És akkor az MT-09 alaposan meghágta a háromkerekű robogót

2015.10.28. 15:24

Az egész azzal kezdődött, hogy Hisagitama szan hazaért a munkából - formatervező a Yamahánál, napi 18-19 órát dolgozik - és annyira fáradt volt, hogy elfelejtette bezárni a garázst. Mivel nyugodt környéken lakik, nem kellett félnie ettől, hogy valaki ellopja a Tricity 125-ösét. De a baj így is megtörtént, a szomszéd rendkívül gonosz Yamaha MT-09-ese kiszagolta, hogy nyitva a csűr, izé a garázs, az éj leple alatt átosont, és alaposan meghágta a háromkerekű robogót. Úgy is mondhatnám, hogy szénné rakta a japánosan rendezett tárolóban. Ennek az erőszakos és durva násznak az eredménye a Yamaha új tanulmánya, az MWT-9.

Az elöl kettő-, hátul egykerekű, egy motorkerékpárnál lényegesen nem szélesebb, a kanyarban bedönthető járműveket a Piaggio MP3 szabásúak rendjébe sorolja a természettudomány - és pont erre hivatkozva próbálják ezerrel perelni az olaszok a japánokat, eddig kevés sikerrel - ennél a receptnél lépett most eggyel tovább a Yamaha, akik mostanában elégé rápörögtek erre a felállásra. Az MWT-9 alapját az MT-09 adja, így a motorja a 847 köbcents háromhengeres veszedelem - ami itt valamiért 849 köbcentis. Az MT-09-hez képest lényeges változás, hogy a motor teleszkópvilla helyett négy darab telószárat kapott, kerekenként kettőt, illetve a Tricity-től eltérően itt a kerekek a féktárcsákhoz és a szárakhoz képest belülre kerültek.

Egyébként pont ez a dupla telószáras rendszer az, ami miatt a Piaggio nem talál fogást a Yamahán a bíróság előtt, ugyanis az olaszok két aszimmetrikus lengőkart, és rugóstagokat használnak, vagyis két darab egykarú Vespa első futóművet építettek össze, illetve egy rendkívül bonyolult rögzítő és reteszelő rendszert is kidolgoztak hozzá - ilyesmivel pedig a Yamaha egyáltalán nem foglalkozott.