B125-öt-szájbarágó

Autós jogsival 125-ös motort vezetni – előnyök, hátrányok

2011. január 12., szerda 11:34
Ha elfogadja a parlament, akkor sem lesz kötelező mindenkinek motorra ülnie. És a 125-ös is épp csak annyival gyorsabb az 50-esnél, hogy ne taposson el rajta a kamion, viszont kevésbé szennyez, kevesebbet eszik. Tévhit-oszlatás, hiterősítés 125-ös témában.

Amióta beindult kampányunk, hogy lehessen 125 köbcentis kismotort vagy robogót B kategóriás jogsival vezetni, meglepőbbnél meglepőbb reakciókkal találkoztunk. Csodáltuk Winkler türelmét, ahogy mindenféle rádiókban és tévékben állta a sarat, s újra meg újra elmagyarázta, amit a műsorokban a kérdezők pánikból, vagy akár csak az idő nyomása miatt nem értettek meg.

Ezért úgy döntöttünk, a gyakran ismétlődő kérdésekre választ adunk. Lássuk.

K: Mi ez a B125 néven futó népi kezdeményezés?

V: a B125 arról szól, hogy egy sokakat érintő problémát próbálunk meg európai módon, Európához közeledve megoldani. Ha a népi kezdeményezésünk sikeres lesz, B kategóriás jogosítvánnyal, némi utóképzést követően vezethetők lesznek a maximum 11kW teljesítményű, maximum 125 köbcentis robogók. Ha a parlament is egyetért mindezzel. Olyasmi, mintha most azért dolgoznánk, hogy – mint másutt - nálunk is 130 legyen autópályán a megengedett sebesség, ne csak 120.

K: Mi történik, ha összegyűlik a sok aláírás?
V: A parlament köteles lesz megtárgyalni az ügyet, majd szakértők megvizsgálják, hogy ami Európa többségében működik, működhet-e nálunk is.

K: Miért jobb 125 az 50-nél?
V: A 125 köbcentis, maximum 15 lóerős motor alkalmasabb közlekedési eszköz temérdek szituációban:

  • az elővárosi közlekedésben tartja a forgalom tempóját,
  • használhatja az autópályákat,
  • a városi közlekedés 70-es szakaszain nincs sebességkülönbség a többi közlekedő és a 125-ös motor között, míg az 50-es, 45 km/h-ban maximált végsebességű segédmotor-kerékpárnál ez jelentős
  • 125-ös motorral fel szabad hajtani például az M0-ásra, bár a rendes, 130 km/h-s autópályázást - ami legális ugyan vele - nem javasoljuk. 50-essel mindez teljesen tilos,
  • azonos körülmények között egy korszerű 125-ös gép kevesebbet eszik, szerényebb a károsanyag-kibocsátása, mint egy túlhajszolt kétüteműnek, nem beszélve az élettartamáról
  • 125-össel szállítható utas, ugyanakkor le lehet vele parkolni bárhol
  • A többi közlekedőhöz képest kisebb sebességkülönbség miatt alkalmas falvak-városok közötti ingázásra
  • Egy nyilvántartásba vett motornál ugyanolyan kacifántos a lopott gép legalizálása, mint egy autónál, nem lesz olyan könnyű ellopni, mint a mostani rendszám nélküli robogókat
  • Casco is köthető rá, vagy éppen hitel vehető fel a megvásárláshoz, ami egy fél-egymillió forintos, újszerű motornál komoly előny.

Autóhoz képest tehát (belvárosban dolgozók figyelem!) havi tízezreket lehet spórolni csak parkoláson, és akkor a benzinpénzről még nem is beszéltünk. A dimbes-dombos helyeken már elég ereje van, hogy a bazaltot szállító teherautó ne akarja megelőzni, és ezzel balesetveszélyes helyzetet teremteni.

K: Mi a baj az ötvenessel?

V: Lassú. És nem Talmácsi Gáborhoz képest, hanem a 7-es buszhoz a Rákóczi úton, meg a 22-eshez a Budakeszin. A tejesautóhoz Mezőkovácsházánál, és egy 10 éves Suzuki Swifthez képest is a sárvár-hegyközségi emelkedőn. Egy rendszám nélküli robogót (az ötvenesek jellemzően ilyenek), ha ma ellopnak az embertől, szinte bizonyíthatatlan az eltulajdonlás ténye.

K: Nem gondolják, hogy képtelenség keresztülvinni egy ilyen törvényt? Hiszen tízezres nagyságrendben futkosnak az utakon 50-es vagy nagyobb motorok rendszám nélkül.

V: Magyarországon egyedülállóan furcsa a helyzet, ilyen máshol a világon nincs, hogy rendszám vagy biztosítási plakett nélkül közlekedjenek motorkerékpárok az utakon. Valóban súlyos a helyzet, de ha tetszik, ha nem, ezt a helyzetet fel fogják számolni előbb-utóbb. Évek óta számítunk arra, hogy valamelyik kormány vesz egy nagy levegőt, és nekilát a feladatnak.

K: Én már egy ötven köbcentis robogón is majdnem meghaltam egyszer, nem kellene még gyilkosabb eszközöket adni az emberek kezébe, úgy-e? Pláne olyanoknak, akik sose láttak még nagymotort közelről.
V: Senkinek sem lesz kötelező 125-ös motorra ülnie; aki tart a motorizált kétkerekűtől, ne üljön rá. Akinek viszont hiányzik a tanfolyamra a pénze, ideje, és nem akarja az életét kockáztatni a sáv szélén, választhatna. A B jogsis használatot pedig mi is úgy képzeljük el, hogy az autósnak részt kellene vennie egy tanfolyamon, ahol bizonyítja az alkalmasságát - ahogy ez Európa több államában is van.

K: Úgy hallottam, egyik-másik 125-ös motor akár kétszázzal is tud menni. Nem félnek, hogy tele lesz a közút motorozni nem tudó száguldozókkal?


V: Tudnak, de azok nem teljesítenek egy fontos kitételt, a 15 lóerős teljesítmény maximumot. Mi a maximum 11 kW-os, tehát 15 lóerős gépek használata mellett kampányolunk, ezek tipikusan 90-100 km/h-s sebességre képesek, városban fürgék, országúton elérik az engedélyezett tempót. Az ámokfutásról pedig: a sima B kategóriás jogsival ma is helyből vezetni lehet akár egy 1001 lóerős Bugatti Veyront, vagy egy M5-ös BMW-t (507 LE).

K: Miért nem jó az 50-es motor az autósoknak, hiszen az már most is legális? Hiszen az enyém is megy kilencvenet...


V: Igaz, hogy a maximum 50 köbcentis motorral hajtott motorkerékpárokra, mint járműkategóriára 2010. január elsejétől megszűnt a 45 km/h-s tervezési sebességkorlátozás, de az autós jogosítvány továbbra sem jogosít ennél nagyobb tempójú haladásra ilyen motoron, tehát jelenleg illegális.

K: Kinek javasoljuk, hogy támogassa akciónkat?
V: Aki az elmúlt két hónapban ült már tizenöt percnél többet a dugóban - még ha ő maga nem is ülne át motorra, másoktól ne tagadja meg ezt a lehetőséget. Aki most illegálisan jár 50-esnél nagyobb robogóval rendszám nélkül. Akit nem zavar, ha másoknak jobb lesz az élete ettől. Aki zavar, ha másoknak most rossz, de lehetne joób is.

K: Nem gondolják, hogy már most is éppen elég ön- és közveszélyes motoros rombolja a közlekedési morált, és nem kéne szaporítani a számukat?


V: Száguldozni egy 15 lóerős libakergetővel? Gondoljon arra, hogy minden egyes motoros eggyel kevesebb autót jelent ön előtt az úton. Az ámokfutók pedig nem így keletkeznek. Akinek autós jogsija van, de tavasztól őszig inkább robogóval járna, ma is megveszi a 125-ös, 250-es, 400-as, 500-as, sőt 800-as robogót, és illegálisan közlekedik vele. Őket szeretnénk visszaterelni a legális csatornába, valamint új embereket átültetni motorra, akiket nem közlekedni kell megtanítani, hanem motorozni, és ez az Ön érdeke is.

B125 – Miről szól a kezdeményezés?

Hiába modern és környezetbarát az 50 köbcentis robogó, ha a hivatalosan 45 km/h-ra korlátozott végsebességével inkább mozgó forgalmi akadály, mintsem valóságos ingázási és közlekedési alternatíva.

Európa számos jól motorizált országában – feltételekhez kötve – érvényes a szabályozás, ami megengedi, hogy B kategóriás jogosítvánnyal vezethetőek legyenek a 125-ös, legfeljebb 11 kW-os robogók és motorkerékpárok. Az ottani a döntéshozók felismerték, hogy a nagyvárosi dugók nemzetgazdasági léptékkel is mérhető károkat okoznak azon túl, hogy tönkreteszik milliók életét és egészségét.

Itt az idő, hogy Magyarországon is rendezzük a helyzetet. A várt hatások között szerepel a segédmotoros kerékpárok és a most rendszám nélküli motorok biztosítási hátterének rendezése, környezetvédelmi és közlekedésbiztonsági ellenőrzésük lehetővé tétele, és a modern, környezetkímélő motorkerékpárok üzembehelyezése.


B125 – népi kezdeményezés nagyobb térképen való megjelenítése

Amennyiben listánkon nem talál a lakóhelyéhez közel egy létesítményt sem, ide kattintva letöltheti a domumentumot. A kinyomtatott, majd kézzel kitöltött aláírási ívet elpostázhatja címünkre (Totalcar.hu Informatikai kft, 1033 Budapest, Flórián tér 1.). Kérjük, a borítékra írja rá, hogy 125.

Várjuk azon helyek – boltok, kereskedések, klubok, szórakozóhelyek, stb. – címét, ahol szintén szeretnének részt venni a gyűjtésben.

Címkék:

Kommentek

  • 2011.01.13 06:18:19Teknoc

    Ezekkel az érveket cáfolnám:# azonos körülmények között egy korszerű 125-ös gép kevesebbet eszik, szerényebb a károsanyag-kibocsátása, mint egy túlhajszolt kétüteműnek, nem beszélve az élettartamáról
    Azonos teljesítményű, és cm3 tartalmú két és négyütemű motor között a 4 ütemű motornak kétszer annyit kell forognia a főtengelynek.
    A kétütemű motor erősebb, azaz:
    * A kevés alkatrész kevesebb hibaforrást és kisebb önsúlyt jelent.
    * Minden fordulatra jut munkavégzés, így egyenletesebb a járása, jobb a gázreakciója már egy henger esetén is.
    * A dugattyú mindíg nyomás alatt dolgozik, a hajtókarra is csak egyirányú terhelés hat így vékonyabbra lehet méretezni a hajtókarokat.
    * 60-80%-al nagyobb a teljesítménye, mint egy azonos lökettérfogatú és azonos fordulatszámú négyütemű motornak.
    * A motor reverzálható (megfordítható a forgásiránya) kivéve az ikerdugattyús megoldásnál.
    Másik rossz példa:
    # 125-össel szállítható utas, ugyanakkor le lehet vele parkolni bárhol
    Az 50-cm3 is lehet bárhol parkolni,
    a 125 cm3 osztály csak 150kilóig terhelhető igazán, onnantól jelentős a menettulajdonság vesztése..
    Ugye, eddig arról volt szó, hogy a mázsás manusnak kicsi az 50cm3.Ezt simán elhiszem, de ekkora súlyhoz minek akar vinni másik személyt?
    A többi jól hangzik, bár a teljesítményhatárt kissé magasabbra tettem volna....
    Teknőc

  • 2011.01.13 06:30:55Teknoc

    Tehát azért inkább erőlködik a 4ütem a 2t-hez, mert nagyobb teljesítményt ad le a 2T, tehát a 4 ütemet kell felpörgetni kétszer, hogy azonos legyen a főtengely fordulatszám.....
    Gyakorlatiasabb elemzés, könnyebb áttekintés érdekében:
    Nézzétek meg egy 125-ös mz kontra 125, 4 űtemű robi fordulatszámmérőjét kb 70 -nél, láss csodát!
    Az mz főtengely fordulata 5ezer/min alatt, a robié közelít a 10ezer/min -hez, érdekes, nem?
    Ennyit erről..
    Az tény, hogy több is a fogyasztása a 2T-nek.
    Teknőc

  • 2011.01.13 06:32:41Teknoc

    Akkor mis a túlhajszolt, felbörgetett, vísítóbb motor?
    Teknőc

  • 2011.01.13 06:45:14S.I.

    Teknoc csak annyit kérdeznék hogy miért hasonlitod össze egy manuális váltós és egy röpsúlyos motor fordulatszámát? Gondold el miért visitanak a robogók.. mert a fordulatszám növekedésével a röpsúlyok a centripetális erő hatására kilendülnek ,a variátor kerülete változik igya szíjáttétel is ezáltal gyorsul.

  • 2011.01.13 07:56:12ColT

    Sajnos ehhez továbbra sincs meg a közlekedési kultúra itthon. Meg a világosság, és önuralom a fejekben.

  • 2011.01.13 09:00:58'saztán?

    princza: jól látod, szerintem is bukó lenne az államnak, ha ezt így szabályozná. csak a fogyasztáskülönbség nagy kiesést jelentene a kb 7-10 l/100km városi használat után a mindössze 2-3 l/100km.


    ha van egy közgazdász elgondolkozhatna ezen és leírhatná mire jutott. tehát, hogy az állam bevétele, hogy alakulhatna, ha a b125 létrejönne. pár új motor eladása (inkább a használtak cserélnének szerintem gazdát), átírási költségek, kiegészitők vásárlásából befolyó áfa vs kevesebb benzinből befolyó adó és áfa, kevesebb a parkolásból, stb.

  • 2011.01.13 09:42:45ċsirke72

    Amugy meg frocsogjetek csak, semmi ertelme :) Demokracia van, a tobbseg akarata kell, hogy ervenyesuljon :) Aki meg megijed a 125-os motoroktol az utakon, az tobbet ne menjen ki az utakra, ha megszavaznak a modositast. Mint mar mondtam, a folyamat elindult, doljetek hatra ,es varjatok ki az eredmenyt. Aztan mehettek mtv szekhazat rombolni, ha nem a vart eredmeny jott :)

  • 2011.01.13 09:57:21Tigrisszív

    Ne veszekedjetek, inkább támogassátok az új kezdeményezést!

    [link]

  • 2011.01.13 10:19:58humanoid40

    Kedves ujdonság garázsa!Autoval dolgozok Pesten.Tudom, hogy megy ez....De én ha látom, hogy jön akkor indexel jelzem neki merre húzódok és elengedem.Ha motoron ülök 90%.-ban tapasztalom ugyanezt.Robogóval fostam Pesten, 650 el meg nem fosok.

  • 2011.01.13 10:23:44humanoid40

    Bemutathatná egy cikk, hogy Kinában és Indiában hogyan is működik a vizsgarendszer.Ugye ott valóban tömegeknek az alternatív közlekedési eszköze.Autoval egyszerúen NEM férne el annyi közlekedő ember.Plussz ott a benzin felhasználás mértéke.Talán tanulhatnánk belőle.

  • 2011.01.13 10:42:51Teknoc

    Miért is? -S.I.-nek Válaszolva:
    "Azonos körülmények között egy korszerű 125-ös gép kevesebbet eszik, szerényebb a károsanyag-kibocsátása, mint egy túlhajszolt kétüteműnek, nem beszélve az élettartamáról "
    Túlhajszolt kétütemű... nem olyan sz.r az, csak fogyasztásban viszi el a pálmát, másban nem..
    Szerintem volt is, majd lesz is jogosultsága a kétüteműnek, majd ha foglalkoznak vele, fejlesztik.
    Másik a sok átlagember szídja, csak a kétütemű motor vísít, gyenge, csak pörög...
    Közben még tisztában sincs vele, hogy milyen motorja van.. Ennyit a téveszméről...
    Teknőc

  • 2011.01.13 11:02:44ċsirke72

    bali08:" Vegre valaki tenyeket is ir, hogy miert lenne jo.

  • 2011.01.13 12:01:09mtk001

    Régi ötletem ez a B-és jogsival 125 -ös vezetése, tehát erősen támogatom.
    Sőt : Azt is támogatnám, ha "B" -és jogsival, csak gyakorlati képzés kellene a motorjogsihoz.

  • 2011.01.13 12:02:29e-kor

    végre sínen lesz a dolog.
    A JOBBIK a totalcar kezdeményezése mellé állt + azt is szeretné, hogy a 125 cm3 és alatti robogók esetén ne legyen regadó!

    a jobbik jól döntött.

  • 2011.01.13 12:07:42empire

    Igazad van humanoid, én is gondoltam erre, egy húszszor nagyobb orság lakossága egész életén keresztül motorral közlekedik, akár fél disznóval az oldalán, pedig a kresz mint olyan talán csak nyomokban létezik. figyelnek a másikra mert élni akarnak...

  • 2011.01.13 12:08:43empire

    holnap megyek aláírni barátnőmmen együtt.

  • 2011.01.13 12:10:11Xilofon

    Újra kérem, még mindig szépen:

    Tegyetek már fel a főlapra légy szíves egy aláírás-
    számlálót! Nem hiszem, hogy ilyen bonyolult dolog ez informatikailag...
    Elég rossz úgy olvasgatni a rengeteg sötét hozzászóló hülyeségeit, hogy nem látjuk, hogy közben azért halad az ügy szépen.

    A sok vinnyogónak: El kéne már olvasni végre, mit írtak a lapokra. Nem a törvény javaslat szövegét kell aláírni, hanem, hogy a parlament foglalkozzon a témával végre. Aztán majd lehet okoskodni a részleteken.

  • 2011.01.13 13:46:08'saztán?

    "a maximum 50 köbcentis motorral hajtott motorkerékpárokra, mint járműkategóriára 2010. január elsejétől megszűnt a 45 km/h-s tervezési sebességkorlátozás"

    erre kérnék egy köhém rendeletet.

  • 2011.01.13 16:47:37akundi

    azt is érdemes lenne megfontolni - persze komoly érdekek mozognának ellene-, hogy a motoros oktatások színvonala legyen nagyobb. Mondjuk ami már használható alaptudást add. mondjuk a mostani tréningező cégek kezébe adni. Annak idején, mikor a roncs motor megállt alattam a forgalomban egynletes tempóban haladva vele, még pofon is vágott az oktatóm tehetetlen dühében. Arról nem is beszélve, h a rutinnál csak ült a kocsijában, semmi tudást nem adott át, pedig jól motorozott. Ez az aminek igazán nics értelme, csak lehúzás. Annyi pénzes motorostréning van, legyen inkább a kezükben a motoros oktatás! Akkor a jelöltek még kapnának is a pénzükért valamit, és nem lenne jelentősen drágább, mint most!

  • 2011.01.13 17:04:58Jamesblond

    Jó dolog lenne ez na. Csakhogy jó páran ülnének 125-ösre 0 tudással. 15 lóerő 0 tudással sok. Faszkalapka meg besétál, vesz egyet, felülteti az asszonyt és behajtanak a legsűrűbb forgalomba...
    Emiatt a lehetőség miatt alakult ki a nagy vita. Itt és most valóban mindenkinek van igaza. Nézzük miket láthatunk ha összejön a dolog:
    - 125-ös géppel anyu iskolába viszi Petikét. Anyu görcsösen koncentrál, Peti kapaszkodás helyett orrot piszkál.
    - Apu anyuval hátul a vizes macskakövön fékez...
    - B jogsisunk ahogy a nagyoktól látta, előremegy a kocsik között... (aztán ide-oda hozzáér a kormányvég, a tükör, a doboz...)
    - Anyut 70-nél a kamion előtt megcsípi egy darázs...
    - Apu kátyúba hajt, a golf észre se vette...
    - Vizes út, nyomvályú, vizes útburkolati jelek, vizes sínpárok, keramid, macskakő, áááá.....
    - Harapós első tárcsa fékek a motorokon, kontra hirtelen megálló autósor...
    Ez csak a teljesség igénye nélkül...
    Láttam már olyat, hogy anyu-apu bukósisakot vett a TESCO-ban, de a bevásárló kocsival alig tudtak belavírozni a pénztárhoz... Mégegyszer mondom nagyon jó lenne, de rengetegen élnének a lehetőséggel anélkül, hogy éreznék milyen veszélyes játék a motorozás... London ban is szabad, de itt 30-40-nel hömpölygő forgalom van, nem olyan mint Pesten.

  • 2011.01.13 17:34:09S.I.

    Teknoc én értem mit mondasz csak te két olyan motort típust irtál ami nemigazán összehasonlitható:D váltós 2 ütem meg autómata 4 ütem. persze mind 2 tábornak megvna az előnye és hátránya. Szerintem ilyen kis köbcentinél tökéletesek a 2 üteműek.

  • 2011.01.13 18:19:23Peti85

    Én teljesen jónak tartom a kezdeményezést, aztán majd kiderül ha foglalkoznak vele, mit és hogy szabályoznak.
    És azt nagyon nem értem, hogy mért kell itt egymás nyakának esni, csak azért mert máshogy gondolja az egyik mint a másik.

  • 2011.01.13 19:57:13e-kor

    Elárulok valamit, ez a kezdeményezés amit a totalcar magáénak állít be, nem saját kezdeményezés, hanem a Jobbik ötletét nyúlta le, annyira, hogy a jobbik 2010 augusztusában a parlamentben be is terjesztette ezt!!!

    elég inkorrekt dolog a jobbikkal szemben, hogy meg sem említik a nevüket holott ők az ötletgazdák...

  • 2011.01.13 19:58:59e-kor

    Íme a beterjesztett dokumentum.
    /2010. ( . . .) OGY Érkezett: 2010 ALIG 03.
    határozat a
    A „B” kategóriás jogosítvánnyal vezethet ő gépjárművek körének meghatározásáról
    1. Az Országgyűlés – a gépjárműpark folyamatos bővülésére tekintettel, a
    közlekedésbiztonság növelése érdekében, továbbá az európai szabályozással való összhan g
    megteremtése céljából – felkéri a Kormányt, hogy a „B” kategóriás gépjárm űvezetői
    engedéllyel vezethető gépjárművek körét terjessze ki a 125 cm 3 hengerűrtartalmat és a 1 1
    kW-os teljesítményt meg nem haladó hajtómotorral ellátott motorkerékpárok kategóriájára .

    Tisztelt Elnök Úr !
    Mellékelten - a Házszabály 87 . §-a alapján - benyújtom a „B” kategóriás gépjármű vezetői
    engedéllyel vezethet ő gépjárművek körének meghatározásáról készített határozati
    javaslatot.
    A javaslat indokolását mellékelten csatolom .
    Budapest, 2010. augusztus 2.
    Tisztelettel :
    Volner János
    Jobbik

    részletek:[link]

  • 2011.01.13 20:09:17TSiga

    Jó kezdeményezés, remélem, összejönnek az aláírások. Most rossz leszek: a magyarok kihasználnak minden kiskaput, mert inkább trükköznek, minthogy törvénytisztelően élnének. A dugó és a káros anyag kibocsátás ilyen formán való csökkentése támogatandó dolog. De. Így statisztikailag -is- több lesz az olyan robogós, aki index nélkül cikázott, tolakodott. A végén meg én vagyok a rossz, mert átmentem rajta a Hiace-cel. Persze általában a gátlástalan autósokból lesz majd a gátlástalan motoros, de így legalább nem az lesz, hogy a vétkes túlélte, a vétlen meghalt. Viszont majd ezután is finoman beszólok annak a motorosnak, aki az egyirányú utcában a menetiránnyal ellentétesen robog a járdán és velem szembe jön. Ha személyautóval csinálom, az már közveszély okozás, vagy mi.
    Lényeg, hogy jó a kezdeményezés és hajrá!

  • 2011.01.13 22:58:00GERI87

    Teknoc

    Látom olvastad a wikit:)

  • 2011.01.14 10:02:48EMP

    az 50es robogo NEM eleg a varosi kozlekedesre, barki barmit is mond. En lehuztam egy evet egy 50es kavedaraloval es kb tenyleg csak egy mozgo utakadaly voltam, mert nem gyorsult es emelkedon/feluljarokon elfogyott az ereje.
    Szo szerint feltem rajta mert a forgalom gyorsabban haladt mint en, igyekezven nem feltartani oket lehuzodtam az ut szelere mire siman toltak le a padkara vagy az arokba a savon beluli elozesekkel. Ha meg nem huzodtam le mert nem akartam meghalni akkor meg duda/villogas/kozeli elozesek stb.
    Az 50es robogok on es kozveszelyesen lassuak es erotlenek a dinamikus varosi kozlekedeshez.
    A 125 mar alkalmas erre.
    Aki meg B jogsival akar rajta motorozni igenis csinalja meg az extra tovabbkepzest ami angliaban 1 nap (reggeltol estig) ahol megtanitjak az embert hogyan kell motorozni.

  • 2011.01.14 10:34:08Tigrisszív

    Na, alternatíva is van ám... :D

    [link]

  • 2011.01.14 11:45:11sajtkedvelő

    mp1526,
    teljesen egyetértek! Ez egy rossz kezdeményezés. ÉS nem hiszem, hogy olcsóbb lenne. Vagy egyszerűbb.
    Gondoljunk bele, Béláim!
    Lesz valamiféle tanfolyam, különbözeti vizsga, illeték, okmányiroda, jogosítványcsere, stb.
    Legalább egy ötvenes.....
    És semmi rutin, hogy az emberfia legalább a motorkerékpár kezelésének az alapszabályit elsajátithassa a gyakorlatban.
    Ha az is lenne, akkor már ugyanott vagyunk.

    Tegye le az A1-et aki ezt akarja. Aki meg nem, az örüljön, hogy az smk-t megengedi a KRESZ.
    125-ösön már lehet utast is vinni, így már nem csak a saját életéért felel. ÉS míg egy 50-es robogót gyakorlatilag el lehet vezetni "kerékpáros" rutinnal és KRESZ ismerettel, addig a 125 (11kW) az már valamiféle motoros tudást igényel......
    Én 30 éve motorozom, autózom.
    Pontosan tudom, hogy egészen más vezetési stílust igényel a kettő. A forgalomban történő motorozás állandó figyelem, előrelátás, a többi közlekedő szándékának kitalálása - apró jelek és ráutaló magatartás alapján - a veszélyes forgalmi helyzetek elkerülése, úthibák, -kátyúk, sikosság, felhordott sár-sóder-homok- figyelése, mindez egészen más, mint amire egy eddig csak autót vezető sofőr felkészült.
    Az első nap a belvárosi forgalomban többször fog veszélyes helyzetbe kerülni, mint előtte autóval egy év alatt.
    Amúgy meg kezdeményezném, hogy legyen rendszám a robogókon is, köbcentitől függetlenül.
    Kevésbé lopnák, és bármikor megtalálható, felelősségre vonható lenne a tulajdonos.

  • 2011.01.14 12:15:07Peti85

    sajtkedvelő:
    Nem kötekedni akarok, csak kérdeznék ezt azt.
    Aki A1-et lerakja az oktatás során visz magával személyt? Mert ha nem, akkor ugyan az a szitu...
    Aki előtte évekig robogózik, annak mennyivel nehezebb egy erősebb robogóval közlekedni? (szándékosan a robogó kifejezést használom, mert szerintem annak lenne csak értelme ha csak a robogót engednék, a rendes motor formájú motorkerékpárt nem, mert azzal egyetértek hogy az teljesen más)

  • 2011.01.14 12:17:07Peti85

    sajtkedvelő:
    Mondjuk én ezekkel a kitételekkel szivesen látnám a dolgot:
    1, nem szállíthat személyt
    2, csak a robogó
    3, automataváltós

  • 2011.01.14 12:29:15VForeveR

    Aki nem tud motorozni sebességváltós motorral,az ne üljön rá,maradjon meg a robogónál.Ennyi!

  • 2011.01.14 12:33:09Peti85

    VForeveR:
    Egyetértek... ha az vonzana, akkor elmennék tanfolyamra... de érzésem szerint eltudnék bánni a 125ös robogókkal...igy 50es után.

  • 2011.01.14 12:33:35tojjadnekii

    Támogatom!
    De ebből meg az lesz, hogy mivel van a motoron rendszám, így a tulaj megtalálható, uh a kibaszott kormány és önkormányzat a motorokra is kiveti a parkolást, valamint motoradó....váltóadó...ütemadó...tvadó is meg fog jelenni!
    Kell ez?
    Amúgy sztem a morállal van a gond, a motoros nem tud motorozni az autós meg nem tud vezetni!
    Én autó sofőrként elengedem a motorosokat mert gyorsabb, de azt utálom mikor egyik jobbról másik balról és én döntsek, hogy melyiket ütöm el, vagy említhetném az autósokat is, akik meg gyök2 aggyal nyomulnak a belső sávban és arra húzza a kormányt amerre néz! Állatok mindig voltak és lesznek is!
    A motorpiac haldoklik, uh fel kellene pörgetni a 125-ökkel! Ez rendben is van, csak sztem az autósok mellé ezeknek a tulajai lesznek a következő fejőstehenek!

  • 2011.01.14 13:04:35Tigrisszív

    Még mindig:[link]

  • 2011.01.14 18:42:26Quarius_

    Véleményem szerint a nagymotoros a legbeképzeltebb állatfaj. Ők a 100 lóerős gépeket is elvezetik, természetesen "felelősségteljesen", meg superman szintű technikával, hisz meggfyőződésük, hogy egy átlagember számára még a 125ccm-es robogó vezetése is lehetetlen feladat. Én mindig is szimpatizáltam a mmotorosokkal, de amit itt művelnek egyesek az szánalomra méltó.
    Ilyeneket mondanak, hogy speciális vezetéstechnika. Mitől is? Mert két kereke van? És akkor? Ha balra fordítom a kormányt balra fordulok, ha a tükörbe nézek azt látom ami mögöttem van. Ha fékezek lassulok. Kérem írja meg nekem egy asztronautákat megszégyenítő képességekkel rendelkező egyén, mi az amiért ez a 15 lóerős aszfaltszaggató tarthatatlan.

  • 2011.01.14 18:47:49Quarius_

    Még annyit, hogy mindenki a milliós költségekkel jön. Hát nekem jelenleg van egy 50 es robogóm, ha azt eladnám és vennék egy 125 öset (használtat) plussz 100 ból meglennék. Amit utána vissza is hozna azon, hogy nem kell autóba ülnöm, ha a bnőmet viszem vhova. Nem kell autóba ülnöm, ha a 20 km-re lévő telekhez megyek. Kevesebbet fogyaszt, nem hangos, nem büdös. Az én esetemben semmi nem változna. Aki meg nem tud elvezetni egy robogót az autót sem tud, hiába van jogsija rá. Azzal csak a jogot szerezte meg.

  • 2011.01.14 20:11:57'saztán?

    Quarius_: várd ki a végét. lehet, hogy korlátozva lesz a "b125" jogsi 1 személyre. ki tudja?

    a1 kategória:

    "Az elsőként szerzett nemzetközi kategóriás vezetői engedély a vizsga napjától számított két évig kezdő vezetői engedélynek minősül.
    A kezdő vezetői engedéllyel motorkerékpáron utas nem szállítható."

  • 2011.01.14 21:38:46majestic90

    Peti85
    jaj istenem nehogymár azt mondjátok h olyan nehéz váltós motort vezetni... egyáltalán nem nagy tudomány. ennyi erővel legyen a B kategoriának egy olyan változata h csak automata váltós autót lehet vezetni vele.

  • 2011.01.15 10:38:45Verhomina

    Sziasztok!
    Amennyiben ezek a 15LE motorok négyüteműek, úgy a kezdeményezés szerintem is támogatható. A kétütemű motorok (ilyen minden 50 köbcentis) iszonyúan környezetszennyezők!

  • 2011.01.15 12:33:10CorvusCorax

    Sajtkedvelő

    Aki felismeri autóban ülve, hogy síkos az út, na meg a hasonló dolgokat, az 2 keréken is érzékelni fogja.
    Te is felismered nem? Bízz meg másokban is. Akinek eddig nincs motoros rutinja, annak ezek után sem lesz, mert nem érdekli a dolog. Akinek van, annak meg menni fog a 125 is.

    Azért remélem ha autót vezetsz, akkor is olyan körültekintően jársz el közlekedés közben, mint ahogy azt írtad, ha motorozol.

  • 2011.01.15 18:26:10GERI87

    "Mitől is? Mert két kereke van? És akkor? Ha balra fordítom a kormányt balra fordulok"

    Na itt meg(el)buktál:)

    "mi az amiért ez a 15 lóerős aszfaltszaggató tarthatatlan."

    Pl pont ezért!

  • 2011.01.15 23:08:25CorvusCorax

    Geri

    Remélem érzed, hogy magad sem tudod mi a problémád.

  • 2011.01.16 08:24:53Ivarga

    De sok komment. Valóban engedélyezni kellene egy kicsit szélesebb motor palettát a napi városi forgalomban ez kétségtelen tény. Az oktatásról szólva, aki motorozik az tudja, hogy nem az oktatáson hanem ígyis és úgyis az életben a motorozás közben tanulja meg a motor vezetést, így még az oktatásnak sincs jelentősége. Nekem 23 éve van "A" kategóriás jogsim, de soha nem ültem 250cc nagyobb motoron azt is kb 22 éve, de ha akarom most felülhetek a legnagyöbb dögre és száguldozhatok ész nélkül, de nem teszem és ezzel a közlekedők 99%-a így van, 1% idióta meg bármilyen szabályt alkotunk akkor is lesz. Ez olyan mint a rossz TV műsor nem kötelező nézni de aki akarja megtehesse és inkább legyen szabályozva mint stikában.

  • 2011.01.16 13:11:52fegyvervideoponthu

    Geri87:
    ""Mitől is? Mert két kereke van? És akkor? Ha balra fordítom a kormányt balra fordulok"

    Na itt meg(el)buktál:)"


    Akkor mi a pöts??? Eddig rosszul vezettem? B.aszki, komolyan, ha balra forditom a kormanyt a motoron, akkor TENYLEG jobbra fordul? Heeee???

  • 2011.01.16 17:56:11hedda

    fegyvervideoponthu:
    Kis olvasnivaló, és próbáld így :)

    A döntés
    A motort a tested kanyar felé döntésével vidd bele az ívbe. A motor tapadása és irányíthatósága annál jobb, minél kevésbé van megdöntve, ugyanakkor kanyarban haladni (és a motorozást élvezni) csak akkor lehet, ha a gépet megdöntöd, amíg a biztonságérzeted engedi. Az enyhén a kanyar felé dölö felsőtest segít megtalálni az optimális kompromisszumot a irányíthatóság és a bedőlés mértéke között minden sebességnél. Miután a testeddel elkezdted a döntést, azt az ellenkormányzással folytatod.

    Az ellenkormányzás
    A dinamikus kanyarvétel egyik sajátossága az ellenkormányzás. A kormányt nem a kanyar felé, hanem ellenkező irányba kell fordítanod, mintegy segítve a gépet a megdőlésben. Erre azért van szükség, mert a megdöntött motor első gumijára ható erők a kormányt a kanyar felé csavarják és emiatt a motor kisebb ívben akar kanyarodni, illetve fel akar egyenesedni. Minél jobban bedőlsz annál nagyobb lesz a gumira ható erő karja és annál erősebben kell tartani a kormányt ellenkező irányban. Minél nagyobb erőt fejtesz ki annál jobban érted majd, hogy miért fontos a laza kéztartás.

  • 2011.01.16 17:58:54bobibend

    Kedves B125- ös ellenzők.

    Nekem simsonom van, ami nem robogó, és tudok vele menni a városban, de azért boldog lennék, ha elöl hátul tárcsafékem lenne, meg ha kicsit jobban gyorsulnék. Nem tudom miért van valaki azért kiakadva, hogy B sel kicsit nagyobb motort is lehessen vezetni. Külföldön bejött, és ezt át lehetne venni onnan. Ráadásul ha valaki azt hiszi, hogy a tanfolyamon tanul meg motorozni az eléggé buta. Az arra van, hogy kitudd engedni a kuplungot, és ne ess el. Ja várj! az már a biciklinél megvolt. Akkor inkább arra is teszek le jogsit. (nem a 125el fogsz 200al nekimenni a fának. Azok ti vagytok)

  • 2011.01.16 18:20:43DestinyClassSpaceShip

    Ezzel csak azt éritek el, hogy egy rakás motorozáshoz nem vagy csak kicsit értő ember legálisan nyargalhat motorral.

    1. Az hogy nem kötelező motorozni az rossz védekezés, hiszen a magyarok többsége hülye, tehát ki fogja próbálni.

    2. Kit érdekel a végsebesség? Lehet szó egy 10kmh-ra képes markológépről, ha nem tudom vezetni fix hogy baleset lesz belőle. Nem kell ahhoz gyorsan menni, hogy az ember meghaljon, vagy hogy mást kilapítson.

    3. Bugatti - BMW: ne olyannal példálózz, ami a magyarok 99%-nak álom, amikor tudod, hogy 125ös motort pedig szinte biztos, hogy megengedhet magának, akinek egy jogsira telik.

    4. Külföld: ha majd a Magyar utak/vezetők/járműpark elérik a külföldi szintet akkor ajánljad. A hazai vezetési morál pocsék és az utak katasztrofálisak. Vagy fordítva?

    5. Attól mert valaki tud robogót vezetni a kis városi utcákon még nem jelenti azt, hogy túléli az autópályával/főúttal/nagy forgalommal való találkozást. Tudom, hogy a magyar "tanfolyamok" nem elegendőek (saját tapasztalat), de anélkül kimenni az utakra...


    Persze a kezdeményezésből előbb-utóbb valóság lesz, törvény és gyakorlat. De ha majd (ne adj isten) elkezdenek hullani az emberek, akkor remélem, hogy a kezdeményezők/támogatók nem fognak elsunnyogni a felelősség elől. Miket beszélek? Ez Magyarország! A nemzeti sportunk a felelősség nem vállalása... Hajrá!

  • 2011.01.16 18:33:35bobibend

    Valahol jó látni, hogy ennyire féltitek az embereket a motortól. De a robogoval ütünk el gyalogost inkább, amit vezethetünk. Az meg a másik, ha azokon a kis szar kerekeken életbe maradsz, túléled mózest. És a robogoval szarabb az út, és a sebesség a legkevesebb, mert sokszor amiatt kerülsz bajba. Olyan mintha járókerettel próbálnál menni a Combinon. Az meg hogy a magyarok hülyék kedves gondolat, de talán nem akar mindenki meghalni. Amúgy lelehetne tenni a jogsit ez igaz. Csak valaki nem akar 90et kiadni rá feltétlenül. Ki is adhat, nem erről van szó, hanem hogy megoldás lenne városi problémákra. És ha valaki robogózni tud, talán megbírkózik egy 125el, és ez a talán egy tutifix.

  • 2011.01.16 18:33:35bobibend

    Valahol jó látni, hogy ennyire féltitek az embereket a motortól. De a robogoval ütünk el gyalogost inkább, amit vezethetünk. Az meg a másik, ha azokon a kis szar kerekeken életbe maradsz, túléled mózest. És a robogoval szarabb az út, és a sebesség a legkevesebb, mert sokszor amiatt kerülsz bajba. Olyan mintha járókerettel próbálnál menni a Combinon. Az meg hogy a magyarok hülyék kedves gondolat, de talán nem akar mindenki meghalni. Amúgy lelehetne tenni a jogsit ez igaz. Csak valaki nem akar 90et kiadni rá feltétlenül. Ki is adhat, nem erről van szó, hanem hogy megoldás lenne városi problémákra. És ha valaki robogózni tud, talán megbírkózik egy 125el, és ez a talán egy tutifix.

  • 2011.01.16 20:35:31GERI87

    "Akkor mi a pöts??? Eddig rosszul vezettem? B.aszki, komolyan, ha balra forditom a kormanyt a motoron, akkor TENYLEG jobbra fordul? Heeee???"

    Ellenkormányzásró hallottál már?
    Nem hiszem.

  • 2011.01.17 09:47:55ktz76

    "Olyasmi, mintha most azért dolgoznánk, hogy – mint másutt - nálunk is 130 legyen autópályán a megengedett sebesség, ne csak 120."

    Most én vagyok hülye??? Én úgy tudtam, hogy 2001-től nálunk is 130-al lehet menni...

  • 2011.01.17 15:17:37Peti85

    ktz76:

    Meg ne haragudj de igen Te vagy az... Olvasd újra és értelmezd..."olyasmi, mint ha..."

  • 2011.01.17 16:01:59Petyat

    Fél órája írtam alá az ívet.
    Bár én leszarom a 125 köbcentit,
    a 11 kW elekrtomosra hajtok! ;)

  • 2011.01.17 16:09:14torokszultan

    Itt sem értek egyet és sérelmezem, hogy a totalbike semmi másról nem szól napok óta, mint erről a minden értelmet nélkülöző bóvliról.
    Elképesztő, hogy hány bőrt akartok még lehúzni a hülyeségetekről, s még utálatosabb, hogy mindezt úgy teszitek, mintha egy percig is érdekelne titeket a dolog!
    Csak a kattintás.

  • 2011.01.17 16:16:11Petyat

    törökszultán:

    Vége a munkaidőnek. Ülj be az astrádba és húzz haza!

  • 2011.01.17 16:40:27Petyat

    Valaki meg tudja nekem mondani, hogy az 50 cm3 robinak mi a kW határa. Azt tudom, hogy az elektromos bicikli - ami mindeféle jogsi nélkül vezethető - max 350 W-os motorral szerelhető fel.

  • 2011.01.17 17:39:20torokszultan

    Petyat!
    Miért, te éjjeliőr vagy? Maradsz még reggelig? Söprögetni?

  • 2011.01.18 11:47:10Csumpi Hálidéj

    Én nem értem azokat, akik a képzettlenségre hivatkoznak.

    Én tavaly tettem le az A korlátlant, de azon kívül, hogy két bója közt toltam egy 8-ast, nem sok minden derült ki.

    80fölé egyszer sem gyorsítottam az oktatógéppel.

    Akkor mi a különbség? Mi változott előtt ill. utána?

  • 2011.01.18 11:47:58ktz76

    Peti85
    Köszi:-)))

  • 2011.01.18 12:07:49fegyvervideoponthu

    Hedda: nem kell a rizsa.

    Az eredetileg beidezett okos ervetek egyszeruen azt "cafolja", hogy balra kormanyforditasnal balra fordul a motor. Ez pedig hulyeseg.

    Ellenkormanyzas, bedontes: tudjuk, de ettol meg eredeti beirasotok netto ostobasag.

  • 2011.01.18 15:10:13krausz2

    Ez az ország egy agyrém már-már.
    Miről is vitatkozunk? EZ a szabályozás EU. kompatibilis lenne magyarul a kulturált világ ezt követi.
    Mért söprik le az asztalról?
    Unióba való belépéssel a jogharmonizációt is megszavaztuk
    ugye tetszenek emlékezni!!!

  • 2011.01.18 17:40:22HUTIFOTO

    Üdv. Szedem az áláírásokat, szerintem van miértje. Nekem is van 100-as mocim rendszámmal, nem járok vele. Jogsi nuku, csak B. Határidőt tud valaki?

  • 2011.01.19 23:24:16ocsisajt78

    az elejerol ez jutott eszembe :)

    "hogy egy sokakat érintő problémát próbálunk meg európai módon, Európához közeledve megoldani."

    Mikor fogunk mar vegre amellett kampanyolni vegre, hogy europai fizetesunk legyen? :) Pont klappol is :)

    koltoi kerdes... 'valszin soha... :(

  • 2011.01.20 01:54:08JTX

    Kedves Totalcar, a kezdeményezés tetszik. Sajnos azonban minél többször olvasom el a szöveget, annál inkább azt látom belőle, hogy az elektromos meghajtású robogók, motorkerékpárok kimaradtak... :(

    Talán egyértelműbb lenne: "...terjessze ki a 11
    kW-os teljesítményt meg nem haladó hajtómotorral ellátott (belsőégésű motor esetén legfeljebb 125 cm 3 hengerűrtartalmú) motorkerékpárok kategóriájára ."

    Tudunk ezen segíteni?

    Szabó János
    Magyar Elektromos Mobilitás Szövetség

  • 2011.01.20 11:03:49fegyvervideoponthu

    JTX:

    "maximum 11kW teljesítményű, maximum 125 köbcentis robogók."


    A _maximum_ 125 ccm-be a NULLA ccm (elektromos) is belefer sztem.

  • 2011.01.20 19:39:59Calto

    2011.01.19 23:24:16ocsisajt78

    Egyetértek veled - 3 napos üzleti úton voltam Németország nyugati részén. Nyoma sincs a válságnak és a kaja is olcsó, meg más is. A fizetés nem annyira, egy szakmunkás átlag ruttó bére 2000 euro, marad lb. 1500 euro belőle...de ebből kényelmesen elél.

    Én a magam részéről leszarom a 125 ccm-it, az összes motort,ahogyan van,mert semmire nem jók, pláne 2011-ben. Nem ez fogja megoldani a problémákat, ez tutira nem.

  • 2011.01.20 19:41:13Calto

    megint megtréfált a billenytyűzetem-eltűntek a betűim, meg átalakultak

  • 2011.01.20 19:54:37Calto

    a francba ezzel a betűkkel - szóval ennek a szavazásnak semmi értelme, magát Magyarországot kellene a szemétkosárba dobni,majd egy másik országot, egy újat a helyére tenni......nem kell ilyen marhaság, hülye szavazás...

  • 2011.01.21 06:27:22[mike]

    Az egy dolog, hogy a 125-ös benyel annyit mint egy autó, de még az olajködöt is ontja magából. Rossz érv a környezetvédelemre való hivatkozás gyerekek.... :( A négyütemű pedig ugyanúgy megy, mint egy ötvenes. Ezt a hülyeséget remélem senki nem nyeli be!

  • 2011.01.21 10:14:13fegyvervideoponthu

    Mike:
    "Az egy dolog, hogy a 125-ös benyel annyit mint egy autó, de még az olajködöt is ontja magából. Rossz érv a környezetvédelemre való hivatkozás gyerekek.... :( A négyütemű pedig ugyanúgy megy, mint egy ötvenes."


    Ekkora f.aszsagot is ritkan olvasni...

    1. 2-3 literrel elmegy egy 125 4T robogo 11kw teljesitmeny mellett.

    2. melyik otvenes tud gyarilag 15 loerot? (es ha lenne: azzal is csak 45 km/h a megengedett)

  • 2011.01.21 18:01:14[mike]

    Az átlag 125-ös 4t robogók 5-8 kW között vannak. Amelyik meg netán tudja a 11kW-ot, oda kell 10ezres fordulat.... A kétüteműek pedig gond nélkül megesznek 7-8 litert, ez nem vitatéma, hanem tény. Ráadásul nem is lehet az újakat forgalomba helyezni az eu-ban. De azok legalább mennek is. Ezek a robogók gyenge kis motor utánzatok, mindenre jók, csak a forgalom ritmusát felvenni nem. Nézz utána egy-két adatnak, mielőtt anyázol... Te kis majom :)

  • 2011.01.21 18:02:46[mike]

    Ja és még valami: vagy leadja a 11kW-ot....
    ...vagy 3 litert eszik :D
    A kettő együtt nem megy.

  • 2011.01.22 16:26:43büdös zokni

    Nagyon sokat jártam robogóval a városban, és még csak nem is Pesten, hanem Egerben. És KURVA VESZÉLYES volt!!! Hiába húztam fel 60-as végsebességre, nem tudtam vele tartani a közlekedés ritmusát, 2 nyáron 2x ütöttek el! Az út szélére lehúzódva, a csatornafedeleken átbukfencezve közlekedni nem egy életbiztosítás. Sávon belül megelőznek, aztán jobbra nézés nélkül fékeznek és jobbos kanyar, persze index nélkül, és mikor tehetetlenül végigkarcoltam az audiját és az aszfalton fekve azt vártam, melyik pillanatban hajt át rajtam valamelyik másik állat, még ő fenyegetőzött agyonveréssel meg a rendőr hívásával... Merthogy ugye én voltam a hibás, mert jobbról akartam őt előzni. Az A8-as Audit a Babettámmal...
    A másik alkalommal - az előbbiekből tanulva - nem lehúzódva közlekedtem, hanem a sáv közepén. Ez nem tetszett a Ladásnak, és pár perc múlva szándékosan rám rántotta a kormányt és nekem jött! Nem buktam, de aztán kinyitotta az ajtót, hogy azzal akadályozzon, és úgy jött mellettem, és követett, hogy megverhessen. Mindezt azért, mert nem voltam hajlandó a csatornafedeleken bukdácsolni, hogy ő 5 km/órás sebességkülönbséggel, 10 centis oldaltávolsággal megelőzzön.
    Na, hát az ilyenek miatt van ez a kezdeményezés.

  • 2011.01.22 17:57:14HLaci

    "úgy-e?"

    az fájt.
    nemkicsit: nagyon.

    vagy direktvót?

  • 2011.01.23 15:19:03fegyvervideoponthu

    mike!

    "Az átlag 125-ös 4t robogók 5-8 kW között vannak"

    Honda Pantheon 4T

    13.50 HP (9.9 kW))

    Suzuki Burgman UH125 4T

    11.8 PS (8.7 Kw)

    Suzuki Epicuro 125 4T

    15 hp (11 kW)

    Aprilia Sportcity 125 4T

    14.50 HP (10.6 kW)

  • 2011.01.24 13:03:08her0880

    Sziasztok!
    Szerintem hatalmas ötlet! Nagyba megkönnyítené az életem és főleg a pénztárcám mivel a 125 ös motorom fele annyit se eszik mint a kocsim! 1000 el fogom gyűjteni az aláírásokat de elötte lenne egy kérdésem:
    Azok is aláírhatják ezt a papírt akik még nem multak el 18 ak, vagy azok is akiknek nincs jogosítványuk?
    Üdv: Bence

  • 2011.01.24 14:08:50fegyvervideoponthu

    Csak 18 feletti magyar valasztopolgar irhatja ala. Jogsi irrelevans.

  • 2011.01.24 14:27:19her0880

    Köszönöm a választ!

  • 2011.01.26 16:02:54Vis Maior

    "És minden egyes busz 40-el kevesebb autót jelent Ön előtt az úton.

    Járjon Ön busszal."

    Így van, követeljük hogy B kategóriával lehessen csuklós buszt is vezetni!
    És vontatni is 3500kg súly felett!
    Vonatot is!
    Repülőt is!
    Repülő csészealjat is!

  • 2011.01.26 19:46:53atibi693

    Remélem időben összejön az 50 ezer aláírás mert tényleg jó dolog lenne ez a könnyítés.A sok ellenző nyilván nem járt európai nagyvárosokban ahol ez a dolog kiválóan működik még az öltönyös úriemberek is képesek motorral menni munkába.Gondolom nem véletlenül választják ezt a közlekedési módot.Csak a buta ember gondolja,hogy kocsival járni státusz,de ők járjanak is azzal,kocsival "vonattal repülővel és csészealj-al".Viszont nem értem az ellenzőket mi fáj nekik ebben az egészben?

  • 2011.01.27 16:44:22ddkovi

    Szerintem az sem lenne rossz, ha 50-es motorral lehetne menni amennyit tud, hiszem mennek azok 60-80KM/h-t, és városban az meg már bővel elég, valamint az 50es motornál megvan az a nagy előny, hogy megveszed és az évi ~5000Ft-os kötelezőn kívül csak tankolni és karbantartani kell.

    Egyébként meg az eszeveszett motorosok miatt pánikolóknak meg azt tudom mondani, hogy jelenleg eszeveszett autósok vannak és hát azért szerintem jobban jár az ember ha egy ~150kg-os motorral hajtanak bele hátulról mint egy 1000-2000kg-os beluga mercivel (vagy bármi mással), így legalább csak az eszeveszett motoros szívja meg, az ártatlan áldozat meg szinte mehet tovább egy szűkített csomagtartóval.

  • 2011.01.28 21:05:41mufflinca

    Nem támogatom! Aki szeretne 125-össel robogózni, az tegye le a jogosítványt rá. Ahogy segédmotorkerékpárra és a többi járműre is szokás. Mi ebben oly nehéz? Nem "átszoktatni" kell az eddig is szabálysértőket, hanem elkapkodni és bírságolni! Rendőr megállít, ellenőrzi a vázon lévő jelet, hogy 50 köbös-e a gép és, ha nem, akkor elkobzás, és százezrek bevasalása. Ennyire egyszerű. Aki évekig egy nagyobb géppel feketén rallizik a városban, annek legyen 80ropija jogosítványra könyörgöm!

  • 2011.02.02 21:08:11emgyé

    A "B"-s jogsinak már az is nagy engedmény, hogy lehet vele vezetni segédmotort. A mai 50 köbcentisekben (régen volt a Riga, Verhovina, Babetta, Komár 2-3 lóerővel) is van olyan teljesítmény, amit a régi MZ 125-ösök sem tudtak még. (Úgy tudom, hogy az 50 köbcentiig csak a lökettérfogat van korlátozva, a teljesítmény nincs.) Semmi sem hiányzik még, csak az, hogy erre ráeresszék a 125 köbcentit. Lenne baleset bőven, így is sok van.
    Inkább olyan irányban kéne módosítani, hogy akinek van "A" kategóriája és egy -gyárilag- két személy szállítására is alkalmas segédmotorja, az mehessen vele másodmagával. De 50 köbcenti felett csak és kizárólag érvényes "A" kategóriával lehessen továbbra is közlekedni. A probléma gyökere ott van, hogy a mai tanfolyamok igencsak felületesek, nincs meg az a szigor és követelményrendszer mint régen. Olyan szarvashibákat követnek el autósok, hogy azért régebben az oktató még vizsgára sem engedte a tanulót!
    Félreértés ne essék, nem irigylem azokat akik jogsi nélkül ülhetnének motorra, amikor én vizsgáztam az"A" kat. 350 (azaz háromszázötven) forintba került, a "B" kat. 3700 (azaz háromezerhétszáz) forintba. De ezért a pénzért "B" kat.-ból tisztességes oktatásban volt részünk, a motort akkoriban önállóan kellett megtanulni. De a vizsgán szigorúan vettek mindent. Egyébként később mindenből megszereztem a jogsit, a mai napig van autóm, kis- és nagymotorom.
    Arról nem ejtek szót, hogy a jelenlegi nagymotorommal lakott területen a szabályokat betartva közlekedek, de a fiatal hülyegyerekek (tisztelet a kivételnek, vagy akinek nem inge ne vegye magára) simán mennek a "segédmotorjukkal" 70-80 km./órás sebességgel. Sajnos több halálesetet tudnék mondani az ilyen motorozással kapcsolatban, mindegyik szinte gyerek volt még, 18 alatti. Ezen kéne elgondolkodni.

  • 2011.02.05 09:37:25Bronco07

    Akkor most talán hagyjuk a "lehet", és "talán" eshetőségeket. A helyszín Görögország, ahol a barátom nyaralt. Csoportos utazás, szinte mindenki bérelt robogót, mert B-kat jogsival lehet vezetni, és utast is szállíthat. Szegény barátom tengeri beteg lett a sok jobbra-balra dőlős röhögéstől, hogy a csoportból rajta kívül MINDENKI összetörte magát, a robogót, és az asszonyt, és sebekkel borítva pancsolt a tengerben. Mind azt gondolták, "hogy azt egy hülye is el tudja vezetni", csak kihagyták a számításból azt, hogy ő hülyébbek a hülyébbnél, ha ezt hiszik.
    Ennek ellenére majdnem támogatnám az ötletet, mert utálom az embereket, és jó lenne ha mind megdöglenének, de ha kivasalnék egy ilyen drodot, nekem kéne élnem vele, és még meg is hurcolnának.
    Szóval lehet könnyíteni a szabályokon, érdemes is, de ez az elgondolás hülyeség. Lehet küzdeni a valóság ellen, de nem érdemes.

  • 2011.02.13 15:54:05jodi

    Nem lehetne valahogy kimoderálni ezt a sok baromságot. Idejön az ember fia, hogy utánanézzen, hogy áll a dolog. Erre csak a sok értelmetlen fröcsögést látja. Mindenben van igazság. Az agyban dől el, hogyan látja az ember. Pl. én örökre eltiltanám a vezetéstől az olyat, aki gyalogátkelőhelyen csak a gyalogos veszélyeztetésének esélyét is megvalósítja. Ehhez képest minket elütöttek, métereket repültünk, és 30 k kp-vel megúszta a fickó. Kisbusszal. Azóta is láttam lak. ter.-en belül 50 felett, az utasülésen kotorászva 'közlekedni'. Mert a Transporter A oszlopa széles, és betakar. Hát ha nem figyel, akkor tényleg. Akkor ne lehessen 3,5 T-ig B-vel. Haggyukmá! Akinek meg kell halnia, ha otthon ül, akkor is meghal. Akárhogy figyelek, akármilyen felkészült vagyok, akármilyen géppel közlekedek utasként, sofőrként esetleg gyalogosként. Simán meghalhatok. Ilyen erővel tiltsuk be a gépjárműveket. Aki mögött van 10 év B, 12 smkp, kisteherautó tapasztalat, meg egy PÁV, és vezetne egy max125/max11 kétkerekűt, de még vezetéstechnikára sincs ideje meg pénze, az ki szerint fog felelőtlenül száguldozni.
    Rengeteg dolgot lehetne még példaként felemlegetni. De én azt szeretném tudni, hol tart az aláírásgyűjtés. Utána még úgy is tárgyalások, meg vizsgálódások jönnek.
    Kicsit magasabb teljesítmény határt húztam volna én is. Amivel már 2 személy is dinamikusan tudna haladni.
    Ha nem lenne akkora lehúzás az A kat. biztos hamarabb meg tudnám csinálni. Meg is fogom, de addig ez kisegítene, és sztem másokat is.

  • 2011.02.13 22:59:18Xenu lives!

    Hihetetlen hogy mikre van ereje és ideje egyeseknek.
    Irtani kéne a motorokat az utakról, ez a feladat, full ön- és közveszélyesek. Szabálytalankodnak, cikáznak. Ezek meg még szaporítanák a számunkat az úton.
    Lófasz se lesz ebből, szerencsére.

  • 2011.02.17 21:34:59Aspk125

    Üdv mindenkinek!

    A nagy teljesítmény miatt aggódóknak: had kérdezzem meg, ha B jogosítványt szerzel, korlátozza valaki, hogy milyen autót vezess? Mondjuk 1 napos jogsival simán nyomhatod egy 150 lovas Oktáviának. Szerinted az rendben van? Az miatt senki nem halt még meg ugye? De nem kell sokmilliós gép hozzá. Egy öreg, ezáltal megfizethető 2,4-es Audi 100 is elég. És ez szerinted rendben vagy így ugye? Azok nem jelentenek veszélyt sem más, sem az én gyerekeimre ugye? A 125-ösök nem keverendők össze a 80-100, vagy még annál is erősebb gépekkel. Nem láttam még senkit 125-ös Suzuki Burgmannal egykerekezni. Viszont benzint spórolni igen. Ezen felül mért baj az ha valaki be akarja tartani a törvényt és nem akar illegálisan motorozni egy nagy gépen azt állítva hogy az csak 50-es? Ezen miért ne lehetne könnyíteni? Miért lenne baj a B125? Miért nem baj az olaszoknál, ahol köztudottam nem egyszerű a közlekedési morál? Köszönöm.

  • 2011.02.19 15:42:23G. Wolf

    én már aláírtam! úgyhogy bíztatok másokat is

  • 2011.02.21 09:52:30manosman

    Rég olvastam már ennyi ostsbaságot.Az ellenzőknek üzenem,aki autóval tud normálisan közlekedni,az tudni fog motorral is.Külön képzés nélkül is.A gépkezelést kell csak megtanulnia,ami nem igazán nagy dolog.És mindegy,hogy robogó,vagy motorkerékpár.Aki hülye a motoron, az valószinü autóban is hülye.Támogatom a kezdeményezést,bár nekem majdnem mindegy,bármit vezethetek,minden kategóriára érvényes a jogositványom.Több,mint 20 éve távolsági busszal járok a fővárosba,van tapasztalatom.Úgy vélem a közlekedők nagy része tud vezetni,de csak kis része tud KÖZLEKEDNI.Ez a baj.Mindegy mivel közlekedünk,a lényeg az lenne,hogy figyeljünk egymásra,partnerek legyünk,és ne ellenségek.Sokkal fontosabb lenne az ésszerü,logikus magatartás,mint a KRESZ szabályok szigoru betartása.Kellemes utat mindenkinek.ÁJé.

  • 2011.02.23 08:35:06kétség

    Sokkal fontosabb lenne azért kampányolni, hogy a középiskolákban kötelező legyen egy alapfokú közlekedési oktatás akár KRESZ vizsgával is. Mert jó lenne ha nem csak azok ismernék a szabályokat akik járművet vezetnek.

  • 2011.02.26 13:34:04suzukis001

    Egyetértek az előttem szólóval.
    Érdekes, hogy vannak olyan B kategóriás jogsival rendelkező tanulóvezetők, akik a 10-16 órás motoros gyakorlás után is sikertelenül szerepelnek a motoros gyakorlati vizsgán. Vajon miért van ez így, ha az állítják, hogy a B jogsival mindenki alkalmas motorozásra?
    A Moped 40 km/órás és a 125-ös robogó 130 km/órás megengedett legnagyobb sebessége között 90 km/óra a sebesség különbség, tehát akinek van B jogsija, az több mint háromszor gyorsabban is mehetne motorjával?
    Kitől és mikor fogják megtanulni az újdonsült, fiatal motorosok a védőfelszerelések használatának fontosságát és annak szakszerű használatát?
    Vajon a baleset után közli-e majd a sajtó azt is, hogy neki csak B-je volt, vagy csak úgy simán megint a motorosokra fogják a balesetet, holott Ő nem is motoros volt, hanem csak egy B jogosítvánnyal rendelkező személy, aki motort vezetett?
    És még három kijelentés:
    Egységesíteni és összevonni persze lehetne a motorosok és a személygépkocsi-vezetők elméleti tananyagát és a vizsgát is, de a gyakorlat az más. Kicsit más a nyeregben ülni, mint a páholyban.
    Manapság a technikai fejlesztés már olyan szinten van, hogy nem is a köbcentin múlik a motor teljesítménye, hát még a kezelhetősége.
    Mielőtt pedig a döntéshozók döntenének a B 125-ös elképzelésről, ajánlanám megtekintésre egy B kategóriás jogsival rendelkező motoros tanuló első óráit a rutinpályán, majd egy kicsit a forgalomban is…

  • 2011.02.26 14:04:10Petya1977

    Van B-s jogsim. 11 éve vezetek autót. Megkérdeztem hogy van-e valamilyen kedvezmény az A1 jogsihoz. Meglepődtem a válaszon. Ugyanazt a kreszt kell csinálnom, mint a B kategóriában és nem veszi figyelembe hogy 11 éve vezetek balesetmentesen és már van jogsim. UGYANAZ a KRESZ! Én azt hittem hogy valami külök kismorosos kreszt kell csinálni.
    Ja és az árak mindennel együtt olyan 65-95 ezer körül mozognak. Egy 125-ös motor ára. 150-400 között mocorog.

  • 2011.02.27 20:55:31Aabroncs

    Ennél nagyobb baromságot még nem hallottam. Ezért aztán biztos is, hogy bevezetik. Temetkezési vállokozást kel nyitni! Koporsó gyártásé a jövő! A jó hír, a szervhiány megoldásra kerül! Lesz máj, vese, szív, tüdő, retina...minden...
    Már írtam máshol, megvan, amint a friss jogsis fiatalok már motorra is kapnak?? Még autót sem tud vezetni, de gyorsan vesz egy robogót..
    azt meg ki hiszi el, hogy Magyarországon be fogják tartani a teljesítmény korlátot?? Kit akarnak ezzel etetni? A rendőr azt sem tudja most megmondani, hogy a motor hány köbcentis! Hát azt hogy fogja megmondani, a fojtás benne van-e???
    Tiszta vicc:-))

  • 2011.02.27 21:03:44Aabroncs

    ..de komolyan?? Kíváncsi lennék, a valódi motorosok támogatják-e ezt az állatságot?? Mert aki motorozik, motorozott, tudja, mit jelent egy nem motorosnak a 125 köbcenti..Jó példa a külföldi nyaraláskor bérelt robogók. Gyakorlatilag mindet összetörik! Merem állítani, aki nem motorozott sokat 50 köbcentivel és felül egy ilyen ráadásul kis kerekű 125 ccm-es robogóra, a városban egészen biztosan összetöri magát..Ráadásul utast szállítva, mást is. Kinek a fejéből pattant ki ez az őrület?

  • 2011.03.01 15:08:06fegyvervideoponthu

    Na, akkor mi is van. Gyanusan nagy a csond. Ha jol ertelmezem el lett b.aszva, es nem kuldtek a 872 alairohelyrol idpoben vissza, es nincs meg az 50k alairas.

    Szomoru. Mehetek jogsit tenni, bu.zisag.

  • 2011.03.01 17:50:11vam/zol

    aki ezt nem bírja elfogadni az vagy gyűlöli a motorosokat mert előre tud menni a sorba vagy azt akarja, hogy ha már ő is letette a motorost akkor más is tegye le vagy a környezetébe csak azt veszi figyelembe/észre ami rossz! NEM KÖTELEZŐ a kocsit leváltani 125-re sőt az 50-es motorod is megmarad! SENKI nem fogja elvenni ettől !!
    de hagy ne vett már el mástól azt az élvezetet, hogy hamarabb, kényelmesebben, félelem nélkül érjen be a munkahelyre valaki a nyár közepén ( ami még jó is ha valakinek nincs klímás kocsija )
    ez a tipikus eset mikor " HA MEGDÖGLÖTT AZ ÉN TEHENEM DÖGÖLJÖN MEG A MÁSÉ IS !! "

  • 2011.03.21 10:17:23ktz76

    Petya1977
    Ugyanaz a kresz??? Na ebből látszik, hogy csak autót vezettél:-)))

  • 2011.03.21 10:27:34ktz76

    vam/zol
    Én nem is gyűlölöm a motorosokat és nem is vagyok irigy. Felőlem lehet ingyenes is a tanfolyam, de LEGYEN!!!
    Persze vannak olyanok, akik képesek vezetni B jogsival 125cm3 motort, de az elenyésző.
    Méghogy 50 cm3-es segédmotoros kerékpárral nem lehet közlekedni! A video egy vicc volt. Nem tudom Bp-en mi van, de mifelénk az 50-es robeszok a forgalomban az élen törtetnek.
    Kiváncsi lennék, ha én az A, B jogsimhoz C, E-t kérnék, milyen lenne a fogadtatás...Gondolom lehurrogna mindenki, hogy ne hasonlítsam a személyautót a kamionhoz. Na, a személyautót és a segédmotoros kerékpárt sem hasonlíthatjuk a motorkerékpárhoz.

  • 2011.11.15 13:42:42silentfrog

    Nagyon jo lenne ha elfogadnák ezt a szabályozásd.
    De nem fogják! Miért?
    Ha akar az ember egy "nagymotort" akkor viszgázzon le/bevétel az államnak/ vigye műszakira,irassa át,fizesse a joval több köteletőt,meg fizessen helyi adot rá.
    Az mind mind bevétl az államnak.
    Meg az aztán tényleg abszurd,hogy 2.5-3 literrel eljárjon az ember egy 125ccm motorral.
    Tessék autoval pöfögni dugóba a 7-8 litert.
    Nem mindegy,hogy 400 forint megy be adóba 100 kilométerenként vagy a 2-3 szorosa.
    Lehet,hogy dugócsökkentő lenne ez a kezdményezés,de itt a PÉNZ a lényeg.
    Fizessünk és a többi csak rizsa....

Szóljon hozzá!

 
Ehhez a bloghoz csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá.