Gyújtás után Égés, és most nem a drogokról van szó

2015.12.14. 09:34

A milánói EICMA motorszalonon bemutatott Ignition tanulmány után újabb motorkerékpárt épített legerősebb blokkja köré a Victory. A Project 156 nevet viselő V2-es ezúttal a Combustion koncepcióba került. Mindez azt sugallja, hogy egy lépéssel közelebb kerültek a sorozatgyártáshoz, míg ugyanis az Ignition gyújtást, addig a Combustion égést jelent magyarra fordítva.

Az újabb gépet Zach Ness készítette, aki a nagyapja által alapított Arlen Ness Motorcyclesnél dolgozik. A műhely régóta együttműködik már a Victoryval, igaz, Harley-Davidsonok átépítésétől sem idegenkednek. Az érdekes elrendezésű MagnaFlow kipufogótól eltekintve sorozatgyártásra érettnek tűnik a motorkerékpár, bár első ránézésre az Ignition sem állt messze ettől a státusztól.

A lábtartókat ugyanakkor hátrébb tolták, és a kormányt is feljebb emelték, így egy semlegesebb üléspozíciót alakítottak ki az Ignitionéhez képest. Természetesen a formaterven is változtattak, klasszikusabb dizájn mellett döntöttek, mint a másik gépet tervező svájci Urs Erbacher. Ezt sugallja a rovarfejet váltó kerek első lámpa, valamint a fűzött felni is.

Gary Gray modelligazgató úgy fogalmazott, hogy bár a két tanulmány teljesen különböző, mindkettő azt bizonyítja, hogy a hajtáslánc igen ütőképes, és a stílustól függetlenül jól teljesít. Nem csoda, hogy fényezik a Project 156-os blokkot, ez ugyanis a Victory legerősebbje, és a Pikes Peak-i hegyi felfutón is egész jól ment vele Don Canet, míg össze nem csukta a versenygépet.

A Victorynál azt ígérik, a Combustion az utolsó koncepció, amely az 1200 köbcentis V2-es köré épült. Ez pedig egyértelműen azt sugallhatja, hogy hamarosan sorozatgyártású változatot is mutatnak majd.