Új motor a postásoknak

B125

2012.04.10. 10:18 - Totalbike

Megújul a flotta: az öreg 125-ös Yamahák helyett új motorkerékpárokat vásárolna a Magyar Posta Zrt. (MP) beszerzési igazgatósága. A közbeszerzési eljárás legfeljebb 237 (L1e járműkategóriába sorolt) segédmotor-kerékpárrat és 35 (L3e kategóriájú) motorkerékpárra vonatkozik.

A pályázat nyertesének vagy nyerteseinek 120 nap alatt kell leszállítani a gépeket. A közbeszerzés értékéről és a műszaki elvárásokról a Posta a folyamatban lévő eljárásra hivatkozva nem kívánt nyilatkozni a Napi Gazdaságnak.

A Posta jelenlegi állománya 3700 járművet tesz ki, ezek közül több mint 860 motorkerékpár - mondta Szerdahelyi Kinga szóvivő. A gazdasági lapnak elmondták, idén 174 tehergépkocsi üzembe állítását is tervezik, ezek bérleti konstrukcióban kerülnek az állományába.

A Magyar Posta járműparkjának átlagéletkora 7,5 év, így a nyolc évnél idősebb gépeket szeretnék elsősorban lecserélni. A beszerzést több szempont is indokolja: elsősorban az életkort, a javítási költséget és az üzembiztonságot veszik figyelembe. Az ajánlattételi határidő május 14-én jár le.

Forrás: Napi Gazdaság

Szóljon hozzá!

Kommentek

  • 2012.04.10 10:38:15nofatchx

    most eszembe jutottak a jó öreg csúzlik.

  • 2012.04.10 11:16:09tiramiska

    Vajon, a leselejtezett gépeket hogyan értékesítik?

  • 2012.04.10 11:16:19mt-03

    na lesz sok 5L-evo rom a b125 fanoknak, lehet szaz cikket irni arrol is...

  • 2012.04.10 11:40:31gumitamin

    A cikkből is kiderül, hogy nagyrészt segédmotorokat akarnak venni.
    Ennyit a B125-ről, meg hogy 50-essel meg lehet halni.

  • 2012.04.10 11:40:32Bazsi(HUN)

    Ó, ha marha olcsók lesznek, venni kéne egyet. :D Elálldogálni egy felújítási alapnak itt, ha ráérnék, kicsit szépíteni rajta, meg megcsinálgatni.

  • 2012.04.10 11:45:53Abfangjaeger

    mt-03: ezt csak a rosszindulat íratja veled? Mert más okot nem találok. Ha 5 litert eszik egy ilyen, azt csúnyán megette a fene. Én a 650-essel nem tudok annyit megetetni.

    Félő, hogy sokat "megkímélt, keveset futott példány"-ként fognak értékesíteni, aki megveszi, az meg örökre elátkozza a típust.
    A nyertes beszállítóra én is kíváncsi leszek, mit és mennyiért. Be fog-e jönni az állami cég felé +10% árrés...

  • 2012.04.10 11:57:04The Lonewolf

    Abfangjaeger: Az utolsó megjegyzésedre csak annyit, hogy biztosan be fog jönni a 10-20% csorgó árrés.

  • 2012.04.10 11:57:18BocaNegra

    "Posta a folyamatban lévő lejárásra (???)"

    Nyilván "eljárásra" , de na!

  • 2012.04.10 12:48:54zöldi

    Én vennék ilyen Sr-t olcsón, papírral. Egyszerűen szerelhető, és minden van hozzá u.gy. is.

  • 2012.04.10 13:08:22Bazsi(HUN)

    Abfangjaeger

    Gondolom én naívan elárverezik, vagy valami hasonló, Zöldi-nek meg igaza van, ezeket a gépeket azért könnyebb átnézni, feltűnik hamar a csalafintaság.

  • 2012.04.10 13:08:27deak.atti

    Hali!

    Nem.

    SR már évek óta (lassan 15 éve) nincs. Azokat váltották a GN-ek (1999-ben), amiket most cserélnek le. Az a 35 darab a flottából, az utolsók a hajdani többszázból. B125-höz ideális, ha sikerül egy jót kifogni. Ha lesz egy jó is a 35-ben. Mondjuk, nem lehetetlen. Mindkét GN-em ilyen volt, és megbízhatóak, jók voltak.

    Ezen kívül Piaggio Free-k és Simson S53-ak vannak a selejtezésben, az a 237 darab. Azok meg nem B125-ösök ...

    Hogy mik jönnek helyettük, azt még mi sem tudjuk. Tippjeink vannak, de majd ha bontogatjuk a ládákat, csak akkor lesz biztos.

    DA

  • 2012.04.10 13:09:25Bazsi(HUN)

    deak.atti

    A GN sem rossz. Ötletes dolgokat lehet belőle kihozni. :)

  • 2012.04.10 13:18:10Abfangjaeger

    Bazsi(HUN): szerintem valaki egyben fogja a pakkot (a zsíros részét) megvenni és egyesével eladja, persze megfelelő haszonnal.
    Ezt a hasznot abban az esetben nem irigylem tőle, ha teljes előélettel hirdeti meg a vasakat.

  • 2012.04.10 14:16:21Csak a yamaha

    Nagy hátszél kell ahhoz hogy magán ember oda kerüljön a tűz közelbe(kereskedő veszi meg...)
    És qurva szarul vannak szerelgetve(semmi vagy gányolva..)
    A beszerzési tendert meg hagyjuk inkább....
    Tudjátok az a zseb dolog ;-)

  • 2012.04.10 14:29:08deak.atti

    Üdv!

    Csak a yamaha:

    Ejj-ejj, nagyon sommás kijelentések ám. Főleg a szerelgetésről. Voltál motoros postás? Vagy csak láttál az utca túloldalán egy embert, akinek a haverja hallotta, hogy valaki mondta egy társaságban egy 10 fős csapatban? Amúgy a "kereskedő veszi meg" az igaz.

    DA

  • 2012.04.10 14:57:22Fostalicska

    A hatasvadas kepen szereplo urge micsoda balfasz testtartasban van te atyaeg..

  • 2012.04.10 15:53:09rozsdapeti

    Nálunk új négyütemű ötvenessel jár a postás, fekete, jelzetlen kis enduróféle. Mi lehet, csájníz?

  • 2012.04.10 15:55:06ecch

    Én ezeknek a 125-ös Yamáknak imádom a hangját.

  • 2012.04.10 15:55:25Ördögfióka

    Off:

    A nap képére pályázok bikepics-en, ha van 2 másodperced katt a linkre és nézd meg a motorom /Hornet cb900/ :)

    [link]

    Köszi mindenki!

  • 2012.04.10 16:03:37Mákoslecsó

    Üdv,

    98-99.-ben voltam táviratos. Akkoriban is volt flotta váltás a postánál, kaptam is egy GN125-öt, a régi mocimat egy Yamaha DT50-et, pedig megvehettem jutányos áron . Kb 20e Huf-ért, az akkor picai értéke 60-100 között volt . Az összes postásnak felajánlották ezt a lehetőséget, és a legtöbben éltek is vele. Szerintem most is ugyanez a helyzet. Így legalább megvan a motiváció, hogy valamennyire vigyázzanak a mocijukra.

  • 2012.04.10 17:12:24Csak a yamaha

    deak.atti!Ejj ejj nem voltam csak sokat jártam be,és tök le szarják az autókat/motorokat(Bp-n legalábbis..)És tudod azért vicc mikor napokig áll szervízben 1 motor,majd elhozod és kb max le lett mosva.

  • 2012.04.10 17:27:24jocr007

    Hát nem tudom, itt vidéken még mindig Simsonnal mennek... :)

  • 2012.04.10 19:26:08Moto-Cat

    Csak a yamaha-nak igaza van. Nálunk ibrahimok vannak használatban, de egy rakás fos az összes. Tényleg nem sok mindent csinálnak rajtuk a szervizben. Gányolás megy rajtuk, meg hogy minél olcsóbban legyen megjavítva, az a lényeg.
    De az biztos, hogy átépítési alapnak kiválóak lennének, ha piszok olcsón lehetne hozzáférni a 'leselejtezett' darabokhoz!

  • 2012.04.10 19:31:20edsel

    Fostalicska

    A hatasvadas kepen szereplo urge micsoda balfasz testtartasban van te atyaeg..

    Testhelyzet
    A tested maradjon mindig közel a motor függoleges tengelyéhez és doljön együtt a motorral. A fejed ellenkezo irányba döntsd, hogya szemed vonala vízszintes helyzetben maradjon. Nos ez unalmasan hangzik. Rossi ugye ezt másképp csinálja a TV-ben. Tény, hogy sokkal látványosabb a külso lábszárral megfogott tank a kanyar felé messze kiülő motorossal akinek a térdvédoje szikrákat vet az aszfalton.

    Gondolom soha egy métert sem mentél egy vezetés technikai kurzuson,lehet javadra és a mi javunkra válna.

  • 2012.04.10 19:46:10tamas11

    milyen motor mely típusa van a cikket illusztráló képen?

  • 2012.04.10 20:00:32Gyurma73

    Yamaha sr

  • 2012.04.10 20:22:04Csíkos Béka

    Ha netán közembereknek is elérhetők lennének a lecserélt darabok, beneveznék egy 125- ösre jó áron. Nyárra Budapesten rohangálni, meg barátnőmet motorozni tanítani teljesen jólenne!

  • 2012.04.10 21:27:07Csak a yamaha

    Ördögfióka!Csak 1kérdés?Ez neked örömet okoz,vagy mi a jó benne?Tényleg nem kötekedés,csak kivi vagyok rá!!

  • 2012.04.11 10:43:52Fostalicska

    Kedves? Edsel fiam!

    Befe tema van!
    Pont azert ugatok, mert 2 vezetestechnikai treningen is voltam, ugyhogy nagyjabol tudom mirol vakerok, es nem kezikonyvbol olvasom, mint te.
    Ugyhogy szallj fel a kis biciklidre, aztan menj le a jatszoterre, nem kell mindig a gep elott rohadni. :]

  • 2012.04.11 13:23:05verhovina

    Előre bocs mindenkitől, hogy nem pont a témában kérek tanácsot!!!
    Tud valaki saját tapasztalatból vagy ismerősei révén ajánlani megbízható motoros iskolát Budapesten, lehetőleg a belváros körzetében?

  • 2012.04.12 11:07:07magyarmotoros

    Kedvesem elb...szott bicaját és a kolléganői drótszamarait is én v. ők tartják karban.Gondozásmentes gépezet nincs.A kötelező sorsjegy értékesitésről még mindíg nem mondott le a posta vezetősége.szégyen.

  • 2012.04.12 16:48:22edsel

    Fostalicska



    Drága barátom nem bringázok már, mert reumás a térdem, a "játszó terem" az Éles saroknál volt, ahol most autók állnak a kerítés mögött,kanyarodni ott, és nem könyvből tanultam, és nem csak nagyjából tudom miről beszélek,és főleg nem idióta nick-nevem van,és nem vagyok tiszteletlen a hozzá szólókkal.
    Sajnálom ,hogy buta ,és nagyképű vagy ,de ez nem a TE hibád, hanem a környezetedé, legfőképpen a mamádé. Remélem ,hogy maximum egy kínai LOFFTY elektromos roller az amivel közlekedsz , így nem zavarsz bele a nagyok szórakozásába és mindössze ez a legnagyobb "örömöd" a rejszolás után, hogy gusztustalan beszólásokkal illeted az itt kommentelöket,és cikk írókat. Üdvözlettel egy öreg motoros....

  • 2012.04.13 23:54:15DataHouse

    Szevasztok!

    Tegyünk helyre pár dolgot "Postás Yamaha" ügyben. Beszéljünk a budapesti helyzetről:

    Itt a Yamahákat a Posta Yamaha márkaszervize szereli (mert a korábban beszerzett mennyiséghez márkaszervizt hoztak létre takarékossági okokból). Itt nincs gányolás! Kiképzett szerelők, gyári alkatrésszel javítják az esetleg meghibásodott motorokat.

    A pályázat számaiból látszik, hogy nem az Ibrahimok cseréjére írták ki, hanem a jelenlegi 50-es, egyéb gyártó motorjait kell cserélni. Yamaha 125-ös nem 35 darab fut...

    Nagy kérdés persze, hogy ki lehet a befutó. Most hagyjuk a "mutyit". Itt a kiírás alapján nem vélelmezhető.

    Jelenleg ár alapon csakis kínai nyerhet, (vagy a hazai gyártásnak füllentett(bocsánat) Kinai, esetleg Olasz, de meg lennék lepve) de azért van néhány olyan kitétel, amit nem biztos, hogy 30 napon belül orvosolni lehet. Ilyen pld.: a műszaki megfelelőségi doksi, vagyis a tipbiz. Ha ilyen nincs, ne is induljon senki. 30 nap alatt meg nem készül el.
    Aztán itt van még a "már szállított valaha, valamikor, pár száz darabot valami cégnek, valahol". Háááát...

    Vagyis: nincs ez még előre lefutva.