KTM: az erő veled van

2009.11.11. 11:42 Módosítva: 2009.11.11. 11:58

Régóta vártuk a KTM nyolcadliteres utcai motorját – Milánóban erről is lehullott a lepel. Aki igénytelen kis futármotorra gondolna, téved: a 125-ös gép igazi technikai csemege. A Kiska által tervezett forma agresszív, folytatja a Duke által megkezdett hagyományt.

A henger négyszelepes fejet kapott, a DOHC blokk 15 lóerős. Az üzemanyag-keveréket befecskendező juttatja az égéstérbe. A mattighofeni minőség nem változott: a futómű WP, a fékeket a Brembo szállítja. A vagány gép fiatalok és igényes városi motorosok kedvence lehet.

A KTM 350 SX-F Factory Racing igazi versenymotor – az osztrák hagyományokhoz híven terepre való. Az utóbbi időben ez a köbcenti-kategória háttérbe szorult, 250-es és 450-es krosszgépek domináltak.

A Ready to Race filozófia kötelez: az MX-legenda Stefan Everts is részt vett a fejlesztésben. A rücskös gumis szépség a gyári közlemény szerint egy végső stádiumban levő prototípus – a modellpolitikájukat ismerve hamarosan minden versenypályán ott lesz.

Utcai betyárok, nyissátok nagyra a szemeteket! A 2008-ban debütált brutális egyhengeresnek itt a doppingolt változata: az EICMA-n leplezték le a Duke 690 R-t. Az alapban sem gyenge gép még erősebb lett, az LC4-es felülvezérelt blokk teljesítménye átlépte a hetven lóerős álomhatárt.

Tömege mindössze 148 kiló – ismerve a csúcskategóriás WP futóművet, a stabil vázat és az erős Brembo fékeket, félelmetesen jó élménymotornak ígérkezik a narancssárga vázú gép.

Karbon sárvédők és R festés; számos optikai csemege teszi vonzóvá a kanyarkirályt. Felhasználói szempontból öröm a kitolt szervizperiódus; nem ismert a pontos szám, de az biztos, hogy az eddigi 7500 kilométeres olajcsere-intervallumnál hosszabbat kapunk. Várjuk. Izgatottan.