A KTM kibiztosította a kézigránátot

2012.11.13. 17:47

Már 125-ösként is szerettük a kis Duke-ot, a 200-as motorral igazán élvezetes motor lett, most pedig megérkezett, amiről régóta pletykáltak: itt a 390 Duke.

Bár a típusjel csalafintán felfelé kerekít, a 375 köbcentis egyhengeresnek minden oka megvan a nagyképűségre. 43 lóerőt tud 9500-as fordulaton, 7250-nél van a 35 Nm-es nyomatékcsúcsa, és a rövid löketű, pörgős egyhengerest egy menetkészen alig 150 kilós motorba pakolták. Ismerve az azonos blokkból készült 200-as lelkes karakterét, a 390-es ebben a játékos, könnyű vázban őrületes móka lehet.

A 390-es az indiai gyártású kis Duke-ok között harmadikként bezárja a hézagot a 200-as és a 690-es között. A 125-össel és a 200-assal közös funbike-váz legerősebb változata ABS-t, WP futóművet és Brembo fékeket kapott, és bár bő tíz kilót hízott kisebb testvéreihez képest, a plusz teljesítmény ezt könnyen feledteti.

Az új 500-as Hondákkal, illetve a Kawasaki Ninja 300-zal összehasonlítva több mint vonzónak tűnik a legnagyobb bébi-Duke. És mivel a jövőre nálunk is megjelenő A2-es jogosítványhoz szabták, nagyot robbanthat, ha megfelelő áron adják.