Visszatér a sportos Vespa

2014.03.28. 10:44

A Sprint az 1960-as és 1970-es évek egyik népszerű típusa volt a Vespánál. Könnyű súlyával és 125 köbcentis motorjával viszonylag sportos modellnek számított a márka palettáján. Az olaszok a gyártás befejezése után közel negyven évvel döntöttek úgy, hogy feltámasztják, méghozzá rögtön két változatban.

A formaterv kialakításakor a klasszikus előd mellett azt a Primaverát is alapul vették, amely szintén egy legendás, kedvelt modell reinkarnációjának tekinthető. Nem véletlen tehát, hogy a Primaverával is komoly hasonlóságot mutat az új Sprint. Ami viszont első látásra is feltűnik, az az első lámpa szögletesebb formája. Az akkumulátor a lábtartók közötti alagútba került, így az ülés alatt akár egy zárt bukósisak is elfér. A sportos jelleget erősíti a műszeregység is: kilométeróra számlapja fekete, a többfunkciós LCD-kijelző háttérvilágítása pedig vörös.

A Sprint 50 és 125 köbcentis változatban is elérhető lesz, de ez a két modellváltozat valójában inkább három: az ötvenesből kétféle készül. Ezek közül az egyik két-, a másik négyütemű - utóbbi négy lóerő fölötti teljesítményével kategóriája egyik legerősebbje - legalábbis a gyáriak szerint. A 125-ös blokk természetesen ugyanaz a háromszelepes négyütemű, mint amelyet a Primaverába is építenek. A 150-es változat azonban úgy tűnik, ezúttal kimarad.

A 790 milliméteres ülésmagasságú robogó a többi Vespához képest kissé megerősített vázat és átdolgozott futóművet kapott. Előre minden kivitelre 200 milliméteres féktárcsát szereltek. Az ötvenes kétüteműt hátul 110 milliméteres dob lassítja, a két négyüteműre 140-es dob került. A kerékméret a Primaverához képest egy collal nőtt, ráadásul a 12 hüvelykes könnyűfém felnik igen jól is mutatnak a Sprinten.

Azt egyelőre nem tudni, mikorra tervezik a Sprint forgalmazásának megkezdését, így még a különböző kivitelek ára sem ismert.

A Vespa Sprint római bemutatóján a Totalbike is ott van, így a jövő héten már tesztet is olvashatnak a sportos olasz robogóról.