ez Európai sznobéria , de akkor is.

  • 2009.09.02 18:58:55Krisi

    A 250-es ETZ szerintem még ma is jó motornak számít. Nekem is ilyen van, és bár nem tagadom, hogy azért vettem ilyet, mert csóró főiskolásként erre futotta, de elégedett vagyok vele. Megy 100-at tartósan, fel lehet rá cuccolni egy heti ruhát + sátrat, és kipöfögök vele a világból.
    A Trabantok és Wartburgok korában pedig ez volt az álmok netovábbja, A Motor. Ma meg már lenézik, hogy csak 21 lóerő.
    Node mindegy, leszarom, hogy mások mit gondolnak róla, jellemzően olyanok fikázzák, akiknek még soha nem volt motorjuk, és csak csorgatják a nyálukat valami japán erőgépre. Egyszer majd nekem is lesz egy nagyobb gépem, de addig is boldogan motorozok az MZ-vel :)

    Ez az elektromos dolog meg lehet, hogy pár év múlva sikeres lesz, vagy tőlünk nyugatra már most az, de nekem akkor is fáj MZ emblémát látni egy műanyag kínai foson...

  • 2009.09.03 15:42:47Csak a yamaha

    "Aki úgy gondolja hogy az MZ régen "fos" volt az még vagy nagyon fiatal lehet,vagy nagyon keveset tud az MZ-ről." Mai szemmel nézve 1elavult megbizhatatlan.....Régen amig nemlehetett nyugati gépet venni császár volt.Régen volt,igazse volt;-)Amugy itt nálunk ugysemlesz MZ,mert már itt probálkozott és belebukott....

  • 2009.09.04 07:05:23alibi6

    Belebukott? Igaz. De miért is? A birka emberek miatt akik majdnem annyiért amennyibe az RT125-ös került (vízhűtés, 15LE, 2 felülfekvő tengely, 4 szelep, 110/130-as gumik, Grimeca fékek, ja és made in germany), megvették a Yamaha YBR125-öt (léghűtés, 10LE, virsli gumik, és kínai összeszerelés!) csak azért mert YAMAHA. Ez vicc!

  • 2009.09.04 08:33:44Csak a yamaha

    Szerintem az a birka aki rosszul árazta be+kevés márkakereskedéssel akart visszatérni a piacra.Te biztos megvenném pl a mastiff 660ast(ami összelett innen/onnan szedve) mert olcsobb,mint az ekte yamaha....

  • 2009.09.04 14:02:30alibi6

    Hangsúlyozom, hogy megértsd. A pénzemért MINŐSÉGET kaptam! Nem az árazással volt gond, hanem azokkal az (birka) emberekkel akik nem tudták összepárosítani az M és a Z betűket a modern technikával és az ehhez társuló árral. Ráadásul, úgy tudom, hogy az RT saját fejlesztés, nem "innen/onnan lett összeszedve". A nagy blokkok pedig a Rotaxnál készültek, mint például a BMW-nek vagy az Aprilia-nak, és még sorolhatnám.
    Egyébként meg a mastiff nem tetszik, úgyhogy már csak ezért sem venném meg. Tudod én nem CSAK a márkanevet nézem...
    Hajrá MZ!

  • 2009.09.04 16:14:11Csak a yamaha

    Tudod az előzö rendszerben volt jópár MZ is,(és öreg yamaháim vannak ,és voltak mielött megszolnál..)láttam az uj tutti 125MZ-t is(90es években),nem fikázzáskép de max a derbivel vehette volna fel a versenyt;-)A szervizelése már akkor akadozott...de Hajrá!!

  • 2009.09.08 17:26:02ua3

    Az egésznek annyi a lényege,hogy Wimmeréknek valamivel el kell kezdeni,mert sok euró millió lóg az ablakban.Nem? De! Most ilyenre van igény,van piaca,aztán majd lehet rendes dolgot csinálni,de előbb LÓVÉ KELL.Ez van.